Pris på tillval för 3an

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Kalle
Teslaägare
Inlägg: 2136
Blev medlem: 05 mar 2014 18:24
Ort: Kiruna

Pris på tillval för 3an

Inlägg av Kalle »

En video där han gissar priser på tilval till 3an.


Han gissar att de blir 25% billigare på 3an, jag tror mer på 20%
Surfaren
elbilist
Inlägg: 2891
Blev medlem: 06 nov 2014 08:48
Ort: Huddinge

Re: Pris på tillval för 3an

Inlägg av Surfaren »

Ja det är ingen munter prislapp man får fram om man tänker sig en Ludicrous med nästan allting på, kombinerat med dagens dollarkurs.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Pris på tillval för 3an

Inlägg av mati »

Det kan nog stämma. Låter rimligt. Jag tror också att en hyfsat utrustad Model 3 kommer att landa på ungefär samma prisnivå här i Sverige som en lite enklare Model S gjorde för 1-2 år sedan, dvs runt 700 tkr. Inte alls omöjligt, men tyvärr långt ifrån vad de allra flesta har råd med.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Surfaren
elbilist
Inlägg: 2891
Blev medlem: 06 nov 2014 08:48
Ort: Huddinge

Re: Pris på tillval för 3an

Inlägg av Surfaren »

mati skrev:
Inte alls omöjligt, men tyvärr långt ifrån vad de allra flesta har råd med.
Man får bara hoppas att ens nuvarande S står sig väl i värde så man inte behöver lägga så mycket emellan. :)
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4946
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Pris på tillval för 3an

Inlägg av chaffis75 »

mati skrev:
Det kan nog stämma. Låter rimligt. Jag tror också att en hyfsat utrustad Model 3 kommer att landa på ungefär samma prisnivå här i Sverige som en lite enklare Model S gjorde för 1-2 år sedan, dvs runt 700 tkr. Inte alls omöjligt, men tyvärr långt ifrån vad de allra flesta har råd med.
Nu är de svårt att jämföra tesla med andra märken men ta tex en Volvo V90, tror snik varianten går på 318 000kr men du kan ju lätt komma upp i både 500 000 och 700 000 också, dvs de är väl inte konstigt att Tesla har liknande priser för tillbehören.
Jag hoppas dock jag kan få en modell 3 för en 450 000 där jag är nöjd med utrustningen.
För att vara lite positiv så jag ju faktiskt dollarn försvagats en aning sedan efter jul.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Inlägg: 3680
Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
Referralkod: ts.la/jonas44573

Re: Pris på tillval för 3an

Inlägg av jonasl »

Om räntorna går upp som planerat så kommer kronan stärkas ännu mer.

Fast RB har ju justerat ner räntebanan i säkert fem år nu så jag är skeptisk. Och sparar mer på låga räntor än en billig Modell 3!
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Pris på tillval för 3an

Inlägg av mati »

chaffis75 skrev:
Nu är de svårt att jämföra tesla med andra märken men ta tex en Volvo V90, tror snik varianten går på 318 000kr men du kan ju lätt komma upp i både 500 000 och 700 000 också, dvs de är väl inte konstigt att Tesla har liknande priser för tillbehören.
Sant. Men nu tror jag faktiskt att en Model 3 redan i snikutförande kommer att ligga runt 500 000kr här Sverige, såvida det inte sker ett mirakel och kronan rusar iväg (eller dollarn störtdyker), vilket jag anser som ganska osannolikt. Om man då får en snik-fossil-Volvo för 200 000 mindre så tror jag att de flesta svenskar tar Volvon isf Teslan och lägger till lite tillval istället. Även om Teslan är mångdubbelt billigare i drift. Det är inte det folk ser. Det är inköpspriset som räknas och inget annat.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Surfaren
elbilist
Inlägg: 2891
Blev medlem: 06 nov 2014 08:48
Ort: Huddinge

Re: Pris på tillval för 3an

Inlägg av Surfaren »

mati skrev:
Det är inköpspriset som räknas och inget annat.
Mja. Om det var så illa så skulle väl inte folk köpa en massa dieselbilar som är dyrare i inköp än sina bensinsyskon?
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
chpaulin
Teslaägare
Inlägg: 1928
Blev medlem: 11 jun 2015 10:25
Ort: Upplands Väsby

