hjälp - kan nyckelkort sluta fungera?

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

krosussorken
Inlägg: 62
Blev medlem: 02 dec 2021 06:53

hjälp - kan nyckelkort sluta fungera?

Inlägg av krosussorken »

Har lämnat in min tesla på verkstad. Precis när jag kommer hem får jag samtal om att nyckelkortet inte fungerar. Kontrar med att jag kanske kan låsa upp bilen vi appen och att de då kan använda kortet. Men de säger att de inte kommer kunna köra bilen.

Är det verkligen så illa att ett nyckelkort bara kan sluta fungera eller har de helt enkelt inte försökt tillräckligt?

Osugen på att åka 12 mil till för att öppna upp bilen åt dom..

Tacksam för snabb hjälp om möjligt :)
Användarvisningsbild
Elmil
Teslaägare
Inlägg: 574
Blev medlem: 02 jan 2017 19:18
Ort: Smedjebacken
Referralkod: ts.la/mats11813

Re: hjälp - kan nyckelkort sluta fungera?

Inlägg av Elmil »

Jag hade en 2015 Model S på service i Örebro i fredags, de behövde varken nyckel eller pinkod..
Model 3 LR 2019
14.9 kWp solceller
Användarvisningsbild
MrStarhouse
Teslaägare
Inlägg: 319
Blev medlem: 15 apr 2016 16:23
Ort: Örebro

Re: hjälp - kan nyckelkort sluta fungera?

Inlägg av MrStarhouse »

Om det är ett Tesla Service center så brukar dom kunna hantera det helt utan nyckelkort, andra verkstäder kan säkert får problem.

Men du kan ju inte bara öppna bilen från appen, du kan ju även starta den åt dom.
Nu ägare till: M3 Performance, Röd 2022, EAP
krosussorken
Inlägg: 62
Blev medlem: 02 dec 2021 06:53

Re: hjälp - kan nyckelkort sluta fungera?

Inlägg av krosussorken »

Jag såg det under reglage. Jag får börja med att öppna bilen så får man väl se om de kan få igång den, annars finns ju den möjligheten också.

Det är inget tesla servicecenter så det är möjligt att det är lite handhavandefel också. Jag kollar, tack för hjälpen:)
Användarvisningsbild
SkipperO
Teslaägare
Inlägg: 236
Blev medlem: 27 dec 2019 08:23
Ort: Södra Norrland

Re: hjälp - kan nyckelkort sluta fungera?

Inlägg av SkipperO »

Använder bara mobilnyckel, men varje gång jag lämnar ut kortet vid tex däckbyte eller besiktning tycker jag det strular med kortet och jag får gå dit med mobilen och låsa upp. Kanske handhavande, men strular gör det.
M3 LR -20 vit/vit, 18”
Skriv svar