Pris, HW4, nästa steg?

Nyheter från Tesla Club Sweden

Moderator: Redaktion

wanyest
Inlägg: 22
Blev medlem: 16 jan 2023 20:11

Pris, HW4, nästa steg?

Inlägg av wanyest »

Det var intressant att de sänkte priset nu samtidigt som mer rykten cirkulerar om HW4. Frågan är vad som händer här näst. Jag ser följande scenarior, vad tror ni vilket är mest sannolikt?

1. Priset kvarstår även när HW4 kommer.
2. Priset ökas igen när HW4 kommer och sänktes mest för att tömma lagret.
3. Det dröjer innan HW4 kommer, i alla fall på fler modeller än Model 3

Är de låga priserna här för att stanna?
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6208
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Pris, HW4, nästa steg?

Inlägg av spacecoin »

1. HW4 kommer inte att ge något kundvärde på över 18 månader gissar jag och vill Tesla fortsätta växa kan dom inte höja priserna just nu.

Jag har svårt att se att S/X inte får HW4 samtidigt med budgetbilarna om det anses vara en förbättring och inte en kostnadsbesparing med liknande prestanda. Just nu är det mycket rykten och ingen fakta kring HW4.

Det mest spännande är ju om man överger HW3-kunderna som köpt FSD eller tar med dem. Det är väldigt stora skillnader på en 2023 modell och en 2019 eller tidigare. Jag är skeptisk till retrofit men hoppas så klart.
wanyest
Inlägg: 22
Blev medlem: 16 jan 2023 20:11

Re: Pris, HW4, nästa steg?

Inlägg av wanyest »

spacecoin skrev: 16 jan 2023 20:19
1. HW4 kommer inte att ge något kundvärde på över 18 månader gissar jag och vill Tesla fortsätta växa kan dom inte höja priserna just nu.

Jag har svårt att se att S/X inte får HW4 samtidigt med budgetbilarna om det anses vara en förbättring och inte en kostnadsbesparing med liknande prestanda. Just nu är det mycket rykten och ingen fakta kring HW4.

Det mest spännande är ju om man överger HW3-kunderna som köpt FSD eller tar med dem. Det är väldigt stora skillnader på en 2023 modell och en 2019 eller tidigare. Jag är skeptisk till retrofit men hoppas så klart.
Om nu FSD kunderna blir uppgraderade... frågan är om man redan måste haft FSD köpt, eller om man kan köpa det för att bli uppgraderad om man inte hade det sen tidigare?
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6208
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Pris, HW4, nästa steg?

Inlägg av spacecoin »

wanyest skrev: 16 jan 2023 20:34
Om nu FSD kunderna blir uppgraderade... frågan är om man redan måste haft FSD köpt, eller om man kan köpa det för att bli uppgraderad om man inte hade det sen tidigare?
Jag skulle inte rekommendera min värsta fiende att köpa FSD i EU, hw4 eller ej. Jag skulle vänta med att kasta pengarna i sjön tills Tesla visar att man vill göra något som liknar kundvärde för EU. Vanlig AP ger 80% av nyttan av EAP och FSD utan extra kostnad.
Användarvisningsbild
flamman
Teslaägare
Inlägg: 666
Blev medlem: 08 apr 2021 15:35
Ort: Stockholm

Re: Pris, HW4, nästa steg?

Inlägg av flamman »

spacecoin skrev: 16 jan 2023 20:19
1. HW4 kommer inte att ge något kundvärde på över 18 månader gissar jag och vill Tesla fortsätta växa kan dom inte höja priserna just nu.

Jag har svårt att se att S/X inte får HW4 samtidigt med budgetbilarna om det anses vara en förbättring och inte en kostnadsbesparing med liknande prestanda. Just nu är det mycket rykten och ingen fakta kring HW4.
Lite beroende på vad HW4 blir i slutändan så borde det absolut kunna bli kundvärde direkt.
Kan ju innebära snabbare AP-dator, 5-mpixel-kameror, HD-radar och kameror i frontlyktorna. Om allt det kommer i ett svep så blir det helt plötsligt en bil där HW4 bör ge kundvärde direkt i form av HD-radar ger bättre farthållare/AP, 5mpixel-kameror ger bättre auto-helljus och auto-vindrutetorkare, kameror fram i kombo med 5mpixel ger bättre hjälpmedel vid parkering (istället för USS).

