Artikel i media

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Artikel i media

Inlägg av mati »

Intressant nog tycker de att Zoe kan snabbladdas. Kanske tillräckligt snabbt för ganska långsamt tänkande förbränningsmotorjournalister?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
kler
Teslaägare
Inlägg: 916
Blev medlem: 07 jan 2017 23:58

Re: Artikel i media

Inlägg av kler »

Laban skrev:
kler skrev:
Inte så konstigt tycker jag.
Över 100 mil spelar inte 15 mil hit eller dit så stor roll, man kommer dit man ska. Men under 40 mil spelar däremot 15 mil stor roll.
I det fallet har det inte med räckvidden att göra utan med förbrukning/miljö. Nog så viktigt kan man tycka och något de borde nämna i varje recension, främst av dieselbilar.
"De klagar på uppgiven räckvidd" skrev joel80. Det handlar nog inte om förbrukning/miljö, utan just räckvidden.
Model 3 [Beställt mars 2020]
Renault Zoe [2019]
Model X 75D [2018]
Model 3 [Reserverad mars 2017]
Jerka
Inlägg: 938
Blev medlem: 25 mar 2016 21:19

Re: Artikel i media

Inlägg av Jerka »

Jag kan köpa kritiken mot den missvisande NEDC-körcykeln och att biltillverkarna använder sig av den i sin marknadsföring. Kritik mot specifika laddplatser är väl också okej; har de haft en dålig upplevelse så har de.

Däremot fortsätter de att göra generalfelet som de alltid gör: utgår från att elbilarna och tillhörande infrastruktur - som båda utvecklas i rasande fart - alltid kommer vara så här dåliga, medan vätgasen nämns som ett bättre alternativ trots att den skulle kräva enorma investeringar i vätgasmackar som inte alls finns idag.
joel80
elbilist
Inlägg: 3073
Blev medlem: 04 aug 2015 00:04
Ort: Gävle

Re: Artikel i media

Inlägg av joel80 »

Dom har fruktansvärt dålig koll på infrastrukturen också.. Mellan Stockholm och Gävle finns det mängder med snabbladdare. Rosenberg, Uppsala, Tierp bl.a.
Sen känns det som dom försökt välja den enda laddaren i Gävle som uttryckligen är extremt problematisk på uppladdning.nu. Nästan som att dom vetat om det och valt den för att det ska bli något att skriva om.
Skulle dom fått igång den vid ICA hade dom fått 13-16A. Det är shucko..

Man bör som motorjournalist också ha koll på att den körcykel som ger bilar deras officiella siffror är helt snedvriden och inte låtsas bli förvånad när det inte stämmer.

Sen hade dom som minst 3 mil kvar där också, dom hade gott och väl kunnat ta sig till sitt hotell och helt sluppit snabbladda under resan. Från Ica Maxi in till City är det max 5-6km.
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Swede1
Inlägg: 1227
Blev medlem: 01 apr 2016 15:57

Re: Artikel i media

Inlägg av Swede1 »

joel80 skrev:
Dom har fruktansvärt dålig koll på infrastrukturen också.. Mellan Stockholm och Gävle finns det mängder med snabbladdare. Rosenberg, Uppsala, Tierp bl.a.
Sen känns det som dom försökt välja den enda laddaren i Gävle som uttryckligen är extremt problematisk på uppladdning.nu. Nästan som att dom vetat om det och valt den för att det ska bli något att skriva om.
Skulle dom fått igång den vid ICA hade dom fått 13-16A. Det är shucko..

Man bör som motorjournalist också ha koll på att den körcykel som ger bilar deras officiella siffror är helt snedvriden och inte låtsas bli förvånad när det inte stämmer.

Sen hade dom som minst 3 mil kvar där också, dom hade gott och väl kunnat ta sig till sitt hotell och helt sluppit snabbladda under resan. Från Ica Maxi in till City är det max 5-6km.
Ja, bra synpunkter. Att en motorjournalist blir förvånad över att räckvidd /förbrukningen ger sämre resultat i verkligheten än i Nedc test etc. säger rätt mycket om deras kompetens nivå. Tom BMW själva säger ca 20 mil på i3 men kör cykeln säger 30 mil. Finns det ingen journalist som kör elbilar till vardags och kan förklara?

