I morse blev jag klart chockad. DN hade inte bara en positiv intervju med PowerCircles VD. Lasse Swärd skrev dessutom en positiv test om VW Golf E. Han kallade elbilen för mogen!!! Till och med Wallner hade en artikel som inte var negativ mot elbilar och hyllade vätgas. Undrens tid är inte förbi!
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
M3 har snubblat över en kioskvältare.
Lite roligt att de hittat en finsk reggad tesla till bilden.
Intressant att det även är en bil som inte berörs av återkallningen. En artikel med 3 olika typsnitt i 5 olika storlekar och 5 olika färger... Känns som det är en 10-åring som är typsättare
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Hela den artikeln var så knepig att inte ens orkade länka till den igår...
Doldis? Superbilen? 4000 tusen sålda innan dom sett den...nja...(och?)? slår alla konkurrenter på elbilsmarknaden när det kommer till räckvidd per laddning??? osv...
"Journalisten" har saxat lite felaktiga uppgifter från Wikipedia. Vi får ta och styra upp den sidan.
EDIT: Ser nu att Tesla själva har satt 345 km utifrån Elons uppgift på "atleast 215 miles". Räckvidden lär dock skilja mellan EPA och NEDC. 215 miles och 345 km kan ju vara realistisk räckvidd vid normal körning till skillnad mot Bolt/Amperaes 238 miles EPA/520 km NEDC.
Jag tolkade Elons 345km som räckvidden i normal motorvägsfart.
Det är så jag också minns det. Opel Ampera-es 520 km är ju NEDC och säger inte mycket om verkligheten. EPA för Model 3 lär antagligen vara högre än 215 miles för basversionen.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Veckans Affärer är sedan länge satt på min ignorera-lista. När de slutar med enbart klickbait-rubriker så ska jag överväga att klicka på deras länkar igen.
Måste bara lägga upp en bild på dagens post (alltså riktig post i brevlådan). Nog för att tidningen är bra, men det här var väl att ta i
Jag kollade upp med Fredrik, chefredaktörn för tidningen och ja, de hade en kampanj där alla som har elbil skulle få ett nummer i brevlådan, men filtreringen för de som redan prenumererat blev lite fel så folk fick dubbletter.
"Det är ju ett bra tillfälle för de som fått extratidningar att sprida budskapet!" hälsar Fredrik.
Jag kollade upp med Fredrik, chefredaktörn för tidningen och ja, de hade en kampanj där alla som har elbil skulle få ett nummer i brevlådan, men filtreringen för de som redan prenumererat blev lite fel så folk fick dubbletter.
"Det är ju ett bra tillfälle för de som fått extratidningar att sprida budskapet!" hälsar Fredrik.
Men det verkar alltså som att alla fått två reklamnummer? Jag, som tidigare varit prenumerant fick två, och de som nu är prenumeranter fick tre. De som aldrig prenumererat, fick de en eller två?
Ypperligt tillfälle att ge bort extratidningarna i all fall!
Grannen, lunchrummet på jobbet, den där petrolheaden du känner, etc.
Ring på hos okända och fråga om de har hört om vår herre Elon Musk och lämna till dem den heliga skriften
Precis vad jag tänkte göra, ta med en till företaget jag jobbar åt gjorde jag även förut när jag fick dubbla nummer i
typ ett år (var ngt fel i deras register som tog lång tid att ta bort fast jag bad om det flera ggr, ville ju inte belasta
dom mer än vad jag betalat för lixom).
Inte heller en artikel men la mörke till en "detalj" i Toyotas reklam för en hybrid (Yaris tror jag det var),
där dom betonade att den inte behöver laddas ........ nä men vad i helvete lixom, nu får dom väl
ge sig iaf... Ja jag säger då det...
Inte heller en artikel men la mörke till en "detalj" i Toyotas reklam för en hybrid (Yaris tror jag det var),
där dom betonade att den inte behöver laddas ........ nä men vad i helvete lixom, nu får dom väl
ge sig iaf... Ja jag säger då det...
Jag har också roat mig med det här, att både Toyota och Lexus försöker pusha på att det skulle vara en fördel att batterierna inte går att ladda med förnybar el.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Inte heller en artikel men la mörke till en "detalj" i Toyotas reklam för en hybrid (Yaris tror jag det var),
där dom betonade att den inte behöver laddas ........ nä men vad i helvete lixom, nu får dom väl
ge sig iaf... Ja jag säger då det...
Jag har också roat mig med det här, att både Toyota och Lexus försöker pusha på att det skulle vara en fördel att batterierna inte går att ladda med förnybar el.
Helt sjukt, då är alltså prius laddhybrid en sämre bil enligt dom själva lixom...
På jobbet pratade vi senast idag om Ionic hybrid där laddvarianten tydligen kommer senare i år och jobbarkompisen
ville ha den nu lixom och var lite sur för det, en vanlig hybrid tyckte han verkade meningslöst... Japp, håller med
sa jag...
Inte heller en artikel men la mörke till en "detalj" i Toyotas reklam för en hybrid (Yaris tror jag det var),
där dom betonade att den inte behöver laddas ........ nä men vad i helvete lixom, nu får dom väl
ge sig iaf... Ja jag säger då det...
Jag har också roat mig med det här, att både Toyota och Lexus försöker pusha på att det skulle vara en fördel att batterierna inte går att ladda med förnybar el.
Helt sjukt, då är alltså prius laddhybrid en sämre bil enligt dom själva lixom...
På jobbet pratade vi senast idag om Ionic hybrid där laddvarianten tydligen kommer senare i år och jobbarkompisen
ville ha den nu lixom och var lite sur för det, en vanlig hybrid tyckte han verkade meningslöst... Japp, håller med
sa jag...
Lexus hemsida....
MED LEXUS HYBRIDER BEHÖVER DU ALDRIG LADDA MED SLADD.