A Better Routeplanner - 4.0 Premium

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Hedman
Teslaägare
Inlägg: 468
Blev medlem: 02 okt 2017 21:03
Ort: Halmstad

Re: A Better Routeplanner - 3.7

Inlägg av Hedman »

blincoln skrev:
Hedman skrev:
Roadster och möjlighet att bara välja typ2 laddning vid resa
Bara Typ2 är en enkel fix. Roadster är lite mer jobb eftersom det finns en hel del olika versioner och uppgraderingar om jag inte minns fel. Hur är det, kan den snabbladdas alls?
Nja det finns väl de som byggt om den för chademo, men det är max vad den kan. Sedan tror jag att den klarar av 7kw men vet inte om det är enfas eller trefas. Mest troligt enfas men det finns säkert de som vet detta här på forumet.
Stolt ägare till Electra, en Röd Tesla Model S 100D - 201711 med lite kul utrustning.
Användarvisningsbild
blincoln
Teslaägare
Inlägg: 1016
Blev medlem: 25 aug 2016 21:57
Ort: Lund

Re: A Better Routeplanner - 3.7

Inlägg av blincoln »

Nu vet jag att många här på forumet är erfarna ABRP-användare, men jag tänkte ändå kolla vad ni tycker om en förenklad översikt i ABRP. På https://beta.abetterrouteplanner.com kan man få hela planen på kartan med info om laddningar och tider som "bubblor". Man kan toggla mellan listan och detta läge genom att visa/dölja listan.
Route Popups.png
Är det användbart? Begripligt?
Model S 90D 2016 med regnsensor | https://abetterrouteplanner.com
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare
Inlägg: 1896
Blev medlem: 16 mar 2015 19:09
Ort: Spånga

Re: A Better Routeplanner - 3.7

Inlägg av themax »

blincoln skrev:
Nu vet jag att många här på forumet är erfarna ABRP-användare, men jag tänkte ändå kolla vad ni tycker om en förenklad översikt i ABRP. På https://beta.abetterrouteplanner.com kan man få hela planen på kartan med info om laddningar och tider som "bubblor". Man kan toggla mellan listan och detta läge genom att visa/dölja listan.
Route Popups.png
Är det användbart? Begripligt?
Absolut en förbättring. Tydligare och begripliga gränssnitt. Om varje bubbla dessutom utrustades med en genväg för "Send to Tesla" skulle det bli väldigt intuitivt.
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Användarvisningsbild
Lophornis
Teslaägare
Inlägg: 701
Blev medlem: 30 aug 2016 21:09
Referralkod: ts.la/tomas4789

Re: A Better Routeplanner - 3.7

Inlägg av Lophornis »

blincoln skrev:
Nu vet jag att många här på forumet är erfarna ABRP-användare, men jag tänkte ändå kolla vad ni tycker om en förenklad översikt i ABRP. På https://beta.abetterrouteplanner.com kan man få hela planen på kartan med info om laddningar och tider som "bubblor". Man kan toggla mellan listan och detta läge genom att visa/dölja listan.
Route Popups.png
Är det användbart? Begripligt?

Mycket bra sak.
Tesla Model 3 LR 2021
Ioniq 28kWh (såld)
Användarvisningsbild
frippan
Teslaägare
Inlägg: 1601
Blev medlem: 18 mar 2017 18:46
Ort: Eskilstuna

Re: A Better Routeplanner - 3.7

Inlägg av frippan »

Jag ger tummen upp, blev tydligare och man vet ungefär var i världen man skall ladda.
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
Användarvisningsbild
blincoln
Teslaägare
Inlägg: 1016
Blev medlem: 25 aug 2016 21:57
Ort: Lund

Re: A Better Routeplanner - 3.7

Inlägg av blincoln »

Tack för feedback! Funkar det i bilen på era olika browsrar och MCUer? (Jag tänker kanske mest på emojisarna i bubblorna)
Model S 90D 2016 med regnsensor | https://abetterrouteplanner.com
Användarvisningsbild
frippan
Teslaägare
Inlägg: 1601
Blev medlem: 18 mar 2017 18:46
Ort: Eskilstuna

Re: A Better Routeplanner - 3.7

Inlägg av frippan »

Tyvärr inga emojis i bilen, Tesla model 3, 2019.24.4


Bild
Senast redigerad av frippan, redigerad totalt 1 gånger.
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
Användarvisningsbild
blincoln
Teslaägare
Inlägg: 1016
Blev medlem: 25 aug 2016 21:57
Ort: Lund