Förhoppningsvis köper inte folk DNs reportage rakt av. Folk måste låna elbilar en vecka hemma och en vecka på semester för att se hur det fungerar för dem själva.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19572
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Artikel i media

Inlägg av Bjelke »

Det enda vettiga i den här sortens artiklar skulle väl vara att det är precis så här en del upplever sin nya elbil om dom inte är "frälsta" och hänger på såna här
forum... Jag har träffat några elbilsköpare med åren som har fått precis den här upplevelsen, speciellt när dom köpt bilen där säljarna typ inte kan nåt alls om bilen :twisted:
Precis så var det när jag köpte min Leaf oxo (alltså att säljaren kunde noll och intet om elbilar) , men som tur var så hade jag läst och följt elbilarna ganska länge redan då och hade skaplig koll iaf...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
helix
Teslaägare
Inlägg: 1585
Blev medlem: 01 jan 2017 16:41
Ort: Stockholm

Re: Artikel i media

Inlägg av helix »

Jag har faktiskt viss förståelse för det DNs reportrar beskriver i artikeln. Elbilar som inte är Tesla är i dagsläget fortfarande främst ämnade som andrabil för att köra korta distanser och i största möjliga mån undvika laddning utanför hemmet. Jag skulle personligen aldrig köpa en elbil om inte Tesla eller Superchargers existerade just av den anledning med allt meck som uppstår. Att hela tiden köra på marginalen och tänka laddstolpar skulle göra mig helt tokig och jag förstår att gemene man och icke-entusiaster inte hoppar på elbilståget i dagsläget av denna simpla anledning.

Under mina månader med Tesla har jag främst laddat hemma eller på SuC samt vid några tillfällen destinationsladdning över natten. Jag köpte mig en Type-2 kabel, men den blir i princip aldrig använd. Främst för att det ofta är omständigt med appar, betalning, igångsättande av laddning, baxa ut kabel osv. Detta om jag exempelvis kommer till en parkering vid något köpcenter och ska stanna 2 timmar. Det är för mig inte lönt att koppla in för att ladda på några enstaka mil jag inte behöver för att komma hem igen där laddningen är mer bekväm. Men denna lyx har jag nog främst för att jag har en Tesla där räckvidd är en icke-fråga.

För att elbilar ska bli en fullgod ersättare till den fossila förstabilen måste priserna komma ner i rimliga nivåer, snabbladdning fungera smidigt, vara tillgängligt/väl utbyggt och ladda 100kWh+. Innan detta händer kommer vi tyvärr se mängder med journalister som testar elbilar med liknande utkomst som DNs reportrar :( . Låt oss hoppas att Model 3 inte blir försenad så det blir ändring på det här :)

Av ovan beskrivna anledning så tror jag att hybrider därför tilltalar väldigt många nybilsköpare i dagsläget när det resonerats kring köksbordet. Även om man bara kommer 5 mil på el så räcker detta för de flestas kortare körsträckor/körmönster/stadskörning där en fossilbil släpper ut som mest tråkigheter från avgasrören. På långresor så slipper man räckviddsångest och i motorvägsfart så bullrar fossilbilen inte mer än vad en elbil gör eftersom vindbrus/däckljud oftast ändå låter högre. Även om drivlinan med hybrid är mer komplex så tror jag ändå att många kunder litar på exempelvis Volvo eller BMW att det ska fungera som utlovat och om problem uppstår är det inte många mil till närmaste verkstad.
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare
Inlägg: 4057
Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
Ort: Siljan

Re: Artikel i media

Inlägg av Teslaspolen »

helix skrev:
Jag har faktiskt viss förståelse för det DNs reportrar beskriver i artikeln. Elbilar som inte är Tesla är i dagsläget fortfarande främst ämnade som andrabil för att köra korta distanser och i största möjliga mån undvika laddning utanför hemmet. Jag skulle personligen aldrig köpa en elbil om inte Tesla eller Superchargers existerade just av den anledning med allt meck som uppstår. Att hela tiden köra på marginalen och tänka laddstolpar skulle göra mig helt tokig och jag förstår att gemene man och icke-entusiaster inte hoppar på elbilståget i dagsläget av denna simpla anledning.

Under mina månader med Tesla har jag främst laddat hemma eller på SuC samt vid några tillfällen destinationsladdning över natten. Jag köpte mig en Type-2 kabel, men den blir i princip aldrig använd. Främst för att det ofta är omständigt med appar, betalning, igångsättande av laddning, baxa ut kabel osv. Detta om jag exempelvis kommer till en parkering vid något köpcenter och ska stanna 2 timmar. Det är för mig inte lönt att koppla in för att ladda på några enstaka mil jag inte behöver för att komma hem igen där laddningen är mer bekväm. Men denna lyx har jag nog främst för att jag har en Tesla där räckvidd är en icke-fråga.

