Tesla köpt av apple? Tråd norska forumet...

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare
Inlägg: 3196
Blev medlem: 15 feb 2015 18:58
Ort: Enskede

Tesla köpt av apple? Tråd norska forumet...

Inlägg av Leo »

Enligt denna artikel? Blir inte klok på om det är fejk eller allvar? :shock:

https://translate.googleusercontent.com ... EaqdFam5Mg
Kia EV9 6-sits, Seat Mii 900mil, Tesla Roadster 250mil.
Fd:BMW i4 eDrive40 1000mil, MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D 1500mil, P85 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9356
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Tesla köpt av apple? Tråd norska forumet...

Inlägg av bylund »

Hittar inget annat om detta, och det torde vara toppnyheten på alla ekonomisiter om det vore sant.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare
Inlägg: 3196
Blev medlem: 15 feb 2015 18:58
Ort: Enskede

Re: Tesla köpt av apple? Tråd norska forumet...

Inlägg av Leo »

Också misstänksam men man vet ju aldrig. Stod inget på det amerikanska forumet heller när jag kollade.
Kia EV9 6-sits, Seat Mii 900mil, Tesla Roadster 250mil.
Fd:BMW i4 eDrive40 1000mil, MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D 1500mil, P85 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Användarvisningsbild
Oppfinnarn
Teslaägare
Inlägg: 484
Blev medlem: 08 aug 2015 11:11
Ort: Bjärred

Re: Tesla köpt av apple? Tråd norska forumet...

Inlägg av Oppfinnarn »

Verkar spinna på rykten och diskussioner som gått senaste månaden om man googlar, se t.ex.

http://www.affarsvarlden.se/tidningen/a ... 953002.ece

http://fortune.com/2015/11/18/apple-tes ... rediction/
#Oppfinnarn went Electric 2015-10-02.... Blå Model S 70D samt ytterligare en Modell S 75D inköpt 2018-09-28 ... och efter mer än 32000 mil med elbil, varför bara ha två Tesla Model S... när man kan ha tre, så det blev en Model S AWD 2023-12-22 :) ....
Användarvisningsbild
Robin
Teslaägare
Inlägg: 121
Blev medlem: 27 sep 2015 22:41
Ort: Strängnäs
Kontakt:

Re: Tesla köpt av apple? Tråd norska forumet...

Inlägg av Robin »

Tveksamt att Apple skulle försegla dealen genom att ge Apple-produkter i guld till Teslaledningen också.
Y LR hämtad mars 2022
Midnight silver metallic S 75D hämtad augusti 2018
Vit S 70D levererad 14 dec 2015
Användarvisningsbild
SR-71-BlackBird
Teslaägare
Inlägg: 1499
Blev medlem: 30 jul 2014 07:07
Ort: Björklinge

Re: Tesla köpt av apple? Tråd norska forumet...

Inlägg av SR-71-BlackBird »

Tsla är upp 0.38%, bedöm själva :)
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4358
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: Tesla köpt av apple? Tråd norska forumet...

Inlägg av dstr »

Frågan är inte om, utan när och vem? Apple eller google?
Användarvisningsbild
Elputte
Inlägg: 225
Blev medlem: 03 dec 2014 19:33
Ort: Bromma

Re: Tesla köpt av apple? Tråd norska forumet...

Inlägg av Elputte »

I så fall Google helt klart. Musk verkar ju känna de på Google.
Användarvisningsbild
Daoops
Inlägg: 952
Blev medlem: 18 mar 2014 06:15
Ort: Göteborg

Re: Tesla köpt av apple? Tråd norska forumet...

Inlägg av Daoops »

dstr skrev:
Frågan är inte om, utan när och vem? Apple eller google?
Ett halvår efter model 3 release. Och av...hm blurrigt i kulan här men det set ut som Apple.

Tesla Motors då, tesla energy not for sale. Här kan det dock lukta lite googlenärvaro
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4358
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: Tesla köpt av apple? Tråd norska forumet...

