Felaktigheter i fordonsregistret?

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Monark1954
Teslaägare
Inlägg: 1012
Blev medlem: 25 mar 2016 10:02
Ort: Umeå

Re: Felaktigheter i fordonsregistret?

Inlägg av Monark1954 »

Teslanorr skrev:
Kanske nån som är insatt i detta kan dubbelkolla vilka registreringsfel det är på denna MX, YDJ754? Som framgår av VIN så är den en 6 sitsig och det står den är typgodkänd för 5 passagerare, vilket ju verkar stämma som sagt...Men det där med motoreffekt verkar ju vara mest tokigt...Men däcken vet jag inte...skall precis beställa vinterdäck till den...och måste ju vara rätt...Hade hoppats det iom jag köper dom av TM.
Däck. Fram finns det två bredder i en US manual har jag hittat 255 och 265, Tsportline.com uppger bara 265 mm. Så ditt registreringsbevis kan vara rätt. chop.teslamotor.com säljer 20" vinterdäck med bredden 265 mm. Bärigheten bak,110Y är nog rätt och viktig i valet av däck.
Fälgar. Offset bak har finns det två uppgifter på. US manualen säger 40 mm, Tsportline.com har sagt 40 men har ändrat till 35 mm som fram. Här kan Tesla ändrat sig och valt 35 mm även bak inte bara fram. Ställer till det lite även för mej om jag skall beställa vinterdäck. Jag har inte fått svar på mitt mejl än från min DS.

Motoreffekten verkar vara laglöst land då man kan göra olika, jag vet inte vad som är rätt eller fel men mycket talar för att Tesla med flera inte följer EU standarden med att uppge maxeffekt över 1 timme för en elbil.

Max vikt för släpvagn ser ju OK ut. Så vad jag kan se så verkar ditt registreringsbevis verkar inte göra dej till lagbrytare.

Blir lite från tråden med vinterdäck men ett kort svar.
Jag har mejlat flera gång om TM kommer med ett vinterdäckförslag för modell X. Jag brukar byta ca 1 november så blir det att beställt från Tsportline så måste jag ju göra det nu. Kan bli att vi hämtar bilen kring 1 november och vill ju ha vinterdäck klara.
Vi går nog på 20" för vinterdäcken, en orsak är att vi vill ha svarta 20" fälgar som Tsportline säljer. 19" kan nog vara klokt med jag saknar uppgifter vilket offset Tesla rekommenderar. Köper vi däck själv blir det Nokia Hakkapeliitta 8 SUV.
Tesla modell X Plaid 2023 röd Multi Coat. Den heter OBELIX. Stark med röda flätor.
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro
Användarvisningsbild
Tenk
Teslaägare
Inlägg: 370
Blev medlem: 15 jun 2016 11:56
Ort: Sundbyberg

Re: Felaktigheter i fordonsregistret?

Inlägg av Tenk »

Ang frågan om orsak till felregistreringar, inget direkt svar annat än att det ska bli rätt vid leverans i oktober.

Vinterdäck till MX, har själv köpt svarta TST Sportline 19 8,5 tum offset 35 mm med 265/50 Nokia R2 däck efter att kikat på infon i Teslashopen samt bla här
http://m.finn.no/bap/webstore/ad.html?f ... s=79264598
När man nu ser hjulen undrar jag om inte lite smalare borde vara bättre på vinterväglag...
Model X 100D -19
Model X Plaid - 23 såld
Väntebil, Hummer H2, Volvo XC90 T8 Båda sålda
Model X P100DL-16, SÅLD
Model S 85 -15 SÅLD
Model X 90D -16 SÅLD
Användarvisningsbild
matbl
Teslaägare
Inlägg: 1065
Blev medlem: 05 mar 2014 13:33

Re: Felaktigheter i fordonsregistret?

Inlägg av matbl »

Tenk skrev:
Ang frågan om orsak till felregistreringar, inget direkt svar annat än att det ska bli rätt vid leverans i oktober.