För att elbilar ska bli en fullgod ersättare till den fossila förstabilen måste priserna komma ner i rimliga nivåer, snabbladdning fungera smidigt, vara tillgängligt/väl utbyggt och ladda 100kWh+. Innan detta händer kommer vi tyvärr se mängder med journalister som testar elbilar med liknande utkomst som DNs reportrar :( . Låt oss hoppas att Model 3 inte blir försenad så det blir ändring på det här :)

Av ovan beskrivna anledning så tror jag att hybrider därför tilltalar väldigt många nybilsköpare i dagsläget när det resonerats kring köksbordet. Även om man bara kommer 5 mil på el så räcker detta för de flestas kortare körsträckor/körmönster/stadskörning där en fossilbil släpper ut som mest tråkigheter från avgasrören. På långresor så slipper man räckviddsångest och i motorvägsfart så bullrar fossilbilen inte mer än vad en elbil gör eftersom vindbrus/däckljud oftast ändå låter högre. Även om drivlinan med hybrid är mer komplex så tror jag ändå att många kunder litar på exempelvis Volvo eller BMW att det ska fungera som utlovat och om problem uppstår är det inte många mil till närmaste verkstad.
Fast vid laddhybrider så måste du ju verkligen jaga laddstolpar.
Användarvisningsbild
helix
Teslaägare
Inlägg: 1585
Blev medlem: 01 jan 2017 16:41
Ort: Stockholm

Re: Artikel i media

Inlägg av helix »

Teslaspolen skrev:

Fast vid laddhybrider så måste du ju verkligen jaga laddstolpar.
Nu äger jag ingen laddhybrid och har aldrig ägt någon, men min gissning är att man inte jagar laddstolpar. Kommer man till ett ställe där det är enkelt och smidigt att koppla in bilen så gör man det, men någon jakt på laddstolpe blir det inte, då låter man hellre förbränningsmotorn jobba istället.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19572
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Artikel i media

Inlägg av Bjelke »

helix skrev:
Teslaspolen skrev:

Fast vid laddhybrider så måste du ju verkligen jaga laddstolpar.
Nu äger jag ingen laddhybrid och har aldrig ägt någon, men min gissning är att man inte jagar laddstolpar. Kommer man till ett ställe där det är enkelt och smidigt att koppla in bilen så gör man det, men någon jakt på laddstolpe blir det inte, då låter man hellre förbränningsmotorn jobba istället.
Ungefär så beskriver dom flesta jag pratat med att dom gör, även om dom flesta verkar anstränga sig mer än många tror att ladda så ofta dom kan :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Niklas Z
Teslaägare
Inlägg: 3301
Blev medlem: 13 jan 2015 21:59
Ort: Uppsala
Referralkod: ts.la/niklas42449

Re: Artikel i media

Inlägg av Niklas Z »

helix skrev:
Teslaspolen skrev:

Fast vid laddhybrider så måste du ju verkligen jaga laddstolpar.
Nu äger jag ingen laddhybrid och har aldrig ägt någon, men min gissning är att man inte jagar laddstolpar. Kommer man till ett ställe där det är enkelt och smidigt att koppla in bilen så gör man det, men någon jakt på laddstolpe blir det inte, då låter man hellre förbränningsmotorn jobba istället.
Exakt så tror jag också. Laddhybriden passar ju bra när man har ett visst körmönster (som nog är väldigt vanligt), nämligen att huvuddelen av all körning är till och från jobbet (som inte ligger allt för långt hemifrån), samt ärenden relativt nära hemmet. Någon gång ibland åker man längre sträckor.
Den som kan ladda hemma och/eller på jobbet klarar då den sträckan helt på el, samt även ärendena nära hemmet. De gånger som det inte räcker att ladda hemma eller på jobbet får köras på bensindrift.
Jag har räknat på mitt körmönster och för mig skulle minst 75 % av all körning göras på el om räckvidden överstiger 25 km. Det är också den del av körningen där förbrukningen i l/mil är högst, så det skulle nog spara kanske 80 % av all bensin om jag bytte till en laddhybrid.
Som jag ser det är laddhybriden en vettig lösning för det relativt stora antal människor som har ett passande körmönster.
Model 3 LR, 2020, blå med vit inredning.
Användarvisningsbild
bullen
Teslaägare
Inlägg: 1742
Blev medlem: 14 aug 2015 20:40
Ort: Karlstad

Re: Artikel i media

Inlägg av bullen »

Håller med dig i ditt resonemang. Jag körde ju Outlander PHEV förut. Problemet för mig var att den var så otroligt törstig på långresor. Jag hade för stor andel såna för o passa målgruppen.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Artikel i media

Inlägg av LarsL »

Om snabbladdare, CCS och Chademo, var lika som vanliga som fossilpumpa så skulle det inte vara några problem med elbilar ens med dagens räckvidd. Om du kan stanna och ladda direkt när strömmen är slut så behöver man inte vara nervös. Eller så laddar du när du ändå tar paus, så förlorar ingen tid.
joel80
elbilist
Inlägg: 3073
Blev medlem: 04 aug 2015 00:04
Ort: Gävle

Re: Artikel i media

Inlägg av joel80 »

Jag kör en V60 TE (hybrid) och klarar kring 30km vintertid på motorväg och nästan 40km sommartid. Lite mer i stadskörning/landsväg.