Men håller med dig om att det inte finns så mycket fakta alls utan bara en massa rykten. Så ska bli intressant vad av mina spekulationer ovan det faktiskt blir i slutändan... Samt förstås det du är inne på vilka bilar det kommer till när och om det påverkar priset.
Min gissning kring priset är att det inte påverkas direkt vid lansering. Det kommer nog dock höjas om Tesla ser ett stort inflöde av ordrar efter att de släppt HW4, då höjer de nog priset när de känner att orderböckerna är tillräckligt fulla.

Hur de gör med befintliga FSD-kunder beror ju ganska mycket på hur de positionerar HW4 vid lansering. Ska man spekulera och gissa lite (alltid kul, det är ju TCS trots allt :D ) så gissar jag såhär:
Gör det en stor grej av det som säger "det här är det som tar oss till FSD" ja då måste de ju såklart uppgradera alla befintliga FSD-kunder med en (gratis) retro-fit. Säger det snarare "det här är HW3.1 som bara är lite bättre än HW3, ingen stor sak, bara löpande HW-förbättringar som vi alltid gör, det här bara ökar säkerheten från 99,99% till 99,991% och människor kör ändå bara 90%" (eller några sådana påhittade siffror) och spelar ner hela grejen ja då kanske kanske kanske de kan komma undan med att inte erbjuda retro-fit.
Model Y LR Quicksilver lev mars 2023
Model Y P vit/sv lev. aug 2022 såld
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6208
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Pris, HW4, nästa steg?

Inlägg av spacecoin »

flamman skrev: 16 jan 2023 20:56
Lite beroende på vad HW4 blir i slutändan så kan det absolut bli kundvärde direkt.
Kan ju innebära snabbare AP-dator, 5-mpixel-kameror, HD-radar och kameror i frontlyktorna. Om allt det kommer i ett svep så blir det helt plötsligt en bil där HW4 bör ge kundvärde direkt i form av HD-radar ger bättre farthållare/AP, 5mpixel-kameror ger bättre auto-helljus och auto-vindrutetorkare, kameror fram i kombo med 5mpixel ger bättre hjälpmedel vid parkering (istället för USS).
Jag menar att det räcker ju inte bara med hårdvaran. Ta t ex interiörkameran i nyare bilar. Den används ju inte fortfarande utanför FSD-betan, väl?, 3-4 år senare.
flamman skrev: 16 jan 2023 20:56
Hur de gör med befintliga FSD-kunder beror ju ganska mycket på hur de positionerar HW4 vid lansering. Ska man spekulera och gissa lite (alltid kul, det är ju TCS trots allt :D ) så gissar jag såhär:
Gör det en stor grej av det som säger "det här är det som tar oss till FSD" ja då måste de ju såklart uppgradera alla befintliga FSD-kunder med en (gratis) retro-fit. Säger det snarare "det här är HW3.1 som bara är lite bättre än HW3, ingen stor sak, bara löpande HW-förbättringar som vi alltid gör, det här bara ökar säkerheten från 99,99% till 99,991% och människor kör ändå bara 90%" (eller några sådana påhittade siffror) och spelar ner hela grejen ja då kanske kanske kanske de kan komma undan med att inte erbjuda retro-fit.
Jag har svårt att se hur de ska kunna komma till någon form av begränsad autonomi öht utan en HD-radar. Att en bra radar ökar säkerheten markant i allmänhet - och dramatiskt i motsol, dimma eller regn och på natten går det inte att snacka bort.

Ska man titta på vad konkurrenterna gör så verkar det som Tesla hamnar på efterkälken om de inte kommer med en riktigt bra radar. Alla andra premiumbilar kommer att ha Lidar inom kort.

Vad tror du händer om dom inte gör en retrofit? Jag skulle tro att det blir droppen för väldigt många Teslaägare.
LarsOJ
Inlägg: 1623
Blev medlem: 16 sep 2022 13:41

Re: Pris, HW4, nästa steg?

Inlägg av LarsOJ »

flamman skrev: 16 jan 2023 20:56
spacecoin skrev: 16 jan 2023 20:19
1. HW4 kommer inte att ge något kundvärde på över 18 månader gissar jag och vill Tesla fortsätta växa kan dom inte höja priserna just nu.

