Teslapodden!

Här diskuterar vi podden Bilar med sladd (fd Teslapodden) och dess avsnitt.

Moderatorer: Herr X, djFabbe, Redaktion

Användarvisningsbild
mahulkp
Teslaägare
Inlägg: 1004
Blev medlem: 22 okt 2014 21:35
Ort: Hönö

Re: Teslapodden!

Inlägg av mahulkp »

leiflodde skrev:
nicklasandersson skrev:
Gott med ytterligare ett avsnitt, rev av det direkt.
Bättre ljud och en härligt positiv anda. Sedan gillar jag ju er dialekt (kan det bero på att jag är uppvuxen i Götet?) ;)

Fått ytterligare två kompisar att börja lyssna och de har blivit intresserade utan att de läser forumet här, så jag tror på en bra mix av lite vanligt snack och någon djupdykning.
Ser fram emot laddning och olika kontakter i nästa podd.
Vad kommer jag behöva ha med mig för adaptrar, var är med i Teslas goodie-bag och vad behöver jag skaffa själv?
En ChaDeMo-adapter låter som ett måste eller? Har inte Clever det på alla sina laddare och lämnar vi SuC-nätverket är det det näst bästa?
Teslas goodie-bag finns bara adapter till 240 och 400 V (16A)

Jag gillar att inte sakna något på turerna och har följande lilla samling i frunken,. Jag har använd alla utom blåa "Camping" kontakten... jo saknas en en säkring mellan 16A till 32A men funkar ändå.

Eller har jag missat något?

PS har bara enkel laddare
Jag har ungefär samma uppsättning men istället för en schuko förlängningskabel så har jag övergångar från schuko och blå CEE till röd CEE och använder trefaskabeln till förlängning. Så slipper man släpa på två förlängningskablar.
2 st Model 3 LR AWD
Reservation Cybertruck Trimotor
Användarvisningsbild
Anders77
Teslaägare
Inlägg: 1038
Blev medlem: 31 maj 2016 10:11
Ort: Kungsbacka

Re: Teslapodden!

Inlägg av Anders77 »

LarsL skrev:
Laddningen var en sådan men hamnade nog på lite för hög nivå ändå, tror inte att en genomsnittlig kommunpolitiker hade hängt med ;) (sorry Ander77).
Förstår inte alls vad du menar :D
Svart X90D, bokat en M3.
Användarvisningsbild
Lophornis
Teslaägare
Inlägg: 701
Blev medlem: 30 aug 2016 21:09
Referralkod: ts.la/tomas4789

Re: Teslapodden!

Inlägg av Lophornis »

Vilka dagar brukar nya avsnitt komma ut?
Kan man lyssna på Teslapodden i Tunin?
Tesla Model 3 LR 2021
Ioniq 28kWh (såld)
Användarvisningsbild
nicklasandersson
Teslaägare
Inlägg: 426
Blev medlem: 08 jul 2016 13:50
Ort: Linköping

Re: Teslapodden!

Inlägg av nicklasandersson »

leiflodde skrev:
nicklasandersson skrev:
Gott med ytterligare ett avsnitt, rev av det direkt.
Bättre ljud och en härligt positiv anda. Sedan gillar jag ju er dialekt (kan det bero på att jag är uppvuxen i Götet?) ;)

Fått ytterligare två kompisar att börja lyssna och de har blivit intresserade utan att de läser forumet här, så jag tror på en bra mix av lite vanligt snack och någon djupdykning.
Ser fram emot laddning och olika kontakter i nästa podd.
Vad kommer jag behöva ha med mig för adaptrar, var är med i Teslas goodie-bag och vad behöver jag skaffa själv?
En ChaDeMo-adapter låter som ett måste eller? Har inte Clever det på alla sina laddare och lämnar vi SuC-nätverket är det det näst bästa?
Teslas goodie-bag finns bara adapter till 240 och 400 V (16A)

Jag gillar att inte sakna något på turerna och har följande lilla samling i frunken,. Jag har använd alla utom blåa "Camping" kontakten... jo saknas en en säkring mellan 16A till 32A men funkar ändå.