På långresor drar den mellan 0.6-0.7l/mil under den tid elen är slut. Mina veckoresor Gävle-Sthlm brukar jag klara på ett snitt på 0.5l/mil när jag börjar med fullt batteri. Jag letar alltid laddstolpar.. Går gärna ett par extra kvarter och har ofta ställt mig i parkeringsgarage för att ladda, även om jag då säkert betalat 20kr/mil i ökad p-kostnad mot att ställa sig på gatan. Känns som en personlig förlust varje gång dieselmotorn drar igång.

Angående laddhastighet så laddar Hyundai Ioniq lika snabbt eller snabbare än Model X sett till km/h. (lite saktare på 50kw-stolpar men på de nyare som ger upp till 100kw)

Har man inte långresor på över 16mil dagligen så funkar det utmärkt med en Ioniq eller nya Zoe.
Att Zoe inte har riktig snabbladdning gör att det blir lite jobbigt på resor över 20mil. Men med en Ioniq får du ju 15 nya mil på 20-25min.

Bjelke
Jo dom visar bilen utefter hur en oinsatt förstaägare skulle kunna reagera.. Men vad är då vitsen med reportaget? Är inte en journalist jobb att förmedla en kunskap och en bild av hur det fungerar, istället för att bara vara lika okunnig som en ev läsare?
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7320
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Artikel i media

Inlägg av TiborBlomhall »

Nu har jag översatt vissa citat från deras artikel till "bensinsvenska". Kommer på tisdag! :mrgreen:
Användarvisningsbild
Niklas Z
Teslaägare
Inlägg: 3301
Blev medlem: 13 jan 2015 21:59
Ort: Uppsala
Referralkod: ts.la/niklas42449

Re: Artikel i media

Inlägg av Niklas Z »

LarsL skrev:
Om snabbladdare, CCS och Chademo, var lika som vanliga som fossilpumpa så skulle det inte vara några problem med elbilar ens med dagens räckvidd. Om du kan stanna och ladda direkt när strömmen är slut så behöver man inte vara nervös. Eller så laddar du när du ändå tar paus, så förlorar ingen tid.
Samt att driftsäkerheten är nära nog 100 %-ig. Tesla SuC verkar ju ha väldigt få driftstörningar, varför har inte andra laddstationer med lägre effekt lika hög tillgänglighet över tiden? Dessutom måste löjligt krångel med betalning bort.
Model 3 LR, 2020, blå med vit inredning.
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare
Inlägg: 4057
Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
Ort: Siljan

Re: Artikel i media

Inlägg av Teslaspolen »

Niklas Z skrev:
LarsL skrev:
Om snabbladdare, CCS och Chademo, var lika som vanliga som fossilpumpa så skulle det inte vara några problem med elbilar ens med dagens räckvidd. Om du kan stanna och ladda direkt när strömmen är slut så behöver man inte vara nervös. Eller så laddar du när du ändå tar paus, så förlorar ingen tid.
Samt att driftsäkerheten är nära nog 100 %-ig. Tesla SuC verkar ju ha väldigt få driftstörningar, varför har inte andra laddstationer med lägre effekt lika hög tillgänglighet över tiden? Dessutom måste löjligt krångel med betalning bort.
Det beror väl på tekniken. Tesla har flera stycken 11/16 kW laddare som är sammankopplade. Icke-Tesla laddare verkar vara en jättestor 50 kW laddare. I Teslaladdaren så kan en modul gå sönder men resterande fungerar fortfarande men går den ensamma 50 kW laddaren sönder så...
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Artikel i media

Inlägg av mati »

bullen skrev:
Håller med dig i ditt resonemang. Jag körde ju Outlander PHEV förut. Problemet för mig var att den var så otroligt törstig på långresor. Jag hade för stor andel såna för o passa målgruppen.
Kul kommentar. Du har bytt laddhybriden mot en ren elbil, just för att laddhybriden inte fungerade så bra på långresor. Elbilen däremot gör det uppenbarligen. Tvärs emot vad många påstår.
Smaka på den du. :)
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
bullen
Teslaägare
Inlägg: 1742
Blev medlem: 14 aug 2015 20:40
Ort: Karlstad

