Kanhända. Men det är trist det skall behöva vara så.frippe skrev:Lite låter det som VW prat om förändringar efter sin lilla skandal. Där de bedyrade att sin förändring av motorstyrningen inte skulle innebära någon förändring som ägaren skulle märka. Men varför gjorde de inte det från början då?TeslaTissel skrev:Nu vet vi ju inte vad de gjort med mjukvaran, då de inte sagt ett pip.joel80 skrev:Eftersom man nu med nya mjukvaran klarar typ 3 snabbladdningar efter varandra utan att det blir superlång laddtid bör det ju bli så gott som ett obefintligt problem om man har aktiv kylning, även om det bara är luftkylning. Temperaturen vid körning kommer gå ner snabbare och upp saktare vid laddning.
Skulle inte räkna ut dem helt än innan vi faktiskt ser vilken påverkan aktiv kylning faktiskt har.
Kul förresten att man skapat lite rubriker och gurgel bland Leaf-ägare runtom.
Och så särskilt roligt är det inte för ägarna.
Men jag förstår din ironi.
Lite samma här för Leaf, enligt mina rudimentära kunskaper inom fysik så säger mig denna förändring att för att förbättra något på ena sidan, får man göra avkall på andra sidan. Kanske innebär detta att batterierna degraderas något mer än innan men att de ändå räknar med att det är så marginellt att det inte kommer att märkas.
Och när det märks, har de flesta redan glömt bort det ursprungliga problemet.,
Antagligen tar det extra emot i en organisation som Nissan - Renault då man skall ställa om gammalt tänk i kartongen mot att försöka förstå omgivningen utanför den.