Yoke skavmärken

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
bjornnilsson
Teslaägare
Inlägg: 1129
Blev medlem: 13 sep 2019 19:05
Ort: Örnsköldsvik
Referralkod: ts.la/bjrn91016

Re: Yoke skavmärken

Inlägg av bjornnilsson »

Fredrik j skrev: 22 mar 2024 11:32
bjornnilsson skrev: 22 mar 2024 09:59
IMG_9971.jpeg

Min Yoke i min Plaid. Förfallet har nog börjat på riktigt nu. Problemet är vänster ”hörn” där man alldeles för lätt river upp ratten med dragkedjan på jackan.
Vill man fixa det själv kan jag rekommendera den här firman:
https://royalsteeringwheels.com/tesla-2/

Dom kan fixa det mesta och jobb dom gjort åt mig blev väldigt bra. Dock inte på någon teslaratt men utmaningen är ju liknande.
Det där såg ju en smula intressant ut.. Dock ett litet aber att man är utan bilen ett tag. Om man nu inte meckar på en ersättningsratt då förstås. Men då ska man skaffa en sån och få den att lira.

You remove and send/drop off your wheel to us. We re-trim to your spec and send it back to you. This normally takes 1-2 weeks and we keep you updated so you know when to expect delivery.

Men fasiken vad skysst det skulle vara med en yoke i exempelvis alcantara, om den nu (mot förmodan) skulle gå att klä om..
MS Plaid HW4 2023, svart, svarta säten, FSD
MS Performance HW3 2021
MS90D HW1 2016
Fredrik j
Inlägg: 10829
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Yoke skavmärken

Inlägg av Fredrik j »

bjornnilsson skrev: 22 mar 2024 14:55
Fredrik j skrev: 22 mar 2024 11:32
bjornnilsson skrev: 22 mar 2024 09:59
IMG_9971.jpeg

Min Yoke i min Plaid. Förfallet har nog börjat på riktigt nu. Problemet är vänster ”hörn” där man alldeles för lätt river upp ratten med dragkedjan på jackan.
Vill man fixa det själv kan jag rekommendera den här firman:
https://royalsteeringwheels.com/tesla-2/

Dom kan fixa det mesta och jobb dom gjort åt mig blev väldigt bra. Dock inte på någon teslaratt men utmaningen är ju liknande.
Det där såg ju en smula intressant ut.. Dock ett litet aber att man är utan bilen ett tag. Om man nu inte meckar på en ersättningsratt då förstås. Men då ska man skaffa en sån och få den att lira.

You remove and send/drop off your wheel to us. We re-trim to your spec and send it back to you. This normally takes 1-2 weeks and we keep you updated so you know when to expect delivery.

Men fasiken vad skysst det skulle vara med en yoke i exempelvis alcantara, om den nu (mot förmodan) skulle gå att klä om..
Dom fixade alcantara på en porscheratt åt mig. Det tog ca en vecka innan jag fick tillbaka ratten. Perfekt service.
Minns inte vad jag betalade. 250pund tror jag.
Användarvisningsbild
AAKEE
Teslaägare
Inlägg: 3783
Blev medlem: 04 nov 2020 20:12
Ort: Boden
Referralkod: ts.la/ke18519

Re: Yoke skavmärken

Inlägg av AAKEE »

Fredrik j skrev: 22 mar 2024 17:04
bjornnilsson skrev: 22 mar 2024 14:55
Fredrik j skrev: 22 mar 2024 11:32
bjornnilsson skrev: 22 mar 2024 09:59
IMG_9971.jpeg

Min Yoke i min Plaid. Förfallet har nog börjat på riktigt nu. Problemet är vänster ”hörn” där man alldeles för lätt river upp ratten med dragkedjan på jackan.
Vill man fixa det själv kan jag rekommendera den här firman:
https://royalsteeringwheels.com/tesla-2/

Dom kan fixa det mesta och jobb dom gjort åt mig blev väldigt bra. Dock inte på någon teslaratt men utmaningen är ju liknande.
Det där såg ju en smula intressant ut.. Dock ett litet aber att man är utan bilen ett tag. Om man nu inte meckar på en ersättningsratt då förstås. Men då ska man skaffa en sån och få den att lira.

You remove and send/drop off your wheel to us. We re-trim to your spec and send it back to you. This normally takes 1-2 weeks and we keep you updated so you know when to expect delivery.

