Märks att merparten av användarna på detta forum är här just pga att det är ett Teslaforum, och drar mänger av paralleller i livet helt baserat på det faktumet.
Volkswagen fullkomligt gödslade marknaden med den sjukt tråkiga ID4an som absolut ingen ville köpa, och Teslas Take för att öka andelen av MY på vägarna och få iväg alla bilar de spottade ut var just att dumpa priserna…
Och ändå har de ännu inte lyckats sälja lika många bilar.
Visst skiljer det ljusår mellan bilarna och de har helt klart olika styrkor. (Och förmodligen kundkrets)
Men jag skulle nog säga att 90% av bilägarna i sverige (Alla med körkort inräknade) skulle kunna nöja sig med den prestanda en ID4 med ruttna 204hk har, och väldigt många skulle tycka att den gick som en rymdraket med sin direkta acceleration ut från en stoppskylt och har noll intresse av att de skall nå 100 blås på 3sekunder.
Själv är jag ruskigt bias åt andra hållet och anser min nyligen uppdaterade Max har precis allt jag just nu önskar mig i form av utrustning och prestanda/effektivitet , och väldigt mycket av det finns inte som tillbehör ens på en MY, och kommer aldrig att finnas.
Så att det inte finns folks som skulle välja en ID före en Tesla är nog önskedrömmar och en helt galen analys.