Re: Pris på tillval för 3an

Inlägg av chpaulin »

mati skrev:
Sant. Men nu tror jag faktiskt att en Model 3 redan i snikutförande kommer att ligga runt 500 000kr här Sverige, såvida det inte sker ett mirakel och kronan rusar iväg (eller dollarn störtdyker), vilket jag anser som ganska osannolikt. Om man då får en snik-fossil-Volvo för 200 000 mindre så tror jag att de flesta svenskar tar Volvon isf Teslan och lägger till lite tillval istället. Även om Teslan är mångdubbelt billigare i drift. Det är inte det folk ser. Det är inköpspriset som räknas och inget annat.
Tror faktiskt tvärt om. Många köper en bil just för märket och inte vad de får. Det rullar en stor mängd grundutrustade Audi A6 i Stockholm och hade man lagt samma peng på en VW Passat hade de kunna smeta på tillbehör för nästan 100k.

Att äga en Tesla snik tror jag slår högre än en välutrustad V90 alla dagar i veckan för de flesta. En som kan tänka sig en Skoda för <200k skulle nog välja den där man får mest för pengarna även om de tänker helfel :P
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma

Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4946
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Pris på tillval för 3an

Inlägg av chaffis75 »

mati skrev:
chaffis75 skrev:
Nu är de svårt att jämföra tesla med andra märken men ta tex en Volvo V90, tror snik varianten går på 318 000kr men du kan ju lätt komma upp i både 500 000 och 700 000 också, dvs de är väl inte konstigt att Tesla har liknande priser för tillbehören.
Sant. Men nu tror jag faktiskt att en Model 3 redan i snikutförande kommer att ligga runt 500 000kr här Sverige, såvida det inte sker ett mirakel och kronan rusar iväg (eller dollarn störtdyker), vilket jag anser som ganska osannolikt. Om man då får en snik-fossil-Volvo för 200 000 mindre så tror jag att de flesta svenskar tar Volvon isf Teslan och lägger till lite tillval istället. Även om Teslan är mångdubbelt billigare i drift. Det är inte det folk ser. Det är inköpspriset som räknas och inget annat.
I detta fallet syftade jag egentligen bara på att de även på en fossil bil skiljer väldigt mycket mellan den billigaste varianten och den välutrustade av samma modell.
Vad det gäller tesla så tror jag alla som bokat verkligen vill ha en och kan betala bra även för en snik variant men sedan finns ju verkligheten också, dvs smärtgränsen för vad ens ekonomi tillåter. Hade jag haft den ekonomiska möjligheten så hade jag redan haft en modell S.
Jag hoppas verkligen att modell 3 hamnar innanför min ekonomiska ram.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Användarvisningsbild
Crappy
Teslaägare
Inlägg: 648
Blev medlem: 02 jun 2016 23:38
Ort: Sjömarken, Borås

Re: Pris på tillval för 3an

Inlägg av Crappy »

Jag är tror att en utrustad med hyfsad räckvid 3:a kommer kosta lika mycket som en bättre begagnad långmila S med AP1. Det vill säga i början på 2019 ligger en Tesla som är något att ha strax under en halv mille :cry:
Så frågan är vilket man köper
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Pris på tillval för 3an

Inlägg av mati »

Crappy skrev:
Jag är tror att en utrustad med hyfsad räckvid 3:a kommer kosta lika mycket som en bättre begagnad långmila S med AP1. Det vill säga i början på 2019 ligger en Tesla som är något att ha strax under en halv mille :cry:
Så frågan är vilket man köper
Jag tror att du kommer få en välspecad begagnad Model S till ett betydligt lägre pris än en ny Model 3. Då får du en större bil med färre barnsjukdomar. Valet är inte helt enkelt.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10930
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Pris på tillval för 3an