Vinterdäck till MX, har själv köpt svarta TST Sportline 19 8,5 tum offset 35 mm med 265/50 Nokia R2 däck efter att kikat på infon i Teslashopen samt bla här
http://m.finn.no/bap/webstore/ad.html?f ... s=79264598
När man nu ser hjulen undrar jag om inte lite smalare borde vara bättre på vinterväglag...
Även vad gäller motoreffekt?
Rabatt på en Tesla? Använd min länk: http://---
Användarvisningsbild
matbl
Teslaägare
Inlägg: 1065
Blev medlem: 05 mar 2014 13:33

Re: Felaktigheter i fordonsregistret?

Inlägg av matbl »

Svenssons skrev:
matbl skrev:
Men VARFÖR?
Har ni som frågat fått några förklaringar?
Det är ju sån otrolig inkompetens. Får mig att fundera över om det verklugen ska bli en till Tesla när lrasingen på nyvarande S85 går ut om 10 mån. Annars låg en X bra till.
Min hypotes är att det är två olika personer (eller lite fler) som sköter registreringarna centralt. Den som registrerar fel antal passagerare tänker nog på Model S 5+2 där det är korrekt med 4 passagerare för de 7 sittplatserna som är i den. Två är ju bara för barn. Så är inte fallet för Model X dock men detta är min hypotes i alla fall.
Men allt de ska göra är ju att läsa innantill i helbilsgodkännandet!
Rabatt på en Tesla? Använd min länk: http://---
Användarvisningsbild
matbl
Teslaägare
Inlägg: 1065
Blev medlem: 05 mar 2014 13:33

Re: Felaktigheter i fordonsregistret?

Inlägg av matbl »

En sak till föresten. Om jag minns rätt så är Tesla skyldiga att lämna ut typgodkännandet för bilen som levereras. Bara att begära och sen dubbelkolla mot vad de registrerat.
Rabatt på en Tesla? Använd min länk: http://---
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Felaktigheter i fordonsregistret?

Inlägg av Svenssons »

matbl skrev:
En sak till föresten. Om jag minns rätt så är Tesla skyldiga att lämna ut typgodkännandet för bilen som levereras. Bara att begära och sen dubbelkolla mot vad de registrerat.
Typgodkännandet är ju detsamma i hela EU. Det är inte detta som är fel. Mig veterligt är det endast i Sverige det blir fel effekt och det är endast på en del bilar som antalet passagerare blir fel.

EG typgodkännande är inte det identiskt med uppgifterna som registreras i fordonsregistret. När uppgifter för svenska fordonsregistret skall fyllas i så fylls dessa uppgifter i fel.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Tenk
Teslaägare
Inlägg: 370
Blev medlem: 15 jun 2016 11:56
Ort: Sundbyberg

Re: Felaktigheter i fordonsregistret?

Inlägg av Tenk »

matbl skrev:
Tenk skrev:
Ang frågan om orsak till felregistreringar, inget direkt svar annat än att det ska bli rätt vid leverans i oktober.

Vinterdäck till MX, har själv köpt svarta TST Sportline 19 8,5 tum offset 35 mm med 265/50 Nokia R2 däck efter att kikat på infon i Teslashopen samt bla här
http://m.finn.no/bap/webstore/ad.html?f ... s=79264598
När man nu ser hjulen undrar jag om inte lite smalare borde vara bättre på vinterväglag...
Även vad gäller motoreffekt?
Nja tänkte i första hand på passagerare och däck. Ang effekt så är jag själv inte hundra på vad som är rätt. Av vad jag läst här så känns det lägre rätt men får erkänna att jag inte kan vad som är rätt. Så i den delen var det mer att att bilen ska registreras enligt typgodkännandet men det verkar ju vara klart oklart...
Model X 100D -19
Model X Plaid - 23 såld
Väntebil, Hummer H2, Volvo XC90 T8 Båda sålda
Model X P100DL-16, SÅLD
Model S 85 -15 SÅLD
Model X 90D -16 SÅLD
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Felaktigheter i fordonsregistret?

Inlägg av Svenssons »

Tenk skrev:
matbl skrev:
Tenk skrev:
Ang frågan om orsak till felregistreringar, inget direkt svar annat än att det ska bli rätt vid leverans i oktober.