Men fasiken vad skysst det skulle vara med en yoke i exempelvis alcantara, om den nu (mot förmodan) skulle gå att klä om..
Dom fixade alcantara på en porscheratt åt mig. Det tog ca en vecka innan jag fick tillbaka ratten. Perfekt service.
Minns inte vad jag betalade. 250pund tror jag.
När garantin är slut och Teslas skitgalon till låtsasläder ger upp igen måste det bli ngt sånt.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Användarvisningsbild
Peter_D
Teslaägare
Inlägg: 57
Blev medlem: 02 jan 2020 18:48

Re: Yoke skavmärken

Inlägg av Peter_D »

AAKEE skrev: 19 mar 2024 07:56
KrisJ skrev: 19 mar 2024 05:42
Jag väcker denna tråd till liv igen.
Min Yoke är nu redigt sliten i hörnet och ser riktigt ful ut.
Är det någon som tagit tag i detta och fått den utbytt?
Gick det i så fall på garanti och tror vi att det är en ny modell som inte slits så snabbt vid det här laget?
Det har vart ett vanligt fel och det brukar gå på garantin.
Grattis till er som har sliten Yoke! Perfekt läge nu när den nya ratten (Yoke:n) har kommit. Själv får jag gnida ratten (yoke:n) ett tag till innan jag har en möjlighet att lämna in den. Längtar efter en ratt med tuta i mitten!
_________________
E-Golf 2018
Model S Long Range (Vit Raven) 2019
Polestar Standard Range 2022
Model S Plaid 2023
Användarvisningsbild
AAKEE
Teslaägare
Inlägg: 3783
Blev medlem: 04 nov 2020 20:12
Ort: Boden
Referralkod: ts.la/ke18519

Re: Yoke skavmärken

Inlägg av AAKEE »

Peter_D skrev: 22 mar 2024 20:27
AAKEE skrev: 19 mar 2024 07:56
KrisJ skrev: 19 mar 2024 05:42
Jag väcker denna tråd till liv igen.
Min Yoke är nu redigt sliten i hörnet och ser riktigt ful ut.
Är det någon som tagit tag i detta och fått den utbytt?
Gick det i så fall på garanti och tror vi att det är en ny modell som inte slits så snabbt vid det här laget?
Det har vart ett vanligt fel och det brukar gå på garantin.
Grattis till er som har sliten Yoke! Perfekt läge nu när den nya ratten (Yoke:n) har kommit. Själv får jag gnida ratten (yoke:n) ett tag till innan jag har en möjlighet att lämna in den. Längtar efter en ratt med tuta i mitten!

Min ser ut som ny än 😬
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Användarvisningsbild
martinsson
elbilist
Inlägg: 292
Blev medlem: 05 mar 2014 11:58
Ort: Göteborg

Re: Yoke skavmärken

Inlägg av martinsson »

Tesla har aldrig varit snåla med att byta saker, så länge det är inom garanti-tiden. Det skall dem verkligen ha credit för. Aldrig något snack. Bara byta till nytt. För mig har dem bytt bakljusen och framljusen (fukt) vid flera tillfällen. Även styrservo bytt på garanti. Plåt för underredet bytt. Otaliga handtag (Model S) bytta utan någon som helst problem.

Om det däremot är efter garantin så finns det ju roligare räkningar att betala om man säger så.
Dem ville ha 12500 kr för att byta ett handtag på en Model S och det var 8 år sedan. Undra vad det kostar nu? :-)

Just denna ratten tror jag säkert Tesla kommer byta ut även efter garantiperioden eftersom den bevisligen inte håller måttet.
______________________________________
Hänger även på Zeekrclubsweden.com
Kör nu Zeekr 001, Privilege, Phantom Black
Model 3 LR 2021 (Såld)
Model S 90D 2016 (Såld)
Model S 85 2013 (Såld)
Användarvisningsbild
hanst
Teslaägare
Inlägg: 172
Blev medlem: 28 mar 2017 23:37
Ort: Täby

Re: Yoke skavmärken

Inlägg av hanst »

Det kostar strax under 5000 kr att byta ett handtag nu.
MS LR -23
MS 100D -18
Användarvisningsbild
martinsson
elbilist
Inlägg: 292
Blev medlem: 05 mar 2014 11:58
Ort: Göteborg

Re: Yoke skavmärken

Inlägg av martinsson »

hanst skrev: 23 mar 2024 09:31
Det kostar strax under 5000 kr att byta ett handtag nu.
Ok, det var väldigt billigt om man jämför. Tror väl inte man behöver byta handtag lika ofta nu för tiden heller.
Vissa saker förändras till det bättre :)
.
______________________________________
Hänger även på Zeekrclubsweden.com
Kör nu Zeekr 001, Privilege, Phantom Black
Model 3 LR 2021 (Såld)
Model S 90D 2016 (Såld)
Model S 85 2013 (Såld)
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8574
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Yoke skavmärken

Inlägg av Pontus »

SwedishAdvocate skrev: 22 mar 2024 12:08
KrisJ skrev: 20 mar 2024 18:58
Ja, stor tumme upp för tuta i mitten. Jag har använt den typ 5 ggr senaste 3000mil och är helt säker på att jag inte skulle kunna hitta tutan i nödsituationer.
Hojta gärna till om någon fått utbytt till den nya. Innan dess är det väl ingen anledning att rodda i detta.
Som jag förstått det ska det funka att trycka med typ hela handflatan på hela 'touchpartiet' på höger 'yoke-eker' (den yoke-eker där ju den lilla tut-knappen sitter). Testat det? Kanske kan vara värt att öva in tills dess att du kan byta till ett styrdon med en vettigt implementerad tuta...
Det är även ett mer aggressivt tutande om man lägger hela handflatan där och liten "snällare" tut om mamma bara använder knappen.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Skriv svar