Grattis på 15-års dagen min precious Roadster!
Moderator: Redaktion
Grattis på 15-års dagen min precious Roadster!
Födelsedag idag. 1350 mil och still going strong. Batteriet fortfarande 97% kvar av sin kapacitet enligt bilens inbyggda dator. (Dvs CAC-värde drygt 155)
Renault R5, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Re: Grattis på 15-års dagen min precious Roadster!
Inte ens 100mil om året ? värre än jag och min stackars MC.. Hur kommer det sig ?
- Gustafsson
- Teslaägare
Hur laddar du bilen? Storage mode?
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
Kan finnas 100 anledningar och är inget konstigt
3P 2019 / $ Pläd 2023 / YP 2024 / Juniper AWD 2026 / SigenStor 14,8kWp 24kWh
Tja, rent generellt sett är det ju lite dumt att äga nåt dyrt man sällan använder, något jag slåss med mej själv angående vad det gäller mina motorcyklar.
Därför var jag nyfiken på varför, en bil är trots allt mer användbar än en MC, även om det är en opraktisk bil.
-
Gissar att det är lite som med Lamborghini och Ferrari - samlarobjekt som går lite och man hoppas man får pengarna tillbaka när man säljer den (?)
Häftigt annars om den faktiskt bara skulle ha 3% degradering !? Siffran är väl iofs inte helt att lita på, borde inte vara möjligt på en 15 år gammal bil även om den gått sparsamt.
Häftigt annars om den faktiskt bara skulle ha 3% degradering !? Siffran är väl iofs inte helt att lita på, borde inte vara möjligt på en 15 år gammal bil även om den gått sparsamt.
Nissan Leaf 2014
Bilen står alltid på laddning på ca 85% nivå. (Är inte siffror på Roadstern utan kallas olika, tror det kallas standardcharge). Storagemode undviker de flesta Roadsterägare eftersom det ger så lite tid/marginal att hinna fixa problemet om något händer.
Har kört 250mil de 5år jag ägt den. Numera värdesätts lågmilare, mkt utrustning, sport, signature edition osv betydligt mer än förr.
Reservdelar & reparationer är inte helt enkelt och ihop med att det känns lite synd/lyxigt lägga mil på den gör att den körs så lite.
Så idag ser jag den mer som en samlarbil/pensionsförsäkring än i början då det var mer som en kul entusiastbil bara. Är antagligen en sån där bil ”man ångrar att man sålde” om man säljer. (Är hela tiden lite kluven till det) Känns kanske som att de flesta Roadsters ännu mer är samlarbilar eller står på museum om 10-20år än idag då en del faktisk kör förvånansvärt mycket med de.
Har kört 250mil de 5år jag ägt den. Numera värdesätts lågmilare, mkt utrustning, sport, signature edition osv betydligt mer än förr.
Reservdelar & reparationer är inte helt enkelt och ihop med att det känns lite synd/lyxigt lägga mil på den gör att den körs så lite.
Så idag ser jag den mer som en samlarbil/pensionsförsäkring än i början då det var mer som en kul entusiastbil bara. Är antagligen en sån där bil ”man ångrar att man sålde” om man säljer. (Är hela tiden lite kluven till det) Känns kanske som att de flesta Roadsters ännu mer är samlarbilar eller står på museum om 10-20år än idag då en del faktisk kör förvånansvärt mycket med de.
Renault R5, Seat Mii, Tesla Roadster.