Inlägg av dstr »

Jag tror innan model 3 och att gigafactory rullat igång, av den enkla anledningen att Tesla är billigt nu. Jag hoppas på google men apple har lägst odds.

Om ingen slagit till 6 månader efter Model 3 så skulle jag tippa på GM, främst drivet av miljölagstiftning.

Hur mycket kapital sitter facebook på? Tänker främst på energiaspekterna.
Användarvisningsbild
bjelkeman
Teslaägare
Inlägg: 1874
Blev medlem: 02 okt 2015 17:52
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Tesla köpt av apple? Tråd norska forumet...

Inlägg av bjelkeman »

Google. Mm det vill jag inte. Google suger upp alldeles för mycket data om oss redan. Att få all data om hur vi rör oss dagligen också, usch.

GM, då tror jag att de dödar Tesla med sin inkompetens.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Surfaren
elbilist
Inlägg: 2891
Blev medlem: 06 nov 2014 08:48
Ort: Huddinge

Re: Tesla köpt av apple? Tråd norska forumet...

Inlägg av Surfaren »

Jag är mycket tveksam till att Elon skulle gå med på en försäljning med mindre än att Tesla hamnar i ekonomiskt trångmål av mycket allvarlig art. Han är ju inte så värst intresserad för pengarnas skull, så vad skulle någon erbjuda för att vända honom?

Google var en dag ifrån att köpa Tesla "back in the days" när det såg riktigt mörkt ut, men Tesla fick tag i pengar i sista stund så det blev ingen affär med Google.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
Daoops
Inlägg: 952
Blev medlem: 18 mar 2014 06:15
Ort: Göteborg

Re: Tesla köpt av apple? Tråd norska forumet...

Inlägg av Daoops »

Surfaren skrev:
Jag är mycket tveksam till att Elon skulle gå med på en försäljning med mindre än att Tesla hamnar i ekonomiskt trångmål av mycket allvarlig art. Han är ju inte så värst intresserad för pengarnas skull, så vad skulle någon erbjuda för att vända honom?

Google var en dag ifrån att köpa Tesla "back in the days" när det såg riktigt mörkt ut, men Tesla fick tag i pengar i sista stund så det blev ingen affär med Google.
Sant. Men han har också sagt ganska rätt ut att han kommer att kliva av som VD efter model 3. Han personligen tänker nog mest på vad som är bäst för att påskynda övergången till el-bilar, men sedan skall man komma ihåg att det finns många andra aktieägare. Elon har runt 30% va av aktierna?
Användarvisningsbild
Toja
Teslaägare
Inlägg: 987
Blev medlem: 20 jul 2015 18:04
Ort: Saltsjö-Boo

Re: Tesla köpt av apple? Tråd norska forumet...

Inlägg av Toja »

bjelkeman skrev:
Google. Mm det vill jag inte. Google suger upp alldeles för mycket data om oss redan. Att få all data om hur vi rör oss dagligen också, usch.

GM, då tror jag att de dödar Tesla med sin inkompetens.
+1
S P85D -15 | röd |
S 100D -18 | röd |
3 LR- 19 | vit |
MYP -22 | MIB | svart/svart
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Tesla köpt av apple? Tråd norska forumet...

Inlägg av Svenssons »

Daoops skrev:
Surfaren skrev:
Jag är mycket tveksam till att Elon skulle gå med på en försäljning med mindre än att Tesla hamnar i ekonomiskt trångmål av mycket allvarlig art. Han är ju inte så värst intresserad för pengarnas skull, så vad skulle någon erbjuda för att vända honom?

Google var en dag ifrån att köpa Tesla "back in the days" när det såg riktigt mörkt ut, men Tesla fick tag i pengar i sista stund så det blev ingen affär med Google.
Sant. Men han har också sagt ganska rätt ut att han kommer att kliva av som VD efter model 3. Han personligen tänker nog mest på vad som är bäst för att påskynda övergången till el-bilar, men sedan skall man komma ihåg att det finns många andra aktieägare. Elon har runt 30% va av aktierna?
Efter Model 3 med Elons tidsram kan betyda 1 till många år och att kliva av som VD betyder inte att han lämnar Tesla eller ger upp sitt aktieinnehav. Detta har han varit tydligare med än när han eventuellt lämnar VD-posten.