Vinterdäck till MX, har själv köpt svarta TST Sportline 19 8,5 tum offset 35 mm med 265/50 Nokia R2 däck efter att kikat på infon i Teslashopen samt bla här
http://m.finn.no/bap/webstore/ad.html?f ... s=79264598
När man nu ser hjulen undrar jag om inte lite smalare borde vara bättre på vinterväglag...
Även vad gäller motoreffekt?
Nja tänkte i första hand på passagerare och däck. Ang effekt så är jag själv inte hundra på vad som är rätt. Av vad jag läst här så känns det lägre rätt men får erkänna att jag inte kan vad som är rätt. Så i den delen var det mer att att bilen ska registreras enligt typgodkännandet men det verkar ju vara klart oklart...
Det verkar inte vara oklart i övriga Europa, det är bara bland de svenska registreringarna som det är oklart. Model X P90D ska t.ex. ha 90 kW och 90D ska ha 79kW. Inget oklart med det.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
matbl
Teslaägare
Inlägg: 1065
Blev medlem: 05 mar 2014 13:33

Re: Felaktigheter i fordonsregistret?

Inlägg av matbl »

Svenssons skrev:
matbl skrev:
En sak till föresten. Om jag minns rätt så är Tesla skyldiga att lämna ut typgodkännandet för bilen som levereras. Bara att begära och sen dubbelkolla mot vad de registrerat.
Typgodkännandet är ju detsamma i hela EU. Det är inte detta som är fel. Mig veterligt är det endast i Sverige det blir fel effekt och det är endast på en del bilar som antalet passagerare blir fel.

EG typgodkännande är inte det identiskt med uppgifterna som registreras i fordonsregistret. När uppgifter för svenska fordonsregistret skall fyllas i så fylls dessa uppgifter i fel.
Nä jag sa inte att det car fel. Utan tyogodkännandet är facit.
Begär det från Tesla och dubbelkolla sen att det som står i bilregistret är rätt.
Rabatt på en Tesla? Använd min länk: http://---
Användarvisningsbild
matbl
Teslaägare
Inlägg: 1065
Blev medlem: 05 mar 2014 13:33

Re: Felaktigheter i fordonsregistret?

Inlägg av matbl »

Tenk skrev:
matbl skrev:
Tenk skrev:
Ang frågan om orsak till felregistreringar, inget direkt svar annat än att det ska bli rätt vid leverans i oktober.

Vinterdäck till MX, har själv köpt svarta TST Sportline 19 8,5 tum offset 35 mm med 265/50 Nokia R2 däck efter att kikat på infon i Teslashopen samt bla här
http://m.finn.no/bap/webstore/ad.html?f ... s=79264598
När man nu ser hjulen undrar jag om inte lite smalare borde vara bättre på vinterväglag...
Även vad gäller motoreffekt?
Nja tänkte i första hand på passagerare och däck. Ang effekt så är jag själv inte hundra på vad som är rätt. Av vad jag läst här så känns det lägre rätt men får erkänna att jag inte kan vad som är rätt. Så i den delen var det mer att att bilen ska registreras enligt typgodkännandet men det verkar ju vara klart oklart...
Effekten ska vara 79 kW resp 90 kW. Obs inte hk utan kW.
Rabatt på en Tesla? Använd min länk: http://---
Användarvisningsbild
Tenk
Teslaägare
Inlägg: 370
Blev medlem: 15 jun 2016 11:56
Ort: Sundbyberg

Re: Felaktigheter i fordonsregistret?

Inlägg av Tenk »

Ok, 79 kw i mitt fall låter bra jämfört med flera hundra hk som jag sett är standardregistrering hittills.

Men har vi inte då 2 frågor, det ena som verkar vara mer eller mindre slarv som gäller däck och passageraruppgift och det andra som gäller effekt. För när det gäller effekt har det väl blivit fel för alla MS och MX på senare tid och det verkar vara systematiskt. För effekt är det väl då en större generell fråga som kanske är något för klubben att föra framåt!
Model X 100D -19
Model X Plaid - 23 såld
Väntebil, Hummer H2, Volvo XC90 T8 Båda sålda
Model X P100DL-16, SÅLD
Model S 85 -15 SÅLD
Model X 90D -16 SÅLD
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Felaktigheter i fordonsregistret?

