Jul uppdatering

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7589
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Jul uppdatering

Inlägg av mikebike »

kenjon skrev: 28 dec 2023 22:07
Det kan vara som så att man måste "väcka" torkarautomatiken genom ett tryck på blinkersspakens topp. Har man gjort det verkar den funka skapligt.
Nej, det hjälper inte (nu). Jag har också för mig att det varit så tidigare.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5323
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Jul uppdatering

Inlägg av Nicke Nyfiken »

mikebike skrev: 28 dec 2023 22:10
kenjon skrev: 28 dec 2023 22:07
Det kan vara som så att man måste "väcka" torkarautomatiken genom ett tryck på blinkersspakens topp. Har man gjort det verkar den funka skapligt.
Nej, det hjälper inte (nu). Jag har också för mig att det varit så tidigare.
Körde 30 mil i varierande regn idag.

Torkarautomatiken är helt kass nu efter uppdateringen. Det hjälper inte att "väcka" den med ett dutt på knappen. Gjorde det säkert 100 ggr idag utan att den "vaknade".
Och den lär sig inte ett skit av att man duttar igång den några gånger heller som en del på forumet hävdar. Det är ren BS eller önsketänkande.

Jag har tidigare inte haft problem med automatiken när det regnar, utan enbart när det inte regnat. Nu funkar det inte ens när det regnar.

Riktigt bedrövligt.
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
xms67
Teslaägare
Inlägg: 232
Blev medlem: 04 sep 2023 21:31

Re: Jul uppdatering

Inlägg av xms67 »

På tok för lite tid för att bedöma torkarna. Men känslan är att de fungerar bättre. De vispar inte, nästan, hela tiden när det är torrt och de går igång hyfsat bra när det behövs. Inte riktigt så bra som på andra bilar, men det är ju en Tesla.. :D
Tesla Model Y LR -23
SAAB 9-3 Cab -04
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7589
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Jul uppdatering

Inlägg av mikebike »

Stockholm - Ulricehamn idag.

Mycket duttande på spaken. Auto torkar ingenting om det inte regnar ganska mycket. Vid duggregn funkar läge I bättre.

En annan observation: Tidigare stannade torkarna en bit upp på rutan när de gick på intervall, för att gå ned helt när det inte skall torkas på ett tag. Nu går torkarna hela vägen ned direkt.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Skriv svar