Renault Zoe 41 kWh

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

iAkita
elbilist
Inlägg: 2532
Blev medlem: 11 dec 2016 21:15

Re: Renault Zoe 41 kWh

Inlägg av iAkita »

vigge50 skrev:
Så som jag har förstått det så menar Volkswagen att ID inte kommer kosta mer än en Golf att köpa och de flesta analytiker är med på att batterierna kommer gå ner så mycket i pris så att elbilar inte är dyrare att köpa runt 2020 och där är Renault inte än, inte ens i närheten. Du kan argumentet att en Model S inte kostar mer än en motsvarande fossilbil, bara du kör tillräckligt mycket.

Visst kan visandet av kommande elbilar skada dagens försäljning men jag tror inte Tesla har skadat försäljningen så mycket än, Tesla hade nog inte kunnat sälja många fler Model S och Model X om de hade fått in mer beställningar men det är förvisso spekulation från min sida.
Jag hoppas du har rätt, och har du det kommer inte VW vara de enda som producerar bra elbilar till rimligt pris! Jag tror inte heller att Model S och Model X skadat försäljningen av elbilar, snarare tvärt om. Det är marknadsföringen av Model 3 jag syftar på.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
vigge50
Inlägg: 7463
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: Renault Zoe 41 kWh

Inlägg av vigge50 »

iAkita skrev:
Bjelke skrev:
[
Tesla har varit föregångare och är fortfarande föregångare vad det gäller elbilar i premiumklassen. Det råder ingen tvekan om det och det är absolut inte det jag hävdar. Jag syftar naturligtvis på Model 3. Det började väl tjatas om den redan tidigt 2014 (om inte tidigare än så) och än så länge så har iallafall inte jag sett röken av något annat en ett par pre-produktion modeller. Har du? Nej, det tror jag inte.

Tesla är med andra ord helt frånvarande på elbilsmarknaden i prisklassen under 400 000 kr. Det är i den prisklassen det måste finnas elbilar för att de ska kunna slå igenom på riktigt. När Model 3 väl börjar dyka upp på svenska vägar om ett par år har andra tillverkare haft bilar ute på marknaden i flera år. Nissan, Renault, BMW, VW, Chevrolet, KIA och nu Hyundai, bara för att nämna några.

Det enda Tesla än så länge har bidragit med till det segmentet är att sen 2014 ha lovat en bil som kommer kosta 35 000 dollar och gå längre än 30 mil, vilket fått de bilar som funnits på marknaden att framstå som dåliga, omoderna och dyra, eftersom de jämförts med en bil som inte finns. Model 3 ska inte jämföras med Leaf, Zoe eller i3 av 2016 års modell, den ska jämföras med MY 2019 av dessa och andra elbilar. Att snacka om ett företag som föregångare baserat på vad de kommer producera om några år, och jämföra det med vad som finns på marknaden nu, är som sagt inte rimligt. Det gäller Tesla i lika hög grad som de traditionella biltillverkarna.
Och vad är det konstiga med att Model lll nämndes tidigt?
Elon började nämnde Model lll redan 2006 när han släppte Teslas masterplan och har varit Teslas mål från början. Om Tesla inte hade berättat om det tidigt så hade alla trott att Tesla skulle hålla sig till sportbilar när de släppte Roadster och de skulle ha betydligt svårare att locka till sig investerare men nu har de varit tydliga ända från början att deras mål är att bli en stor tillverkare och de har nog varit en förutsättning för många investerare och att Tesla fortfarande finns idag.

När Tesla skulle börja bygga Roadster och Model S så var det mängder av leverantörer som inte ens svarade på Teslas förfrågningar just för att de var så små men nu väljer samma leverantörer att slåss om att få kontrakt med Tesla till priser som Tesla antagligen bara kunde drömma om 2012. Detta är förutom Gigafactory nog en förutsättning för att Tesla ska kunna bygga Model lll och anledningen till att de omöjligt skulle kunna börja med Model lll.