Eller har jag missat något?

PS har bara enkel laddare

Mmm, härlig samling. Här vore det grymt att veta vad jag som rookie kommer behöva... Vad är det exakt du har för varianter här?
MY Performance 2023 | Midnight Cherry Red | 21" Überturbine | Vit inredning
MY LR AWD 2021 | Djupblå metallic | 20" Induction | Svart inredning
S75D | Midnight silver | Panoramatak | Svarta NextGen-säten | AP1 | Luftfjädring | Premiumpaket
Användarvisningsbild
Jmn
Teslaägare
Inlägg: 42
Blev medlem: 17 jun 2016 23:31
Ort: Sundsvall

Re: Teslapodden!

Inlägg av Jmn »

Bra pod, gillart :-P

Skulle gärna se diskussion om priserna som elföretagen börjar ta för att ladda. Clever känns väldigt unclever när de tar 5:- KW!! Att jämföra med hemma där det ligger på en krona inkl nätavgifter. Spelar ingen roll att jag bor i en av Sveriges mest lättillgänliga städer med laddare, jag kommer inte att använda dem. Har även (subjektivt) noterat att antalet bilar som står på stationerna verkar ha minskat sedan avgiften infördes.
Användarvisningsbild
djFabbe
Teslaägare
Inlägg: 348
Blev medlem: 06 jul 2016 10:45

Re: Teslapodden!

Inlägg av djFabbe »

Lophornis skrev:
Vilka dagar brukar nya avsnitt komma ut?
Kan man lyssna på Teslapodden i Tunin?
Vi tänker oss komma ut med ett avsnitt i veckan med releasedag söndagar!

Vi har för ca 1,5 vecka sedan ansökt om att adda podden på TuneIn så att man kan lyssna direkt i Teslan - ännu inget svar tyvärr! Misstänker att de är sega med svenska poddar...
En röd Model 3 Long Range från Mars 2019.

Lyssna på Bilar med sladd - nordens största elbilspoddcast! http://www.bilarmedsladd.se.
ochso
Inlägg: 365
Blev medlem: 22 feb 2016 21:03

Re: Teslapodden!

Inlägg av ochso »

Nu lyssnat även på avsnitt nr 2.

Riktigt bra. Jag själv föredrar att lyssna på längre avsnitt, de som tycker om korta kan väl stänga av efter en halvtimme om de tröttnar? :lol: Hur som helst, jag tycker att ni gör ett riktigt bra jobb, ni är pedagogiska (på en lagom nivå) och tydliga, jag gillart!!!! Det viktiga är dock inte att avsnitten blir längre, det viktiga är att ni gör poddavsnitt och släpper varje vecka :D Men ni kanske skulle göra ett specialavsnitt i månaden på ca 1 timme där ni hinner fördjupa er i något eller bara snacka extra länge?

Förslag på podd-teman:
- Så kommer elbilarna att förändra samhället
- När kommer egentligen Volvo med en elbil, hur står den sig i konkurrensen, och hur kommer bilen att påverka politikers och samhällets syn på elbilar?
- Vilken elbil/laddhybrid ska man egentligen köpa om man inte har råd med en Tesla? Leaf? Prius? Någon enklare begagnad hybrid för att minimera värdeminskningen osv? Vilka aspekter är bra att tänka på?
- Hyra elbil, vilka bolag tillhandahåller bra bilar?

Hm, det var nog de teman jag kunde komma på just nu.
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Inlägg: 4161
Blev medlem: 22 jun 2014 19:14
Ort: Täby
Kontakt:

Re: Teslapodden!

Inlägg av Herr X »

ochso skrev:
Nu lyssnat även på avsnitt nr 2.

