SC på Falster i Danmark

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
root
Teslaägare
Inlägg: 247
Blev medlem: 22 okt 2014 20:42
Ort: Skanör Falsterbo
Kontakt:

SC på Falster i Danmark

Inlägg av root »

Det finns ett litet problem om an skall ta sig ner till Tyskland via Rödby. Det är långt mellan laddarna i Köge och Hamburg, och dessutom står den i Hamburg på helt fel ställe om man kommer från Puttgarden. Dessutom har jag förstått att SCn i Hamburg bara är öppen under kontorstid.

Men! På Teslas karta över SC finns det sedan ett par dagar en mikroskopisk prick som skulle kunna innebära att det är en laddare på gång på Falster. Den har funnits där tidigare, men då som att den kommer under 2015. Nu står den som "öppnar snart".

Den här laddaren finns inte med supercharge.info. Perfekt för min del om dom bygger!
sc2.jpg
phasebox.se
P85D
Användarvisningsbild
Feddan
Teslaägare
Inlägg: 1538
Blev medlem: 24 jan 2015 18:49

Re: SC på Falster i Danmark

Inlägg av Feddan »

Klarar man inte 293 km om man toppladdar en Model S?
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
Användarvisningsbild
root
Teslaägare
Inlägg: 247
Blev medlem: 22 okt 2014 20:42
Ort: Skanör Falsterbo
Kontakt:

Re: SC på Falster i Danmark

Inlägg av root »

Misstänker att det är på gränsen. Sedan måste man i så fall tokladda, vilket tar tid, i Köge.

Lite kö runt Hamburg, så är man rökt.
phasebox.se
P85D
Användarvisningsbild
Rich-hard
Teslaägare
Inlägg: 368
Blev medlem: 10 mar 2014 21:26
Ort: Avesta

Re: SC på Falster i Danmark

Inlägg av Rich-hard »

Feddan skrev:
Klarar man inte 293 km om man toppladdar en Model S?
Jo, jag kommer ca 35-37 mil nu på vintern med dubbdäck och värmen på i bilen.
Blev ståendes i en bilkö i torsdags i 1 timme och 40 minuter pga olycka. Då försvann det nästan 2 mil till.
Användarvisningsbild
leiflodde
Teslaägare
Inlägg: 1773
Blev medlem: 31 aug 2014 19:21
Ort: Löddeköpinge

Re: SC på Falster i Danmark

Inlägg av leiflodde »

Rich-hard skrev:
Feddan skrev:
Klarar man inte 293 km om man toppladdar en Model S?
Jo, jag kommer ca 35-37 mil nu på vintern med dubbdäck och värmen på i bilen.
Blev ståendes i en bilkö i torsdags i 1 timme och 40 minuter pga olycka. Då försvann det nästan 2 mil till.
Klarade 39 mil men då var det kallt sista milen och bara 90 de sista 5 milen och 0,3 mil kvar när rullade in på SC, lite räckviddsängest.
Användarvisningsbild
root
Teslaägare
Inlägg: 247
Blev medlem: 22 okt 2014 20:42
Ort: Skanör Falsterbo
Kontakt:

Re: SC på Falster i Danmark

Inlägg av root »

Alltså är det strålande nyheter om/när det kommer en laddare på Falster..

Min egentliga poäng är att den har kommit upp på Teslas hemsida men ingen annanstans. Bara ploppade upp liksom.

Jag har inte hittat källan till information om utbyggnaden..
phasebox.se
P85D
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: SC på Falster i Danmark

Inlägg av Svenssons »

.
Senast redigerad av Svenssons, redigerad totalt 1 gånger.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Andrewas
Inlägg: 20
Blev medlem: 15 aug 2014 22:30

Re: SC på Falster i Danmark

Inlägg av Andrewas »

Svenssons skrev:
Sidan http://supercharge.info/ har bara med byggda, under konstruktion och där det finns tillstånd. Tesla Motors sida tar med plannerade som kanske inte ännu har bygglov. Denna SC lär nog komma upp som permit på Supercharge.info när väl bygglov finns och det lär ske 2015 eftersom de lagt upp den rätt nyligen. Jag skulle gissa att den kommer upp någon gång under mars-maj.
Om den skal komme på supercharge.info avhenger av at noen rapporterer en nøyaktig addresse og har sett en byggetillatelse eller sett at bygging pågår. Har etterlyst litt spionering fra våre danske venner via http://teslaforum.dk/forum/topic/tesla- ... r?&page=37
Användarvisningsbild
root
Teslaägare
Inlägg: 247
Blev medlem: 22 okt 2014 20:42
Ort: Skanör Falsterbo
Kontakt:

Re: SC på Falster i Danmark

Inlägg av root »

Super! Det enda rätta hade varit att lägga den vid avfarten där man svänger av mot Gedser. Då täcker man trafik både över Rödby och Gedser.

Enda problemet är att det är helt öde där, inga McDonalds eller andra skärpmatsställen så långt ögat når.

Finns det exempel på SC som ligger strategiskt bra men utan en korvkiosk?

(IOFS, det är ju Danmark, så borde gå att rulla upp en Steff Houlberg med röde pölser och så är det klart!)
phasebox.se
P85D
Användarvisningsbild
micha
Inlägg: 184
Blev medlem: 16 nov 2014 19:13
Ort: Märsta

Re: SC på Falster i Danmark

Inlägg av micha »

root skrev:
Super! Det enda rätta hade varit att lägga den vid avfarten där man svänger av mot Gedser. Då täcker man trafik både över Rödby och Gedser.

Enda problemet är att det är helt öde där, inga McDonalds eller andra skärpmatsställen så långt ögat når.

Finns det exempel på SC som ligger strategiskt bra men utan en korvkiosk?

(IOFS, det är ju Danmark, så borde gå att rulla upp en Steff Houlberg med röde pölser och så är det klart!)
När som helst. När som helst. Bild
P85D med leverans i mitten på mars!!
Användarvisningsbild
Wahll
Teslaägare
Inlägg: 519
Blev medlem: 13 jul 2014 17:25

Re: SC på Falster i Danmark

Inlägg av Wahll »

root skrev:
Super! Det enda rätta hade varit att lägga den vid avfarten där man svänger av mot Gedser. Då täcker man trafik både över Rödby och Gedser.

Enda problemet är att det är helt öde där, inga McDonalds eller andra skärpmatsställen så långt ögat når.

Finns det exempel på SC som ligger strategiskt bra men utan en korvkiosk?

(IOFS, det är ju Danmark, så borde gå att rulla upp en Steff Houlberg med röde pölser och så är det klart!)
Gott om tid för kontemplation!
MODEL Y, DM LR Midnight Silver, Induction 20"
MODEL ≡, DM LR Svart Aero FSD
Nissan Leaf -15
Skriv svar