Inlägg av Jerker »

mati skrev:
Crappy skrev:
Jag är tror att en utrustad med hyfsad räckvid 3:a kommer kosta lika mycket som en bättre begagnad långmila S med AP1. Det vill säga i början på 2019 ligger en Tesla som är något att ha strax under en halv mille :cry:
Så frågan är vilket man köper
Jag tror att du kommer få en välspecad begagnad Model S till ett betydligt lägre pris än en ny Model 3. Då får du en större bil med färre barnsjukdomar. Valet är inte helt enkelt.
Jo, för det finns inte dragkrok till S.
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Inlägg: 3680
Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
Referralkod: ts.la/jonas44573

Re: Pris på tillval för 3an

Inlägg av jonasl »

Tyvärr också höga ägandekostnader för S. Men det är ändå en möjlig lösning för mig om jag kompromissar lite.
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Pris på tillval för 3an

Inlägg av mati »

Jerker skrev:
mati skrev:
Crappy skrev:
Jag är tror att en utrustad med hyfsad räckvid 3:a kommer kosta lika mycket som en bättre begagnad långmila S med AP1. Det vill säga i början på 2019 ligger en Tesla som är något att ha strax under en halv mille :cry:
Så frågan är vilket man köper
Jag tror att du kommer få en välspecad begagnad Model S till ett betydligt lägre pris än en ny Model 3. Då får du en större bil med färre barnsjukdomar. Valet är inte helt enkelt.
Jo, för det finns inte dragkrok till S.
Du har naturligtvis rätt, hur kunde jag glömma det...? :roll: Men som jag skrev tidigare så blir det världens dyraste dragkrok om man köper bilen enbart för just dragkrokens skull. Samtidigt påminner du mig om det där jobbiga dilemmat jag befinner mig i just nu. Jag skulle gärna vilja behålla min Model S så länge som möjligt. Men jag saknar dragkroken allt mer och jag inser att jag inte klarar mig utan. Till vardags är jag jättenöjd med bilen och vill behålla den för evigt. Sen kommer helgen och jag ska köra ved/brädor/byggmaterial/sopor osv och måste inse att det inte går. Jag trodde att det skulle funka på nåt sätt, men det gör det tyvärr inte. Tidigare har jag använt släpet flera gånger i månaden, nu står det bara här och väntar på att jag ska skaffa bil med drag igen. Jag borde insett det innan jag skaffade Teslan, men men...
En Model 3 går ändå fet bort eftersom bakluckan inte är kompatibel med mina vovvar. Samtidigt vill jag inte återgå till bensindrift, det skulle ju vara totalt jättekorkat. Jag var tidigare inne på att sätta drag på sambons bil, men nu vill hon också ha elbil såklart. Vad gör man....?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9350
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Pris på tillval för 3an

Inlägg av bylund »

Model 3 till sambon? Vovvar i S:en och släpkärra på 3:an.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Pris på tillval för 3an

Inlägg av mati »

jonasl skrev:
Tyvärr också höga ägandekostnader för S. Men det är ändå en möjlig lösning för mig om jag kompromissar lite.
På vilket sätt? Menar du försäkringen? Vi vet i dagsläget inte hur dyrt eller billigt det blir att äga en Model 3.
bylund skrev:
Model 3 till sambon? Vovvar i S:en och släpkärra på 3:an.
Ja, det är en snygg lösning såklart. :) Men då blir det som sagt en väldigt dyr dragkrok. Att ha två Teslor är ekonomiskt inte realistiskt. Tyvärr. Annars hade man lika bra kunnat köpa en X. Då får man hundtransport och dragkrok i en och samma bil.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Inlägg: 3680
Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
Referralkod: ts.la/jonas44573

Re: Pris på tillval för 3an

Inlägg av jonasl »

mati skrev:
jonasl skrev:
Tyvärr också höga ägandekostnader för S. Men det är ändå en möjlig lösning för mig om jag kompromissar lite.
På vilket sätt? Menar du försäkringen? Vi vet i dagsläget inte hur dyrt eller billigt det blir att äga en Model 3.
Högt pris för med sig dyr försäkring, dyrare reparationer, kaross i alu = dyrt att reparera, stora däck = dyra däck osv. Jag tror att Model 3 kommer vara billigare att äga på alla plan.

Men en Model S skulle egentligen passa mig bättre. Jag kan göra avkall på dragkroken om jag kan ha takräcke, och redan nu kör jag begagnad stor tysk bil som kostar en slant att ro runt, tar den risken för att slippa köra en bil jag inte trivs med.

