Vill/kan inte ladda

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Nikola-Tesla
Inlägg: 30
Blev medlem: 10 nov 2020 19:25

Vill/kan inte ladda

Inlägg av Nikola-Tesla »

Hej!

Har min Model 3 inne på omlackering och har fått en gammal Model S (lånebil) under tiden. Det går inte ladda skiten nu. Har knappt 13 mil kvar i batteriet men den vill inte starta ladda. Det står ”Unable to drive. Voltage Supply Too Low”. Vad fan gör jag? Boota om (hur)? Ringa Tesla Assistans?

Hjälp!
Användarvisningsbild
ovelundkvist
Teslaägare
Inlägg: 1573
Blev medlem: 21 feb 2015 06:31
Ort: Kungsholmen, Stockholm
Kontakt:

Re: Vill/kan inte ladda

Inlägg av ovelundkvist »

Ja, ring assistansen.
Nikola-Tesla
Inlägg: 30
Blev medlem: 10 nov 2020 19:25

Re: Vill/kan inte ladda

Inlägg av Nikola-Tesla »

ovelundkvist skrev:
Ja, ring assistansen.
Ringer men kommer inte fram. :evil:
Nikola-Tesla
Inlägg: 30
Blev medlem: 10 nov 2020 19:25

Re: Vill/kan inte ladda

Inlägg av Nikola-Tesla »

Mirakulöst har jag nu på morgonen fått igång laddningen på den lånebil (Model S) jag fått från Tesla Service Center. Det var också möjligt att få i Drivern och köra (jag rullade några få meter i parkeringsgaraget där den står), men vågar jag ge mig ut med bilen i eftermiddag? Ska köra grabben på fotbollsmatch. Jag antar att det är 12-voltsbattetiet (?) som spökade igår när jag fick felmeddelandet ”Unable to drive. Voltage Supply Too Low.” Systemet pallade inte starta upp. Laddas detta batteri när man är ute och kör, precis som på en fossilbil? Vågar jag ha rattvärme, stolsvärme och fläktar på?
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5340
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Vill/kan inte ladda

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Nikola-Tesla skrev:
Mirakulöst har jag nu på morgonen fått igång laddningen på den lånebil (Model S) jag fått från Tesla Service Center. Det var också möjligt att få i Drivern och köra (jag rullade några få meter i parkeringsgaraget där den står), men vågar jag ge mig ut med bilen i eftermiddag? Ska köra grabben på fotbollsmatch. Jag antar att det är 12-voltsbattetiet (?) som spökade igår när jag fick felmeddelandet ”Unable to drive. Voltage Supply Too Low.” Systemet pallade inte starta upp. Laddas detta batteri när man är ute och kör, precis som på en fossilbil? Vågar jag ha rattvärme, stolsvärme och fläktar på?
12V-batteriet laddas när det behövs, oavsett om bilen är parkerad eller kör. Så det funkar inte alls som på en fossilare.
Jag hade inte vågat använda bilen med de problemen du beskriver. Ring Tesla vägassistans så fixar de en annan bil.
Model Y P
Model S P
Model S P
Skriv svar