Inlägg av Svenssons »

matbl skrev:
Svenssons skrev:
matbl skrev:
En sak till föresten. Om jag minns rätt så är Tesla skyldiga att lämna ut typgodkännandet för bilen som levereras. Bara att begära och sen dubbelkolla mot vad de registrerat.
Typgodkännandet är ju detsamma i hela EU. Det är inte detta som är fel. Mig veterligt är det endast i Sverige det blir fel effekt och det är endast på en del bilar som antalet passagerare blir fel.

EG typgodkännande är inte det identiskt med uppgifterna som registreras i fordonsregistret. När uppgifter för svenska fordonsregistret skall fyllas i så fylls dessa uppgifter i fel.
Nä jag sa inte att det car fel. Utan tyogodkännandet är facit.
Begär det från Tesla och dubbelkolla sen att det som står i bilregistret är rätt.
Vet inte om just antalet passagerare står i EG-godkännandet. Tesla har informerat mig om att det i Transportstyrelsens fordonsregister för min bil står att det är 2+3+2 säten. Detta är ju korrekt men sedan när det gäller passagerare så har det angivits på min och en del andra bilar till 4. Det är solklart att det är felregistrerat. Hur det ska lösas är en annan sak men jag kommer inte acceptera leverans utan rätt i regbeviset eller skriftlig åtgärdsplan för det även ifall jag väntat i över två år på bilen.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
matbl
Teslaägare
Inlägg: 1065
Blev medlem: 05 mar 2014 13:33

Re: Felaktigheter i fordonsregistret?

Inlägg av matbl »

Svenssons skrev:
matbl skrev:
Svenssons skrev:
matbl skrev:
En sak till föresten. Om jag minns rätt så är Tesla skyldiga att lämna ut typgodkännandet för bilen som levereras. Bara att begära och sen dubbelkolla mot vad de registrerat.
Typgodkännandet är ju detsamma i hela EU. Det är inte detta som är fel. Mig veterligt är det endast i Sverige det blir fel effekt och det är endast på en del bilar som antalet passagerare blir fel.

EG typgodkännande är inte det identiskt med uppgifterna som registreras i fordonsregistret. När uppgifter för svenska fordonsregistret skall fyllas i så fylls dessa uppgifter i fel.
Nä jag sa inte att det car fel. Utan tyogodkännandet är facit.
Begär det från Tesla och dubbelkolla sen att det som står i bilregistret är rätt.
Vet inte om just antalet passagerare står i EG-godkännandet. Tesla har informerat mig om att det i Transportstyrelsens fordonsregister för min bil står att det är 2+3+2 säten. Detta är ju korrekt men sedan när det gäller passagerare så har det angivits på min och en del andra bilar till 4. Det är solklart att det är felregistrerat. Hur det ska lösas är en annan sak men jag kommer inte acceptera leverans utan rätt i regbeviset eller skriftlig åtgärdsplan för det även ifall jag väntat i över två år på bilen.
Det står i typgodkännandet, jag har kollat.
Så allt de återigen behöver glra är att kopiera uppgifyen från typgodkännandet in i registreringsdatat.
Att inte klara det tyder på en oerhörd ignorans inför sina kunder.
Rabatt på en Tesla? Använd min länk: http://---
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Felaktigheter i fordonsregistret?

Inlägg av Svenssons »

Pratade med min DES idag. Vad gäller antal passagerare så verkar Tesla Motors nu ha åtgärdat detta. Min bil och ett par till som jag kollat som hade fel tidigare har nu korrekta uppgifter gällande passagerare.

Detta var den absolut viktigaste punkten för mig. Vad gäller motoreffekt och däckdimension så är inte detta ändrat. Det står fortfarande 6 gånger så stor effekt på min bil mot vad motsvarande modell har nere i Europa. Detta problem gäller inte endast Model X utan även Model S. Däckdimensionen på bakhjulen är också fel mot vad som står i manualen och vad som levereras i USA. Finns även bilar levererade i Sverige som i regbeviset har samma dimensioner som i USA. Får se vad bilen defakto har för typ av däck och dimension.