Det går rykten om att BMW ska släppa kommande i3 med 50% större batteri men de skulle ge en räckvidd på ungefär 180 miles enligt EPA vilket gör att den fortfarande ligger en bra bit efter Bolt. Denna tros släppas senare i år men BMW har inte sagt något än. Volkswagen ska släppa ny eGolf men den kommer först till sommaren och ska ha ett batteri på 36 kWh, kommer de släppa ytterligare en med nästan det dubbla batteriet inom ett år vilket skulle krävas för att hinna till marknade här i Europa innan Model lll? Nissan Leaf är däremot mer intressant, den verkar ha ett batteri på 60 kWh och komma senare i år men hur vet vi att den kommer komma till Svergie i år? Det verkar ju vara väldigt svårt att få tag på en Ioniq just för att den sydkoreanska marknaden vill ha alla. Du antar ju att Model lll inte kommer komma hit före mitten av 2018 men samtidigt tror du att typ samma månad som Nissan släpper nya Leaf så kommer du kunna köpa en i butik här i Sverige. Om det nu är så att Model lll inte kommer komma till Svergie förrän 2018 så måste vi ju även tänka på att vi kommer inte få Model lll så som den är när första levereras utan vi kommer få den efter att Tesla antagligen har gjort ett stort antal förändringar. Detta betyder att vi bör jämföra hur Model lll är 2018 mot hur de andra är 2018.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9342
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Renault Zoe 41 kWh

Inlägg av bylund »

iAkita skrev:

Jag hoppas du har rätt, och har du det kommer inte VW vara de enda som producerar bra elbilar till rimligt pris! Jag tror inte heller att Model S och Model X skadat försäljningen av elbilar, snarare tvärt om. Det är marknadsföringen av Model 3 jag syftar på.
Visst kan det vara så att många väntar med att köpa elbil för tillfället p g a Model 3. Samtidigt tror jag att den har påskyndat utvecklingen hos andra tillverkare så på några års sikt kan de göra positiv skillnad, då det kan finnas fler modeller på marknaden fler vill köpa.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
vigge50
Inlägg: 7463
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: Renault Zoe 41 kWh

Inlägg av vigge50 »

Nu står det på Renaults hemsida att du kan köpa bilen med batterier men de kostar ytterligare 80 000 kr oavsett om det är 22 eller 41 kWh batteriet. En nackdel med att köpa batterierna är att garantierna är sämre men de är till viss del förståligt.
IMG_0808.PNG
Jerka
Inlägg: 938
Blev medlem: 25 mar 2016 21:19

Re: Renault Zoe 41 kWh

Inlägg av Jerka »

Äntligen!

Om nu inte Renaults batterier av någon anledning är markant sämre än resten av marknadens så borde de ju ändå hålla laddningen bra, så garantin är jag inte orolig för.

Totalpris för en Zoe 40 kWh med basutrustning landar alltså på 324 900 kr, vilket bara är 25 000 dyrare än med 22 kWh-batteriet (varför finns det alternativet ens?). Mycket pengar för en småbil men samtidigt mycket räckvidd för pengarna! Skulle säkert funka utmärkt som pendlarbil och så kan man behålla en gammal kombi för när man behöver köra grejer eller koppla på ett släp.
Användarvisningsbild
_TonyV
Teslaägare
Inlägg: 844
Blev medlem: 15 dec 2014 14:02
Ort: Stockholm

Re: Renault Zoe 41 kWh

Inlägg av _TonyV »

Batterihyran kommer ju till sin rätt när bilen börjar bli äldre. Själva bilens pris har sjunkit rejält men man slipper oroa sig för batteriet, alt. så har det misshandlats så att
det blir ett byte till nytt. Eller får man nytt nytt eller nytt begagnat som är bättre än 75%
Leaf 24, 30, 40, Skoda CitiGo, ID3, MYP -22, M3 -21
MYLR-24
Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare
Inlägg: 2895
Blev medlem: 06 feb 2015 22:39
Ort: Stockholm

Re: Renault Zoe 41 kWh

Inlägg av apkungen »

Zalman3 skrev:
Kineserna siktar ju på att lansera elbilar i Europa om 2-3 år. De ska gå minst 40mil på en laddning och kosta under 150.000kr.

