Porsche ger inga rabatter utom i väldigt speciella fall.
Klart de gör. På volymbilarna iaf.
Taycan är bland det sista jag skulle köpa. Vad ska man ha den till? Det är ingen sportbil och värdetappet är så brutalt att det är billigare att långpendla i en 911:a trots bensinen.
Den är inte särskilt praktisk heller.
Har ingen egen erfarenhet, men varför skulle det inte gå att få rabatt på en Taycan i dagens ekonomiska läge?... Det är ju knappast som att det är högkonjunktur och komponentbrist...
Och det gick tydligen rätt bra att förhandla fram en "strong discount" på en volymporsche borta i Amerikat för ~7 år sedan...
Porsche ger inga rabatter utom i väldigt speciella fall.
Klart de gör. På volymbilarna iaf.
Taycan är bland det sista jag skulle köpa. Vad ska man ha den till? Det är ingen sportbil och värdetappet är så brutalt att det är billigare att långpendla i en 911:a trots bensinen.
Den är inte särskilt praktisk heller.
Den är ju jättepraktisk, mer än BMW i4. Och den går helt sjukt nice. Ingen elbil med så bra chassi vad jag har upplevt. Interiören osar av kvalitet och alla tråkiga plastbitar är ersatta med solida grejer. Vi har den som familjebil, hur bra som helst nu köpte jag den Iofs inte ny, hade kanske varit mindre nöjd om jag blivit av med 50% av köpspriset efter 1,5år som han jag köpte av blev.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Porsche ger inga rabatter utom i väldigt speciella fall.
Klart de gör. På volymbilarna iaf.
Taycan är bland det sista jag skulle köpa. Vad ska man ha den till? Det är ingen sportbil och värdetappet är så brutalt att det är billigare att långpendla i en 911:a trots bensinen.
Den är inte särskilt praktisk heller.
Den är ju jättepraktisk, mer än BMW i4. Och den går helt sjukt nice. Ingen elbil med så bra chassi vad jag har upplevt. Interiören osar av kvalitet och alla tråkiga plastbitar är ersatta med solida grejer. Vi har den som familjebil, hur bra som helst nu köpte jag den Iofs inte ny, hade kanske varit mindre nöjd om jag blivit av med 50% av köpspriset efter 1,5år som han jag köpte av blev.
Porsche ger inga rabatter utom i väldigt speciella fall.
Klart de gör. På volymbilarna iaf.
Taycan är bland det sista jag skulle köpa. Vad ska man ha den till? Det är ingen sportbil och värdetappet är så brutalt att det är billigare att långpendla i en 911:a trots bensinen.
Den är inte särskilt praktisk heller.
Den är ju jättepraktisk, mer än BMW i4. Och den går helt sjukt nice. Ingen elbil med så bra chassi vad jag har upplevt. Interiören osar av kvalitet och alla tråkiga plastbitar är ersatta med solida grejer. Vi har den som familjebil, hur bra som helst nu köpte jag den Iofs inte ny, hade kanske varit mindre nöjd om jag blivit av med 50% av köpspriset efter 1,5år som han jag köpte av blev.
Jo, bilar som Taycan och Audi e-tron skall man nog inte köpa som nya. Helt extrema värdetapp. Bättre att göra som du och bli andraägare efter 1-2 år. Känns som du handlat smart där.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Porsche ger inga rabatter utom i väldigt speciella fall.
Klart de gör. På volymbilarna iaf.
Taycan är bland det sista jag skulle köpa. Vad ska man ha den till? Det är ingen sportbil och värdetappet är så brutalt att det är billigare att långpendla i en 911:a trots bensinen.
Den är inte särskilt praktisk heller.
Den är ju jättepraktisk, mer än BMW i4. Och den går helt sjukt nice. Ingen elbil med så bra chassi vad jag har upplevt. Interiören osar av kvalitet och alla tråkiga plastbitar är ersatta med solida grejer. Vi har den som familjebil, hur bra som helst nu köpte jag den Iofs inte ny, hade kanske varit mindre nöjd om jag blivit av med 50% av köpspriset efter 1,5år som han jag köpte av blev.
Bagaget ser löjligt litet ut bara...
På sedanen ja, kombin är helt ok och en brukbar frunk dessutom
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Porsche ger inga rabatter utom i väldigt speciella fall.
Klart de gör. På volymbilarna iaf.
Taycan är bland det sista jag skulle köpa. Vad ska man ha den till? Det är ingen sportbil och värdetappet är så brutalt att det är billigare att långpendla i en 911:a trots bensinen.
Den är inte särskilt praktisk heller.
Den är ju jättepraktisk, mer än BMW i4. Och den går helt sjukt nice. Ingen elbil med så bra chassi vad jag har upplevt. Interiören osar av kvalitet och alla tråkiga plastbitar är ersatta med solida grejer. Vi har den som familjebil, hur bra som helst nu köpte jag den Iofs inte ny, hade kanske varit mindre nöjd om jag blivit av med 50% av köpspriset efter 1,5år som han jag köpte av blev.
Bagaget ser löjligt litet ut bara...
På sedanen ja, kombin är helt ok och en brukbar frunk dessutom
Tycker att det funkat bra än så länge för min familj på 4 pers. hunnit med en sommartur till Norge utan problem. Visst en GT/Taycan har mindre bagage än min e-tron 55 men tycker som sagt det funkar. Är väl 430 liter plus frunk. Hade en A5 SB innan e-tron 55 så jag är ändå ganska van. Gäller att packa i mindre och mjuka väskor. Men blir första fjällturen på sportlovet, får väl se om det går.
Taycan är bland det sista jag skulle köpa. Vad ska man ha den till? Det är ingen sportbil och värdetappet är så brutalt att det är billigare att långpendla i en 911:a trots bensinen.
Den är inte särskilt praktisk heller.
Den är ju jättepraktisk, mer än BMW i4. Och den går helt sjukt nice. Ingen elbil med så bra chassi vad jag har upplevt. Interiören osar av kvalitet och alla tråkiga plastbitar är ersatta med solida grejer. Vi har den som familjebil, hur bra som helst nu köpte jag den Iofs inte ny, hade kanske varit mindre nöjd om jag blivit av med 50% av köpspriset efter 1,5år som han jag köpte av blev.
Bagaget ser löjligt litet ut bara...
På sedanen ja, kombin är helt ok och en brukbar frunk dessutom
Tycker att det funkat bra än så länge för min familj på 4 pers. hunnit med en sommartur till Norge utan problem. Visst en GT/Taycan har mindre bagage än min e-tron 55 men tycker som sagt det funkar. Är väl 430 liter plus frunk. Hade en A5 SB innan e-tron 55 så jag är ändå ganska van. Gäller att packa i mindre och mjuka väskor. Men blir första fjällturen på sportlovet, får väl se om det går.
Tar man bara ut hatthyllan på Cross Turismo, så har den riktigt generöst och lättpackat bagage vill jag faktiskt påstå.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14