Det står ATT det kommer till Sverige, men jag tror på det först när jag ser det. Men bra om nån äntligen försöker sig på det!vigge50 skrev:Appen många elbilsägare vill ha introducerar Renault. Nu ska du tydligen kunna betala för laddning via deras app oavsett vem som äger laddaren. Vi får se om det kommer till Sverige.
http://www.mestmotor.se/recharge/artikl ... addstolpen
Renault Zoe 41 kWh
Moderator: Redaktion
Re: Renault Zoe 41 kWh
Re: Renault Zoe 41 kWh
Oavsett vem är nog att överdriva. Det finns företag som Plugsurfing och The new motion som gör att du kan ladda med deras bricka/app hos många operatörer. Men det lär ju krävas att operatören har anslutit sig till Renaults system. Hursomhelst ett bra initiativ.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Re: Renault Zoe 41 kWh
Precis - vem vill sitta kvar i ett leasingkontrakt när det dyker upp 3:e parts batterier som är dubbelt så stora och hälften så dyra om 3-5 år.HelectriC skrev:generellt tror jag leasing är mer intressant för de som har bilen under några få år när bilen är relativt ny. Desto äldre bilen blir, desto mindre intressant blir en leasinglösning. Och diskussionen går trots allt kring om leasing av batteri är säkrare när bilen blir äldre och det tror jag då inte. Lite tvärtom mot vad som attraherar kunderna tänker jag.Peter Holm skrev:Man kan förvisso räkna pengar på många olika sätt men för egen del gjorde batterihyran att ett långsiktigt ägande blev väldigt dyrt i jämförelse med dagens andrabil. Batterihyran skulle bli större per månad än dagens bensinkostnad. Eftersom vi kör så lite men trots allt behöver bilen så är inte en "treårsavskrivning" intressant utan ett långvarigt ägande och att då få så stor rörlig kostnad gjorde kalkylen ointressant.Mickep skrev:Jag tycker fortfarande att leasing upplägget är att föredra då man ej vet hur batteriet håller sig i längden. Köper man det så får man stå för alla kostnader ifall batteriet måste bytas. leasar man det får man en ny utan extra kostnad. Varför är det mer fördelaktigt att köpa loss den om totalkostnaden är ungefär densamma och andrahands marknaden är tveksam då vi står i teknikskiftet när nästa generations bilar är hälften så dyr och dubbelt så bra? (har ingen kännedom om kostnader och villkor så upplys oss gärna!)
Re: Renault Zoe 41 kWh
Finns det andra icke elbilar där man kan leasa exempelvis växellådan pga man är osäker på dess livslängs och det är en dyr komponent?
BMW i3 REX i väntan på Model3
Re: Renault Zoe 41 kWh
41 kWh är det tillgänglig energi? Så egentligen är det kanske 44 kWh inkl. brick buffert?
Medan Tesla verkar alltid ange batteri spec på hela batteriet, men där brick nivån måste räknas av?
Börjar bli lite äpplen & påron hur man jämför siffrorna här.
Medan Tesla verkar alltid ange batteri spec på hela batteriet, men där brick nivån måste räknas av?
Börjar bli lite äpplen & påron hur man jämför siffrorna här.
Re: Renault Zoe 41 kWh
VW borde ju leasa ut sina DSG-lådor, så mycket som dom strular. Och kanske även motorerna, så man kan få en ny när dom erkänner att dom har fuskat.18650 skrev:Finns det andra icke elbilar där man kan leasa exempelvis växellådan pga man är osäker på dess livslängs och det är en dyr komponent?
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Renault Zoe 41 kWh
Var får du informationen att 41 kWh är användbar energi och inte hela batteriet?Mysman skrev:41 kWh är det tillgänglig energi? Så egentligen är det kanske 44 kWh inkl. brick buffert?
Medan Tesla verkar alltid ange batteri spec på hela batteriet, men där brick nivån måste räknas av?
Börjar bli lite äpplen & påron hur man jämför siffrorna här.