Så de som köper en fossilbil om 3 år går att räkna på ena handens tumme.

Först ut i Sverige kanske blir Volvo kopian Lynk & Co.
Den är konstruerad i Sverige och bygger på nästa generation Volvo 40-serie (V40, XC40).

Kommer till Europa kommer den under 2018.
Har jag inte hört något om. Hur ska kineserna kunna få till så enormt mycket billigare batterier? En elbil som klarar 40 mil har ett batteri och motor som bara kostar 150k att producera typ
Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare
Inlägg: 2895
Blev medlem: 06 feb 2015 22:39
Ort: Stockholm

Re: Renault Zoe 41 kWh

Inlägg av apkungen »

Anledningen till att många generaliserar började väl i frågan hur väl zoe kommer att sälja i år. Visst kommer den säkert säljs en del. Men för o gissa hur mycket är det intressant att generalisera tycker jag.
Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare
Inlägg: 2895
Blev medlem: 06 feb 2015 22:39
Ort: Stockholm

Re: Renault Zoe 41 kWh

Inlägg av apkungen »

_TonyV skrev:
Batterihyran kommer ju till sin rätt när bilen börjar bli äldre. Själva bilens pris har sjunkit rejält men man slipper oroa sig för batteriet, alt. så har det misshandlats så att
det blir ett byte till nytt. Eller får man nytt nytt eller nytt begagnat som är bättre än 75%
Det är när bilen blivit gammal som jag tänker att det är bra att äga batteriet. Vem vill betala en dyr batteri hyra för en gammal bil som i princip skulle vara gratis om man ägde batteriet?
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4342
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: Renault Zoe 41 kWh

Inlägg av dstr »

apkungen skrev:
_TonyV skrev:
Batterihyran kommer ju till sin rätt när bilen börjar bli äldre. Själva bilens pris har sjunkit rejält men man slipper oroa sig för batteriet, alt. så har det misshandlats så att
det blir ett byte till nytt. Eller får man nytt nytt eller nytt begagnat som är bättre än 75%
Det är när bilen blivit gammal som jag tänker att det är bra att äga batteriet. Vem vill betala en dyr batteri hyra för en gammal bil som i princip skulle vara gratis om man ägde batteriet?
Precis. Hur ser batterimarknaden ut om fem år? Kommer man kunna köpa 3e-partsbatterier på 80kwh för 50.000? Det skulle ge en gammal zoe helt nytt liv. Då är det inte så spännande att sitta och betala 1100/mån för ngt man inte vill ha.
Användarvisningsbild
_TonyV
Teslaägare
Inlägg: 844
Blev medlem: 15 dec 2014 14:02
Ort: Stockholm

Re: Renault Zoe 41 kWh

Inlägg av _TonyV »

Jag tror ändå att när man står där med sin plånbok och ska lägga ut skattade pengar för en beg elbil så skaver tanken om ifall batteriet pajar. Inte roligt. Okej då menar jag efter dessa 8 år då när garantin gått ut.
Vänd på steken. Varför betala hyra på batteriet när det ändå har garanti. 0-8 år.
Leaf 24, 30, 40, Skoda CitiGo, ID3, MYP -22, M3 -21
MYLR-24
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare
Inlägg: 5520
Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
Ort: Linköping

Re: Renault Zoe 41 kWh

Inlägg av Gustafsson »

Samma gäller iofs alla bilar. Vad händer om motorn pajar på en 8år gammal bil, det blir inte billigt det heller.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4342
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: Renault Zoe 41 kWh

Inlägg av dstr »