Re: Artikel i media

Inlägg av bullen »

Fast jag skulle aldrig klara mig med en Zoe eller Leaf. Känner faktiskt att MS 85D är ett problem många gånger. Hoppas att 110 el 120 kwh finns när det är dags att byta
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare
Inlägg: 3082
Blev medlem: 30 sep 2015 05:28
Ort: Luleå

Re: Artikel i media

Inlägg av Laban »

mati skrev:
bullen skrev:
Håller med dig i ditt resonemang. Jag körde ju Outlander PHEV förut. Problemet för mig var att den var så otroligt törstig på långresor. Jag hade för stor andel såna för o passa målgruppen.
Kul kommentar. Du har bytt laddhybriden mot en ren elbil, just för att laddhybriden inte fungerade så bra på långresor. Elbilen däremot gör det uppenbarligen. Tvärs emot vad många påstår.
Smaka på den du. :)
Vet inte om jag håller med om att Outlander PHEV är så törstig på långresor, vi kör Luleå-Levi 2x/år, den drar 0.7 på vägen dit (laddat batteri), 0.8 på vägen tillbaka. Helt ok för en relativt stor SUV ? Men vi kör sällan mer än 110 km/h ska väl tilläggas.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Användarvisningsbild
bullen
Teslaägare
Inlägg: 1742
Blev medlem: 14 aug 2015 20:40
Ort: Karlstad

Re: Artikel i media

Inlägg av bullen »

Kanske där skon klämmer. Jag fick den sällan under litern. Men då va de oftast hastighetsbegränsningen + moms
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare
Inlägg: 3082
Blev medlem: 30 sep 2015 05:28
Ort: Luleå

Re: Artikel i media

Inlägg av Laban »

bullen skrev:
Kanske där skon klämmer. Jag fick den sällan under litern. Men då va de oftast hastighetsbegränsningen + momsBild
Haha, ja ligger man och kör långa sträckor i hög medelhastighet ska man nog hålla sig till låga bilar. Model X är inte direkt energisnål heller:

http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... 4&p=102798
Den verkar ligga runt 300Wh/km när man kör fort på motorväg
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Artikel i media

Inlägg av LarsL »

Niklas Z skrev:
LarsL skrev:
Om snabbladdare, CCS och Chademo, var lika som vanliga som fossilpumpa så skulle det inte vara några problem med elbilar ens med dagens räckvidd. Om du kan stanna och ladda direkt när strömmen är slut så behöver man inte vara nervös. Eller så laddar du när du ändå tar paus, så förlorar ingen tid.
Samt att driftsäkerheten är nära nog 100 %-ig. Tesla SuC verkar ju ha väldigt få driftstörningar, varför har inte andra laddstationer med lägre effekt lika hög tillgänglighet över tiden? Dessutom måste löjligt krångel med betalning bort.
Jo, driftsäkerheten måste vara hög. Men jag ser inga problem med att den skulle kunna vara på minst samma nivå som bensinpumpar. Skulle de dessutom stå lika tätt som bensinpumpar så spelar det oftast ingen roll om inte en inte funkar, det finns nästa alltid en runt hörnet.
Kommer ihåg en gång för 20-25 år sedan när jag kom till Tidan och bensinpumpen funka inte. På den tiden hade jag en Opel Kadett City, grym små bil, Den hade en bensin tank på 20 eller kanske 25 liter och drog 0,7 - 0,9 liter/mil, den hade alltså räckvidd som en elbil ungefär. Men det var oftast inget problem eftersom det finns mackar över allt, utom i Tidan då, där det finns/fanns en bensinstation. Snacka om räckviddsångest innan jag hade kommit fram till Töreboda. Lite som att åka elbil nu i samma område.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Artikel i media

Inlägg av mati »

LarsL skrev:
.... Snacka om räckviddsångest innan jag hade kommit fram till Töreboda. Lite som att åka elbil nu i samma område.
Antalet bensinpumpar och -stationer har ju dessutom minskat drastiskt de senaste åren. Man får alltid ha koll på tankmätaren så att man tankar i tid när man råkar passera en mack. Annars blir det räckviddsångest på riktigt.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19572
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Artikel i media

Inlägg av Bjelke »

joel80 skrev:

Bjelke
Jo dom visar bilen utefter hur en oinsatt förstaägare skulle kunna reagera.. Men vad är då vitsen med reportaget? Är inte en journalist jobb att förmedla en kunskap och en bild av hur det fungerar, istället för att bara vara lika okunnig som en ev läsare?
Jo visst är det så kan man tycka :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Skriv svar