Idag fick jag möjligheten att prova en bmw.
Under en längre drift på 70 meter så kändes den lite inkonsekvent med drivningen fram vs bak, så jag tryckte till för att se var gränsen var. Whopps så vände jag 180 grader, som förväntat. Det som inte var förväntat var att bilen då la ur växeln och la sig i N.
<sverker mode on>
Ska det vara så?!?! va va??? ska det vara så?!?!? va? va+?!?!?1 va+!??!?!!111
<sverker mode av>
i4 M50 vid inspirerad körning
Moderator: Redaktion
Re: i4 M50 vid inspirerad körning
Borde kännas rätt mkt tyngre än din M3P också va?
Tyckte jag iaf..
Men klart mindre "studsig".
Tyckte jag iaf..
Men klart mindre "studsig".
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: i4 M50 vid inspirerad körning
Är det ett arv från fossilbilarna? Vad händer om man spinner av med en M3 competition eller en annan M3 med automatlåda? Lägger den inte ur växeln då, om man släpper gasen? Jag vet inte själv men jag såg någon nämna det på något forum.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Re: i4 M50 vid inspirerad körning
Låter lite farligt. Efter en sån övning kan man ha hamnat lite tokigt och ha bråttom att ta sig iväg. Då vill man inte behöva fippla med växelväljarendstr skrev: ↑06 dec 2023 21:14Idag fick jag möjligheten att prova en bmw.
Under en längre drift på 70 meter så kändes den lite inkonsekvent med drivningen fram vs bak, så jag tryckte till för att se var gränsen var. Whopps så vände jag 180 grader, som förväntat. Det som inte var förväntat var att bilen då la ur växeln och la sig i N.
<sverker mode on>
Ska det vara så?!?! va va??? ska det vara så?!?!? va? va+?!?!?1 va+!??!?!!111
<sverker mode av>
Re: i4 M50 vid inspirerad körning
Nja, jag har svårt att dra någon slutsats om hur tyngden kändes. Den orkade lätt slå loss hjulen på snöigt underlag.
Den kändes dock betydligt större. Stället jag driftade på (inhägnat område) kändes smalare än med 3an. En gissning är att den upplevelsen skapas av höga instrumentbrädan. Det känns som man sitter längre in i bilen än i 3an. Eller så är det en vanesak.
Allt är mindre studsigt än Öhlinarna på min 3a.
-
- Teslaägare
- Inlägg: 939
- Blev medlem: 18 mar 2022 11:58
- Ort: Norrland
- Referralkod: ts.la/anders453430
- Kontakt:
Re: i4 M50 vid inspirerad körning
Förutsätter att det inhägnade området sträcker sig även utanför grindarna:
Tesla Model Y Performance
Re: i4 M50 vid inspirerad körning
Nä. Ring 112 om du känner att ett brott begås.Arctic Drifter skrev: ↑07 dec 2023 13:21
Förutsätter att det inhägnade området sträcker sig även utanför grindarna:
-
- Teslaägare
- Inlägg: 939
- Blev medlem: 18 mar 2022 11:58
- Ort: Norrland
- Referralkod: ts.la/anders453430
- Kontakt:
Re: i4 M50 vid inspirerad körning
Redan gjort, jag var noga med att betona att det var en elbil som framfördes vårdslöst så de nappade direkt!dstr skrev: ↑07 dec 2023 14:06Nä. Ring 112 om du känner att ett brott begås.Arctic Drifter skrev: ↑07 dec 2023 13:21
Förutsätter att det inhägnade området sträcker sig även utanför grindarna:
Tesla Model Y Performance