Säljare/Rådgivare Tesla

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Teslabilen2023
Teslaägare
Inlägg: 185
Blev medlem: 06 mar 2023 11:35

Säljare/Rådgivare Tesla

Inlägg av Teslabilen2023 »

Hej

Undrar en del om hur Tesla funkar/borde funka med sina säljare/rådgivare.

Jag var inne för några veckor sedan och provkörde en Tesla i Segeltorp. Gillar enkelheten att kunna beställa på internet, så efter provkörning och lite fundering beställde vi en bil på Teslas sajt.

Nu med prissänkningen på lagerbilar ville jag prata med någon om möjligheten att byta order till en lagerbil istället, så efter ett nytt besök på Tesla i Segeltorp och en chatt med säljare visar det sig att jag har en dedikerad Tesla rådgivare/säljare.

Tror det är snubben som vi pratade med i Segeltorp. Men efter provkörningen har jag inte hört ett ljud från honom där han kontaktat mig och presenterat sig som den jag ska kontakta, fick inte heller några kontaktuppgifter vid provkörningen.

Tänker mig att han borde hört av sig efter beställning och presenterat sig och lämnat kontaktuppgifter.

Nu när jag försöker få tag på någon hos Tesla hamnar jag bara i en omöjlig telefonkö och personen svarar inte på mejl.

Min undran: Funkar det så här alltid hos Tesla eller hamnade jag bara hos en kass rådgivare/säljare?

mvh Tveksam teslaköpare.
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6519
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna
Referralkod: ts.la/michael4548

Re: Säljare/Rådgivare Tesla

Inlägg av Tars »

Teslabilen2023 skrev:
Hej

Undrar en del om hur Tesla funkar/borde funka med sina säljare/rådgivare.

Jag var inne för några veckor sedan och provkörde en Tesla i Segeltorp. Gillar enkelheten att kunna beställa på internet, så efter provkörning och lite fundering beställde vi en bil på Teslas sajt.

Nu med prissänkningen på lagerbilar ville jag prata med någon om möjligheten att byta order till en lagerbil istället, så efter ett nytt besök på Tesla i Segeltorp och en chatt med säljare visar det sig att jag har en dedikerad Tesla rådgivare/säljare.

Tror det är snubben som vi pratade med i Segeltorp. Men efter provkörningen har jag inte hört ett ljud från honom där han kontaktat mig och presenterat sig som den jag ska kontakta, fick inte heller några kontaktuppgifter vid provkörningen.

Tänker mig att han borde hört av sig efter beställning och presenterat sig och lämnat kontaktuppgifter.

Nu när jag försöker få tag på någon hos Tesla hamnar jag bara i en omöjlig telefonkö och personen svarar inte på mejl.

Min undran: Funkar det så här alltid hos Tesla eller hamnade jag bara hos en kass rådgivare/säljare?

mvh Tveksam teslaköpare.
Har sett ut såhär ett tag nu tyvärr.
Har börjat titta på andra alternativ, men ej hittat något lämpligt

Skickat från min SM-F916B via Tapatalk

Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
SwedishAdvocate
Inlägg: 5478
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Säljare/Rådgivare Tesla

Inlägg av SwedishAdvocate »

Teslabilen2023 skrev: 06 mar 2023 18:29
...] Nu med prissänkningen på lagerbilar ville jag prata med någon om möjligheten att byta order till en lagerbil istället, så efter ett nytt besök på Tesla i Segeltorp och en chatt med säljare visar det sig att jag har en dedikerad Tesla rådgivare/säljare.

Tror det är snubben som vi pratade med i Segeltorp. Men efter provkörningen har jag inte hört ett ljud från honom där han kontaktat mig och presenterat sig som den jag ska kontakta, fick inte heller några kontaktuppgifter vid provkörningen.

Tänker mig att han borde hört av sig efter beställning och presenterat sig och lämnat kontaktuppgifter.

Nu när jag försöker få tag på någon hos Tesla hamnar jag bara i en omöjlig telefonkö och personen svarar inte på mejl.