Riktigt bra. Jag själv föredrar att lyssna på längre avsnitt, de som tycker om korta kan väl stänga av efter en halvtimme om de tröttnar? :lol: Hur som helst, jag tycker att ni gör ett riktigt bra jobb, ni är pedagogiska (på en lagom nivå) och tydliga, jag gillart!!!! Det viktiga är dock inte att avsnitten blir längre, det viktiga är att ni gör poddavsnitt och släpper varje vecka :D Men ni kanske skulle göra ett specialavsnitt i månaden på ca 1 timme där ni hinner fördjupa er i något eller bara snacka extra länge?

Förslag på podd-teman:
- Så kommer elbilarna att förändra samhället
- När kommer egentligen Volvo med en elbil, hur står den sig i konkurrensen, och hur kommer bilen att påverka politikers och samhällets syn på elbilar?
- Vilken elbil/laddhybrid ska man egentligen köpa om man inte har råd med en Tesla? Leaf? Prius? Någon enklare begagnad hybrid för att minimera värdeminskningen osv? Vilka aspekter är bra att tänka på?
- Hyra elbil, vilka bolag tillhandahåller bra bilar?

Hm, det var nog de teman jag kunde komma på just nu.
Tack för fint omdöme och bra tips på teman. Kommande avsnitt kommer vara längre - vi siktar nog på att landa runt mellan 45 och 60 minuter. Vi kommer också släppa varje vecka - vi menar också att kontinuiteten är viktig.

Dock skulle vi också behöva lite tips på hur vi når ut till ytterligare potentiella lyssnare så att podden växer.
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Användarvisningsbild
Anders77
Teslaägare
Inlägg: 1038
Blev medlem: 31 maj 2016 10:11
Ort: Kungsbacka

Re: Teslapodden!

Inlägg av Anders77 »

Herr X skrev:
Tack för fint omdöme och bra tips på teman. Kommande avsnitt kommer vara längre - vi siktar nog på att landa runt mellan 45 och 60 minuter. Vi kommer också släppa varje vecka - vi menar också att kontinuiteten är viktig.

Dock skulle vi också behöva lite tips på hur vi når ut till ytterligare potentiella lyssnare så att podden växer.
Sociala medier. Bygg upp ett intresse. Sprid innan, vad ni tänkt prata om. Bygg upp ett intresse, sen sprider ni podden, och sen efter så sprider ni podden mer. Kollar av vad folk tyckt mm. Så skapa en FB sida, gör insta konto mm. Börja sprid er podd, sen kommer vi lyssnare sprida det vidare. Får ni till bra gäster som kanske har andra normala grupper av följare, så kan ni där locka deras följare till er med. Det som är så bra med sociala medier, ni kan enkelt tagga gästerna både innan ni gör podden samt när den är gjord.

Har ni då bra ljud, håller er till ämnena ni valt. Fortsätter som ni gjort och bygger den bra. Ja då kommer lyssnarna komma. Sen, ärligt, det finns säkert en gräns för hur många lyssnare ni kan få. Men den gränsen får vi väl se till så ni knäcker. :)
Svart X90D, bokat en M3.
Användarvisningsbild
Anders77
Teslaägare
Inlägg: 1038
Blev medlem: 31 maj 2016 10:11
Ort: Kungsbacka

Re: Teslapodden!

Inlägg av Anders77 »

Sen tittar vi på denna länk.

http://www.daytona.se/podcastpriset/2015

Så ser vi att det är inte allt för många röster som krävs för att få pris heller. Men såna saker skaffar lyssnare med. Vilket gör att en liten social media kampanj och man kan säkert få lite fler röster till er med. Så där har ni ett trevligt mål med.
Svart X90D, bokat en M3.
Användarvisningsbild
leiflodde
Teslaägare
Inlägg: 1769
Blev medlem: 31 aug 2014 19:21
Ort: Löddeköpinge

Re: Teslapodden!

Inlägg av leiflodde »

Herr X skrev:
ochso skrev:
Nu lyssnat även på avsnitt nr 2.