Ang prisen på tillvalen på M3 så tror jag inte man kan säga att de kommer kosta x% av vad de kostar till S. Dels kommer tillvalen inte vara samma, dels tror jag att det kommer variera. Nånstans mellan 50% och 75% tror jag det kommer vara, men olika på olika tillval.
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
icreate
elbilist
Inlägg: 237
Blev medlem: 03 apr 2016 15:58

Re: Pris på tillval för 3an

Inlägg av icreate »

Det har ju hänt en del sen model S konstruerades. Köper man en model 3 får man troligtvis effektivare batterier och en rad andra tekniska förbättringar jämfört med en S som har några år på nacken.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19599
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Pris på tillval för 3an

Inlägg av Bjelke »

icreate skrev:
Det har ju hänt en del sen model S konstruerades. Köper man en model 3 får man troligtvis effektivare batterier och en rad andra tekniska förbättringar jämfört med en S som har några år på nacken.
Återstår att se men jag tror inte det kommer någon direkt bättre teknik i 3:an utan att dom inför minst lika bra på S & X, men garanterat bättre jämfört med nuvarande S & X
förutom dom allra senaste uppgraderingarna som tex AP2 kanske...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Gas P Dahl
Teslaägare
Inlägg: 51
Blev medlem: 17 maj 2015 12:44

Re: Pris på tillval för 3an

Inlägg av Gas P Dahl »

Jag tror att 3:an kommer andas ännu mera framtid än en 3-4 år gammal model S. Nyare effektivare batterier, Hud, interiör "like a spaceship", krok och AP2 så kommer valet vara lätt.
Jag tror Model S utan Autopilot kommer rasa rejält när model 3 börjar levereras i Europa. Det svåra är att få frugan att förstå att den inte längre kommer kosta 400 och att det är lite tillval man måste ha.. :?
Model Y Pearl White AWD Long Range med autopilot , 19" 2022
Användarvisningsbild
mans71
Teslaägare
Inlägg: 2339
Blev medlem: 04 apr 2015 13:38

Re: Pris på tillval för 3an

Inlägg av mans71 »

Gas P Dahl skrev:
Jag tror att 3:an kommer andas ännu mera framtid än en 3-4 år gammal model S. Nyare effektivare batterier, Hud, interiör "like a spaceship", krok och AP2 så kommer valet vara lätt.
Jag tror Model S utan Autopilot kommer rasa rejält när model 3 börjar levereras i Europa. Det svåra är att få frugan att förstå att den inte längre kommer kosta 400 och att det är lite tillval man måste ha.. :?
Tror samma sak. Det som visas vid nästa event är säkert bra mycket häftigare än vad som finns idag. Tesla känns lite som Apple, fast Apple får man iaf vara nöjd med sin nyaste pryl ett år eller så innan det kommer en bättre. Sjukt spännande bilutveckling som händer precis nu!
Model S P85DL+
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6522
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna
Referralkod: ts.la/michael4548

Re: Pris på tillval för 3an

Inlägg av Tars »

mati skrev:
Jerker skrev:
mati skrev:
Crappy skrev:
Jag är tror att en utrustad med hyfsad räckvid 3:a kommer kosta lika mycket som en bättre begagnad långmila S med AP1. Det vill säga i början på 2019 ligger en Tesla som är något att ha strax under en halv mille :cry:
Så frågan är vilket man köper
Jag tror att du kommer få en välspecad begagnad Model S till ett betydligt lägre pris än en ny Model 3. Då får du en större bil med färre barnsjukdomar. Valet är inte helt enkelt.
Jo, för det finns inte dragkrok till S.
Du har naturligtvis rätt, hur kunde jag glömma det...? :roll: Men som jag skrev tidigare så blir det världens dyraste dragkrok om man köper bilen enbart för just dragkrokens skull. Samtidigt påminner du mig om det där jobbiga dilemmat jag befinner mig i just nu. Jag skulle gärna vilja behålla min Model S så länge som möjligt. Men jag saknar dragkroken allt mer och jag inser att jag inte klarar mig utan. Till vardags är jag jättenöjd med bilen och vill behålla den för evigt. Sen kommer helgen och jag ska köra ved/brädor/byggmaterial/sopor osv och måste inse att det inte går. Jag trodde att det skulle funka på nåt sätt, men det gör det tyvärr inte. Tidigare har jag använt släpet flera gånger i månaden, nu står det bara här och väntar på att jag ska skaffa bil med drag igen. Jag borde insett det innan jag skaffade Teslan, men men...
En Model 3 går ändå fet bort eftersom bakluckan inte är kompatibel med mina vovvar. Samtidigt vill jag inte återgå till bensindrift, det skulle ju vara totalt jättekorkat. Jag var tidigare inne på att sätta drag på sambons bil, men nu vill hon också ha elbil såklart. Vad gör man....?
Jag förstår exakt hur du känner.
Har tänkt åka och montera dragkrok fastän man inte får dra något.
Tänkte att det danska företaget som försökte få s:en godkänd ska få göra kabeldragningen och montering av kroken.
Så här ser det ut hos mig. Kärran står där med.
Bild
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19599
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Pris på tillval för 3an

