Är 100 % överens. Om Volvo var smarta och snabba, skulle de börja bygga detta nätverket nu så att det står ett världsomspännande nätverk färdigt till 2019. Man ingår ett samarbete med någon kaffe-leverantör och maskerar det så att det ser ut som någon sorts premium kaffe-bar med massor av garageportar. Folk skulle spekulera i vad det är för någonting, och en dag släpper Volvo information om sitt världsomspännande premium-laddnätverk för långturer.Nemesis skrev:Tror också detta kommer vara avgörande för både Volvo och elbilens framtid/rykte. Räcker att bygga upp en laddningslounge som du beskriver. Man kör in i en lagom flashig inglasad yta, ställer sig antingen på en induktiv laddningsplats/kopplar in en kabel beroende på hur bråttom man har och tar sedan en fika/middag/arbetspass i faciliteterna i samma byggnad. Här kan man hämta inspiration från Nespresso som lyckats göra det till en upplevelse att handla kaffepulver i aluminiumkapslar.
I mitt tycke har Volvo visat på att man har förståelse för detta i och med ElectriCity, där man just byggt en inglasad inomhushållplats där man dessutom showcasar bussarnas laddning med mera, samt installerat trevliga små TVs samt USB-uttag för laddning och gratis WiFi på bussarna. Får samma folk utforma Volvo Electrical Lounge kan det bli grejer Då kommer stackarn som står utanför i regnet och tankar sin diesel få sig en tankeställare.
Det skulle bli extremt populärt och skulle suga över premiumkunder till Volvo som en vakuumsug - hela upplevelsen runt tankning av fossilbil är hemsk och skulle kunna förbättras med tiopotenser. Tesla Motors skulle stå och hänga med lång näsa när teslaägarna plötsligt står och tittar in i glas-lougen tvärs över vägen där Volvos laddande kunder sitter och zippar på en Americano.