Riktigt bra. Jag själv föredrar att lyssna på längre avsnitt, de som tycker om korta kan väl stänga av efter en halvtimme om de tröttnar? :lol: Hur som helst, jag tycker att ni gör ett riktigt bra jobb, ni är pedagogiska (på en lagom nivå) och tydliga, jag gillart!!!! Det viktiga är dock inte att avsnitten blir längre, det viktiga är att ni gör poddavsnitt och släpper varje vecka :D Men ni kanske skulle göra ett specialavsnitt i månaden på ca 1 timme där ni hinner fördjupa er i något eller bara snacka extra länge?

Förslag på podd-teman:
- Så kommer elbilarna att förändra samhället
- När kommer egentligen Volvo med en elbil, hur står den sig i konkurrensen, och hur kommer bilen att påverka politikers och samhällets syn på elbilar?
- Vilken elbil/laddhybrid ska man egentligen köpa om man inte har råd med en Tesla? Leaf? Prius? Någon enklare begagnad hybrid för att minimera värdeminskningen osv? Vilka aspekter är bra att tänka på?
- Hyra elbil, vilka bolag tillhandahåller bra bilar?

Hm, det var nog de teman jag kunde komma på just nu.
Tack för fint omdöme och bra tips på teman. Kommande avsnitt kommer vara längre - vi siktar nog på att landa runt mellan 45 och 60 minuter. Vi kommer också släppa varje vecka - vi menar också att kontinuiteten är viktig.

Dock skulle vi också behöva lite tips på hur vi når ut till ytterligare potentiella lyssnare så att podden växer.
Lyssnar också med mersmak och kanske en liten knapp bjud in en vän och sen bara att hämta mail från adressboken, vips har vi en hangeround☺
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Inlägg: 4161
Blev medlem: 22 jun 2014 19:14
Ort: Täby
Kontakt:

Re: Teslapodden!

Inlägg av Herr X »

nicklasandersson skrev:
Sedan gillar jag ju er dialekt (kan det bero på att jag är uppvuxen i Götet?) ;)
Hör man att jag kommer från Göteborgsregionen? Tycker att jag pratar rikssvenska..
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Användarvisningsbild
Anders77
Teslaägare
Inlägg: 1038
Blev medlem: 31 maj 2016 10:11
Ort: Kungsbacka

Re: Teslapodden!

Inlägg av Anders77 »

Herr X skrev:
nicklasandersson skrev:
Sedan gillar jag ju er dialekt (kan det bero på att jag är uppvuxen i Götet?) ;)
Hör man att jag kommer från Göteborgsregionen? Tycker att jag pratar rikssvenska..
Göteborska är väl rikssvenska :)
Svart X90D, bokat en M3.
Användarvisningsbild
gellerstam
Teslaägare
Inlägg: 2072
Blev medlem: 04 apr 2016 10:20
Ort: Vid Runn
Referralkod: ts.la/magnus28392

Re: Teslapodden!

Inlägg av gellerstam »

Anders77 skrev:
Herr X skrev:
nicklasandersson skrev:
Sedan gillar jag ju er dialekt (kan det bero på att jag är uppvuxen i Götet?) ;)
Hör man att jag kommer från Göteborgsregionen? Tycker att jag pratar rikssvenska..
Göteborska är väl rikssvenska :)
Mnja, inte riktigt....
Tesla Model Y
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Teslapodden!

Inlägg av danni »

Jag håller med om att ni borde skapa sidor för podden på sociala medier, framförallt Facebook, men även Twitter. Som allra minst kan ni lägga ut länkar till senaste avsnitten. Rätt många använder Facebook som sin huvudsakliga aggregering av nyheter och liknande, och det är synd att inte dyka upp i folks flöden. Många publiceringsverktyg för poddar lär ju ha inbyggd koppling till sociala medier, misstänker jag...
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
nicklasandersson
Teslaägare
Inlägg: 426
Blev medlem: 08 jul 2016 13:50
Ort: Linköping

Re: Teslapodden!