Gustafsson skrev:
Samma gäller iofs alla bilar. Vad händer om motorn pajar på en 8år gammal bil, det blir inte billigt det heller.
Då hoppas man att man kan ta det på maskinskadeförsäkringen. Annars biter man i det sura äpplet och köper en begagnad motor på skroten eller skrotar bilen.
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare
Inlägg: 5520
Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
Ort: Linköping

Re: Renault Zoe 41 kWh

Inlägg av Gustafsson »

dstr skrev:
Gustafsson skrev:
Samma gäller iofs alla bilar. Vad händer om motorn pajar på en 8år gammal bil, det blir inte billigt det heller.
Då hoppas man att man kan ta det på maskinskadeförsäkringen. Annars biter man i det sura äpplet och köper en begagnad motor på skroten eller skrotar bilen.
Visst skrotar manom man har en gammal skruttbil, men om man har en någorlunda dyr bil i Teslas eller någon elbils prisklass så är det nog det sura äpplet som gäller... Tror nog ICE motorn førlorar tillførlitlighetskampen mot batteriet..
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Användarvisningsbild
StefL
Inlägg: 980
Blev medlem: 11 feb 2016 15:43
Ort: Solna

Re: Renault Zoe 41 kWh

Inlägg av StefL »

dstr skrev:
Gustafsson skrev:
Samma gäller iofs alla bilar. Vad händer om motorn pajar på en 8år gammal bil, det blir inte billigt det heller.
Då hoppas man att man kan ta det på maskinskadeförsäkringen. Annars biter man i det sura äpplet och köper en begagnad motor på skroten eller skrotar bilen.
Maskinskadeförsäkring brukar sällan gälla så gamla bilar - den brukar väl upphöra när bilen passerat 10.000 mil eller någon viss ålder?
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4342
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: Renault Zoe 41 kWh

Inlägg av dstr »

StefL skrev:
dstr skrev:
Gustafsson skrev:
Samma gäller iofs alla bilar. Vad händer om motorn pajar på en 8år gammal bil, det blir inte billigt det heller.
Då hoppas man att man kan ta det på maskinskadeförsäkringen. Annars biter man i det sura äpplet och köper en begagnad motor på skroten eller skrotar bilen.
Maskinskadeförsäkring brukar sällan gälla så gamla bilar - den brukar väl upphöra när bilen passerat 10.000 mil eller någon viss ålder?
8 - 15.000 mil beroende på försäkringsbolag och 10 år är vanligast.
Jerka
Inlägg: 938
Blev medlem: 25 mar 2016 21:19

Re: Renault Zoe 41 kWh

Inlägg av Jerka »

Jag tror stenhårt på att batterierna håller bilens livslängd ut. Renault tror nog det också egentligen, men försöker profitera på folks oro för batteriras genom att hyra ut dem. Tvivlar på att de kommer behöva ersätta ett enda batteri faktiskt, med så låg garantinivå som 75%.

En annan grej att lägga märke till vad gäller prissättningen: bilen kostar ungefär 100 000 mer än motsvarande Renault Clio. Utan batteri! Batteriet kostar sen ytterligare 80 000. Jag trodde det var batteriet som var dyrt i en elbil men det måste uppenbarligen bero på något annat. Troligtvis att de inte kan eller vill tillverka tillräckligt många. En Zoe 41 kWh inkl batteri för under 200 skulle nog gå åt som smör i solsken.
vigge50
Inlägg: 7463
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: Renault Zoe 41 kWh

Inlägg av vigge50 »

Jerka skrev:
Jag tror stenhårt på att batterierna håller bilens livslängd ut. Renault tror nog det också egentligen, men försöker profitera på folks oro för batteriras genom att hyra ut dem. Tvivlar på att de kommer behöva ersätta ett enda batteri faktiskt, med så låg garantinivå som 75%.