Re: Renault Zoe 41 kWh
Varifrån har du fått att det är hela batteriet som avses?
När det gäller nya Zoe vet vi väl inte, därför ställde jag frågan.
Men det verkar vanligt att bara betrakta den användbara delen av batteriet åtminstone för tidigare modeller av Zoe.
Zoe 22kWh är egentligen 25-26kWh batteri.
http://insideevs.com/renault-zoe-r240-b ... kwh-total/
Även Kia soul EV har 30,5 kWh batteri och 27 kWh tillgängligt.
http://pushevs.com/2016/08/27/the-impor ... a-soul-ev/
När det gäller nya Zoe vet vi väl inte, därför ställde jag frågan.
Men det verkar vanligt att bara betrakta den användbara delen av batteriet åtminstone för tidigare modeller av Zoe.
Zoe 22kWh är egentligen 25-26kWh batteri.
http://insideevs.com/renault-zoe-r240-b ... kwh-total/
Även Kia soul EV har 30,5 kWh batteri och 27 kWh tillgängligt.
http://pushevs.com/2016/08/27/the-impor ... a-soul-ev/
Re: Renault Zoe 41 kWh
Okej, det hade jag ingen aning om. Detta känns ju lite förvirrande när olika tillverkare ger olika uppgifter.Mysman skrev:Varifrån har du fått att det är hela batteriet som avses?
När det gäller nya Zoe vet vi väl inte, därför ställde jag frågan.
Men det verkar vanligt att bara betrakta den användbara delen av batteriet åtminstone för tidigare modeller av Zoe.
Zoe 22kWh är egentligen 25-26kWh batteri.
http://insideevs.com/renault-zoe-r240-b ... kwh-total/
Även Kia soul EV har 30,5 kWh batteri och 27 kWh tillgängligt.
http://pushevs.com/2016/08/27/the-impor ... a-soul-ev/
Re: Renault Zoe 41 kWh
Nu har Renault släppt priser men tyvärr så är det fortfarande med batterihyra. Med 22 kWh batteri så kostar den 219 900 kr och med 44 kWh batteri kostar den 244 900 kr. Om batterihyran är den samma står inte.
http://www.mestmotor.se/recharge/artikl ... addstolpen
http://www.mestmotor.se/recharge/artikl ... addstolpen
Senast redigerad av vigge50, redigerad totalt 1 gånger.
Re: Renault Zoe 41 kWh
ja syra är inget kulvigge50 skrev:Nu har Renault släppt priser men tyvärr så är det fortfarande med batterisyra. Med 22 kWh batteri så kostar den 219 900 kr och med 44 kWh batteri kostar den 244 900 kr. Om batterihyran är den samma står inte.
http://www.mestmotor.se/recharge/artikl ... addstolpen
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Renault Zoe 41 kWh
HelectriC skrev:ja syra är inget kulvigge50 skrev:Nu har Renault släppt priser men tyvärr så är det fortfarande med batterisyra. Med 22 kWh batteri så kostar den 219 900 kr och med 44 kWh batteri kostar den 244 900 kr. Om batterihyran är den samma står inte.
http://www.mestmotor.se/recharge/artikl ... addstolpen
Whopps...
Re: Renault Zoe 41 kWh
Tesla är dem som är sämst egentligen. Deras siffra är bara en dekal på bakluckan inget mer. Vad som egentligen finns där inuti vet bara gudarna. En salig röra av olika tänk varje gång.Mysman skrev:Medan Tesla verkar alltid ange batteri spec på hela batteriet, men där brick nivån måste räknas av?