Inlägg av nicklasandersson »

Anders77 skrev:
Herr X skrev:
nicklasandersson skrev:
Sedan gillar jag ju er dialekt (kan det bero på att jag är uppvuxen i Götet?) ;)
Hör man att jag kommer från Göteborgsregionen? Tycker att jag pratar rikssvenska..
Göteborska är väl rikssvenska :)
Ja det tycker jag, eller egentligen ännu gladare och trevligare ;)
MY Performance 2023 | Midnight Cherry Red | 21" Überturbine | Vit inredning
MY LR AWD 2021 | Djupblå metallic | 20" Induction | Svart inredning
S75D | Midnight silver | Panoramatak | Svarta NextGen-säten | AP1 | Luftfjädring | Premiumpaket
Användarvisningsbild
TeslaMartin
Teslaägare
Inlägg: 319
Blev medlem: 11 feb 2015 16:45
Ort: Djursholm

Re: Teslapodden!

Inlägg av TeslaMartin »

Vill bara tillägga att jag också gillade podden, lagom nivå, lättlyssnade röster, trots göteborgskan.. ;)

Jag gillar själv känslan av "snack runt bordet".
Men klart man kan beskriva ett hack mer pedagogiskt runt vissa tekniska frågor. Dock inser jag samtidigt att det är svårt att hitta rätt nivå - vem är lyssnaren, vi nördar eller novisen? För novisen kan det behövas några ord till för att förklara laddning och varför batteriet inte skall laddas fullt osv. Men för oss nördar blir det överdetaljerat..

Hur som, bra show!
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11848
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Teslapodden!

Inlägg av HelectriC »

danni skrev:
Jag håller med om att ni borde skapa sidor för podden på sociala medier, framförallt Facebook, men även Twitter. Som allra minst kan ni lägga ut länkar till senaste avsnitten. Rätt många använder Facebook som sin huvudsakliga aggregering av nyheter och liknande, och det är synd att inte dyka upp i folks flöden. Många publiceringsverktyg för poddar lär ju ha inbyggd koppling till sociala medier, misstänker jag...
usch nej, säg inte att det finns folk som förlitar sig på facebook aaaaaa! facebook är ett nödvändigt ont som bara används till att fördriva tiden när man sitter på toa!
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Inlägg: 4161
Blev medlem: 22 jun 2014 19:14
Ort: Täby
Kontakt:

Re: Teslapodden!

Inlägg av Herr X »

TeslaMartin skrev:
Vill bara tillägga att jag också gillade podden, lagom nivå, lättlyssnade röster, trots göteborgskan.. ;)
Jag kan köra ett program med Djursholmsdialekt så kan vi kolla vad lyssnarna säger sedan? "Tjiiina alla poddlyssnare! Di i entligen daks för ett nytt herligt poddprogram"
TeslaMartin skrev:
Men klart man kan beskriva ett hack mer pedagogiskt runt vissa tekniska frågor. Dock inser jag samtidigt att det är svårt att hitta rätt nivå - vem är lyssnaren, vi nördar eller novisen? För novisen kan det behövas några ord till för att förklara laddning och varför batteriet inte skall laddas fullt osv. Men för oss nördar blir det överdetaljerat..

Hur som, bra show!
Tack. Det är väldigt svårt att finna nivån.. vi får se vad ni säger efter nästa program.. då blir det kWh, batteristorlekar och elbilsladdning i 45 härliga minuter :) Eller på Djursholmska "...i 45 hirliga minuter"...
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Användarvisningsbild
gellerstam
Teslaägare
Inlägg: 2072
Blev medlem: 04 apr 2016 10:20
Ort: Vid Runn
Referralkod: ts.la/magnus28392

Re: Teslapodden!