Jag har svårt att se att S/X inte får HW4 samtidigt med budgetbilarna om det anses vara en förbättring och inte en kostnadsbesparing med liknande prestanda. Just nu är det mycket rykten och ingen fakta kring HW4.
Lite beroende på vad HW4 blir i slutändan så borde det absolut kunna bli kundvärde direkt.
Kan ju innebära snabbare AP-dator, 5-mpixel-kameror, HD-radar och kameror i frontlyktorna. Om allt det kommer i ett svep så blir det helt plötsligt en bil där HW4 bör ge kundvärde direkt i form av HD-radar ger bättre farthållare/AP, 5mpixel-kameror ger bättre auto-helljus och auto-vindrutetorkare, kameror fram i kombo med 5mpixel ger bättre hjälpmedel vid parkering (istället för USS).

Men håller med dig om att det inte finns så mycket fakta alls utan bara en massa rykten. Så ska bli intressant vad av mina spekulationer ovan det faktiskt blir i slutändan... Samt förstås det du är inne på vilka bilar det kommer till när och om det påverkar priset.
Min gissning kring priset är att det inte påverkas direkt vid lansering. Det kommer nog dock höjas om Tesla ser ett stort inflöde av ordrar efter att de släppt HW4, då höjer de nog priset när de känner att orderböckerna är tillräckligt fulla.

Hur de gör med befintliga FSD-kunder beror ju ganska mycket på hur de positionerar HW4 vid lansering. Ska man spekulera och gissa lite (alltid kul, det är ju TCS trots allt :D ) så gissar jag såhär:
Gör det en stor grej av det som säger "det här är det som tar oss till FSD" ja då måste de ju såklart uppgradera alla befintliga FSD-kunder med en (gratis) retro-fit. Säger det snarare "det här är HW3.1 som bara är lite bättre än HW3, ingen stor sak, bara löpande HW-förbättringar som vi alltid gör, det här bara ökar säkerheten från 99,99% till 99,991% och människor kör ändå bara 90%" (eller några sådana påhittade siffror) och spelar ner hela grejen ja då kanske kanske kanske de kan komma undan med att inte erbjuda retro-fit.
Hårdvaran i sig ger ju inga fördelar utan en fungerande ADAS mjukvara. Historiskt sett har ju det varit den stora svårigheten för Tesla. Man har ju sålt bilar i 5år med ”all nödvändig hårdvara för total självkörning” men kämpar fortfarande med stabil L2 och torkarautomatik.

C516BCC1-6D89-4F58-A2F1-BF1E3974EB04.jpeg
LarsOJ
Inlägg: 1623
Blev medlem: 16 sep 2022 13:41

Re: Pris, HW4, nästa steg?

Inlägg av LarsOJ »

spacecoin skrev: 16 jan 2023 20:37
wanyest skrev: 16 jan 2023 20:34
Om nu FSD kunderna blir uppgraderade... frågan är om man redan måste haft FSD köpt, eller om man kan köpa det för att bli uppgraderad om man inte hade det sen tidigare?
Jag skulle inte rekommendera min värsta fiende att köpa FSD i EU, hw4 eller ej. Jag skulle vänta med att kasta pengarna i sjön tills Tesla visar att man vill göra något som liknar kundvärde för EU. Vanlig AP ger 80% av nyttan av EAP och FSD utan extra kostnad.
Gammal goding från 2017: :lol:

65D50FFA-37A3-4EC9-89B7-B32D32B97ED1.jpeg
wanyest
Inlägg: 22
Blev medlem: 16 jan 2023 20:11

Re: Pris, HW4, nästa steg?

Inlägg av wanyest »

Jag är ju egentligen mest nyfiken på detta utifrån när man ska köpa sig en MYLR, nu eller vänta med avseende på HW4 osv?
Användarvisningsbild
flamman
Teslaägare
Inlägg: 666
Blev medlem: 08 apr 2021 15:35
Ort: Stockholm

Re: Pris, HW4, nästa steg?