BMW i3 REX i väntan på Model3
- TiborBlomhall
- Inlägg: 7320
- Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Re: Renault Zoe 41 kWh
Men om man hyr batteriet vad är det som kostar 25,000 kronor mer i ZOE 40?vigge50 skrev:Nu har Renault släppt priser men tyvärr så är det fortfarande med batterihyra. Med 22 kWh batteri så kostar den 219 900 kr och med 44 kWh batteri kostar den 244 900 kr. Om batterihyran är den samma står inte.
http://www.mestmotor.se/recharge/artikl ... addstolpen
Re: Renault Zoe 41 kWh
Förhoppningsvis så tyder det på att hyran är den samma och att den kostnaden ska motsvara bränslekostnaderna i en fossilbil. Vi får väl se när mer information kommer, deras hemsida om Zoe har uppdaterats men där står inget om batterihyran.TiborBlomhall skrev:Men om man hyr batteriet vad är det som kostar 25,000 kronor mer i ZOE 40?vigge50 skrev:Nu har Renault släppt priser men tyvärr så är det fortfarande med batterihyra. Med 22 kWh batteri så kostar den 219 900 kr och med 44 kWh batteri kostar den 244 900 kr. Om batterihyran är den samma står inte.
http://www.mestmotor.se/recharge/artikl ... addstolpen
De ska tydligen nu ha en limited edition som de har tagit fram tillsammans med Bose med bättr ljud och mer läderklädsel.
https://www.renault.se/nyheter/nya-zoe.html
Re: Renault Zoe 41 kWh
Problemet idag är att alla elbilar känns oseriösa i jämförelse med Tesla. Men en Tesla kan man ladda väldigt fort och det finns massor med olika sätt att ladda. Ladda via röd o blå o schuko plugg. Man kan få massor med info om förbrukning och laddstationer och laddhastigheten syns direkt i bilen! Bara en sån sak. Och infon är pålitlig till skillnad från många andra bilar där förbrukningen på skärmen inte alls stämmer o laddhastighet kan man itne heller se. Batteriet är vätskekylt/värmt på tesla och bilen har en mycket bra aerodynamik som gör att den får längre räckvidd i lugn fart på motorvägen än i stan! och det är ju i högre farter som räckvidden är intressant
Jag är fortfarande väldigt tveksam till Zoen. Jag tappade (som ni säkert sett mig skriva förut :p) 40% SoC mellan Västerås o Enköping (30km), dvs motsvarande 75km räckvidd på en fulladdning. Jag vet att det inte funkar så till 100%, speciellt inte i opålitliga Zoen men det är ett ungefär iaf. jag åkte i typ 90km/h liksom med lite värme på fuktig vägbana, troligen i lite motvind.
Om förra Zoen kunde komma så kort som 70km på en laddning kan alltså den "nya" Zoen komma 140km på en laddning i riktigt dåliga fall. Och det räcker verkligen inte...
Anledningen att jag vågade betala 10k o ställa mig i en kö till en bil jag inte sett är just pga att företaget heter Tesla. De andra bilarna vill jag verkligen grundligt prova innan ett eventuellt köp.
Jag är fortfarande väldigt tveksam till Zoen. Jag tappade (som ni säkert sett mig skriva förut :p) 40% SoC mellan Västerås o Enköping (30km), dvs motsvarande 75km räckvidd på en fulladdning. Jag vet att det inte funkar så till 100%, speciellt inte i opålitliga Zoen men det är ett ungefär iaf. jag åkte i typ 90km/h liksom med lite värme på fuktig vägbana, troligen i lite motvind.
Om förra Zoen kunde komma så kort som 70km på en laddning kan alltså den "nya" Zoen komma 140km på en laddning i riktigt dåliga fall. Och det räcker verkligen inte...
Anledningen att jag vågade betala 10k o ställa mig i en kö till en bil jag inte sett är just pga att företaget heter Tesla. De andra bilarna vill jag verkligen grundligt prova innan ett eventuellt köp.
Re: Renault Zoe 41 kWh
+1apkungen skrev:Anledningen att jag vågade betala 10k o ställa mig i en kö till en bil jag inte sett är just pga att företaget heter Tesla. De andra bilarna vill jag verkligen grundligt prova innan ett eventuellt köp.
Precis som jag känner det.
