Tråden för problem med Superchargerladdare

Här diskuterar vi Teslas Supercharger snabbladdare.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7589
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Tråden för problem med Superchargerladdare

Inlägg av mikebike »

Idag råkade jag ut för en trasig laddare i Linköping. Ingen indikering i appen om att någon skulle vara trasig, men föraren av bilen framför sa att han inte heller fick igång den.
I Varberg var flera laddare trasiga (enligt appen) och det upptäcker man i regel inte förrän man parkerat och kopplat in bilen.
Jag skall ha med mig en rulle stora sopsäckar i fortsättningen, så att jag kan täcka över trasiga laddare.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Hoppsan_84
Inlägg: 264
Blev medlem: 09 dec 2020 22:19

Re: Tråden för problem med Superchargerladdare

Inlägg av Hoppsan_84 »

mikebike skrev:
Idag råkade jag ut för en trasig laddare i Linköping. Ingen indikering i appen om att någon skulle vara trasig, men föraren av bilen framför sa att han inte heller fick igång den.
I Varberg var flera laddare trasiga (enligt appen) och det upptäcker man i regel inte förrän man parkerat och kopplat in bilen.
Jag skall ha med mig en rulle stora sopsäckar i fortsättningen, så att jag kan täcka över trasiga laddare.
Och om Tesla får igång laddaren remote har du blockerat en fungerande laddare helt i onödan.
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7589
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Tråden för problem med Superchargerladdare

Inlägg av mikebike »

Hoppsan_84 skrev:
mikebike skrev:
Idag råkade jag ut för en trasig laddare i Linköping. Ingen indikering i appen om att någon skulle vara trasig, men föraren av bilen framför sa att han inte heller fick igång den.
I Varberg var flera laddare trasiga (enligt appen) och det upptäcker man i regel inte förrän man parkerat och kopplat in bilen.
Jag skall ha med mig en rulle stora sopsäckar i fortsättningen, så att jag kan täcka över trasiga laddare.
Och om Tesla får igång laddaren remote har du blockerat en fungerande laddare helt i onödan.
Jag är skeptisk till att de kan laga en laddare remote eftersom de tydligen inte ens kan se att den är trasig (Linköping), eller inte lyckats laga dem på flera dagar (Varberg).
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Skriv svar