Re: A Better Routeplanner - 3.7

Inlägg av blincoln »

frippan skrev:
Tyvärr inga emojis i bilen
Som väntat då, tack, då får jag lösa det
Model S 90D 2016 med regnsensor | https://abetterrouteplanner.com
Användarvisningsbild
blincoln
Teslaägare
Inlägg: 1016
Blev medlem: 25 aug 2016 21:57
Ort: Lund

Re: A Better Routeplanner - 3.7

Inlägg av blincoln »

Så, då var det löst och releasat på den vanliga siten. Som vanligt är alla förbättringsförslag fortsatt välkomna, vi uppdaterar hela tiden!
Model S 90D 2016 med regnsensor | https://abetterrouteplanner.com
Användarvisningsbild
Delta1
Teslaägare
Inlägg: 140
Blev medlem: 11 apr 2014 12:27

Re: A Better Routeplanner - 3.7

Inlägg av Delta1 »

Som vanligt, mycket bra förbättringar!

En sak jag gärna hade sett, är möjligheten att kunna "räkna baklänges". Om jag t ex vill med en färja i Puttgarden 23:30, när behöver jag starta från, i mitt fall, Falkenberg för att hinna dit? Det kanske redan går, men då hade jag varit tacksam för instruktion. :)

Det hade vidare varit cool och väldigt användbart om man kunde "omplanera" innan resans början om man inser att ett ladd-stopp kommer inträffa 05:25, till att inträffa 08:00 så att man kan utnyttja tiden till frukost. Dvs, omplanera ankomsttid till ett visst ladd-stopp med påföljande förändringar i hela resan, inklusive start-tid.

Tack för en fantastislktjänst/produkt!
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7089
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: A Better Routeplanner - 3.7

Inlägg av fth »

blincoln skrev:
Så, då var det löst och releasat på den vanliga siten. Som vanligt är alla förbättringsförslag fortsatt välkomna, vi uppdaterar hela tiden!
Jättesnygg översikt, mycket trevlig feature, även för en erfaren ABRP:are :)

Jag tycker det blev mycket lättare att skilja laddstopp från andra waypoints i översikten, möjligen skulle man kunna tänka sig att en bubbla dyker upp även för waypoints där man lagt in "Depart at" och/eller laddning?

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
blincoln
Teslaägare
Inlägg: 1016
Blev medlem: 25 aug 2016 21:57
Ort: Lund

Re: A Better Routeplanner - 3.7

Inlägg av blincoln »

fth skrev:
Jag tycker det blev mycket lättare att skilja laddstopp från andra waypoints i översikten, möjligen skulle man kunna tänka sig att en bubbla dyker upp även för waypoints där man lagt in "Depart at" och/eller laddning?
Definitivt för destinationsladdning, det har vi lagt till nu.
Model S 90D 2016 med regnsensor | https://abetterrouteplanner.com
Användarvisningsbild
blincoln
Teslaägare
Inlägg: 1016
Blev medlem: 25 aug 2016 21:57
Ort: Lund

Re: A Better Routeplanner - 3.7

Inlägg av blincoln »

Delta1 skrev:
En sak jag gärna hade sett, är möjligheten att kunna "räkna baklänges". Om jag t ex vill med en färja i Puttgarden 23:30, när behöver jag starta från, i mitt fall, Falkenberg för att hinna dit? Det kanske redan går, men då hade jag varit tacksam för instruktion. :)
Det har vi också funderat på, vi ska tänka vidare på hur man bäst gör ett lättanvänt användargränssnitt för det!
Model S 90D 2016 med regnsensor | https://abetterrouteplanner.com
Användarvisningsbild
Delta1
Teslaägare
Inlägg: 140
Blev medlem: 11 apr 2014 12:27

Re: A Better Routeplanner - 3.7

Inlägg av Delta1 »

blincoln skrev:
Delta1 skrev:
En sak jag gärna hade sett, är möjligheten att kunna "räkna baklänges". Om jag t ex vill med en färja i Puttgarden 23:30, när behöver jag starta från, i mitt fall, Falkenberg för att hinna dit? Det kanske redan går, men då hade jag varit tacksam för instruktion. :)
Det har vi också funderat på, vi ska tänka vidare på hur man bäst gör ett lättanvänt användargränssnitt för det!
Ni borde starta en utbildning för hur en kundsupport borde fungera. Fan vad rappa ni är!
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4342
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: A Better Routeplanner - 3.7

Inlägg av dstr »

blincoln skrev:
Delta1 skrev:
En sak jag gärna hade sett, är möjligheten att kunna "räkna baklänges". Om jag t ex vill med en färja i Puttgarden 23:30, när behöver jag starta från, i mitt fall, Falkenberg för att hinna dit? Det kanske redan går, men då hade jag varit tacksam för instruktion. :)
Det har vi också funderat på, vi ska tänka vidare på hur man bäst gör ett lättanvänt användargränssnitt för det!
http://www.sl.se har "3" alternativ för det, som jag tycker fungerar enkelt.

