Säljer Servicecentrena vinterhjul?
Moderator: Redaktion
Säljer Servicecentrena vinterhjul?
Någon som vet om servicecentrena säljer lösa vinterhjul till modell S?
I så fall vilka priser dessa har – om det är samma som när hjulen väljs som tillval när man konfigurerar bilen på hemsidan.
I så fall vilka priser dessa har – om det är samma som när hjulen väljs som tillval när man konfigurerar bilen på hemsidan.
Re: Säljer Servicecentrena vinterhjul?
Ja. 3300kr st för 19 tumSimon skrev:Någon som vet om servicecentrena säljer lösa vinterhjul till modell S?
Alltså för standard 19". Dom fulasteRich-hard skrev:Ja. 3300kr st för 19 tumSimon skrev:Någon som vet om servicecentrena säljer lösa vinterhjul till modell S?
- lator
- Teslaägare
Pris för bara däck antar jag...Rich-hard skrev:Ja. 3300kr st för 19 tumSimon skrev:Någon som vet om servicecentrena säljer lösa vinterhjul till modell S?
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

För bara fälg snarare?lator skrev:Pris för bara däck antar jag...Rich-hard skrev:Ja. 3300kr st för 19 tumSimon skrev:Någon som vet om servicecentrena säljer lösa vinterhjul till modell S?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Och pris för fyra kompletta hjul?
(19" med dubbdäck om det behövs specifikation.)
(19" med dubbdäck om det behövs specifikation.)
Samma som i designstudion, d v s nu 32 000 kr för fyra st Nokian dubbade på fälg.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
- lator
- Teslaägare
Hjul = fälg + däck... Om fälgarna kostar 13200 kr och man köper däcken (Nokian Hakkapelitta 8 2681/st på däckonline) för 10724 kr så har man nästan 10000 kr över för omläggning och TPMS... Ja, Tesla tar bra betalt!
Om du väljer att köpa kompletta hjul från däckonline så kan du klara dig undan under 20000 kr...
Om du väljer att köpa kompletta hjul från däckonline så kan du klara dig undan under 20000 kr...
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

Nja. Köpte otiginal 19" i Juni. Själva fälgarna kostade 3590kr/st+ TPMS + Jobbet. Så ca 17600 ink montering exklusive själva däcken.
Så såååå dyra tycker jag nog de inte var. Snarare tvärt om.
Betalade 13300 för mina vinterdäck förra hösten inklusive omläggning.
Ja förr så var 19" original fälg betydligt billigare. Tror de låg på ca 2700kr/st då innan de prishöjdes i våras.
Så såååå dyra tycker jag nog de inte var. Snarare tvärt om.
Betalade 13300 för mina vinterdäck förra hösten inklusive omläggning.
Ja förr så var 19" original fälg betydligt billigare. Tror de låg på ca 2700kr/st då innan de prishöjdes i våras.
Renault R5 beställd, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Fast alla svaren är fel.
Vinterhjul 19'' slipstream på Pirelli Sottozero kostar 22 400:- exkl. moms. Sedan går det uppåt.
Vinterhjul 19'' slipstream på Pirelli Sottozero kostar 22 400:- exkl. moms. Sedan går det uppåt.
Model S P85D 2015 - Såld
Model 3 LR AWD + drag 2020 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y LR MC-Red, Drag 2021 (snart till salu)
Model Y Performance 2023
Model 3 LR AWD + drag 2020 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y LR MC-Red, Drag 2021 (snart till salu)
Model Y Performance 2023