Antal passagerare är dock korrekt nu!
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Teslanorr
Teslaägare
Inlägg: 187
Blev medlem: 08 jun 2016 18:25
Ort: Umeå

Re: Felaktigheter i fordonsregistret?

Inlägg av Teslanorr »

Så, bara så jag förstår och har dubbelkollat med er inför levarnsen...Om det står "Motoreffekt 568 kW" för en MX P90D så är det alltså fel och borde ändras? Det skall vara 90 kW? det är ju en jäkla skillnad som jag förstår skulle slå en del på bl.a. försäkringskostnaden...
Användarvisningsbild
Nyren
Teslaägare
Inlägg: 372
Blev medlem: 15 jul 2016 10:25
Ort: Malmö

Re: Felaktigheter i fordonsregistret?

Inlägg av Nyren »

Jag ringde till Länsförsäkringar i Skåne idag för att få prisuppgift för min nya Model S60D. Jag har inte fått reg.nr ännu men jag uppgav en likadan bil som någon på forumet här just hämtat ut. Just den bilen är registrerad att ha 386kW, dvs 525hk, men kvinnan jag pratade med fick upp 267kW, vilket stämmer betydligt bättre med verkligheten. Jag fick för övrigt ett pris på 4840kr/år för halvförsäkring, vilket jag tycker är riktigt bra.
Model Y Performance Svart
Model 3 LR Deep Blue metallic.
Model S 75D Deep Blue metallic - Såld
vigge50
Inlägg: 7463
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: Felaktigheter i fordonsregistret?

Inlägg av vigge50 »

Nyren skrev:
Jag ringde till Länsförsäkringar i Skåne idag för att få prisuppgift för min nya Model S60D. Jag har inte fått reg.nr ännu men jag uppgav en likadan bil som någon på forumet här just hämtat ut. Just den bilen är registrerad att ha 386kW, dvs 525hk, men kvinnan jag pratade med fick upp 267kW, vilket stämmer betydligt bättre med verkligheten. Jag fick för övrigt ett pris på 4840kr/år för halvförsäkring, vilket jag tycker är riktigt bra.
De bör du vara riktigt nöjd med om det inte finns någon stor hake i avtalet.
Användarvisningsbild
Nyren
Teslaägare
Inlägg: 372
Blev medlem: 15 jul 2016 10:25
Ort: Malmö

Re: Felaktigheter i fordonsregistret?

Inlägg av Nyren »

vigge50 skrev:
Nyren skrev:
Jag ringde till Länsförsäkringar i Skåne idag för att få prisuppgift för min nya Model S60D. Jag har inte fått reg.nr ännu men jag uppgav en likadan bil som någon på forumet här just hämtat ut. Just den bilen är registrerad att ha 386kW, dvs 525hk, men kvinnan jag pratade med fick upp 267kW, vilket stämmer betydligt bättre med verkligheten. Jag fick för övrigt ett pris på 4840kr/år för halvförsäkring, vilket jag tycker är riktigt bra.
De bör du vara riktigt nöjd med om det inte finns någon stor hake i avtalet.
Ja det kommer jag att teckna så fort jag får regnr. Men min poäng är ju att åtminstone Länsförsäkringar verkar ha koll på bilens verkliga effekt oavsett vad som står i bilregistret.
Model Y Performance Svart
Model 3 LR Deep Blue metallic.
Model S 75D Deep Blue metallic - Såld
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7365
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Felaktigheter i fordonsregistret?

Inlägg av TiborBlomhall »

Jag har varit i kontakt med Tesla och de har ändrat och fixat i bilregistret. Arbetet att få allt rätt pågår än men de är medvetna om problemet.
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Felaktigheter i fordonsregistret?

Inlägg av e5m1r »

Teslanorr skrev:
Så, bara så jag förstår och har dubbelkollat med er inför levarnsen...Om det står "Motoreffekt 568 kW" för en MX P90D så är det alltså fel och borde ändras? Det skall vara 90 kW? det är ju en jäkla skillnad som jag förstår skulle slå en del på bl.a. försäkringskostnaden...
Det motsvarar numera antal hk bilen producerar men fortfarande är det fel ni har inte 770hk i bilarna eller ?
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
Monark1954
Teslaägare
Inlägg: 1012
Blev medlem: 25 mar 2016 10:02
Ort: Umeå

Re: Felaktigheter i fordonsregistret?