Min undran: Funkar det så här alltid hos Tesla eller hamnade jag bara hos en kass rådgivare/säljare? [...
Tycker det låter som det blev något slags missförstånd alt. att du hamnade hos en mindre kunnig rädgivare/säljare vid ditt andra besök hos Tesla. Det enklaste sättet att få kontakt med Tesla verkar vara via chatt-funktionen på deras hemsida. Jag gissar att vem som helst på Tesla kan hjälpa dig ifall du kontaktar dem igen. Kan faktiskt inte se varför det här ska vara svårare än så ifall du vill köpa en av deras lagerbilar...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Maw
Teslaägare
Inlägg: 3297
Blev medlem: 18 nov 2020 06:35

Re: Säljare/Rådgivare Tesla

Inlägg av Maw »

SwedishAdvocate skrev: 06 mar 2023 18:54
Teslabilen2023 skrev: 06 mar 2023 18:29
...] Nu med prissänkningen på lagerbilar ville jag prata med någon om möjligheten att byta order till en lagerbil istället, så efter ett nytt besök på Tesla i Segeltorp och en chatt med säljare visar det sig att jag har en dedikerad Tesla rådgivare/säljare.

Tror det är snubben som vi pratade med i Segeltorp. Men efter provkörningen har jag inte hört ett ljud från honom där han kontaktat mig och presenterat sig som den jag ska kontakta, fick inte heller några kontaktuppgifter vid provkörningen.

Tänker mig att han borde hört av sig efter beställning och presenterat sig och lämnat kontaktuppgifter.

Nu när jag försöker få tag på någon hos Tesla hamnar jag bara i en omöjlig telefonkö och personen svarar inte på mejl.

Min undran: Funkar det så här alltid hos Tesla eller hamnade jag bara hos en kass rådgivare/säljare? [...
Tycker det låter som det blev något slags missförstånd alt. att du hamnade hos en mindre kunnig rädgivare/säljare vid ditt andra besök hos Tesla. Det enklaste sättet att få kontakt med Tesla verkar vara via chatt-funktionen på deras hemsida. Jag gissar att vem som helst på Tesla kan hjälpa dig ifall du kontaktar dem igen. Kan faktiskt inte se varför det här ska vara svårare än så ifall du vill köpa en av deras lagerbilar...
Om chatt-funktionen bara behagade dyka upp när man vill ha den. Har försökt komma i kontakt med Tesla i en vecka nu och spenderat åtskilliga timmar i telefonkö som nummer ett i kön utan att komma fram. Verkar helt omöjligt att få någon form av personlig sercice utan att köra de 25 milen till närmaste Sevice Center..
Användarvisningsbild
Teslabilen2023
Teslaägare
Inlägg: 185
Blev medlem: 06 mar 2023 11:35

Re: Säljare/Rådgivare Tesla

Inlägg av Teslabilen2023 »

Nja, lägger jag en beställning på en bil för dom här summorna och han är taggad som min säljare/rådgivare förväntar jag mig en presentation; "kontakta mig om det är något". Men inget sånt alls.

Kan ju inte veta säkert om det är individen som är kass eller deras rutiner som är kassa (eller om jag missat något ;) ).
SwedishAdvocate
Inlägg: 5478
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Säljare/Rådgivare Tesla

Inlägg av SwedishAdvocate »

Maw skrev: 06 mar 2023 21:15
Om chatt-funktionen bara behagade dyka upp när man vill ha den. Har försökt komma i kontakt med Tesla i en vecka nu och spenderat åtskilliga timmar i telefonkö som nummer ett i kön utan att komma fram. Verkar helt omöjligt att få någon form av personlig sercice utan att köra de 25 milen till närmaste Sevice Center..
Får du inte fram chatt-funktionen kontorstid under vardagar? (Vet dock inte om kontorstid börjar 09.00 eller 10.00 för Tesla...)

Testade chatt-funktionen själv under kontorstid för typ några veckor sedan. Det tog ca en minut tills jag fick svar...

