Right To Charge

Här diskuterar vi om miljön i alla dess former

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
point1
Teslaägare
Inlägg: 816
Blev medlem: 17 sep 2014 20:00

Re: Right To Charge

Inlägg av point1 »

IcePic skrev:
mikebike skrev:
IcePic skrev:
Enligt Mitt i Solna är det ett par till nu:

https://www.mitti.se/nyheter/nu-kan-du- ... F1HNPoutw/

Råsundavägen 76 & Råsundavägen 165-167
Jag bor i andra änden av Råsundavägen, ganska långt ifrån alltså.
Nu poppar de upp, har kommit ett par i norra Solna, 2x 11 (22) kW per stolpe. Två stolpar i Ulriksdal och en i Järvastaden, lite knepigt minutpris men slutar på ca 3:- per kWh. (Park+Charge)
Man kunde betala med kort och Paypal vid direkt-betalning, även om det var lite omständigare när man inte har blipp eller kort.
Imponerande uselt av Solna kommun att de inte kommit längre än enstaka stolpar.
SwedishAdvocate
Inlägg: 5478
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Right To Charge

Inlägg av SwedishAdvocate »

Från den här tråden:
viewtopic.php?p=728307#p728307
Leon69 skrev: 19 jun 2023 10:26
OfarligTesla skrev: 18 jun 2023 10:08
max001 skrev: 18 jun 2023 09:50
Jag bor ju i Stockholm och visst kan det vara så. Framför allt kan det vara svårt att hitta garageplats + laddplats snabbt. Men med lite planering och framförhållning är det inte omöjligt. Men det kan ju vara möjligt att man får en garageplats i en annan fastighet än i just den man bor. Kostnaden räknar man ju med i inköpskalkylen. Så jag förstår inte riktigt att man måste sälja bilen pga. parkeringssituationen. Då blir det rimligt att tänka sig att man inte är beroende av bilen för att ta sig t.ex. arbetet. Då blir det ju en rimligare prioritering.

Själv åker jag ju över 3000 mil/år och tittar alltid först efter tillgängliga garageplatser innan jag beställer en ny bil.
Laddplats är ju i princip omöjligt att få i stora delar av stan, stått i kö i över 5 år för alla tillgängliga laddplatser som accepterade fler i kö inom 5-8 minuters gångväg från mig och inte fått någon ännu. Fick nyligen erbjudande om en som låg 1,2 km bort men det var lite långt bara för att ha laddare när vår vanliga garageplats ligger 250 meter bort och dessutom bara kostar 3k/mån. En vanlig garageplats kan ta upp till 3-4 år att få plats.

Vet flera som skaffat bil och stått på gatan innan de tröttnade och sen insåg att det inte går att få garageplats även om man är beredd att betala massvis.
Dagens I-landsproblem :D

Tacka nej till parkering med laddplats i Stockholm för att den ligger 950 meter längre bort än den nuvarande.

Oj, oj ! Ni verkar verkligen ha det kämpigt i Stockholm.

Om nu en 10 minuterspromenad känns övermäktigt får du skaffa dig en elsparkcykel till den lilla färden.
Som jag ser det är det raka motsatsen till "Dagens I-landsproblem".

Hur många är det som inte kan byta till elbil för att laddningssituationen för de som bor i flerfamiljshus i Sveriges städer ser ut som den gör?

Hur många i Sveriges städer som bor i flerfamiljshus har en elbil som de dessutom har rimliga laddningsmöjligheter till? 5%? 2%? 1%?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Skriv svar