Inlägg av Bjelke »

Tars skrev:
mati skrev:
Jerker skrev:
mati skrev:
Crappy skrev:
Jag är tror att en utrustad med hyfsad räckvid 3:a kommer kosta lika mycket som en bättre begagnad långmila S med AP1. Det vill säga i början på 2019 ligger en Tesla som är något att ha strax under en halv mille :cry:
Så frågan är vilket man köper
Jag tror att du kommer få en välspecad begagnad Model S till ett betydligt lägre pris än en ny Model 3. Då får du en större bil med färre barnsjukdomar. Valet är inte helt enkelt.
Jo, för det finns inte dragkrok till S.
Du har naturligtvis rätt, hur kunde jag glömma det...? :roll: Men som jag skrev tidigare så blir det världens dyraste dragkrok om man köper bilen enbart för just dragkrokens skull. Samtidigt påminner du mig om det där jobbiga dilemmat jag befinner mig i just nu. Jag skulle gärna vilja behålla min Model S så länge som möjligt. Men jag saknar dragkroken allt mer och jag inser att jag inte klarar mig utan. Till vardags är jag jättenöjd med bilen och vill behålla den för evigt. Sen kommer helgen och jag ska köra ved/brädor/byggmaterial/sopor osv och måste inse att det inte går. Jag trodde att det skulle funka på nåt sätt, men det gör det tyvärr inte. Tidigare har jag använt släpet flera gånger i månaden, nu står det bara här och väntar på att jag ska skaffa bil med drag igen. Jag borde insett det innan jag skaffade Teslan, men men...
En Model 3 går ändå fet bort eftersom bakluckan inte är kompatibel med mina vovvar. Samtidigt vill jag inte återgå till bensindrift, det skulle ju vara totalt jättekorkat. Jag var tidigare inne på att sätta drag på sambons bil, men nu vill hon också ha elbil såklart. Vad gör man....?
Jag förstår exakt hur du känner.
Har tänkt åka och montera dragkrok fastän man inte får dra något.
Tänkte att det danska företaget som försökte få s:en godkänd ska få göra kabeldragningen och montering av kroken.
Så här ser det ut hos mig. Kärran står där med.
Snyggt & prydligt :lol:
Min kärra står fullpackad oxo, men ingen bil med drag här (förutom i motorn såklart)...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Pris på tillval för 3an

Inlägg av mati »

Tars skrev:
Så här ser det ut hos mig. [Bild med massa skräp]
Jag vågar inte ta bild på min hög med skräp. Då skulle alla börja undra vad jag är för en (om ni inte redan gör det ;) ).
Men så är det. Högen växer hela tiden, och enda anledningen att det överhuvudtaget fungerar är att jag har en stor ladugård som rymmer massor. Jag lever på kredit så att säga. Undrar hur många år man kan leva utan släp?
I helgen tog veden slut. Tidigare vintrar var det inget problem alls. På med släpet, hämta ny ved. Nu var jag tvungen att höra med en granne om han hade tid att hjälpa mig. Jag kände mig jättedum. Jaha, du har inget drag på bilen.....varför har du inte det? :?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Skriv svar