Sen var det någon annan som skrev att han använt sig av en av Tesla-lokalernas mailadresser. Enligt honom hade han alltid fått svar via mail inom ca 24 timmar...
Senast redigerad av SwedishAdvocate, redigerad totalt 2 gång.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
SwedishAdvocate
Inlägg: 5478
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Säljare/Rådgivare Tesla

Inlägg av SwedishAdvocate »

Teslabilen2023 skrev: 06 mar 2023 21:16
Nja, lägger jag en beställning på en bil för dom här summorna och han är taggad som min säljare/rådgivare förväntar jag mig en presentation; "kontakta mig om det är något". Men inget sånt alls.

Kan ju inte veta säkert om det är individen som är kass eller deras rutiner som är kassa (eller om jag missat något ;) ).
Jag tror att du träffade någon på Tesla som tyvärr inte hade koll. Som sagt: Om du vill köpa en lagerbil så är jag i princip 100% säker på att vem som helst på Tesla kan hjälpa dig med det. Möjligtvis med undantag för den personen du hade otur att råka på senast...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
Teslabilen2023
Teslaägare
Inlägg: 185
Blev medlem: 06 mar 2023 11:35

Re: Säljare/Rådgivare Tesla

Inlägg av Teslabilen2023 »

SwedishAdvocate skrev: 06 mar 2023 21:23
Teslabilen2023 skrev: 06 mar 2023 21:16
Nja, lägger jag en beställning på en bil för dom här summorna och han är taggad som min säljare/rådgivare förväntar jag mig en presentation; "kontakta mig om det är något". Men inget sånt alls.

Kan ju inte veta säkert om det är individen som är kass eller deras rutiner som är kassa (eller om jag missat något ;) ).
Jag tror att du träffade någon på Tesla som tyvärr inte hade koll. Som sagt: Om du vill köpa en lagerbil så är jag i princip 100% säker på att vem som helst på Tesla kan hjälpa dig med det. Möjligtvis med undantag för den personen du hade otur att råka på senast...
OK, tack för support, gör ett nytt försök imorgon!
Användarvisningsbild
Jwe
Teslaägare
Inlägg: 304
Blev medlem: 10 jan 2015 13:10

Re: Säljare/Rådgivare Tesla

Inlägg av Jwe »

Nu har du inga problem att nå Tesla jämfört med när du fått den levererad och i framtiden behöver kontakta deras serviceorganisation.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14518
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Säljare/Rådgivare Tesla

Inlägg av taliz »

Jwe skrev: 07 mar 2023 00:26
Nu har du inga problem att nå Tesla jämfört med när du fått den levererad och i framtiden behöver kontakta deras serviceorganisation.
Är inte direkt svårt att skapa ett ärende i appen.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Curik
Teslaägare
Inlägg: 1121
Blev medlem: 26 feb 2020 13:42
Ort: Norrköping

Re: Säljare/Rådgivare Tesla

Inlägg av Curik »

taliz skrev: 07 mar 2023 05:29
Jwe skrev: 07 mar 2023 00:26
Nu har du inga problem att nå Tesla jämfört med när du fått den levererad och i framtiden behöver kontakta deras serviceorganisation.
Är inte direkt svårt att skapa ett ärende i appen.
Lägga ärende != nå.
Användarvisningsbild
Teslabilen2023
Teslaägare
Inlägg: 185
Blev medlem: 06 mar 2023 11:35

Re: Säljare/Rådgivare Tesla

Inlägg av Teslabilen2023 »

Nystart på min bilaffär blev det. Ny rådgivare/säljare (efter att ha varit tydlig med att jag vill byta) + ny bil (prisnedsatt lagerbil).
SwedishAdvocate
Inlägg: 5478
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Säljare/Rådgivare Tesla

Inlägg av SwedishAdvocate »

Teslabilen2023 skrev: 08 mar 2023 09:13
Nystart på min bilaffär blev det. Ny rådgivare/säljare (efter att ha varit tydlig med att jag vill byta) + ny bil (prisnedsatt lagerbil).
Kul att det löste sig. Då hoppas vi på ett bekymmersfritt elbilsägande! :)
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
max001
Teslaägare
Inlägg: 246
Blev medlem: 02 jan 2017 19:49

Re: Säljare/Rådgivare Tesla

Inlägg av max001 »

Måste fråga: får ni upp chatrutan på den svenska sidan för Tesla? Jag får inte upp den på vanlig kontorstid. Däremot går det ju bra på den amerikanska sidan.

