
s85 från 2014
Moderator: Redaktion
s85 från 2014
Vad tycker ni som kör S85 om er bil? Jag håller på titta på en från 2013 som är fulltutrustad. Hjälp mig att tänka
och dela med er av era erfarenheter!

Tesla X 75D, S P85, S 90D, X 100D, Cybertruck beställd, Polestar 2
Re: s85 från 2014
Jag köpte en beggad S 2014 i höstas som gått 6000 mil och har inte ångrat det en sekund. AP är säkert suveränt men pengarna räcker inte till allt. En elbil som går att göra långresor med är det viktigaste!
Model S 90D 2016 med regnsensor | https://abetterrouteplanner.com
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19945
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: s85 från 2014
Kan vara bra att kolla om det finns garanti kvar och även se så att den är någorlunda fri från en massa besök
på verkstad för fixande av "envisa" fel
tror dom flesta begagnade rullar på problemfritt...
på verkstad för fixande av "envisa" fel

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: s85 från 2014
Vad har de dragits med för fel? Jag har en MX och den har bakdörrar som krånglar...
Tesla X 75D, S P85, S 90D, X 100D, Cybertruck beställd, Polestar 2
Re: s85 från 2014
Läckande tak
Vatten i baklyktor
Gamla UMC har lättare för fuktskada
Sen är det allmänt monteringsfel lister små triangel rutor dessa är dock inte specifika för pre AP
Vatten i baklyktor
Gamla UMC har lättare för fuktskada
Sen är det allmänt monteringsfel lister små triangel rutor dessa är dock inte specifika för pre AP
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19945
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: s85 från 2014
DU är nog den överlägset mest vanliga orsaken till besök på SC för äldre bilar, men antagligen funkar den bra på en så pass gammal bil (antingen redan bytt
eller turligt nog en som var helt ok redan från ny).
Huven ser antagligen ut som skit (extremt usel passform), men det är inget som Tesla fixar tyvärr...
Knappar och spakarna är inte som på nyare bilar, lite sämre kvalitet men framförallt så är funktionerna inte riktigt på samma ställen som på nya så det kommer
antagligen bli lite komiska situationer när du skiftar mellan din nya och den gamla
eller turligt nog en som var helt ok redan från ny).
Huven ser antagligen ut som skit (extremt usel passform), men det är inget som Tesla fixar tyvärr...
Knappar och spakarna är inte som på nyare bilar, lite sämre kvalitet men framförallt så är funktionerna inte riktigt på samma ställen som på nya så det kommer
antagligen bli lite komiska situationer när du skiftar mellan din nya och den gamla

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- Ragnarferdinand
- Teslaägare
- Inlägg: 239
- Blev medlem: 25 apr 2014 21:27
- Ort: Ljugarn
Re: s85 från 2014
Kolla att du fått en bottenplatta monterad under bilen. Det kom inte med alla -14. Men det ingår i deras åtgärdsprogram.
P84 - 2014
P84 - 2014
Re: s85 från 2014
För att förtydliga: DU = Drive Unit (själva motorn som driver bilen).Bjelke skrev:DU är nog den överlägset mest vanliga orsaken till besök på SC för äldre bilar, men antagligen funkar den bra på en så pass gammal bil (antingen redan bytt
eller turligt nog en som var helt ok redan från ny).
Huven ser antagligen ut som skit (extremt usel passform), men det är inget som Tesla fixar tyvärr...
Knappar och spakarna är inte som på nyare bilar, lite sämre kvalitet men framförallt så är funktionerna inte riktigt på samma ställen som på nya så det kommer
antagligen bli lite komiska situationer när du skiftar mellan din nya och den gamla
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
Re: s85 från 2014
haha, läser man DU som ett pronomen, så blir det ju riktigt kulFeddan skrev:För att förtydliga: DU = Drive Unit (själva motorn som driver bilen).Bjelke skrev:DU är nog den överlägset mest vanliga orsaken till besök på SC för äldre bilar, men antagligen funkar den bra på en så pass gammal bil (antingen redan bytt
eller turligt nog en som var helt ok redan från ny).
Huven ser antagligen ut som skit (extremt usel passform), men det är inget som Tesla fixar tyvärr...
Knappar och spakarna är inte som på nyare bilar, lite sämre kvalitet men framförallt så är funktionerna inte riktigt på samma ställen som på nya så det kommer
antagligen bli lite komiska situationer när du skiftar mellan din nya och den gamla

Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: s85 från 2014
Jag har en S85 från 2014. Gått i stort sett felfritt (DU bytt när den började låta och lite småsaker fixade såklart). Ca 4000 mil.
Kommer ut till försäljning till sommaren då leasingen går ut...
Visst är AP trevligt men vill man hitta en lite billigare Tesla så är det helt rätt att titta på 2013-2014 nu när de är några år.
Kommer ut till försäljning till sommaren då leasingen går ut...

Visst är AP trevligt men vill man hitta en lite billigare Tesla så är det helt rätt att titta på 2013-2014 nu när de är några år.
Rabatt på en Tesla? Använd min länk: http://---
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19945
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: s85 från 2014
HelectriC skrev:haha, läser man DU som ett pronomen, så blir det ju riktigt kulFeddan skrev:För att förtydliga: DU = Drive Unit (själva motorn som driver bilen).Bjelke skrev:DU är nog den överlägset mest vanliga orsaken till besök på SC för äldre bilar, men antagligen funkar den bra på en så pass gammal bil (antingen redan bytt
eller turligt nog en som var helt ok redan från ny).
Huven ser antagligen ut som skit (extremt usel passform), men det är inget som Tesla fixar tyvärr...
Knappar och spakarna är inte som på nyare bilar, lite sämre kvalitet men framförallt så är funktionerna inte riktigt på samma ställen som på nya så det kommer
antagligen bli lite komiska situationer när du skiftar mellan din nya och den gamla


S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: s85 från 2014
Ha, ha ja jag hann tänka till där DU...
Tack för alla tips, det är gott att vara en del av denna sekt
Tack för alla tips, det är gott att vara en del av denna sekt

Tesla X 75D, S P85, S 90D, X 100D, Cybertruck beställd, Polestar 2
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19945
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: s85 från 2014
Ja visst är det?PHAWA skrev:Ha, ha ja jag hann tänka till där DU...
Tack för alla tips, det är gott att vara en del av denna sekt

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: s85 från 2014
Varmt och gott på nå´t vis 

Tesla X 75D, S P85, S 90D, X 100D, Cybertruck beställd, Polestar 2
Re: s85 från 2014
Har de fått till passformen och reglage bättre på 2015 års S85?
Tesla X 75D, S P85, S 90D, X 100D, Cybertruck beställd, Polestar 2
Re: s85 från 2014
Måste säga att jag inte håller med om spakarna. Tycker att de gamla är mera gedigna än de nya.PHAWA skrev:Har de fått till passformen och reglage bättre på 2015 års S85?
I övrigt är de nyare bilarna bättre. Mindre skrammel, bättre passning osv.
(Kör själv en bil tillverkad sommaren 2014.)
S Plaid Svart 2023-
XP Svart 2020-2023
X100D Vit 2017-2020
S85 Blå 2014-2017
XP Svart 2020-2023
X100D Vit 2017-2020
S85 Blå 2014-2017