Andra tillverkares appar

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

roffe_s
elbilist
Inlägg: 624
Blev medlem: 27 sep 2020 13:13

Re: Andra tillverkares appar

Inlägg av roffe_s »

mikebike skrev: 13 dec 2023 09:13
Ingen Volvo ännu?
Kanske inte men fyra av mina bekanta kör Volvo XC40 och har en app med ungefär samma funktioner som Polestar men en lite mer traditionell design (med bild på bilen i centrum om jag minns rätt).

Jag tror det är Volvos mjukvaruavdelning som pular med appen, min uppfattning är hitintills att uppdateringar kommer något tidigare för Volvo och att Polestar får funktionerna något senare.
Zeekr 001 2023
Polestar 2 2021
Användarvisningsbild
RagWal
Teslaägare
Inlägg: 1215
Blev medlem: 06 dec 2018 19:29
Referralkod: ts.la/ragnar71607

Re: Andra tillverkares appar

Inlägg av RagWal »

roffe_s skrev: 12 dec 2023 11:06
mikebike skrev: 12 dec 2023 10:59
roffe_s skrev: 12 dec 2023 10:47
Polestar 2 -2021 LRDM Performance.

Det tog några år men numera är appen väldigt stabil för oss. Dock lite för enkel för min smak, däremot tror jag de kommer att addera fler funktioner nu när väl kommunikationen fungerar. Skärmdumpen visar välkomstmenyn, under var och en av rutorna finns mer info.

Förutom att telefonen funkar som nyckel finns följande val:
- Lås eller lås upp bilen
- Laddning - nuvarande status, SOC, strömstyrka.
- Värme - direkt eller schemalagd.
- Position - Google Maps-funktion om jag skulle glömma var jag parkerat.

Vad jag mest skulle se fram emot är när jag får möjlighet att justera laddgräns i appen, jag vill kanske ladda upp det sista strax innan avfärd. Just nu måste jag ur i bilen för att ordna det.

Vad jag uppskattar med appen är dess enkla UI och numera höga stabilitet.

IMG_9190.jpeg
Tack. Kan man ställa laddström från appen?
Japp, Du väljer Max Amperestyrka i appen under "Laddning". Bifogar en skärmdump från undermenyn.

IMG_9191.png
Varför kan man inte bara skriva "strömgräns" istället för "amperegräns"? Inte undra på att folk aldrig lär sig vad det heter när inte ens tillverkarna kan göra rätt.

Som att en hiss har en maximal kilogramgräns istället för viktgräns. URK.
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7589
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Andra tillverkares appar

Inlägg av mikebike »

roffe_s skrev: 13 dec 2023 12:05
mikebike skrev: 13 dec 2023 09:13
Ingen Volvo ännu?
Kanske inte men fyra av mina bekanta kör Volvo XC40 och har en app med ungefär samma funktioner som Polestar men en lite mer traditionell design (med bild på bilen i centrum om jag minns rätt).

Jag tror det är Volvos mjukvaruavdelning som pular med appen, min uppfattning är hitintills att uppdateringar kommer något tidigare för Volvo och att Polestar får funktionerna något senare.
Volvo hade en jättebra app tidigare, men jag har förstått att den nya är sämre (även för avgasbilarna). Körjournalen försvann t.ex.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
JoeMad
Teslaägare
Inlägg: 250
Blev medlem: 10 okt 2019 12:36
Ort: Tyresö

Re: Andra tillverkares appar

Inlägg av JoeMad »

niils skrev: 12 dec 2023 10:51
Polestar kan nog ha en av världens absolut sämsta appar till sina bilar, likadant mjukvaran i pulkan, under all kritik :lol:
Ber att få utnämna Audis app som en stark motståndare i tävlingen sämsta app.
Fungerar 6 av 10 gånger och har ett uselt UI
Audi Q8 e-tron 55 -24
mikaELbil
elbilist
Inlägg: 118
Blev medlem: 04 jun 2022 00:13