En annan grej att lägga märke till vad gäller prissättningen: bilen kostar ungefär 100 000 mer än motsvarande Renault Clio. Utan batteri! Batteriet kostar sen ytterligare 80 000. Jag trodde det var batteriet som var dyrt i en elbil men det måste uppenbarligen bero på något annat. Troligtvis att de inte kan eller vill tillverka tillräckligt många. En Zoe 41 kWh inkl batteri för under 200 skulle nog gå åt som smör i solsken.
Jag tror inte de 80 000 kr täcker hela kostnaden, varför skulle ett 24 kWh batteri och ett 41 kWh batteri i så fall kosta lika mycket men bilarna olika?
De sa när de lanserade Zoe att månadskostnaden skulle motsvara de man besparar i bränsle, inte täcka hela batterikostnaden. Annars så om ett batteri på 44 kWh(41 kWh är de som går att använda) kostar 80 000 kronor så blir det 1818 kr/kWh. Drar vi bort momsen och räknar om det till dollar så blir det $165/kWh och helt plötsligt kan vi köpa batterier från Renault billigare ön vad de kostar Tesla att tillverka batterier vilket jag inte anser troligt.
Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare
Inlägg: 2895
Blev medlem: 06 feb 2015 22:39
Ort: Stockholm

Re: Renault Zoe 41 kWh

Inlägg av apkungen »

Ett test av 40kWh biler. De får mellan 130-160 miles säger de. Ungefär som en Ioniq, kanske något mer.
joel80
elbilist
Inlägg: 3073
Blev medlem: 04 aug 2015 00:04
Ort: Gävle

Re: Renault Zoe 41 kWh

Inlägg av joel80 »

vigge50 skrev:
Jerka skrev:
Jag tror stenhårt på att batterierna håller bilens livslängd ut. Renault tror nog det också egentligen, men försöker profitera på folks oro för batteriras genom att hyra ut dem. Tvivlar på att de kommer behöva ersätta ett enda batteri faktiskt, med så låg garantinivå som 75%.

En annan grej att lägga märke till vad gäller prissättningen: bilen kostar ungefär 100 000 mer än motsvarande Renault Clio. Utan batteri! Batteriet kostar sen ytterligare 80 000. Jag trodde det var batteriet som var dyrt i en elbil men det måste uppenbarligen bero på något annat. Troligtvis att de inte kan eller vill tillverka tillräckligt många. En Zoe 41 kWh inkl batteri för under 200 skulle nog gå åt som smör i solsken.
Jag tror inte de 80 000 kr täcker hela kostnaden, varför skulle ett 24 kWh batteri och ett 41 kWh batteri i så fall kosta lika mycket men bilarna olika?
De sa när de lanserade Zoe att månadskostnaden skulle motsvara de man besparar i bränsle, inte täcka hela batterikostnaden. Annars så om ett batteri på 44 kWh(41 kWh är de som går att använda) kostar 80 000 kronor så blir det 1818 kr/kWh. Drar vi bort momsen och räknar om det till dollar så blir det $165/kWh och helt plötsligt kan vi köpa batterier från Renault billigare ön vad de kostar Tesla att tillverka batterier vilket jag inte anser troligt.
Tesla har ju sagt att nu snart när deras batterifabrik har full kapacitet kommer dom komma under $100/kwh.
$165 låter rimligt.. Det är väl Chevrolet (eller var det nån annan?) som gått ut med att dom har pris från LG-chem på $145/kwh...
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
vigge50
Inlägg: 7463
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: Renault Zoe 41 kWh

Inlägg av vigge50 »

joel80 skrev:
vigge50 skrev:
Jerka skrev:
Jag tror stenhårt på att batterierna håller bilens livslängd ut. Renault tror nog det också egentligen, men försöker profitera på folks oro för batteriras genom att hyra ut dem. Tvivlar på att de kommer behöva ersätta ett enda batteri faktiskt, med så låg garantinivå som 75%.