Kötiden är ju helt orimlig, nu ha jag suttit i kö i 1h 30 min och haft köplats 3 i över 50 min...
Model Y RWD
Beställd 230428
Uthämtad "Birdpoo" 230602 i Södertälje
SwedishAdvocate
Inlägg: 5478
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Säljare/Rådgivare Tesla

Inlägg av SwedishAdvocate »

max001 skrev: 15 maj 2023 11:45
Måste fråga: får ni upp chatrutan på den svenska sidan för Tesla? Jag får inte upp den på vanlig kontorstid. Däremot går det ju bra på den amerikanska sidan.

Kötiden är ju helt orimlig, nu ha jag suttit i kö i 1h 30 min och haft köplats 3 i över 50 min...
Nej. Jag får inte heller upp chattrutan. Först trodde jag att det kanske kunde ha att göra med att klockan var typ 11.45 när du skrev inlägget och att alla kanske gått på tidig lunch av ngn anledning...

Vet inte vad det kan bero på. Ngt slags digitalt möte för många i den svenska organisationen? Kanske i kombination med mkt bilar att leverera plus lite VAB eller ngt?...

Och trycker man på "Support" på svenska sidan så blir det ngt tekniskt fel. Det står 'Page Unavaliable' eller ngt. Förhoppningsvis så funkar chatten om X antal minuter igen... Men som sagt; jag vet inte.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
niklas12
Inlägg: 2547
Blev medlem: 13 jan 2021 12:06

Re: Säljare/Rådgivare Tesla

Inlägg av niklas12 »

Brukar göra denna övning när det gäller tjänster som t.ex. mobil eller tv.
Prova och ring företagets kundservice och få hjälp är det svårt/omöjligt gå vidare till nästa företag.
Om de är svåra att nå när man inte ens behöver få tag på dem så kan man bara tänka sig hur det är om man måste få tag på dem.
Användarvisningsbild
max001
Teslaägare
Inlägg: 246
Blev medlem: 02 jan 2017 19:49

Re: Säljare/Rådgivare Tesla

Inlägg av max001 »

niklas12 skrev: 15 maj 2023 17:51
Brukar göra denna övning när det gäller tjänster som t.ex. mobil eller tv.
Prova och ring företagets kundservice och få hjälp är det svårt/omöjligt gå vidare till nästa företag.
Om de är svåra att nå när man inte ens behöver få tag på dem så kan man bara tänka sig hur det är om man måste få tag på dem.
Inte tokig övning, men gå vidare till nästa företag som säljer Tesla?!?
Model Y RWD
Beställd 230428
Uthämtad "Birdpoo" 230602 i Södertälje
niklas12
Inlägg: 2547
Blev medlem: 13 jan 2021 12:06

Re: Säljare/Rådgivare Tesla

Inlägg av niklas12 »

max001 skrev: 15 maj 2023 17:55
niklas12 skrev: 15 maj 2023 17:51
Brukar göra denna övning när det gäller tjänster som t.ex. mobil eller tv.
Prova och ring företagets kundservice och få hjälp är det svårt/omöjligt gå vidare till nästa företag.
Om de är svåra att nå när man inte ens behöver få tag på dem så kan man bara tänka sig hur det är om man måste få tag på dem.
Inte tokig övning, men gå vidare till nästa företag som säljer Tesla?!?
Eller gå vidare till nästa företag som säljer elbilar.
Den enda anledningen att tesla kan fortsätta ha detta dåliga och nonchalanta bemötande är om de fortsätter sälja bilar då kunderna uppenbarligen då godkänner detta
Användarvisningsbild
max001
Teslaägare
Inlägg: 246
Blev medlem: 02 jan 2017 19:49

Re: Säljare/Rådgivare Tesla

Inlägg av max001 »

