Det enda jag har att anmärka på är att den har en förkärlek för att slå ett slag med vindrutetorkarna när man kör under en bro på dagtid. Men det blev lite bättre med 6.1...Kulingen skrev:gellerstam skrev:Funkar regnsensorn så bra att du inte ens behöver en spak till den längre?Kulingen skrev:Det är inte långt därifrån så underbart bra den går med AP2 till och med regnsensorn fungerar otroligt bra nu.Remuz skrev:Är det full selfdrive nu?
(Appropå diskussionen i Model3 tråden http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... 51&t=11554)
Jag nämnde inte den men den månaden den funnits så har den blivit mycket bättre helst dagtid.
Senaste version 2024.8
Moderator: Redaktion
Re: Senaste version 2018.6.1
Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid
Tesla Model 3 LR AWD
Tesla Model X P100DL
Tesla Model X 90D
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid
Re: Senaste version 2018.6.1
Jag upplever att bilen med 2018.6.1 inte inte längre försöker låsa laddkontakten bums när man kopplat i den. Nu väntar den någon sekund extra, bra om man fepplar lite i inkopplingen. Det hände ibland tidigare att den försökte låsa när kontakten inte var riktigt inne, med krångel som följd.
Re: Senaste version 2018.6.1
Samma för mig, i förra versionen högg den snabbt som tusan med låset. Nu är den lite lugnare. Synd bara att min Wall Connector krånglar ändå, men det är en annan historia.
Röd Model S 60 75 facelift - 19" fälgar, AP2, soltak, skinnsäten och köldpaket.
Re: Senaste version 2018.6.1
Ny uppdatering på väg in. Det ska bli spännande att kliva in i bilen imorgonbitti
Stolt ägare till Electra, en Röd Tesla Model S 100D - 201711 med lite kul utrustning.
Re: Senaste version 2018.6.1
6.1? Det var väl då vi fick adaptiva farthållaren?oscfor skrev:Men det blev lite bättre med 6.1...
Re: Senaste version 2018.6.1
Detta verkar vara en prioriterad uppdatering iaf. Väldigt många inklusive mig med AP1 eller ingen AP som hoppat över allt från 50.2 fram till denna.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
- bjornlilja
- Teslaägare
- Inlägg: 159
- Blev medlem: 30 maj 2017 09:37
- Ort: Stockholm
- Kontakt:
Re: Senaste version 2018.6.1
Jag hade inte defroster symbolen tidigare men nu har jag det med 2018.6.1
Vad är det för skillnad på de två olika symbolerna? och vad är det för skillnad mellan defrosting och heating (förvärmning)? precis när jag skrev den här meningen så övergick "defrosting" till "heating" och det är fortfarande minus grader inne i bilen.
Vad är det för skillnad på de två olika symbolerna? och vad är det för skillnad mellan defrosting och heating (förvärmning)? precis när jag skrev den här meningen så övergick "defrosting" till "heating" och det är fortfarande minus grader inne i bilen.
- bjornlilja
- Teslaägare
- Inlägg: 159
- Blev medlem: 30 maj 2017 09:37
- Ort: Stockholm
- Kontakt:
Re: Senaste version 2018.6.1
Defrosting måste ju vara rutan. Borde stått i release notes om det var nytt?
Re: Senaste version 2018.6.1
De tre symbolerna är, från vänster: defrost/"rutblås", sätesvärme och batterivärmare.mgorgis skrev:Jag hade inte defroster symbolen tidigare men nu har jag det med 2018.6.1
Vad är det för skillnad på de två olika symbolerna? och vad är det för skillnad mellan defrosting och heating (förvärmning)? precis när jag skrev den här meningen så övergick "defrosting" till "heating" och det är fortfarande minus grader inne i bilen.
Svart X75D -17
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19572
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Senaste version 2018.6.1
Bäst att ta dom andra oxo så att inga missförstånd finns kvar,
dom fyra från vänster betyder:
varmluft blåser, något mer varmluft blåser, ungefär lika mycket varmluft blåser samt något mindre varmluft blåser (ungefär lika som den första).
