Uppdatera och låt oss höra vad du fårSoja86 skrev:Har 2018.6.1 sedan någon vecka tillbaka men har nu fått en notis om att det finns en ny uppdatering. Hittar inte info online på att någon har fått högre, så jag undrar vad det kan vara?
Senaste version 2024.8
Moderator: Redaktion
Re: Senaste version 2018.6.1
Re: Senaste version 2018.6.1
Det kanske är detta enligt the interwebs.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Re: Senaste version 2018.6.1
Är det inte så att det är snarare uppdateringen av appen som implementerar dessa små inställningar? Förutsätter så klart att stödet finns i bilens mjukvara.bjornlilja skrev:Defrosting måste ju vara rutan. Borde stått i release notes om det var nytt?
För min del blir det onödigt med sätesvärmare då det redan är behagligt i kupén och dessutom drar det mer el när man inte är kopplad till elen.
Defrost är ju också onödigt när det är ingen is eller snö på rutan
Re: Senaste version 2018.6.1
Det där är väl release notes för 6.1? Soja86 hade ju redan den och fick notis om ytterligare en.bjelkeman skrev:Det kanske är detta enligt the interwebs.
Svart X75D -17
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19572
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Senaste version 2018.6.1
Det kan ju vara olika versioner även på tex 2018.6.1 xxxxxxx,Soja86 skrev:Har 2018.6.1 sedan någon vecka tillbaka men har nu fått en notis om att det finns en ny uppdatering. Hittar inte info online på att någon har fått högre, så jag undrar vad det kan vara?
jag har idag tex fått 2018.6.1 641efac (för övrigt den första för mig sedan December),
vilken version enligt dom sista tecknen hade du förut?
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Senaste version 2018.6.1
Jag fick också precis 2018.6.1 641efac, och jag hade en annan 2018.6.1 innan dess, minns tyvärr inte vilken commit-hash det var. Gissar att det är en liten fix av något ”oops”-fel dom ville fixa till snabbt.
Röd Model S 60 75 facelift - 19" fälgar, AP2, soltak, skinnsäten och köldpaket.
Re: Senaste version 2018.6.1
eric skrev:Jag fick också precis 2018.6.1 641efac, och jag hade en annan 2018.6.1 innan dess, minns tyvärr inte vilken commit-hash det var. Gissar att det är en liten fix av något ”oops”-fel dom ville fixa till snabbt.
Svart X75D -17
Re: Senaste version 2018.6.1
Jag tror ni rört ihop era versioner. Ingen har rapporterat någon annan version 2018.6.1 än 641efac. Däremot fanns ju 2018.6 dessförinnan...
Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid
Tesla Model 3 LR AWD
Tesla Model X P100DL
Tesla Model X 90D
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid
Re: Senaste version 2018.6.1
Det fanns en version 2018.6 ett jättelitet tageric skrev:Jag fick också precis 2018.6.1 641efac, och jag hade en annan 2018.6.1 innan dess, minns tyvärr inte vilken commit-hash det var. Gissar att det är en liten fix av något ”oops”-fel dom ville fixa till snabbt.
Re: Senaste version 2018.6.1
Ni som har använt er av förvarning av batteriet, har ni blivit av med alla gula sträcken i effektkurvan? Jag blir bara av med ca 50% av desss.
Re: Senaste version 2018.6.1
Bara ca 50% precis som din bild. Dock har bilen då stått inkopplad med 10A enfas. Kanske den värmer mer/snabbare om den får mer kräm...Kulingen skrev:Ni som har använt er av förvarning av batteriet, har ni blivit av med alla gula sträcken i effektkurvan? Jag blir bara av med ca 50% av desss.
MYP -22
MS 75D -17 (såld -22)
MS 75D -17 (såld -22)
Re: Senaste version 2018.6.1
Tackar, jag laddade med 13A enfaserkap skrev:Bara ca 50% precis som din bild. Dock har bilen då stått inkopplad med 10A enfas. Kanske den värmer mer/snabbare om den får mer kräm...Kulingen skrev:Ni som har använt er av förvarning av batteriet, har ni blivit av med alla gula sträcken i effektkurvan? Jag blir bara av med ca 50% av desss.
Re: Senaste version 2018.6.1
Med 3x5A och -13 i luften så vart det bara två hack (typ 25%) som försvann med 90min värmning.
P85D svart/svart med gratis SuC
Re: Senaste version 2018.6.1
Enfas räcker inte långt vid förvärmning. Full värmning tar ca 6kw effekt, dvs mer än dubbel effekt mot vad uttaget levererar. Så är det kallt ute får ni inte mer förvärmning än så.
Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid
Tesla Model 3 LR AWD
Tesla Model X P100DL
Tesla Model X 90D
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid
Re: Senaste version 2018.6.1
Samma här, även med 3x16 A. Bättre än inget, men man undrar ju varför den inte kan värma helt.
90D
Re: Senaste version 2018.6.1
Vaddå, är det olika mellan bilarna? Min bil värmer full styrka oavsett laddstyrka. Står den inkopplad på enfas 10A (vilket den nästan alltid gör) tappar jag laddnivå, eftersom förvärmning drar mer än laddningen levererar. Eller missförstår jag er nu?
Svart X75D -17
Re: Senaste version 2018.6.1
Nej, det var jag som funderade på om bilen värmde på mindre effekt om man samtidigt laddar med mindre effekt (eller inte laddar alls). Antar att bilens laddare av batteriet inte klarar av att värma upp batteriet tillräckligt när det är riktigt kallt. Dock är frågan om det fungerar bättre vid SuC då man även laddar på bra i batteriet.rockard skrev:Vaddå, är det olika mellan bilarna? Min bil värmer full styrka oavsett laddstyrka. Står den inkopplad på enfas 10A (vilket den nästan alltid gör) tappar jag laddnivå, eftersom förvärmning drar mer än laddningen levererar. Eller missförstår jag er nu?
MYP -22
MS 75D -17 (såld -22)
MS 75D -17 (såld -22)
Re: Senaste version 2018.6.1
Jag kan intyga att det är samma effekt oavsett om den är inkopplad eller inte och då spelar det inte heller nån roll hur många kW som kommer ur väggen
Totalt när den toppar (-15 ute hela natten) så drar coupe och batteri värme 8kWh nu har inte jag de senare uppdateringar som kör stolvärme bakrutan ratten osv men tror inte dessa drar så mycket extra
Vad som är vad av de 8kW är svårt att säga.
Totalt när den toppar (-15 ute hela natten) så drar coupe och batteri värme 8kWh nu har inte jag de senare uppdateringar som kör stolvärme bakrutan ratten osv men tror inte dessa drar så mycket extra
Vad som är vad av de 8kW är svårt att säga.
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Re: Senaste version 2018.6.1
förvärmning på ratt mm fungerar men får inte upp det nya menyvalet i telefonen
Re: Senaste version 2018.6.1
11 kW faktiskt... Om både batterivärmare och kupévärmare jobbar fullt.oscfor skrev:Enfas räcker inte långt vid förvärmning. Full värmning tar ca 6kw effekt, dvs mer än dubbel effekt mot vad uttaget levererar. Så är det kallt ute får ni inte mer förvärmning än så.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Senaste version 2018.6.1
11 kW är max... Oklart varför inte 12 kW är max dock då både kupévärmare och batterivärmare är på 6 kW vardera.e5m1r skrev:Jag kan intyga att det är samma effekt oavsett om den är inkopplad eller inte och då spelar det inte heller nån roll hur många kW som kommer ur väggen
Totalt när den toppar (-15 ute hela natten) så drar coupe och batteri värme 8kWh nu har inte jag de senare uppdateringar som kör stolvärme bakrutan ratten osv men tror inte dessa drar så mycket extra
Vad som är vad av de 8kW är svårt att säga.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Senaste version 2018.6.1
Software version 2018.7 a3159ea was just detected on a Tesla Model S 90D with Autopilot 2 hardware. The highest previous version was 2018.6.1 641efac. You were alerted per your settings on TeslaFi.com.
Re: Senaste version 2018.6.1
Förmodligen beta-version (udda veckor) då enbart de med 2018.5 har uppdaterats till 2018.7 (fanns totalt 5st användare med 2018.5 om jag kommer ihåg rätt).beef skrev:Software version 2018.7 a3159ea was just detected on a Tesla Model S 90D with Autopilot 2 hardware. The highest previous version was 2018.6.1 641efac. You were alerted per your settings on TeslaFi.com.
Senast redigerad av erkap, redigerad totalt 1 gånger.
MYP -22
MS 75D -17 (såld -22)
MS 75D -17 (såld -22)
Re: Senaste version 2018.6.1
Var också konfunderad, men om du uppdaterat appen på telefonen och slår igång förvärmning via appen när bilen är tillräckligt kall, dyker de nya ikonerna upp. Inte gömda i någon ny meny.kontakten2 skrev:förvärmning på ratt mm fungerar men får inte upp det nya menyvalet i telefonen
2021 3LR | Red Multi-Coat | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
2017 X90D | Midnight Silver | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
2017 X90D | Midnight Silver | Ultra White | XPEL Stealth | FSD