Tror inte att Apple är intresserade av ett tillverkningsföretag men väl mycket av kompetensen inom Tesla men den kan fås på andra sätt än att köpa upp hela företaget. Google har tidigare köpt upp Motorola t.ex. men det var inte för att få tag på produktionsdelar utan för att säkra patent. Själva produktionsdelarna såldes strax efter också så jag tror inte att Google heller är intresserade av Tesla som en biltillverkare även ifall de nog är mycket intresserade av all data som samlats in från Model S med Autopilot.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
pegs
Teslaägare
Inlägg: 1026
Blev medlem: 21 dec 2014 22:05
Ort: Kisa

Re: Tesla köpt av apple? Tråd norska forumet...

Inlägg av pegs »

Elon äger 20% av aktierna i Tesla och är den största enskilda ägaren.
(Enligt http://www.marketwatch.com/story/heres- ... 2015-11-18)

Även om Elon inte vill sälja, så kan de övriga 80% ha en uppfattning i frågan.

Finns det fler stora aktieägare med stora orealiserade vinster som vill "cache:a ut"? Hur ser dom på aktiens tillväxtmöjlighet de närmsta åren? Vad krävs för att den ska öka 10% per år? Vad ser dom för risker? Jag antar att det påverkar.

PS. Om Google köpte Tesla skulle det kännas "creepy". Visningen av aktuellt trafikläge i Teslan ger en hint om hur mycket data dom samlar in (från Android-mobiler antar jag).
Model Y (Tidigare Model S 100D, Model S 85)
Användarvisningsbild
Daoops
Inlägg: 952
Blev medlem: 18 mar 2014 06:15
Ort: Göteborg

Re: Tesla köpt av apple? Tråd norska forumet...

Inlägg av Daoops »

Svenssons skrev:
Daoops skrev:
Surfaren skrev:
Jag är mycket tveksam till att Elon skulle gå med på en försäljning med mindre än att Tesla hamnar i ekonomiskt trångmål av mycket allvarlig art. Han är ju inte så värst intresserad för pengarnas skull, så vad skulle någon erbjuda för att vända honom?

Google var en dag ifrån att köpa Tesla "back in the days" när det såg riktigt mörkt ut, men Tesla fick tag i pengar i sista stund så det blev ingen affär med Google.
Sant. Men han har också sagt ganska rätt ut att han kommer att kliva av som VD efter model 3. Han personligen tänker nog mest på vad som är bäst för att påskynda övergången till el-bilar, men sedan skall man komma ihåg att det finns många andra aktieägare. Elon har runt 30% va av aktierna?
Efter Model 3 med Elons tidsram kan betyda 1 till många år och att kliva av som VD betyder inte att han lämnar Tesla eller ger upp sitt aktieinnehav. Detta har han varit tydligare med än när han eventuellt lämnar VD-posten.

Tror inte att Apple är intresserade av ett tillverkningsföretag men väl mycket av kompetensen inom Tesla men den kan fås på andra sätt än att köpa upp hela företaget. Google har tidigare köpt upp Motorola t.ex. men det var inte för att få tag på produktionsdelar utan för att säkra patent. Själva produktionsdelarna såldes strax efter också så jag tror inte att Google heller är intresserade av Tesla som en biltillverkare även ifall de nog är mycket intresserade av all data som samlats in från Model S med Autopilot.
Nä absolut, han har ju också sagt att han pengar är först in och skall bli först ut. Och som sagt, det är bara Tesla Motors som är up for grabs, Tesla Energy som ändå är det stora i det här tror jag inte är till salu ens (kanske delägarskap för att komma åt till exempel googles bergrum av pengar). Och om man tänker på det, Apple har en stor fan base (om än något förlegade kanske, men alla är inte early adopters) och med deras djupa fickor skulle det kunna vara bra för mänskligheten om dom tar över biltillverkningen. Samt att jag tror Elon är på ett sätt lite sugen på att satsa allt på SpaceX när uppdraget är slutfört (model 3). Och sedan behöver det inte alls betyda att han inte kan sitta med i styrelsen eller ha någon annan rådgivande/PR post men just det där tisdag onsdag och varannan fredagspendlandet för dag till dag arbetet som VD ger jag max 180 dagar efter att första m3 rullat ut. Hoppas innerligt att jag har fel :).