Default är "åka nu". Sen finns även "jag vill åka" och "jag vill vara framme" $tidpunkt.
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare
Inlägg: 1896
Blev medlem: 16 mar 2015 19:09
Ort: Spånga

Re: A Better Routeplanner - 3.7

Inlägg av themax »

Bild

Ruttmotorknas? Försöker planera en rutt men den står bara och väntar på position (som ABRP har rätt) och den är inte kopplad till bilen. Fungerar inte heller om jag väljer både start- och stoppunkt, det vill säga inte använder position alls.

Kan IOFS vara en bugg i senaste iOS13-betan jag kör, men det fungerade i förra betaversionen. Fungerar vare sig i Safari eller Firefox.
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Användarvisningsbild
blincoln
Teslaägare
Inlägg: 1016
Blev medlem: 25 aug 2016 21:57
Ort: Lund

Re: A Better Routeplanner - 3.7

Inlägg av blincoln »

themax skrev:
Bild

Ruttmotorknas? Försöker planera en rutt men den står bara och väntar på position (som ABRP har rätt) och den är inte kopplad till bilen. Fungerar inte heller om jag väljer både start- och stoppunkt, det vill säga inte använder position alls.

Kan IOFS vara en bugg i senaste iOS13-betan jag kör, men det fungerade i förra betaversionen. Fungerar vare sig i Safari eller Firefox.
Jag är mitt fel, jag gjorde lite uppdateringar i morses. Det handlar alltså om att vänta in första MyTesla-svaret och position innan planen beräknas. Dock vet jag inte vad som går fel i ditt fall. Kan du få fram felet på en datorbrowser?
Model S 90D 2016 med regnsensor | https://abetterrouteplanner.com
Användarvisningsbild
andersjo
Teslaägare
Inlägg: 100
Blev medlem: 25 jul 2017 23:58
Ort: Linköping

Re: A Better Routeplanner - 3.7

Inlägg av andersjo »

blincoln skrev:
themax skrev:
Bild

Ruttmotorknas? Försöker planera en rutt men den står bara och väntar på position (som ABRP har rätt) och den är inte kopplad till bilen. Fungerar inte heller om jag väljer både start- och stoppunkt, det vill säga inte använder position alls.

Kan IOFS vara en bugg i senaste iOS13-betan jag kör, men det fungerade i förra betaversionen. Fungerar vare sig i Safari eller Firefox.
Jag är mitt fel, jag gjorde lite uppdateringar i morses. Det handlar alltså om att vänta in första MyTesla-svaret och position innan planen beräknas. Dock vet jag inte vad som går fel i ditt fall. Kan du få fram felet på en datorbrowser?
Jag får också samma fel just nu i Chrome på datorn. Min bil sover just nu enligt FeslaFi, kanske är det därför?
Jag är själv webbutvecklare, så behöver du något från Chromes devtools behöver du bara säga vad.
Model 3, LR-AWD, röd, 18", svart interiör, EAP (uppgraderad till FSD), Nokian R3 18".
Bor i Linköping, hyresrätt i innerstaden.
Användarvisningsbild
blincoln
Teslaägare
Inlägg: 1016
Blev medlem: 25 aug 2016 21:57
Ort: Lund

Re: A Better Routeplanner - 3.7

Inlägg av blincoln »

andersjo skrev:
blincoln skrev:
themax skrev:
Bild

Ruttmotorknas? Försöker planera en rutt men den står bara och väntar på position (som ABRP har rätt) och den är inte kopplad till bilen. Fungerar inte heller om jag väljer både start- och stoppunkt, det vill säga inte använder position alls.