Re: Andra tillverkares appar

Inlägg av mikaELbil »

Här kommer Mercedes app.
IMG_5969.png
IMG_5970.png
IMG_5971.png
Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart.
Sålda, ca 40 olika bilar.
Solceller 12,6kWp
mikaELbil
elbilist
Inlägg: 118
Blev medlem: 04 jun 2022 00:13

Re: Andra tillverkares appar

Inlägg av mikaELbil »

IMG_5972.png
IMG_5974.png
IMG_5975.png
Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart.
Sålda, ca 40 olika bilar.
Solceller 12,6kWp
mikaELbil
elbilist
Inlägg: 118
Blev medlem: 04 jun 2022 00:13

Re: Andra tillverkares appar

Inlägg av mikaELbil »

IMG_5976.png
IMG_5977.png
IMG_5978.png
Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart.
Sålda, ca 40 olika bilar.
Solceller 12,6kWp
mikaELbil
elbilist
Inlägg: 118
Blev medlem: 04 jun 2022 00:13

Re: Andra tillverkares appar

Inlägg av mikaELbil »

IMG_5978.png
IMG_5979.png
IMG_5980.png
Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart.
Sålda, ca 40 olika bilar.
Solceller 12,6kWp
mikaELbil
elbilist
Inlägg: 118
Blev medlem: 04 jun 2022 00:13

Re: Andra tillverkares appar

Inlägg av mikaELbil »

IMG_5982.png
IMG_5983.png
IMG_5984.png
Så det går i princip att göra allt som man kan behöva.
Det tar dock ca 10 - 15 sekunder innan man fått bekräftelse på att bilen tagit emot informationen. Står man vid bilen så tar det bara någon sekund innan bilen t.ex. låses upp. Bekräftelsen tar dock fortfarande tid.
Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart.
Sålda, ca 40 olika bilar.
Solceller 12,6kWp
roffe_s
elbilist
Inlägg: 624
Blev medlem: 27 sep 2020 13:13

Re: Andra tillverkares appar

Inlägg av roffe_s »

RagWal skrev: 13 dec 2023 12:21
roffe_s skrev: 12 dec 2023 11:06
mikebike skrev: 12 dec 2023 10:59
roffe_s skrev: 12 dec 2023 10:47
Polestar 2 -2021 LRDM Performance.

Det tog några år men numera är appen väldigt stabil för oss. Dock lite för enkel för min smak, däremot tror jag de kommer att addera fler funktioner nu när väl kommunikationen fungerar. Skärmdumpen visar välkomstmenyn, under var och en av rutorna finns mer info.

Förutom att telefonen funkar som nyckel finns följande val:
- Lås eller lås upp bilen
- Laddning - nuvarande status, SOC, strömstyrka.
- Värme - direkt eller schemalagd.
- Position - Google Maps-funktion om jag skulle glömma var jag parkerat.

Vad jag mest skulle se fram emot är när jag får möjlighet att justera laddgräns i appen, jag vill kanske ladda upp det sista strax innan avfärd. Just nu måste jag ur i bilen för att ordna det.

Vad jag uppskattar med appen är dess enkla UI och numera höga stabilitet.

IMG_9190.jpeg
Tack. Kan man ställa laddström från appen?
Japp, Du väljer Max Amperestyrka i appen under "Laddning". Bifogar en skärmdump från undermenyn.

IMG_9191.png
Varför kan man inte bara skriva "strömgräns" istället för "amperegräns"? Inte undra på att folk aldrig lär sig vad det heter när inte ens tillverkarna kan göra rätt.

Som att en hiss har en maximal kilogramgräns istället för viktgräns. URK.
Whopsidaisy - här var humöret på topp och läsglasögonen på :) Kolla inlägg #6 så ser Du en skärmdump från appen...
Zeekr 001 2023
Polestar 2 2021
BEV[e-Rage]
Inlägg: 506
Blev medlem: 13 apr 2019 09:29

Re: Andra tillverkares appar

Inlägg av BEV[e-Rage] »

HenrikC skrev: 12 dec 2023 21:35
Peugeot:

Man kan se hur mycket som är laddat och om den fortfarande laddar. Det tar dock flera minuter att uppdatera och den visar olika felaktig data i omgångar innan den är klar.