Jag tror nog tvärtom mot dig att Apple är lite halvdesperata över att hitta en ny bransch, först var det datorer och sedan mobiler. Dom måste hitta på något nytt nu för att inte stagnera. Det blir ju en helt ny riktning för dom att börja med egen tillverkning, men så sade alla när dom hoppade på mobilerna också å andra sidan (att det var ny mark och att dom inte borde ge sig in i det snåret). Vad skall dom annars göra? Sitta still och sakta bli uppknaprade av konkurrensen?

Något sådant här kanske:
2019 Apple äger Tesla Motors, kostade dom $1600 per aktie (eller ca $250B, vilket är nästan vad dom har liggandes i cash redan i dagsläget...dom har sinnesrubbat mycket kontanter. Nästan så man kan tro att dom sparar undan till något stort..) Elon sitter kvar i styrelsen till 2025 för att övervaka att det inte är ett hostile takeover.

Google har gått in som delägare i Tesla Energy men tillräckligt med pengar så man kan börja bygga Gig2, 3, 4 och 5 redan innan 2020 på ett bräde efter succen med Gig1. En i Europa, två i asien och en i sydamerika. Om det här låter bissart så tänk på att 35GWh räcker åt 500k bilar per år. Av 60M bilar tillverkade per år. Och då har vi inte börjat prata bussar och lastbilar och definitivt inte powerpacks/walls.
J.B är VD för Tesla Energy, Elon är rådgivare, styrelsemedlem och största enskilda ägare.

Som Tim Urban från WaitButWhy säger, Elon is the World's Raddest Man. Så om du och jag tänker att det där går nog aldrig så kan vi vara rätt säkra på att Elon inte säger så utan att först blivit motbevisad av siffror. Och om inte siffrorna stoppar honom så är det inte mycket som kan göra det.
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Tesla köpt av apple? Tråd norska forumet...

Inlägg av Svenssons »

Daoops skrev:
Jag tror nog tvärtom mot dig att Apple är lite halvdesperata över att hitta en ny bransch, först var det datorer och sedan mobiler. Dom måste hitta på något nytt nu för att inte stagnera. Det blir ju en helt ny riktning för dom att börja med egen tillverkning, men så sade alla när dom hoppade på mobilerna också å andra sidan (att det var ny mark och att dom inte borde ge sig in i det snåret). Vad skall dom annars göra? Sitta still och sakta bli uppknaprade av konkurrensen?
Jag är ganska övertygad att Apple vill och kommer in i bilbranschen (och troligen redan är där) men de är inte intresserade att köpa bilfabriker eller batteritillverkning. De köpte inte upp någon tillverkare av musikspelare när de hoppade in i den branschen. De köpte inte heller någon mobiltelefontillverkare när de gav sig in i den branschen. Apple har både muskler och kompetens att utveckla bilar vilket är det som de vill göra. De har inget intresse av själva produktionen av telefoner eller bilar tror jag. De behöver inte heller namnet Tesla för marknadsföring och att köpa Tesla för att sedan döpa om det till Apple är ju bara pengaförstöring. De kommer att tjäna mer på att själva utveckla en bil och låta underleverantör tillverka dessa precis som de gör på alla sina andra plattformar.

Tesla Energy är ju än så länge en del av Tesla Motors och inte ett eget bolag så köper man Tesla Motors så köper man också Tesla Energy. Kan visserligen knoppas av efter uppköp men jag ser det inte som troligt att så många aktieägare vill släppa aktierna innan Gigafactory har börjat ge frukt.

