Varning för servisen i Danmark!!!
Jag försökte i en månads tid få kontakt med dem för att boka en tid att fixa en liten bula i bakre skärmen. Det var som att prata med en vägg, inte ens ett svar på alla upprepade mejl. Det var inte fören servis chefen i Stockholm ringde privat till Europa chefen för service och drog ärendet för honom, då plötsligt fick jag svar direkt från Kastrup. De svarade då med att deras service chef var sjuk denna veckan och det är klart att ingen annan kan svara på mejl, det är ju i Danmark(!!) men de resterande tre veckorna då? Dessutom ville de inte ha in min bil för de lämnade på typiskt danskt maner (har andra erfarenheter från tidigare med att göra affärer med danskar) ett ockerpris på nästan 100 000kr !!!! för att fixa en liten buckla och inget annat (och jag skrev inte en nolla för mycket för alla som förutsätter det utan 0,1 MSEK!!) för att knacka ut en bula, byta glaset på det bakljuset och lacka om, inget byte av skärm, elektronik eller så utan bara detta lilla. Stockholm (som fick jobbet) var inte heller så billiga 45 000kr men det är ändå bara 45% av vad Danskarna ville ha. Och de har varit en dröm att kommunicera med dem jämfört med danskarna!
Problemet med detta är (för er som tänker att det drabbar ändå bara försäkringsbolaget så skit samma) att försäkringspremierna kommer med stor sannolikhet bli mycket högre än de redan är när de med ett antal reparationer senare, sitter med facit i hand. För vilka är det som får betala dessa höga kostnader för rep. jo det är naturligtvis vi kunder tillsammans. Och här ser man även nackdelen med att Tesla ska ha monopol på service. Även om du har bra kontakt med en liten duktig firma på din bakgård så får inte de göra jobbet för en bråkdel utav priset, utan du måste ta den till Tesla godkända firman i stora staden som kan ta hutlöst betalt. För gör du inte som Tesla säger så stänger de helt enkelt av din bil "de kan då inte garantera bilens säkerhet" (har hänt i USA)!!!