Inlägg av gellerstam »

HelectriC skrev:
danni skrev:
Jag håller med om att ni borde skapa sidor för podden på sociala medier, framförallt Facebook, men även Twitter. Som allra minst kan ni lägga ut länkar till senaste avsnitten. Rätt många använder Facebook som sin huvudsakliga aggregering av nyheter och liknande, och det är synd att inte dyka upp i folks flöden. Många publiceringsverktyg för poddar lär ju ha inbyggd koppling till sociala medier, misstänker jag...
usch nej, säg inte att det finns folk som förlitar sig på facebook aaaaaa! facebook är ett nödvändigt ont som bara används till att fördriva tiden när man sitter på toa!
Nä, då läser man ikapp på tcs .... :oops:
Tesla Model Y
Användarvisningsbild
TeslaMartin
Teslaägare
Inlägg: 319
Blev medlem: 11 feb 2015 16:45
Ort: Djursholm

Re: Teslapodden!

Inlägg av TeslaMartin »

Herr X skrev:
TeslaMartin skrev:
Vill bara tillägga att jag också gillade podden, lagom nivå, lättlyssnade röster, trots göteborgskan.. ;)
Jag kan köra ett program med Djursholmsdialekt så kan vi kolla vad lyssnarna säger sedan? "Tjiiina alla poddlyssnare! Di i entligen daks för ett nytt herligt poddprogram"
TeslaMartin skrev:
Men klart man kan beskriva ett hack mer pedagogiskt runt vissa tekniska frågor. Dock inser jag samtidigt att det är svårt att hitta rätt nivå - vem är lyssnaren, vi nördar eller novisen? För novisen kan det behövas några ord till för att förklara laddning och varför batteriet inte skall laddas fullt osv. Men för oss nördar blir det överdetaljerat..

Hur som, bra show!
Tack. Det är väldigt svårt att finna nivån.. vi får se vad ni säger efter nästa program.. då blir det kWh, batteristorlekar och elbilsladdning i 45 härliga minuter :) Eller på Djursholmska "...i 45 hirliga minuter"...
Nu är det värre än så - jag ursprungligen från Nynäshamn och låter som en Söderkis i en gammal pilsnerfilm.. "Reeven reev en annan reev" :D

Bor ju annars många Teslaägare i just Djursholm. Tyvärr verkar det vara dålig uppslutning på forumet :( Men det kanske skulle ändra sig med någon lokal radiopratare "Tjiina ..." ;)
Norpan
Inlägg: 28
Blev medlem: 24 jul 2014 20:08

Re: Teslapodden!

Inlägg av Norpan »

gellerstam skrev:
Nä, då läser man ikapp på tcs .... :oops:
Hur länge sitter du på muggen?
I väntan på Model 3
Användarvisningsbild
gellerstam
Teslaägare
Inlägg: 2072
Blev medlem: 04 apr 2016 10:20
Ort: Vid Runn
Referralkod: ts.la/magnus28392

Re: Teslapodden!

Inlägg av gellerstam »

Norpan skrev:
gellerstam skrev:
Nä, då läser man ikapp på tcs .... :oops:
Hur länge sitter du på muggen?

Inte tillräckligt för att hinna ikapp här iaf.
Tesla Model Y
Användarvisningsbild
Lessmog
Teslaägare
Inlägg: 1120
Blev medlem: 10 mar 2014 09:53

Re: Teslapodden!

Inlägg av Lessmog »

Börjar ana att jag är hopplöst asocial i badrummet. Toalettpapper vet jag ju vad det är. Facebook -- nja, mera skeptisk! :shock:
Användarvisningsbild
djFabbe
Teslaägare
Inlägg: 348
Blev medlem: 06 jul 2016 10:45

Re: Teslapodden!

Inlägg av djFabbe »

Nu har jag fått meddelande från TuneIn att Teslapodden är tillagd i TuneIns register över svenska podcasts!

Därmed borde det gå att hitta podden direkt från din Tesla! Tyvärr har Anders trots många försök inte lyckats få upp den i sin Tesla. Någon annan som lyckas? Verkar vara en väldigt lång lista att scrolla i för att hitta den. Kanske om man först skapar ett TuneIn-konto och lägger till podden och sedan loggar in på det kontot i Teslan?
En röd Model 3 Long Range från Mars 2019.

Lyssna på Bilar med sladd - nordens största elbilspoddcast! http://www.bilarmedsladd.se.
Skriv svar