En annan grej att lägga märke till vad gäller prissättningen: bilen kostar ungefär 100 000 mer än motsvarande Renault Clio. Utan batteri! Batteriet kostar sen ytterligare 80 000. Jag trodde det var batteriet som var dyrt i en elbil men det måste uppenbarligen bero på något annat. Troligtvis att de inte kan eller vill tillverka tillräckligt många. En Zoe 41 kWh inkl batteri för under 200 skulle nog gå åt som smör i solsken.
Jag tror inte de 80 000 kr täcker hela kostnaden, varför skulle ett 24 kWh batteri och ett 41 kWh batteri i så fall kosta lika mycket men bilarna olika?
De sa när de lanserade Zoe att månadskostnaden skulle motsvara de man besparar i bränsle, inte täcka hela batterikostnaden. Annars så om ett batteri på 44 kWh(41 kWh är de som går att använda) kostar 80 000 kronor så blir det 1818 kr/kWh. Drar vi bort momsen och räknar om det till dollar så blir det $165/kWh och helt plötsligt kan vi köpa batterier från Renault billigare ön vad de kostar Tesla att tillverka batterier vilket jag inte anser troligt.
Tesla har ju sagt att nu snart när deras batterifabrik har full kapacitet kommer dom komma under $100/kwh.
$165 låter rimligt.. Det är väl Chevrolet (eller var det nån annan?) som gått ut med att dom har pris från LG-chem på $145/kwh...
Batterier och batteripack är helt olika saker då ett batteripack ska innehålla en hel del komponenter förutom batterier. Tesla har sagt att deras batteripack kostar under $190/kWh och många många tror det kostar en bit över $200/kWh för GM att ta fram hela batteripacket. Om Renault då säljer batteripack för $165/kWh så borde nog GM köpa batterier från Renault istället för LG.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Renault Zoe 41 kWh

Inlägg av LarsL »

Problemet är att de inte får tag i tillräckligt många batterier så de måste hålla upp priset.
Hade de sänkt priset till vad det kostar så hade de sålt mer än de kan tillverka och förlorat pengar.
Användarvisningsbild
drakbane
Teslaägare
Inlägg: 1110
Blev medlem: 06 okt 2015 10:36
Ort: Asmundtorp

Re: Renault Zoe 41 kWh

Inlägg av drakbane »

Ni som kan Zoe!
Alla de Zoe-bilarna på blocket, tillkommer batterihyra på dom?
Eller finns det friköpta batterier i Sverige?
http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10912
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Renault Zoe 41 kWh

Inlägg av Jerker »

drakbane skrev:
Ni som kan Zoe!
Alla de Zoe-bilarna på blocket, tillkommer batterihyra på dom?
Eller finns det friköpta batterier i Sverige?
Privatpersoner har hittills inte kunnat köpa batterierna. Men i ramavtalet för kommun och landsting finns det som en valmöjlighet. Hur många bilar som köpts via det ramavtalet där man köpt loss batteriet vet jag inte, men det är de enda som skulle kunna finnas.
Elbilspappan
Inlägg: 37
Blev medlem: 23 maj 2016 13:40
Ort: YSTAD

Re: Renault Zoe 41 kWh

Inlägg av Elbilspappan »

drakbane skrev:
Ni som kan Zoe!
Alla de Zoe-bilarna på blocket, tillkommer batterihyra på dom?
Eller finns det friköpta batterier i Sverige?
- Jag tror ingen av dom Zoe-bilarna som står för en billig peng på blocket är utan batterihyra, skulle batteriet vara utköpt av tidigare ägare skulle det nog stå med stor text och priset skulle vara en bra bit högre för denna bilen isåfall, runt 150-170k om inte mer?, minst i Nissan Leaf 24kW klass är min gissning.
Renault Zoe -14, White, Intens
Att köra elbil är som att segla....
- Man vet aldrig när man kommer fram!
http://www.elbilspappan.se - http://www.laddaelbilen.se
Skriv svar