Den har en inbyggd körjournal. Den får med hälften av resorna, vissa månader inga alls.

Appen har en servicebok. Den larmar fortfarande efter två servicar att bilen aldrig servats. Bilen och appen helt olika serviceintervall.

Kupevärmning fungerar 0 gånger av 10.

Kort sagt: inget fungerar. Sämre än Nissan Leaf. Själva bilens mjukvara är också sämre.
Kan bara hålla med, och motsvarande appar med kopplingar till bil för Opel (myOpel) och Citroën (My Citroën) är tydligen lika usla så Stellantis är iallafall pålitliga i sina misslyckanden att göra bra elbilslösningar.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11589
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Andra tillverkares appar

Inlägg av martinot »

iAkita skrev: 12 dec 2023 22:23
martinot skrev: 12 dec 2023 22:10
Verdi_ skrev: 12 dec 2023 11:00
Tycker BMW:s app är ganska ok.
Ogillar även att man inte kan ställa in någon önskad SoC eller laddeffekt i appen (ännu värre är att SoC går inte ens att ställa in i bilen).

Älskar vår Mini på många sätt, men appen har jag verkligen talat om för BMW/Mini hur djäkla omodern och värdelös den är i jämförelse med andra.
Det går i BMW appen, så du ska nog inte dra slutsatser om BMWs app utifrån hur appen fungerar i din mini.
Screenshot_20231212_221956_My BMW.jpg
Tänkte alltså specifikt på BMW i3 som Verdi tyckte var så bra app för. De delar i princip all teknik mellan i3 och Mini. I princip exakt samma drivlina, batteriteknik, motor och även app. Den appen är inte alls så speciellt bra jämfört med andra. Tror inte ens att du hade tycket att den hade varit så bra om du själv använt den.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
iAkita
elbilist
Inlägg: 2532
Blev medlem: 11 dec 2016 21:15

Re: Andra tillverkares appar

Inlägg av iAkita »

martinot skrev: 13 dec 2023 20:15
iAkita skrev: 12 dec 2023 22:23
martinot skrev: 12 dec 2023 22:10
Verdi_ skrev: 12 dec 2023 11:00
Tycker BMW:s app är ganska ok.
Ogillar även att man inte kan ställa in någon önskad SoC eller laddeffekt i appen (ännu värre är att SoC går inte ens att ställa in i bilen).

Älskar vår Mini på många sätt, men appen har jag verkligen talat om för BMW/Mini hur djäkla omodern och värdelös den är i jämförelse med andra.
Det går i BMW appen, så du ska nog inte dra slutsatser om BMWs app utifrån hur appen fungerar i din mini.
Screenshot_20231212_221956_My BMW.jpg
Tänkte alltså specifikt på BMW i3 som Verdi tyckte var så bra app för. De delar i princip all teknik mellan i3 och Mini. I princip exakt samma drivlina, batteriteknik, motor och även app. Den appen är inte alls så speciellt bra jämfört med andra. Tror inte ens att du hade tycket att den hade varit så bra om du själv använt den.
Ok, då missförstod jag. Har inte testat i3 appen specifikt, utan utgick från att det var samma app som för andra BMW.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Användarvisningsbild
Verdi_
Teslaägare
Inlägg: 1046
Blev medlem: 23 okt 2023 13:49

Re: Andra tillverkares appar

Inlägg av Verdi_ »

martinot skrev: 13 dec 2023 20:15
iAkita skrev: 12 dec 2023 22:23
martinot skrev: 12 dec 2023 22:10
Verdi_ skrev: 12 dec 2023 11:00
Tycker BMW:s app är ganska ok.
Ogillar även att man inte kan ställa in någon önskad SoC eller laddeffekt i appen (ännu värre är att SoC går inte ens att ställa in i bilen).