Att göra en "hostile takeover" av Tesla Motors ser jag inte som så troligt. Brukar ge rätt negativ effekter på både de anställda i företaget man köper och dess kunder.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Daoops
Inlägg: 952
Blev medlem: 18 mar 2014 06:15
Ort: Göteborg

Re: Tesla köpt av apple? Tråd norska forumet...

Inlägg av Daoops »

Svenssons skrev:
Daoops skrev:
Jag tror nog tvärtom mot dig att Apple är lite halvdesperata över att hitta en ny bransch, först var det datorer och sedan mobiler. Dom måste hitta på något nytt nu för att inte stagnera. Det blir ju en helt ny riktning för dom att börja med egen tillverkning, men så sade alla när dom hoppade på mobilerna också å andra sidan (att det var ny mark och att dom inte borde ge sig in i det snåret). Vad skall dom annars göra? Sitta still och sakta bli uppknaprade av konkurrensen?
Jag är ganska övertygad att Apple vill och kommer in i bilbranschen (och troligen redan är där) men de är inte intresserade att köpa bilfabriker eller batteritillverkning. De köpte inte upp någon tillverkare av musikspelare när de hoppade in i den branschen. De köpte inte heller någon mobiltelefontillverkare när de gav sig in i den branschen. Apple har både muskler och kompetens att utveckla bilar vilket är det som de vill göra. De har inget intresse av själva produktionen av telefoner eller bilar tror jag. De behöver inte heller namnet Tesla för marknadsföring och att köpa Tesla för att sedan döpa om det till Apple är ju bara pengaförstöring. De kommer att tjäna mer på att själva utveckla en bil och låta underleverantör tillverka dessa precis som de gör på alla sina andra plattformar.

Tesla Energy är ju än så länge en del av Tesla Motors och inte ett eget bolag så köper man Tesla Motors så köper man också Tesla Energy. Kan visserligen knoppas av efter uppköp men jag ser det inte som troligt att så många aktieägare vill släppa aktierna innan Gigafactory har börjat ge frukt.

Att göra en "hostile takeover" av Tesla Motors ser jag inte som så troligt. Brukar ge rätt negativ effekter på både de anställda i företaget man köper och dess kunder.
Visa ord som vanligt Svenssons. Men en stor skillnad med Apple nu är att Jobs inte är kvar. Tim köper nog hellre. Kanske. Vi får se.

Att bara knoppa av en del (motors) är nog inga tekniska problem väl? Får kanske bli ett "tesla inc" a la volvo AB som moderbolag, eller om energy bara lever kvar med pengarna. I donno.

Tror inte heller på hostile. Men Elon är ju lite besviken på hur pay pal blev efteråt. Men du har nog rätt, jag tar motvilligt tillbaks den delen om att han kommer att vara kvar i Motors, det är nog mer att jag hoppas än tror.
Användarvisningsbild
pegs
Teslaägare
Inlägg: 1026
Blev medlem: 21 dec 2014 22:05
Ort: Kisa

Re: Tesla köpt av apple? Tråd norska forumet...

Inlägg av pegs »

Intressant diskussion.
Jag uppfattar att Apples särart handlar en hel del om HUR dom tar fram produkter. Dvs, rätt mycket om interna arbetssätt och processer.
Skulle tro att dom arbetar rätt mycket annorlunda jämfört med t ex Tesla.

Skulle Apple köpa Tesla skulle dom antingen låta Tesla jobba vidare som idag (osannolikt) eller omforma Tesla till att jobba på samma sätt dom Apple gör. Man ska inte glömma att Tesla är ett snabbväxande företag med ca 10 000 anställda. Tror inte det är något Apple ska försöka sig på. Skulle varken vara bra för Apple eller Tesla.
(Jag vet inte om det var det som gick snett när Google köpte Motorola, men det känns inte som ett uppmuntrande exempel.)
Model Y (Tidigare Model S 100D, Model S 85)
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10944
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Tesla köpt av apple? Tråd norska forumet...

