Däck. Fram finns det två bredder i en US manual har jag hittat 255 och 265, Tsportline.com uppger bara 265 mm. Så ditt registreringsbevis kan vara rätt. chop.teslamotor.com säljer 20" vinterdäck med bredden 265 mm. Bärigheten bak,110Y är nog rätt och viktig i valet av däck.Teslanorr skrev:Kanske nån som är insatt i detta kan dubbelkolla vilka registreringsfel det är på denna MX, YDJ754? Som framgår av VIN så är den en 6 sitsig och det står den är typgodkänd för 5 passagerare, vilket ju verkar stämma som sagt...Men det där med motoreffekt verkar ju vara mest tokigt...Men däcken vet jag inte...skall precis beställa vinterdäck till den...och måste ju vara rätt...Hade hoppats det iom jag köper dom av TM.
Fälgar. Offset bak har finns det två uppgifter på. US manualen säger 40 mm, Tsportline.com har sagt 40 men har ändrat till 35 mm som fram. Här kan Tesla ändrat sig och valt 35 mm även bak inte bara fram. Ställer till det lite även för mej om jag skall beställa vinterdäck. Jag har inte fått svar på mitt mejl än från min DS.
Motoreffekten verkar vara laglöst land då man kan göra olika, jag vet inte vad som är rätt eller fel men mycket talar för att Tesla med flera inte följer EU standarden med att uppge maxeffekt över 1 timme för en elbil.
Max vikt för släpvagn ser ju OK ut. Så vad jag kan se så verkar ditt registreringsbevis verkar inte göra dej till lagbrytare.
Blir lite från tråden med vinterdäck men ett kort svar.
Jag har mejlat flera gång om TM kommer med ett vinterdäckförslag för modell X. Jag brukar byta ca 1 november så blir det att beställt från Tsportline så måste jag ju göra det nu. Kan bli att vi hämtar bilen kring 1 november och vill ju ha vinterdäck klara.
Vi går nog på 20" för vinterdäcken, en orsak är att vi vill ha svarta 20" fälgar som Tsportline säljer. 19" kan nog vara klokt med jag saknar uppgifter vilket offset Tesla rekommenderar. Köper vi däck själv blir det Nokia Hakkapeliitta 8 SUV.