Inlägg av flamman »

spacecoin skrev: 16 jan 2023 21:14
flamman skrev: 16 jan 2023 20:56
Lite beroende på vad HW4 blir i slutändan så kan det absolut bli kundvärde direkt.
Kan ju innebära snabbare AP-dator, 5-mpixel-kameror, HD-radar och kameror i frontlyktorna. Om allt det kommer i ett svep så blir det helt plötsligt en bil där HW4 bör ge kundvärde direkt i form av HD-radar ger bättre farthållare/AP, 5mpixel-kameror ger bättre auto-helljus och auto-vindrutetorkare, kameror fram i kombo med 5mpixel ger bättre hjälpmedel vid parkering (istället för USS).
Jag menar att det räcker ju inte bara med hårdvaran. Ta t ex interiörkameran i nyare bilar. Den används ju inte fortfarande utanför FSD-betan, väl?, 3-4 år senare.
Suta vara så negativ, hoppet är det sista som överger människan! :lol:
Men med det sagt, fram-kameror borde man åtminstone använda direkt själv för att se hur nära man är vid parkering. Resten kräver ju helt riktigt förbättrad mjukvara för att göra någon skillnad... :|
flamman skrev: 16 jan 2023 20:56
Hur de gör med befintliga FSD-kunder beror ju ganska mycket på hur de positionerar HW4 vid lansering. Ska man spekulera och gissa lite (alltid kul, det är ju TCS trots allt :D ) så gissar jag såhär:
Gör det en stor grej av det som säger "det här är det som tar oss till FSD" ja då måste de ju såklart uppgradera alla befintliga FSD-kunder med en (gratis) retro-fit. Säger det snarare "det här är HW3.1 som bara är lite bättre än HW3, ingen stor sak, bara löpande HW-förbättringar som vi alltid gör, det här bara ökar säkerheten från 99,99% till 99,991% och människor kör ändå bara 90%" (eller några sådana påhittade siffror) och spelar ner hela grejen ja då kanske kanske kanske de kan komma undan med att inte erbjuda retro-fit.
Jag har svårt att se hur de ska kunna komma till någon form av begränsad autonomi öht utan en HD-radar. Att en bra radar ökar säkerheten markant i allmänhet - och dramatiskt i motsol, dimma eller regn och på natten går det inte att snacka bort.

Ska man titta på vad konkurrenterna gör så verkar det som Tesla hamnar på efterkälken om de inte kommer med en riktigt bra radar. Alla andra premiumbilar kommer att ha Lidar.

Vad tror du händer om dom inte gör en retrofit? Jag skulle tro att det blir droppen för väldigt många Teslaägare.
[/quote]
Jag tror också det skulle ge för stor negativ bad-will att inte erbjuda någon form av retrofit av åtminstone delar av det som i slutändan blir "HW4" (om/när det kommer och i vilken form som sagt..) Gissar dock att Tesla målat in sig i ett hörn... De trodde nog (naivt) att HW3 skulle räcka (precis som påpekas ovan i tråden). Att byta ut HW gratis på över 100 000 bilar kostar ändå en del... Frågan är vad som faktiskt går att få till på alla bilarna, gissar det är stora skillnader på kablage osv. för all den nya hårdvaran jag listade ovan. Men de lyckades väl få in HW3 i alla HW2-bilar... Så borde ju gå även nu. Så jag säger att vi lever på hoppet även här. :P
Men f*n vet hur de gör, därför jag gissar att en möjlighet är att de inte gör så stor grej av HW4 utan mer kallar det "HW3 gen2" eller nåt i den stilen.
Model Y LR Quicksilver lev mars 2023
Model Y P vit/sv lev. aug 2022 såld
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6208
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Pris, HW4, nästa steg?

Inlägg av spacecoin »

wanyest skrev: 16 jan 2023 22:05
Jag är ju egentligen mest nyfiken på detta utifrån när man ska köpa sig en MYLR, nu eller vänta med avseende på HW4 osv?
Jag skulle vänta med beställning 2-3v. Tesla har ju bett FCC om utökad sekretess fram till mitten av januari.

Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6208
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Pris, HW4, nästa steg?

Inlägg av spacecoin »

flamman skrev: 16 jan 2023 22:09
Suta vara så negativ, hoppet är det sista som överger människan! :lol:
Men med det sagt, fram-kameror borde man åtminstone använda direkt själv för att se hur nära man är vid parkering. Resten kräver ju helt riktigt förbättrad mjukvara för att göra någon skillnad... :|
Host, adaptiva, host, strålkastare, host. :D
Senast redigerad av spacecoin, redigerad totalt 1 gånger.
wanyest
Inlägg: 22
Blev medlem: 16 jan 2023 20:11

Re: Pris, HW4, nästa steg?