Älskar vår Mini på många sätt, men appen har jag verkligen talat om för BMW/Mini hur djäkla omodern och värdelös den är i jämförelse med andra.
Det går i BMW appen, så du ska nog inte dra slutsatser om BMWs app utifrån hur appen fungerar i din mini.
Screenshot_20231212_221956_My BMW.jpg
Tänkte alltså specifikt på BMW i3 som Verdi tyckte var så bra app för. De delar i princip all teknik mellan i3 och Mini. I princip exakt samma drivlina, batteriteknik, motor och även app. Den appen är inte alls så speciellt bra jämfört med andra. Tror inte ens att du hade tycket att den hade varit så bra om du själv använt den.

Jag skrev alltså att den var ok, inte bra. Men att du inte förstår varför man inte kan ställa laddnivå säger egentligen allt...

Ps. Teslas app har misslyckats att väcka bilen ett antal ggr i höst så nu har jag tröttnat och låter TeslaFi hålla bilen vaken dygnet om.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11589
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Andra tillverkares appar

Inlägg av martinot »

Verdi_ skrev: 13 dec 2023 20:27
Jag skrev alltså att den var ok, inte bra.
Verkar ju finnas sämre appar som inte fungerar alls, men tycker ändå att den missar mycket för att vara godkänd i basfunktionerna.

Tex. när man ställer in klimatiseringen så får man ingen återkoppling vilken temperatur det är i kupén. Man kan inte heller ställa in någon temperatur i kupén via appen. Bara slå på den, och utan i stort sett återkoppling vad som händer.
Verdi_ skrev: 13 dec 2023 20:27
Men att du inte förstår varför man inte kan ställa laddnivå säger egentligen allt...
Tycker det är en självklar sak att kunna ställa in önskad SoC på en elbil. Är rätt kass att det inte ens går att göra i bilen.

Kan du förklara varför man inte skall kunna göra det?
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
Verdi_
Teslaägare
Inlägg: 1046
Blev medlem: 23 okt 2023 13:49

Re: Andra tillverkares appar

Inlägg av Verdi_ »

martinot skrev: 13 dec 2023 20:36
Verdi_ skrev: 13 dec 2023 20:27
Jag skrev alltså att den var ok, inte bra.
Verkar ju finnas sämre appar som inte fungerar alls, men tycker ändå att den missar mycket för att vara godkänd i basfunktionerna.

Tex. när man ställer in klimatiseringen så får man ingen återkoppling vilken temperatur det är i kupén. Man kan inte heller ställa in någon temperatur i kupén via appen. Bara slå på den, och utan i stort sett återkoppling vad som händer.
Verdi_ skrev: 13 dec 2023 20:27
Men att du inte förstår varför man inte kan ställa laddnivå säger egentligen allt...
Tycker det är en självklar sak att kunna ställa in önskad SoC på en elbil. Är rätt kass att det inte ens går att göra i bilen.

Kan du förklara varför man inte skall kunna göra det?

Batteriet i i3/Mini har en så stor toppbuffert att man bedömt att det inte behövs någon möjlighet att sätta laddgräns. Batterierna har visat sig hålla bra ändå också så varför göra ett problem av något som inte är det?
Användarvisningsbild
Earplugged
Teslaägare
Inlägg: 213
Blev medlem: 01 feb 2023 18:42
Ort: Jönköping
Referralkod: ts.la/samuel189377

Re: Andra tillverkares appar

Inlägg av Earplugged »

Verdi_ skrev: 13 dec 2023 20:41
martinot skrev: 13 dec 2023 20:36
Verdi_ skrev: 13 dec 2023 20:27
Jag skrev alltså att den var ok, inte bra.
Verkar ju finnas sämre appar som inte fungerar alls, men tycker ändå att den missar mycket för att vara godkänd i basfunktionerna.