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Re: Renault Zoe 41 kWh
Ang räckvidd så kommer jag 35 mil i dåliga fall, långt från de "utlovade" 48.apkungen skrev:Problemet idag är att alla elbilar känns oseriösa i jämförelse med Tesla. Men en Tesla kan man ladda väldigt fort och det finns massor med olika sätt att ladda. Ladda via röd o blå o schuko plugg. Man kan få massor med info om förbrukning och laddstationer och laddhastigheten syns direkt i bilen! Bara en sån sak. Och infon är pålitlig till skillnad från många andra bilar där förbrukningen på skärmen inte alls stämmer o laddhastighet kan man itne heller se. Batteriet är vätskekylt/värmt på tesla och bilen har en mycket bra aerodynamik som gör att den får längre räckvidd i lugn fart på motorvägen än i stan! och det är ju i högre farter som räckvidden är intressant
Jag är fortfarande väldigt tveksam till Zoen. Jag tappade (som ni säkert sett mig skriva förut :p) 40% SoC mellan Västerås o Enköping (30km), dvs motsvarande 75km räckvidd på en fulladdning. Jag vet att det inte funkar så till 100%, speciellt inte i opålitliga Zoen men det är ett ungefär iaf. jag åkte i typ 90km/h liksom med lite värme på fuktig vägbana, troligen i lite motvind.
Om förra Zoen kunde komma så kort som 70km på en laddning kan alltså den "nya" Zoen komma 140km på en laddning i riktigt dåliga fall. Och det räcker verkligen inte...
Anledningen att jag vågade betala 10k o ställa mig i en kö till en bil jag inte sett är just pga att företaget heter Tesla. De andra bilarna vill jag verkligen grundligt prova innan ett eventuellt köp.
Nya zoe'n får en app med laddstationer och reseplanering. I mina ögon växer den. Jag har dock inte hittat någon info om adaptiv farthållare ännu. Har den det så kommer jag hänga på låset på lördag för att beställa en.
- gellerstam
- Teslaägare
- Inlägg: 2072
- Blev medlem: 04 apr 2016 10:20
- Ort: Vid Runn
- Referralkod: ts.la/magnus28392
Re: Renault Zoe 41 kWh
Laddningen verkar ju vara rätt genomtänkt!
-"Caméléon-tekniken anpassar sig efter tillgänglig effekt (både enfas eller trefas, upp till 22 kW)"
-"Caméléon-tekniken anpassar sig efter tillgänglig effekt (både enfas eller trefas, upp till 22 kW)"
Tesla Model Y
- TiborBlomhall
- Inlägg: 7320
- Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Re: Renault Zoe 41 kWh
Hoppas den kommer ha snabbladdning också.gellerstam skrev:Laddningen verkar ju vara rätt genomtänkt!
-"Caméléon-tekniken anpassar sig efter tillgänglig effekt (både enfas eller trefas, upp till 22 kW)"
Inte särskilt kul ladda 40 kWh batteri med 22 kW när man är ute på långresa.
Re: Renault Zoe 41 kWh
Förväntade du dig att kunna köra 48 mil under dåliga förhållanden i Teslan, så har du antingen gjort dålig reasearch, är naiv eller tror väldigt mycket på fel personer.dstr skrev:Ang räckvidd så kommer jag 35 mil i dåliga fall, långt från de "utlovade" 48.apkungen skrev:Problemet idag är att alla elbilar känns oseriösa i jämförelse med Tesla. Men en Tesla kan man ladda väldigt fort och det finns massor med olika sätt att ladda. Ladda via röd o blå o schuko plugg. Man kan få massor med info om förbrukning och laddstationer och laddhastigheten syns direkt i bilen! Bara en sån sak. Och infon är pålitlig till skillnad från många andra bilar där förbrukningen på skärmen inte alls stämmer o laddhastighet kan man itne heller se. Batteriet är vätskekylt/värmt på tesla och bilen har en mycket bra aerodynamik som gör att den får längre räckvidd i lugn fart på motorvägen än i stan! och det är ju i högre farter som räckvidden är intressant
Jag är fortfarande väldigt tveksam till Zoen. Jag tappade (som ni säkert sett mig skriva förut :p) 40% SoC mellan Västerås o Enköping (30km), dvs motsvarande 75km räckvidd på en fulladdning. Jag vet att det inte funkar så till 100%, speciellt inte i opålitliga Zoen men det är ett ungefär iaf. jag åkte i typ 90km/h liksom med lite värme på fuktig vägbana, troligen i lite motvind.