Inlägg av Monark1954 »

e5m1r skrev:
Teslanorr skrev:
Så, bara så jag förstår och har dubbelkollat med er inför levarnsen...Om det står "Motoreffekt 568 kW" för en MX P90D så är det alltså fel och borde ändras? Det skall vara 90 kW? det är ju en jäkla skillnad som jag förstår skulle slå en del på bl.a. försäkringskostnaden...
Det motsvarar numera antal hk bilen producerar men fortfarande är det fel ni har inte 770hk i bilarna eller ?
Man kan ha synpunkter om olika sätt att uppge motoreffekt men definitionen på motoreffekt för elbil för typintyget är maxeffekt på en timme.
Det som ställer till problem är om olika länder inom EU eller olika fabrikat i samma land hittar på egna definitioner. Ja, en modell X P90D har maxeffekten 568 kW (770hk) men uppenbarligen inte under en timme. Då verkar för MX P90D,max 90 kW under en timme anges i många länder i EU.
Fram till att det finns tillräcklig många Teslor av olika modeller så att flera försäkringsbolag har skadeunderlag så slår effekten fel i vissa försäkringsbolags kalkyler. Till nackdel för oss ägare.
Tesla modell X Plaid 2023 röd Multi Coat. Den heter OBELIX. Stark med röda flätor.
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro
Användarvisningsbild
matbl
Teslaägare
Inlägg: 1065
Blev medlem: 05 mar 2014 13:33

Re: Felaktigheter i fordonsregistret?

Inlägg av matbl »

TiborBlomhall skrev:
Jag har varit i kontakt med Tesla och de har ändrat och fixat i bilregistret. Arbetet att få allt rätt pågår än men de är medvetna om problemet.
Fixar de även motoreffekten så den stämmer med typgodkännandet på både X och S också?
Rabatt på en Tesla? Använd min länk: http://---
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Felaktigheter i fordonsregistret?

Inlägg av Svenssons »

Nyren skrev:
Jag ringde till Länsförsäkringar i Skåne idag för att få prisuppgift för min nya Model S60D. Jag har inte fått reg.nr ännu men jag uppgav en likadan bil som någon på forumet här just hämtat ut. Just den bilen är registrerad att ha 386kW, dvs 525hk, men kvinnan jag pratade med fick upp 267kW, vilket stämmer betydligt bättre med verkligheten. Jag fick för övrigt ett pris på 4840kr/år för halvförsäkring, vilket jag tycker är riktigt bra.
267 kW är också fel. En Model S/X 90D skall ha 79 kW och en P90D skall ha 90 kW. Under 5000 för försäkring är dock bra.

Vet inte hur enkelt det är att ändra i regbeviset till det korrekta. Tesla har inte ändrat min ännu och ingen kommentar om den felaktigt angivna effekten.
Senast redigerad av Svenssons, redigerad totalt 1 gånger.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
vigge50
Inlägg: 7463
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: Felaktigheter i fordonsregistret?

Inlägg av vigge50 »

TiborBlomhall skrev:
Jag har varit i kontakt med Tesla och de har ändrat och fixat i bilregistret. Arbetet att få allt rätt pågår än men de är medvetna om problemet.
Om du eller någon annan har kontakt med Tesla så kan ni kanske påminna om den glömda nollan när man väljer lagerbilar, nu går det inte att se någon eftersom priset endast går upp till 150.000 kr. Du behöver dock ej påminna att prishöjningen ej har skett.
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare
Inlägg: 5525
Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
Ort: Linköping

Re: Felaktigheter i fordonsregistret?

Inlägg av Gustafsson »

Kan man få dessa uppgifter rättade i efterhand ? Min model S70D har ju 386 kW i regbeviset, vilket vore trevligt, men är fel...Den får ju dra släpvagn på 900kg också, hur hänger det ihop med disk om att model S inte kan ha krok ? Svårt att dra släp utan krok!
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Skriv svar