Tex. när man ställer in klimatiseringen så får man ingen återkoppling vilken temperatur det är i kupén. Man kan inte heller ställa in någon temperatur i kupén via appen. Bara slå på den, och utan i stort sett återkoppling vad som händer.
Verdi_ skrev: 13 dec 2023 20:27
Men att du inte förstår varför man inte kan ställa laddnivå säger egentligen allt...
Tycker det är en självklar sak att kunna ställa in önskad SoC på en elbil. Är rätt kass att det inte ens går att göra i bilen.

Kan du förklara varför man inte skall kunna göra det?

Batteriet i i3/Mini har en så stor toppbuffert att man bedömt att det inte behövs någon möjlighet att sätta laddgräns. Batterierna har visat sig hålla bra ändå också så varför göra ett problem av något som inte är det?
Behöver inte bara handla om batteriets hälsa, kan vara taktiskt rent ekonomiskt att kunna sätta en lägre gräns när man laddar på dyra ställen och inte vill ladda mer än nödvändigt.
MYP Vit/Vit -23
RX-8 -05
UP -14
Användarvisningsbild
Verdi_
Teslaägare
Inlägg: 1046
Blev medlem: 23 okt 2023 13:49

Re: Andra tillverkares appar

Inlägg av Verdi_ »

Earplugged skrev: 13 dec 2023 20:55
Verdi_ skrev: 13 dec 2023 20:41
martinot skrev: 13 dec 2023 20:36
Verdi_ skrev: 13 dec 2023 20:27
Jag skrev alltså att den var ok, inte bra.
Verkar ju finnas sämre appar som inte fungerar alls, men tycker ändå att den missar mycket för att vara godkänd i basfunktionerna.

Tex. när man ställer in klimatiseringen så får man ingen återkoppling vilken temperatur det är i kupén. Man kan inte heller ställa in någon temperatur i kupén via appen. Bara slå på den, och utan i stort sett återkoppling vad som händer.
Verdi_ skrev: 13 dec 2023 20:27
Men att du inte förstår varför man inte kan ställa laddnivå säger egentligen allt...
Tycker det är en självklar sak att kunna ställa in önskad SoC på en elbil. Är rätt kass att det inte ens går att göra i bilen.

Kan du förklara varför man inte skall kunna göra det?

Batteriet i i3/Mini har en så stor toppbuffert att man bedömt att det inte behövs någon möjlighet att sätta laddgräns. Batterierna har visat sig hålla bra ändå också så varför göra ett problem av något som inte är det?
Behöver inte bara handla om batteriets hälsa, kan vara taktiskt rent ekonomiskt att kunna sätta en lägre gräns när man laddar på dyra ställen och inte vill ladda mer än nödvändigt.

Och ta upp en laddplats utan att ladda?
Användarvisningsbild
Earplugged
Teslaägare
Inlägg: 213
Blev medlem: 01 feb 2023 18:42
Ort: Jönköping
Referralkod: ts.la/samuel189377

Re: Andra tillverkares appar

Inlägg av Earplugged »

Verdi_ skrev: 13 dec 2023 20:58
Earplugged skrev: 13 dec 2023 20:55
Verdi_ skrev: 13 dec 2023 20:41
martinot skrev: 13 dec 2023 20:36
Verdi_ skrev: 13 dec 2023 20:27
Jag skrev alltså att den var ok, inte bra.
Verkar ju finnas sämre appar som inte fungerar alls, men tycker ändå att den missar mycket för att vara godkänd i basfunktionerna.

Tex. när man ställer in klimatiseringen så får man ingen återkoppling vilken temperatur det är i kupén. Man kan inte heller ställa in någon temperatur i kupén via appen. Bara slå på den, och utan i stort sett återkoppling vad som händer.
Verdi_ skrev: 13 dec 2023 20:27
Men att du inte förstår varför man inte kan ställa laddnivå säger egentligen allt...
Tycker det är en självklar sak att kunna ställa in önskad SoC på en elbil. Är rätt kass att det inte ens går att göra i bilen.