Om förra Zoen kunde komma så kort som 70km på en laddning kan alltså den "nya" Zoen komma 140km på en laddning i riktigt dåliga fall. Och det räcker verkligen inte...
Anledningen att jag vågade betala 10k o ställa mig i en kö till en bil jag inte sett är just pga att företaget heter Tesla. De andra bilarna vill jag verkligen grundligt prova innan ett eventuellt köp.
Nya zoe'n får en app med laddstationer och reseplanering. I mina ögon växer den. Jag har dock inte hittat någon info om adaptiv farthållare ännu. Har den det så kommer jag hänga på låset på lördag för att beställa en.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Renault Zoe 41 kWh
Nej, det var en jämförelse som en reflektion över apkungens upplevelse med Zoe'n, dvs gräset är inte grönare på andra sidan.HelectriC skrev:Förväntade du dig att kunna köra 48 mil under dåliga förhållanden i Teslan, så har du antingen gjort dålig reasearch, är naiv eller tror väldigt mycket på fel personer.dstr skrev:Ang räckvidd så kommer jag 35 mil i dåliga fall, långt från de "utlovade" 48.apkungen skrev:Problemet idag är att alla elbilar känns oseriösa i jämförelse med Tesla. Men en Tesla kan man ladda väldigt fort och det finns massor med olika sätt att ladda. Ladda via röd o blå o schuko plugg. Man kan få massor med info om förbrukning och laddstationer och laddhastigheten syns direkt i bilen! Bara en sån sak. Och infon är pålitlig till skillnad från många andra bilar där förbrukningen på skärmen inte alls stämmer o laddhastighet kan man itne heller se. Batteriet är vätskekylt/värmt på tesla och bilen har en mycket bra aerodynamik som gör att den får längre räckvidd i lugn fart på motorvägen än i stan! och det är ju i högre farter som räckvidden är intressant
Jag är fortfarande väldigt tveksam till Zoen. Jag tappade (som ni säkert sett mig skriva förut :p) 40% SoC mellan Västerås o Enköping (30km), dvs motsvarande 75km räckvidd på en fulladdning. Jag vet att det inte funkar så till 100%, speciellt inte i opålitliga Zoen men det är ett ungefär iaf. jag åkte i typ 90km/h liksom med lite värme på fuktig vägbana, troligen i lite motvind.
Om förra Zoen kunde komma så kort som 70km på en laddning kan alltså den "nya" Zoen komma 140km på en laddning i riktigt dåliga fall. Och det räcker verkligen inte...
Anledningen att jag vågade betala 10k o ställa mig i en kö till en bil jag inte sett är just pga att företaget heter Tesla. De andra bilarna vill jag verkligen grundligt prova innan ett eventuellt köp.
Nya zoe'n får en app med laddstationer och reseplanering. I mina ögon växer den. Jag har dock inte hittat någon info om adaptiv farthållare ännu. Har den det så kommer jag hänga på låset på lördag för att beställa en.