Inlägg av wanyest »

spacecoin skrev: 16 jan 2023 22:09
wanyest skrev: 16 jan 2023 22:05
Jag är ju egentligen mest nyfiken på detta utifrån när man ska köpa sig en MYLR, nu eller vänta med avseende på HW4 osv?
Jag skulle vänta med beställning 2-3v. Tesla har ju bett FCC om utökad sekretess fram till mitten av januari.

Täcker det kanske kommer news 1 mars. https://ir.tesla.com/press-release/tesl ... vestor-day
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6208
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Pris, HW4, nästa steg?

Inlägg av spacecoin »

wanyest skrev: 16 jan 2023 22:13
Täcker det kanske kommer news 1 mars. https://ir.tesla.com/press-release/tesl ... vestor-day
Kan du vänta, så vänta. Det är nästan aldrig ett dåligt råd i bilaffärer. :lol: Det lär ju komma SENAST i samband med investor day som jag ser det. Jag tror innan.
Senast redigerad av spacecoin, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
flamman
Teslaägare
Inlägg: 666
Blev medlem: 08 apr 2021 15:35
Ort: Stockholm

Re: Pris, HW4, nästa steg?

Inlägg av flamman »

spacecoin skrev: 16 jan 2023 22:13
flamman skrev: 16 jan 2023 22:09
Suta vara så negativ, hoppet är det sista som överger människan! :lol:
Men med det sagt, fram-kameror borde man åtminstone använda direkt själv för att se hur nära man är vid parkering. Resten kräver ju helt riktigt förbättrad mjukvara för att göra någon skillnad... :|
Host, adaptiva, host, strålkastare, host. :D
:lol: :D :lol: :D
Model Y LR Quicksilver lev mars 2023
Model Y P vit/sv lev. aug 2022 såld
LarsOJ
Inlägg: 1623
Blev medlem: 16 sep 2022 13:41

Re: Pris, HW4, nästa steg?

Inlägg av LarsOJ »

flamman skrev: 16 jan 2023 22:09

Men f*n vet hur de gör, därför jag gissar att en möjlighet är att de inte gör så stor grej av HW4 utan mer kallar det "HW3 gen2" eller nåt i den stilen.
Jag har en annan gissning och det är att man lanserar HW4 med buller och bång för att pumpa aktien och öka försäljningen.

Eventuella klagomål ang. HW3 tar Teslas advokater hand om i det tysta. De flesta som köpte FSD före 2019 (när det var >L2 som lovades) har bytt bil redan och gått vidare i livet. Ingen stor kostnad för Tesla.
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6208
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Pris, HW4, nästa steg?

Inlägg av spacecoin »

Jag skulle säga att Tesla har en bit kvar till det dom lovade mig även sept 2019:
Screenshot 2023-01-16 at 22.20.41.png
Det är annat språk nu. NoA "automatisk körning", Smart summon "var som helst på en parkeringsplats. På riktigt.", "automatisk körning på stadsgator".

Lustigt nog kallar man NoA fortfarande för "automatisk körning" 2023:

Automatisk körning från påfart till avfart på motorväg inkluderar automatiska körfältsbyten, Adaptiv farthållare med fullständigt stopp och igångsättning, Autostyrning och omkörning av långsamma bilar i ditt körfält.

Smart summon:
"Genom att aktivera den med Tesla-appen kommer din parkerade bil att hitta dig och till och med parkera eller lämna parkeringen själv i trånga utrymmen. Smart Summon navigerar komplexa parkeringssituationer samtidigt som den följer körfältsmarkeringar och stoppskyltar samt undviker fotgängare och hinder som trafikkoner, soptunnor och förrymda kundvagnar."

"Autostyrning i stadstrafik"
Senast redigerad av spacecoin, redigerad totalt 1 gånger.
LarsOJ
Inlägg: 1623
Blev medlem: 16 sep 2022 13:41

Re: Pris, HW4, nästa steg?