Kan du förklara varför man inte skall kunna göra det?

Batteriet i i3/Mini har en så stor toppbuffert att man bedömt att det inte behövs någon möjlighet att sätta laddgräns. Batterierna har visat sig hålla bra ändå också så varför göra ett problem av något som inte är det?
Behöver inte bara handla om batteriets hälsa, kan vara taktiskt rent ekonomiskt att kunna sätta en lägre gräns när man laddar på dyra ställen och inte vill ladda mer än nödvändigt.

Och ta upp en laddplats utan att ladda?
Ja tex min egna laddare hemma som är dyrare att använda än gratisladdningen på jobbet blockeras ofta utan att ladda fullt 🤣
MYP Vit/Vit -23
RX-8 -05
UP -14
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14522
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Andra tillverkares appar

Inlägg av taliz »

I MyToyota kan man inte göra ett skit.
(Well, förutom att få notis om man glömt låsa skrothögen)
IMG_2458.png
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
mikaELbil
elbilist
Inlägg: 118
Blev medlem: 04 jun 2022 00:13

Re: Andra tillverkares appar

Inlägg av mikaELbil »

Då leder Mercedes just nu? :lol:

Finns även en Eco Coach app med statistik och tävlingar.
Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart.
Sålda, ca 40 olika bilar.
Solceller 12,6kWp
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10330
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Andra tillverkares appar

Inlägg av Legato »

HenrikC skrev: 12 dec 2023 21:35
Peugeot:

Man kan se hur mycket som är laddat och om den fortfarande laddar. Det tar dock flera minuter att uppdatera och den visar olika felaktig data i omgångar innan den är klar.

Den har en inbyggd körjournal. Den får med hälften av resorna, vissa månader inga alls.

Appen har en servicebok. Den larmar fortfarande efter två servicar att bilen aldrig servats. Bilen och appen helt olika serviceintervall.

Kupevärmning fungerar 0 gånger av 10.

Kort sagt: inget fungerar. Sämre än Nissan Leaf. Själva bilens mjukvara är också sämre.
Kupevärmning finns väl inte ens? För mig finns iaf enbart schemaläggning och inte ens det funkade... Min körlogg verkar dock fungera.

Sjukt att man inte kan ställa laddnivå varken i bil eller app... Samma sak med Jaguar i-pace 2019-2020 verkar det som.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10330
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Andra tillverkares appar

Inlägg av Legato »

Honda Funkade typ 1 av 10 för mig. Dock väldigt ojämnt. Flera för vilka den aldrig funkade men också flera för vilka den funkade nästan alltid.

Cupra Begränsat med funktioner men hyfsat stabil.

Polestar Begränsat med funktioner och fram till för någon månad sedan väldigt långsam. Hela tiden stabil och numera ok snabb.

Peugeot Knappt någon funktionalitet alls. Körjournal och ibland laddstatus.

Audi Ganska mycket funktioner men också ganska instabil. Periodvis mycket strul, periodvis väl fungerande.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
P_EL
Teslaägare
Inlägg: 470
Blev medlem: 13 okt 2015 14:22

Re: Andra tillverkares appar

Inlägg av P_EL »

Skummade tråden - är slutsatsen att Tesla har bästa appen? Både vad gäller uppkoppling och funktionalitet?
Model S90D -16
Användarvisningsbild
ONSatan
Teslaägare
Inlägg: 326
Blev medlem: 21 apr 2021 14:08

Re: Andra tillverkares appar

Inlägg av ONSatan »

P_EL skrev: 14 dec 2023 07:42
Skummade tråden - är slutsatsen att Tesla har bästa appen? Både vad gäller uppkoppling och funktionalitet?
Flest och bäst funktioner verkar Mercedes ha?
Nackdelen med den appen var att den tar tid att bekräfta (om jag fattade rätt?)
Skriv svar