Detta gäller dock bara om alla spjäll står på öppet.
dom fyra från vänster betyder:
varmluft blåser, något mer varmluft blåser, ungefär lika mycket varmluft blåser samt något mindre varmluft blåser (ungefär lika som den första).
Detta gäller dock bara om alla spjäll står på öppet.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Senaste version 2018.6.1
xDBjelke skrev:Bäst att ta dom andra oxo så att inga missförstånd finns kvar,
dom fyra från vänster betyder:
varmluft blåser, något mer varmluft blåser, ungefär lika mycket varmluft blåser samt något mindre varmluft blåser (ungefär lika som den första).
Detta gäller dock bara om alla spjäll står på öppet.
Model 3 [Beställt mars 2020]
Renault Zoe [2019]
Model X 75D [2018]
Model 3 [Reserverad mars 2017]
Renault Zoe [2019]
Model X 75D [2018]
Model 3 [Reserverad mars 2017]
Re: Senaste version 2018.6.1
Fick notis om uppdatering natt till igår och skulle själaglad slå igång uppdateringen när jag kommit hem igår kväll.
20 minuter senare får jag en notis om att uppdateringen misslyckades. Väl inne i bilen så står det att uppdateringen misslyckades att jag snällt får vänta med att uppdatera tills bilen laddat ner en ny uppdatering.
Sjukt störigt. Nu är det tre gånger i rad som uppdatering misslyckats på bilen.
20 minuter senare får jag en notis om att uppdateringen misslyckades. Väl inne i bilen så står det att uppdateringen misslyckades att jag snällt får vänta med att uppdatera tills bilen laddat ner en ny uppdatering.
Sjukt störigt. Nu är det tre gånger i rad som uppdatering misslyckats på bilen.
Re: Senaste version 2018.6.1
Har du en ap2.5 bil så felar uppdateringen pga något i falkonvinge-låset. Du måste lämna in bilen för att få den uppdaterad.lobbin skrev:Fick notis om uppdatering natt till igår och skulle själaglad slå igång uppdateringen när jag kommit hem igår kväll.
20 minuter senare får jag en notis om att uppdateringen misslyckades. Väl inne i bilen så står det att uppdateringen misslyckades att jag snällt får vänta med att uppdatera tills bilen laddat ner en ny uppdatering.
Sjukt störigt. Nu är det tre gånger i rad som uppdatering misslyckats på bilen.
- mattiasottosson
- Teslaägare
- Inlägg: 225
- Blev medlem: 30 mar 2016 17:33
- Ort: Tjockhult
Re: Senaste version 2018.6.1
Men, vad betyder det när det är grått respektive blått? Är det neutral varmluft, och något mindre varm varmluft då?Bjelke skrev:Bäst att ta dom andra oxo så att inga missförstånd finns kvar,
dom fyra från vänster betyder:
varmluft blåser, något mer varmluft blåser, ungefär lika mycket varmluft blåser samt något mindre varmluft blåser (ungefär lika som den första).
Detta gäller dock bara om alla spjäll står på öppet.
S75D (uncorked), pano, midnight silver. | Model 3 reserverad 2016-03-31
http://--- -> 9000kr rabatt + Fri supercharging.
http://--- -> 9000kr rabatt + Fri supercharging.
Re: Senaste version 2018.6.1
I den vänstra skärmen längst ner i vänstra hörnet till vänster om batterprocenten så kom det upp en snöflinga några gånger i morse. Set var minus 11 grader kallt. Beror denna symbol på kallt batteri eller vad?
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19572
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Senaste version 2018.6.1
Stämmer, kallt batteri (dvs låg/ingen regen och även låg effekt vid laddning samt begränsad maxeffekt)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- mattiasottosson
- Teslaägare
- Inlägg: 225
- Blev medlem: 30 mar 2016 17:33
- Ort: Tjockhult
Re: Senaste version 2018.6.1
Yes. Det betyder att en del av batteriet inte finns tillgängligt pga kylan som jag har förstått det. Kan även påverka beräkningen av räckvidden.Kulingen skrev:I den vänstra skärmen längst ner i vänstra hörnet till vänster om batterprocenten så kom det upp en snöflinga några gånger i morse. Set var minus 11 grader kallt. Beror denna symbol på kallt batteri eller vad?
