Third time unlucky

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Surfaren
elbilist
Inlägg: 2891
Blev medlem: 06 nov 2014 08:48
Ort: Huddinge

Third time unlucky

Inlägg av Surfaren »

Nu är jag lite ledsen (så ni får plocka fram empatin).

Det började med ett ufo som slog ner i fronten på bilen när jag haft den i tio dagar. Lagning hos RM (självrisk, woohoo). Sen lyckades jag med en liten parkeringsskada i vintras i en hal backe. Lagning hos RM (självrisk, woohoo). Och nu idag strax utanför service center i Upplands Väsby lyckades jag dra vänster bakhjul mot en stenkant och fick rejält fälgskrap. Hämtade bilen igår kväll hos Johan Rosenberg, så mindre än ett dygn fick den vara riktigt fin. Jag börjar undra om någon där uppe inte tycker jag gjort mig förtjänt av att ha en Tesla...

:( :( :(

(Nya hjul från Tesla skulle dämpa depressionen, så om någon är i köpartagen får ni gärna använda min rabattlänk: http://--- . Jag såg ett gäng lagerbilar utanför service center, så passa på.)
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11893
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Third time unlucky

Inlägg av HelectriC »

Surfaren skrev:
Nu är jag lite ledsen (så ni får plocka fram empatin).

Det började med ett ufo som slog ner i fronten på bilen när jag haft den i tio dagar. Lagning hos RM (självrisk, woohoo). Sen lyckades jag med en liten parkeringsskada i vintras i en hal backe. Lagning hos RM (självrisk, woohoo). Och nu idag strax utanför service center i Upplands Väsby lyckades jag dra vänster bakhjul mot en stenkant och fick rejält fälgskrap. Hämtade bilen igår kväll hos Johan Rosenberg, så mindre än ett dygn fick den vara riktigt fin. Jag börjar undra om någon där uppe inte tycker jag gjort mig förtjänt av att ha en Tesla...

:( :( :(

(Nya hjul från Tesla skulle dämpa depressionen, så om någon är i köpartagen får ni gärna använda min rabattlänk: http://--- . Jag såg ett gäng lagerbilar utanför service center, så passa på.)
Riktigt surt! Själv hade jag en gunga som hade slitit sig loss i carporten och stod och piskade den då en vecka gamla eGolfen på huven med en metallögla. Halvkul att komma hem till det efter en helgtur.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Surfaren
elbilist
Inlägg: 2891
Blev medlem: 06 nov 2014 08:48
Ort: Huddinge

Re: Third time unlucky

Inlägg av Surfaren »

Låter inte heller roligt. Man ska alltså inte ha gunga i carporten.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19604
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Third time unlucky

Inlägg av Bjelke »

Jag har nog rekordet, på väg hem från RM efter en parkeringsskada (den fick jag när bilen var några veckor men killen stod kvar så jag slapp självrisk den ggn iaf) så kör jag på nåt litet djur för första ggn i min bilkarriär :( bilen var alltså i nyskick i typ två timmar...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11893
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Third time unlucky

Inlägg av HelectriC »

Surfaren skrev:
Låter inte heller roligt. Man ska alltså inte ha gunga i carporten.
Nej, dom vise säger så...
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare
Inlägg: 3196
Blev medlem: 15 feb 2015 18:58
Ort: Enskede

Re: Third time unlucky

Inlägg av Leo »

Direkt från leveransen åkte jag till Johan Rosenberg. Vi står utanför hans hus och beundrar färgen på bilen. Det blåser en del så en hyfsat grov gren gren från trädet bredvid blåser ner på taket på bilen! Blir en liiiiten bula på takbågen vid glastaket. Så ungefär 30 min och 2 mil tog det. Rekord?
Kia EV9 6-sits, Seat Mii 900mil, Tesla Roadster 250mil.
Fd:BMW i4 eDrive40 1000mil, MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D 1500mil, P85 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5494
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Third time unlucky

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Leo skrev:
Direkt från leveransen åkte jag till Johan Rosenberg. Vi står utanför hans hus och beundrar färgen på bilen. Det blåser en del så en hyfsat grov gren gren från trädet bredvid blåser ner på taket på bilen! Blir en liiiiten bula på takbågen vid glastaket. Så ungefär 30 min och 2 mil tog det. Rekord?
:cry: :cry: :cry:
Fy f-n va trist!
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19604
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Third time unlucky

Inlägg av Bjelke »

Leo skrev:
Direkt från leveransen åkte jag till Johan Rosenberg. Vi står utanför hans hus och beundrar färgen på bilen. Det blåser en del så en hyfsat grov gren gren från trädet bredvid blåser ner på taket på bilen! Blir en liiiiten bula på takbågen vid glastaket. Så ungefär 30 min och 2 mil tog det. Rekord?
Wow det var tamejtusan värsta sämsta! :(
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Jorma
Teslaägare
Inlägg: 340
Blev medlem: 07 apr 2015 18:03
Ort: Torslanda

Re: Third time unlucky

Inlägg av Jorma »

Jag har haft otur också med en ny bil, inte Teslan, men en Mercedes som jag tog ut ny 1988.
1 vecka och sedan körde en lastbil på bilens vänstra bakhjul. Den svängde runt och hamnade framför lastbilen som knycklade till hela vänstersidan och Mercan flög åt höger och hela högersidan blev förstörd mot ett vägräcke. Den var på verkstad i 2 månader och blev aldrig riktigt ok efter det.

Min Tesla körde jag på en utstickande kantsten förra veckan och hörnet på kantstenen petade ett hål i däcket, men i smällen klättrade däcket upp och mosade fäljarna både bak och fram, det blev en vecka med en Volvo diesel innan dom hade fixat nya döck och fäljar och återställt hjulinställningarna.
Det var som att sväva på moln igen när jag hämtade ut Teslan igår och hemfärden blev med en liten omväg 30 mil istället för dom 3 jag hade hem :P
Surfaren
elbilist
Inlägg: 2891
Blev medlem: 06 nov 2014 08:48
Ort: Huddinge

Re: Third time unlucky

Inlägg av Surfaren »

Tack för ert stöd gott folk! Nu känner jag mig iaf inte ensam i att vara avskydd av gubben i molnen. ;)
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Skriv svar