Kan IOFS vara en bugg i senaste iOS13-betan jag kör, men det fungerade i förra betaversionen. Fungerar vare sig i Safari eller Firefox.
Jag är mitt fel, jag gjorde lite uppdateringar i morses. Det handlar alltså om att vänta in första MyTesla-svaret och position innan planen beräknas. Dock vet jag inte vad som går fel i ditt fall. Kan du få fram felet på en datorbrowser?
Jag får också samma fel just nu i Chrome på datorn. Min bil sover just nu enligt FeslaFi, kanske är det därför?
Jag är själv webbutvecklare, så behöver du något från Chromes devtools behöver du bara säga vad.
Kan du se om det är några uppenbara fel i konsolen? Vad står det när du försöker planera?
Model S 90D 2016 med regnsensor | https://abetterrouteplanner.com
Användarvisningsbild
andersjo
Teslaägare
Inlägg: 100
Blev medlem: 25 jul 2017 23:58
Ort: Linköping

Re: A Better Routeplanner - 3.7

Inlägg av andersjo »

blincoln skrev:
andersjo skrev:
blincoln skrev:
themax skrev:

Ruttmotorknas? Försöker planera en rutt men den står bara och väntar på position (som ABRP har rätt) och den är inte kopplad till bilen. Fungerar inte heller om jag väljer både start- och stoppunkt, det vill säga inte använder position alls.

Kan IOFS vara en bugg i senaste iOS13-betan jag kör, men det fungerade i förra betaversionen. Fungerar vare sig i Safari eller Firefox.
Jag är mitt fel, jag gjorde lite uppdateringar i morses. Det handlar alltså om att vänta in första MyTesla-svaret och position innan planen beräknas. Dock vet jag inte vad som går fel i ditt fall. Kan du få fram felet på en datorbrowser?
Jag får också samma fel just nu i Chrome på datorn. Min bil sover just nu enligt FeslaFi, kanske är det därför?
Jag är själv webbutvecklare, så behöver du något från Chromes devtools behöver du bara säga vad.
Kan du se om det är några uppenbara fel i konsolen? Vad står det när du försöker planera?

Kod: Markera allt

20:28:39.138 (index):4192 Nope, don't plan yet, waiting for data...
Insåg just att jag planerar en rutt från "My Postition". Väljer jag i stället två adresser står den inte och väntar. Men det här väntandet är ändå ett nytt beteende som överrumplade mig. Har aldrig sett det tidigare fast bilen sover.
Model 3, LR-AWD, röd, 18", svart interiör, EAP (uppgraderad till FSD), Nokian R3 18".
Bor i Linköping, hyresrätt i innerstaden.
Användarvisningsbild
andersjo
Teslaägare
Inlägg: 100
Blev medlem: 25 jul 2017 23:58
Ort: Linköping

Re: A Better Routeplanner - 3.7

Inlägg av andersjo »

andersjo skrev:
blincoln skrev:
andersjo skrev:
blincoln skrev:
themax skrev:

Ruttmotorknas? Försöker planera en rutt men den står bara och väntar på position (som ABRP har rätt) och den är inte kopplad till bilen. Fungerar inte heller om jag väljer både start- och stoppunkt, det vill säga inte använder position alls.

Kan IOFS vara en bugg i senaste iOS13-betan jag kör, men det fungerade i förra betaversionen. Fungerar vare sig i Safari eller Firefox.
Jag är mitt fel, jag gjorde lite uppdateringar i morses. Det handlar alltså om att vänta in första MyTesla-svaret och position innan planen beräknas. Dock vet jag inte vad som går fel i ditt fall. Kan du få fram felet på en datorbrowser?
Jag får också samma fel just nu i Chrome på datorn. Min bil sover just nu enligt FeslaFi, kanske är det därför?
Jag är själv webbutvecklare, så behöver du något från Chromes devtools behöver du bara säga vad.
Kan du se om det är några uppenbara fel i konsolen? Vad står det när du försöker planera?

Kod: Markera allt

20:28:39.138 (index):4192 Nope, don't plan yet, waiting for data...
Insåg just att jag planerar en rutt från "My Postition". Väljer jag i stället två adresser står den inte och väntar. Men det här väntandet är ändå ett nytt beteende som överrumplade mig. Har aldrig sett det tidigare fast bilen sover.
Och efter ett par olika planeringar så fastnar den även utan "My Position" i planen för mig med.
Så här ser en hel session ut i loggen vid omladdning av sidan följt av ett tryck på "Plan Route"