S75D (uncorked), pano, midnight silver. | Model 3 reserverad 2016-03-31
http://--- -> 9000kr rabatt + Fri supercharging.
http://--- -> 9000kr rabatt + Fri supercharging.
Re: Senaste version 2018.6.1
Nu är det en modell S visserligen. De första två gångerna den misslyckades var när SC för göra uppdatering.beef skrev:Har du en ap2.5 bil så felar uppdateringen pga något i falkonvinge-låset. Du måste lämna in bilen för att få den uppdaterad.lobbin skrev:Fick notis om uppdatering natt till igår och skulle själaglad slå igång uppdateringen när jag kommit hem igår kväll.
20 minuter senare får jag en notis om att uppdateringen misslyckades. Väl inne i bilen så står det att uppdateringen misslyckades att jag snällt får vänta med att uppdatera tills bilen laddat ner en ny uppdatering.
Sjukt störigt. Nu är det tre gånger i rad som uppdatering misslyckats på bilen.
Väntar dock på ett nytt dörrhandtag så lär förhoppningsvis lösa sig då.
Re: Senaste version 2018.6.1
Säker på att det inte är en model X?lobbin skrev:Nu är det en modell S visserligen. De första två gångerna den misslyckades var när SC för göra uppdatering.beef skrev:Har du en ap2.5 bil så felar uppdateringen pga något i falkonvinge-låset. Du måste lämna in bilen för att få den uppdaterad.lobbin skrev:Fick notis om uppdatering natt till igår och skulle själaglad slå igång uppdateringen när jag kommit hem igår kväll.
20 minuter senare får jag en notis om att uppdateringen misslyckades. Väl inne i bilen så står det att uppdateringen misslyckades att jag snällt får vänta med att uppdatera tills bilen laddat ner en ny uppdatering.
Sjukt störigt. Nu är det tre gånger i rad som uppdatering misslyckats på bilen.
Väntar dock på ett nytt dörrhandtag så lär förhoppningsvis lösa sig då.
Re: Senaste version 2018.6.1
Om uppdateringen tror att bilen är en X så förstår jag att den misslyckas med att reda ut status på dörrarnabeef skrev:Säker på att det inte är en model X?
Re: Senaste version 2018.6.1
Grått verkar vara när appen inte vet kupétemperaturen. Blått när kupétemperaturen är högre än måltemperaruren.mattiasottosson skrev:Men, vad betyder det när det är grått respektive blått? Är det neutral varmluft, och något mindre varm varmluft då?Bjelke skrev:Bäst att ta dom andra oxo så att inga missförstånd finns kvar,
dom fyra från vänster betyder:
varmluft blåser, något mer varmluft blåser, ungefär lika mycket varmluft blåser samt något mindre varmluft blåser (ungefär lika som den första).
Detta gäller dock bara om alla spjäll står på öppet.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Re: Senaste version 2018.6.1
De nya symbolerna kom väl i samband med förra uppdateringen till appen för 2 veckor sedan i v3.3.1 antar jag. Men att de inte fått full verkan förrän nu med update till 2018.6.1 i bilen.bjornlilja skrev:Defrosting måste ju vara rutan. Borde stått i release notes om det var nytt?
Re: Senaste version 2018.6.1
Idag efter lunch så fanns återigen uppdateringen att ladda ner och den här gången fungerade det alldeles utmärktlobbin skrev:Nu är det en modell S visserligen. De första två gångerna den misslyckades var när SC för göra uppdatering.
Har inte läst några rapporter om sensorerna funkar bättre som utlovat, men får väl hålla tummarna.
Re: Senaste version 2018.6.1
Har 2018.6.1 sedan någon vecka tillbaka men har nu fått en notis om att det finns en ny uppdatering. Hittar inte info online på att någon har fått högre, så jag undrar vad det kan vara?