Re: Renault Zoe 41 kWh
dstr skrev:Nej, det var en jämförelse som en reflektion över apkungens upplevelse med Zoe'n, dvs gräset är inte grönare på andra sidan.HelectriC skrev:Förväntade du dig att kunna köra 48 mil under dåliga förhållanden i Teslan, så har du antingen gjort dålig reasearch, är naiv eller tror väldigt mycket på fel personer.dstr skrev:Ang räckvidd så kommer jag 35 mil i dåliga fall, långt från de "utlovade" 48.apkungen skrev:Problemet idag är att alla elbilar känns oseriösa i jämförelse med Tesla. Men en Tesla kan man ladda väldigt fort och det finns massor med olika sätt att ladda. Ladda via röd o blå o schuko plugg. Man kan få massor med info om förbrukning och laddstationer och laddhastigheten syns direkt i bilen! Bara en sån sak. Och infon är pålitlig till skillnad från många andra bilar där förbrukningen på skärmen inte alls stämmer o laddhastighet kan man itne heller se. Batteriet är vätskekylt/värmt på tesla och bilen har en mycket bra aerodynamik som gör att den får längre räckvidd i lugn fart på motorvägen än i stan! och det är ju i högre farter som räckvidden är intressant
Jag är fortfarande väldigt tveksam till Zoen. Jag tappade (som ni säkert sett mig skriva förut :p) 40% SoC mellan Västerås o Enköping (30km), dvs motsvarande 75km räckvidd på en fulladdning. Jag vet att det inte funkar så till 100%, speciellt inte i opålitliga Zoen men det är ett ungefär iaf. jag åkte i typ 90km/h liksom med lite värme på fuktig vägbana, troligen i lite motvind.
Om förra Zoen kunde komma så kort som 70km på en laddning kan alltså den "nya" Zoen komma 140km på en laddning i riktigt dåliga fall. Och det räcker verkligen inte...
Anledningen att jag vågade betala 10k o ställa mig i en kö till en bil jag inte sett är just pga att företaget heter Tesla. De andra bilarna vill jag verkligen grundligt prova innan ett eventuellt köp.
Nya zoe'n får en app med laddstationer och reseplanering. I mina ögon växer den. Jag har dock inte hittat någon info om adaptiv farthållare ännu. Har den det så kommer jag hänga på låset på lördag för att beställa en.
Ahh, ok, började fundera en stund där
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Renault Zoe 41 kWh
Modellerna som heter q90 har 43 kW-laddaren. Jag räknade på det och det verkar som att man får betala c:a 10.000 för den. Det större batteriet kostar +18.000. Om man översätter rakt av från den holländska prislistan. SEK inkl. moms.TiborBlomhall skrev:Hoppas den kommer ha snabbladdning också.gellerstam skrev:Laddningen verkar ju vara rätt genomtänkt!
-"Caméléon-tekniken anpassar sig efter tillgänglig effekt (både enfas eller trefas, upp till 22 kW)"
Inte särskilt kul ladda 40 kWh batteri med 22 kW när man är ute på långresa.
-
- Inlägg: 37
- Blev medlem: 23 maj 2016 13:40
- Ort: YSTAD
Re: Renault Zoe 41 kWh
Såg den officiella informationen idag även på Renault.se Men ingen info till nuvarande Zoe ägare...
Mina frågor är dock..
1. 41kW batteriet passar iallafall rent fysiskt så det är ju en bra början.
2. Kommer det fungera till båda R210 och R240 modellerna av Zoe?
3. Vill ens Renault erbjuda gamla kunder någon uppgradering? i så fall borde det tillkomma en engångskostnad för själva bytet och vad kommer det kosta i så fall? 25000 kr + fortsätta hyra (samma hyra)
Mina frågor är dock..
1. 41kW batteriet passar iallafall rent fysiskt så det är ju en bra början.
2. Kommer det fungera till båda R210 och R240 modellerna av Zoe?
3. Vill ens Renault erbjuda gamla kunder någon uppgradering? i så fall borde det tillkomma en engångskostnad för själva bytet och vad kommer det kosta i så fall? 25000 kr + fortsätta hyra (samma hyra)
Renault Zoe -14, White, Intens
Att köra elbil är som att segla....
- Man vet aldrig när man kommer fram!
http://www.elbilspappan.se - http://www.laddaelbilen.se
Att köra elbil är som att segla....
- Man vet aldrig när man kommer fram!
http://www.elbilspappan.se - http://www.laddaelbilen.se