Kod: Markera allt

20:41:15.095 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.120 (index):219 GDPR cookies are OK for session ID: 5962055ce94cf
20:41:15.159 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.163 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.189 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.190 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.190 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.191 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.191 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.197 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.197 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.197 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.206 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.208 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.208 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.237 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.240 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.244 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.258 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.262 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.265 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.265 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.269 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.271 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.273 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.274 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.275 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.275 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.275 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.275 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.276 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.276 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.276 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.284 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.284 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.285 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.285 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.291 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.295 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.309 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.310 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.312 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.317 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.323 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.324 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.339 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.341 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.343 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.344 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.344 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.344 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.352 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.358 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.358 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.365 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.366 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.374 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.375 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.380 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.383 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.390 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.391 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.396 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.396 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.402 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.408 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.420 (index):293 abetterrouteplanner.com
20:41:15.420 (index):434 Create map!
20:41:15.494 (index):275 Service worker registration successful, scope is: https://abetterrouteplanner.com/
20:41:15.518 (index):3482 New settings found, applying.
20:41:15.522 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.522 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.522 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.523 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.526 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.537 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.545 (index):3637 About ver 25 screen width 1438
20:41:15.551 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.556 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.558 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.563 (index):367 Initialize post loading and about.
20:41:15.564 (index):3790 Car models loaded.
20:41:15.576 (index):8269 Ongoing MyTesla request, wait
20:41:15.577 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.578 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.578 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.579 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.586 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.594 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.604 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.605 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.611 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.618 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.627 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.649 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.650 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.652 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.653 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.660 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.688 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.714 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.724 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.738 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.748 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.764 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.768 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.770 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.773 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.774 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.780 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.798 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.809 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.810 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.810 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.810 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.811 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.811 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.811 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.811 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.811 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.812 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.812 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.813 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.813 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.813 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.813 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.814 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.814 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.814 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.815 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.815 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.815 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.815 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.850 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.899 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:15.964 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:16.414 (index):8430 Get pos failed, 408 Error code
20:41:17.837 serviceworker.js:1 Uncaught (in promise) DOMException
20:41:20.103 (index):4192 Nope, don't plan yet, waiting for data...
Edit: Bytte lösen på tesla-kontot, råkade väcka bilen och nu fungerar planeringen.
Model 3, LR-AWD, röd, 18", svart interiör, EAP (uppgraderad till FSD), Nokian R3 18".
Bor i Linköping, hyresrätt i innerstaden.
Användarvisningsbild
blincoln
Teslaägare
Inlägg: 1016
Blev medlem: 25 aug 2016 21:57
Ort: Lund

Re: A Better Routeplanner - 3.7

Inlägg av blincoln »

andersjo skrev:
Edit: Bytte lösen på tesla-kontot, råkade väcka bilen och nu fungerar planeringen.
Nu borde det vara fixat. Om MyTesla inte returnerar något svar inom ett par sekunder så fortsätter planeringen ändå.

Bakgrund: Funktionen jag lade till väntar tills vi har biltelemetri (t.ex. MyTesla) om man nu har ABRP inställt för detta, och planen bygger på bilens nuvarande SoC% och/eller position. MyTesla-APIet är dock lite skakigt och därför låste sig planeringen när det aldrig svarade för vissa användare. Ursäkta strulet!
Model S 90D 2016 med regnsensor | https://abetterrouteplanner.com
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare
Inlägg: 1896
Blev medlem: 16 mar 2015 19:09
Ort: Spånga

Re: A Better Routeplanner - 3.7

Inlägg av themax »

blincoln skrev:
Nu borde det vara fixat. Om MyTesla inte returnerar något svar inom ett par sekunder så fortsätter planeringen ändå.
Japp, nu funkar det igen. Tackar! Då kan jag planera nästa långresa.
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Användarvisningsbild
takarlsson
Teslaägare
Inlägg: 99
Blev medlem: 18 okt 2016 10:12
Ort: Malmö

Re: A Better Routeplanner - 3.7

Inlägg av takarlsson »

Hade lite problem på Balkan att internet inte fungera. Finns det något sätt att spara routen så den går att se offline?
X EL Superbilen, supersnabb, superstark, supersyn, superljud, superdyr.
http://---- kredit på 1000kr för Supercharger laddning
Användarvisningsbild
Ampera
Teslaägare
Inlägg: 482
Blev medlem: 23 jun 2016 21:58
Ort: Skåne

Re: A Better Routeplanner - 3.7

Inlägg av Ampera »

takarlsson skrev:
Hade lite problem på Balkan att internet inte fungera. Finns det något sätt att spara routen så den går att se offline?
Screenshot?
Model S 90D 21" Silver Turbin, AP2.0, Mcu2, CSS, Fri SuC
Model 3 AWD med krok beställd leverans 190914...blev 190924 nästan julafton, Falcor är hon döpt till, med FOB
Mercedes B-250 E
Member of Tesla.Skåne TG, Fossilfri sedan 2018-02-01!
Skriv svar