Inlägg av Jerker »

Jag tror att ett starkt argument som talar emot att Apple skulle vara intresserat av att köpa just Tesla är att Tesla öppnade alla sina patent för vem som vill använda dem. Det är ju inte direkt Apples melodi. Och detta är nog också den största försäkringen för Tesla emot ett fientligt uppköp från vem som helst, att det inte ligger så stora värden i företaget på det sättet. Nu är Teslas väl och ve mer beroende av att de fortsätter att göra rätt saker. Och Musk vill ju ha konkurrens, det är ju hans övergripande mål, inte att begränsa den och bli världens största biltillverkare själv. Han vill att alla biltillverkare börjar tillverka elbilar, inte att de ska gå i graven.
Användarvisningsbild
pegs
Teslaägare
Inlägg: 1026
Blev medlem: 21 dec 2014 22:05
Ort: Kisa

Re: Tesla köpt av apple? Tråd norska forumet...

Inlägg av pegs »

Jerker skrev:
Jag tror att ett starkt argument som talar emot att Apple skulle vara intresserat av att köpa just Tesla är att Tesla öppnade alla sina patent för vem som vill använda dem. Det är ju inte direkt Apples melodi.
Jo, alla får använda Teslas patent. Men har för mig att det fanns lite finstilt också. Nog så viktigt ;-)

Som nog var det viktigaste skälet för Tesla. Om någon använder Teslas patent så frånsäger man sig också möjligheten att stämma Tesla för patentintrång. Även med det upplägget skulle Teslas patent kunna vara något som Apple faktiskt vill komma över.
Apple har kanske inte så mycket fordonsrelaterade patent själva. Då kan det vara tufft att ge sig in i bilbranschen som sannolikt är ganska "sönderpatenterad". Dvs, det är svårt att göra något utan att trampa in på någons patent.

Apple som är "ny" i telekombranschen har ju fått betala en hel del till "gamlingar" med stora feta patentportföljer. Senast nu Ericsson.
Model Y (Tidigare Model S 100D, Model S 85)
Användarvisningsbild
Daoops
Inlägg: 952
Blev medlem: 18 mar 2014 06:15
Ort: Göteborg

Re: Tesla köpt av apple? Tråd norska forumet...

Inlägg av Daoops »

Ja precis, patenten har absolut ett värde även om dom är släppta lite fria. Tesla har ju fortfarande patentet så ingen annan kan ta det bland annat, och det som Pegs säger.

Fördelarna för Apple vid ett köp är ju att dom slipper göra samma resa själva, dom har ju som sagt inte direkt nån erfarenhet av tillverkning inhouse. Ännu mindre av bilar. Och det är väl en ganska dåligt hålld hemlighet att dom har ett litet team som iallafall kollar på att göra elbilar. Så tanken lär ju vart uppe på tapeten iallafall i deras lilla styrelserum.

En förutsättning är ju att Elon kliver ned från vd-posten, han skulle nog inte tycka det var så kul att springa Tims ärenden. Oh well vi får väl se. Hoppas dom kör på själva iallafall, jag vill se pickupen och roadster 4.0 cab med max plaid utan att det är något gammalt äpple påklistrat på huven. :)
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare
Inlägg: 3634
Blev medlem: 10 maj 2015 14:08
Ort: Skurup

Re: Tesla köpt av apple? Tråd norska forumet...

Inlägg av Martinen »

Inte första gången som det sprids en massa rykten.
Jag tror på detta när det finns officiell pressrelease från Tesla eller köparen.
Hoppas såklart det inte blir nått mellan köp av Tesla av Apple eller nån annan.
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Tesla köpt av apple? Tråd norska forumet...

Inlägg av danni »

bjelkeman skrev:
Google. Mm det vill jag inte. Google suger upp alldeles för mycket data om oss redan. Att få all data om hur vi rör oss dagligen också, usch.
Den datan har ju Google redan för väldigt många av sina användare. Har du platshistorik aktiverat samt location services påslaget i någon av Googles appar i din mobil, t.ex. Google Maps, så samlar de redan in det. Isåfall kan du kolla din platshistorik här: https://maps.google.com/locationhistory/b/0
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Skriv svar