Inlägg av LarsOJ »

spacecoin skrev: 16 jan 2023 22:21
Jag skulle säga att Tesla har en bit kvar till det dom lovade mig även sept 2019:
Screenshot 2023-01-16 at 22.20.41.png

Det är annat språk nu. NoA "automatisk körning", Smart summon "var som helst på en parkeringsplats. På riktigt.", "automatisk körning på stadsgator".
Javisst jag glömde att de förmodligen var lite senare att ändra beskrivningen på den svenska sidan jmf. med den amerikanska. Fyfan
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6208
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Pris, HW4, nästa steg?

Inlägg av spacecoin »

Se uppdateringar i mitt inlägg ovan för jfr 2023. Fortfarande sjukt vågade löften/lögner. Eller vad ska man kalla det för?
Användarvisningsbild
ANLI
Teslaägare
Inlägg: 167
Blev medlem: 06 feb 2022 18:02

Re: Pris, HW4, nästa steg?

Inlägg av ANLI »

Skulle aldrig köpa en ny Tesla med nuvarande HW och utan USS.
Fräscha 2022 som kommer bli ännu billigare i närtid borde vara ett bättre köp.
Troligen inte många som vägrar uppdatera och har radarn kvar.
Även mindre dålig torkarautomatik som går att stänga av med autopilot.

Har sista version 2022.24.5 med radar.
Bilen tjatar hela tiden och Tesla verkstaden trodde man kunde stoppa utskicken men icke.

Uppdaterade MS verkar vara en kanonbil med tyvärr samma HW brister som M3 och MY.
Kommer sjunka rejält om Tesla lyckas med HW4 med ny radar?
Borde väl introduceras först i lyxbilen MS?
M3 RWD -22
Lurkern
Inlägg: 906
Blev medlem: 20 maj 2022 10:05

Re: Pris, HW4, nästa steg?

Inlägg av Lurkern »

HW4 behöver inte ge ett dugg annorlunda bil den närmaste tiden, förutom om det dyker upp ytterligare kameror, och då tänker jag främst på ersättningen till USS fram.

Tror inte vi Europa kommer se nytta av FSD innan de flesta här är inne på nästa bil.
LarsOJ
Inlägg: 1623
Blev medlem: 16 sep 2022 13:41

Re: Pris, HW4, nästa steg?

Inlägg av LarsOJ »

Lurkern skrev: 20 jan 2023 15:25
HW4 behöver inte ge ett dugg annorlunda bil den närmaste tiden, förutom om det dyker upp ytterligare kameror, och då tänker jag främst på ersättningen till USS fram.

Tror inte vi Europa kommer se nytta av FSD innan de flesta här är inne på nästa bil.
Nä men den blir ”HD Ready” och många kommer bry sig. Andrahandsvärdena kommer också bry sig oavsett om det blir några upplevda förbättringar i närtid. Kommer ihåg när HW3 kom..
Verbal
Inlägg: 41
Blev medlem: 12 jan 2022 16:05

Re: Pris, HW4, nästa steg?

Inlägg av Verbal »

Som redan tipsats om på andra ställen här på forumet verkar ju HW4 verkligen vara på gång nu.

https://www.notateslaapp.com/news/1198/ ... el-s-and-x

Jag har en Model Y med VIN som har preliminär leverans 21/2-7/3.

Har nu stora kval angående om man ska hämta ut den eller avvakta, och i så fall kanske lägga en ny beställning direkt med tanke på risk för prisökning.
Sedan vet man ju inte hur lång tid det tar innan Model Y får HW4 men rätt snabbt kan man väl misstänka. Har själv inte planer i nuläget att skaffa FSD.

Hur hade ni tänkt?
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6208
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Pris, HW4, nästa steg?

Inlägg av spacecoin »

Verbal skrev: 13 feb 2023 14:58
Hur hade ni tänkt?
Avvakta till efter investerar-dagen den 1/3?
Användarvisningsbild
Oscar11
Teslaägare
Inlägg: 137
Blev medlem: 24 nov 2022 06:51
Referralkod: ts.la/oscar23897

Re: Pris, HW4, nästa steg?

Inlägg av Oscar11 »

spacecoin skrev: 13 feb 2023 15:04
Verbal skrev: 13 feb 2023 14:58
Hur hade ni tänkt?
Avvakta till efter investerar-dagen den 1/3?
Min gissning är att prissänkningen är temporär. När hw4 lanseras åker priset upp till samma nivå som innan.
Tesla MYLR -23
Skriv svar