Som sagt, du har inte fel. Men vilket annat företag säljer Tesla?
Model Y RWD
Beställd 230428
Uthämtad "Birdpoo" 230602 i Södertälje
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Inlägg: 3638
Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
Referralkod: ts.la/jonas44573

Re: Säljare/Rådgivare Tesla

Inlägg av jonasl »

Serviceavdelningen är ju enklast att få tag i, bara lägga ett ärende.
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
SwedishAdvocate
Inlägg: 5478
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Säljare/Rådgivare Tesla

Inlägg av SwedishAdvocate »

max001 skrev: 15 maj 2023 11:45
Måste fråga: får ni upp chatrutan på den svenska sidan för Tesla? Jag får inte upp den på vanlig kontorstid. Däremot går det ju bra på den amerikanska sidan. [...
Nu får jag upp chattrutan på den svenska sidan.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
pejvic
Teslaägare
Inlägg: 1979
Blev medlem: 29 jan 2018 14:55
Ort: Sthlm
Referralkod: ts.la/torbjrn74421

Re: Säljare/Rådgivare Tesla

Inlägg av pejvic »

testade också, såfort jag väljer model Y och scrollar ner och håller "musen" i högra nedre hörnet så dyker den upp.
Haft alla 3/Y
Användarvisningsbild
thebishop
Teslaägare
Inlägg: 1374
Blev medlem: 12 feb 2015 16:47
Ort: Lidingö

Re: Säljare/Rådgivare Tesla

Inlägg av thebishop »

taliz skrev: 07 mar 2023 05:29
Jwe skrev: 07 mar 2023 00:26
Nu har du inga problem att nå Tesla jämfört med när du fått den levererad och i framtiden behöver kontakta deras serviceorganisation.
Är inte direkt svårt att skapa ett ärende i appen.
Nej inte svårt, utan omöjligt - när man har mer än ett ärende redan bokat. Jag har ju en sådan kvalitetstesla så den hade besök hemma för några dagar sedan och sedan ett par till bokade närmaste veckorna…

Dyker det upp något mer som är orelaterat (vilket det säkert gör…) så får man chatta in det i något annat slumpmässigt ärende istället för att lägga in ett nytt - för det klarar inte appen utvecklad av världens säkert vassaste utvecklare.
Model S P90DL+ (2015)
Model 3 LR (2021)
BMW iX xDrive50 (2024)
Användarvisningsbild
max001
Teslaägare
Inlägg: 246
Blev medlem: 02 jan 2017 19:49

Re: Säljare/Rådgivare Tesla

Inlägg av max001 »

pejvic skrev: 16 maj 2023 13:49
testade också, såfort jag väljer model Y och scrollar ner och håller "musen" i högra nedre hörnet så dyker den upp.
Jag kör mac och får inte upp chattrutan alls. Finns inte var jag än pekar med musmarkören. Varför kan de inte sätta ut tydligt på hemsidan? Har någon en direktlänk till chattfunktionen på den svenska sidan?
Model Y RWD
Beställd 230428
Uthämtad "Birdpoo" 230602 i Södertälje
SwedishAdvocate
Inlägg: 5478
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Säljare/Rådgivare Tesla

Inlägg av SwedishAdvocate »

max001 skrev: 16 maj 2023 17:13
pejvic skrev: 16 maj 2023 13:49
testade också, såfort jag väljer model Y och scrollar ner och håller "musen" i högra nedre hörnet så dyker den upp.
Jag kör mac och får inte upp chattrutan alls. Finns inte var jag än pekar med musmarkören. Varför kan de inte sätta ut tydligt på hemsidan? Har någon en direktlänk till chattfunktionen på den svenska sidan?
Jag använder också Mac.

Nu får inte jag heller fram chattrutan. Gissar att de kan har stängt ner för dagen, och att den är tillbaka när de öppnar imorgon igen. Är dock osäker på om de öppnar kl. 09.00, 09.30 eller 10.00...

När jag såg chattrutan tidigare under förmiddagen idag så var den svart mot vit bakgrund. Finns som som jag har för mig nämnts ovan på konfigurationssidorna. T.ex. här för Model 3:

https://www.tesla.com/sv_se/model3/design#overview
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Skriv svar