Det är ju jättefånigt. Vill ju kunna välja själv om rattvärmen ska vara på eller inte. Har själv väldigt kalla händer, så även om det är e.x 10 grader varmt ute så vill jag nog allt ha rattvärme.Alfred skrev:Var också konfunderad, men om du uppdaterat appen på telefonen och slår igång förvärmning via appen när bilen är tillräckligt kall, dyker de nya ikonerna upp. Inte gömda i någon ny meny.kontakten2 skrev:förvärmning på ratt mm fungerar men får inte upp det nya menyvalet i telefonen
Senaste version 2024.8
Moderator: Redaktion
- Teslaspolen
- Teslaägare
- Inlägg: 4057
- Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
- Ort: Siljan
Re: Senaste version 2018.6.1
Har tagit det oranga pillret https://www.youtube.com/channel/UC0intL ... G-xAvUEO-A
Re: Senaste version 2018.7
Den toppar 8kWh när både batteriförvärmning och coupe är igångLegato skrev:11 kW faktiskt... Om både batterivärmare och kupévärmare jobbar fullt.oscfor skrev:Enfas räcker inte långt vid förvärmning. Full värmning tar ca 6kw effekt, dvs mer än dubbel effekt mot vad uttaget levererar. Så är det kallt ute får ni inte mer förvärmning än så.
Kommer inte ihåg vad den toppade innan har dock för mig att det var 4kWh på bara värme
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
- Monark1954
- Teslaägare
- Inlägg: 1012
- Blev medlem: 25 mar 2016 10:02
- Ort: Umeå
Re: Senaste version 2018.7
Nya versioner är som nya uppdateringar av jobbets program.
Man vinner något men tappar alltid någon vald inställning.
Nu hade Range Mode ställt sig i ON. Svor i Sundsvall att jag bara fick 60 kW.
Nu på Chademo i Söderhamn hittar jag felet.
Ställ tillbaka Range Mode till OFF på vintern.
Man vinner något men tappar alltid någon vald inställning.
Nu hade Range Mode ställt sig i ON. Svor i Sundsvall att jag bara fick 60 kW.
Nu på Chademo i Söderhamn hittar jag felet.
Ställ tillbaka Range Mode till OFF på vintern.
Tesla modell X Plaid 2023 röd Multi Coat. Den heter OBELIX. Stark med röda flätor.
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19572
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Senaste version 2018.7
Det är ju fasen att jag inte får någon 2018.x-uppdatering. Kör fortfarande runt med 2017.50 nu hade det varit riktigt skönt med alla nya funktioner för kallt klimat.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Senaste version 2018.7
Har läst att både värmare för inne i bilen och för batteripacken är på 6kW (inget h, ska ju varav effekten) vardera på flera ställen.e5m1r skrev:Den toppar 8kWh när både batteriförvärmning och coupe är igångLegato skrev:11 kW faktiskt... Om både batterivärmare och kupévärmare jobbar fullt.oscfor skrev:Enfas räcker inte långt vid förvärmning. Full värmning tar ca 6kw effekt, dvs mer än dubbel effekt mot vad uttaget levererar. Så är det kallt ute får ni inte mer förvärmning än så.
Kommer inte ihåg vad den toppade innan har dock för mig att det var 4kWh på bara värme
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Re: Senaste version 2018.7
Du är inte ensamHelectriC skrev:Det är ju fasen att jag inte får någon 2018.x-uppdatering. Kör fortfarande runt med 2017.50 nu hade det varit riktigt skönt med alla nya funktioner för kallt klimat.
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Re: Senaste version 2018.7
Det är också vad jag läst om effekten 6kW vardera men jag har aldrig set högre förbrukning än 8kWh när båda går på max (-15)Svenssons skrev:Har läst att både värmare för inne i bilen och för batteripacken är på 6kW (inget h, ska ju varav effekten) vardera på flera ställen.e5m1r skrev:Den toppar 8kWh när både batteriförvärmning och coupe är igångLegato skrev:11 kW faktiskt... Om både batterivärmare och kupévärmare jobbar fullt.oscfor skrev:Enfas räcker inte långt vid förvärmning. Full värmning tar ca 6kw effekt, dvs mer än dubbel effekt mot vad uttaget levererar. Så är det kallt ute får ni inte mer förvärmning än så.
Kommer inte ihåg vad den toppade innan har dock för mig att det var 4kWh på bara värme
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Re: Senaste version 2018.7
Yes, de är på 6kW styck men av någon anledning tas det aldrig ut mer än 11kW totalt. Kanske är de på tex 5,7 kW styck vilket avrundat blir 6 kW, medan totalen blir 11,4 kW avrundat till 11 kWSvenssons skrev:Har läst att både värmare för inne i bilen och för batteripacken är på 6kW (inget h, ska ju varav effekten) vardera på flera ställen.e5m1r skrev:Den toppar 8kWh när både batteriförvärmning och coupe är igångLegato skrev:11 kW faktiskt... Om både batterivärmare och kupévärmare jobbar fullt.oscfor skrev:Enfas räcker inte långt vid förvärmning. Full värmning tar ca 6kw effekt, dvs mer än dubbel effekt mot vad uttaget levererar. Så är det kallt ute får ni inte mer förvärmning än så.
Kommer inte ihåg vad den toppade innan har dock för mig att det var 4kWh på bara värme
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Senaste version 2018.7
Som sagt, beta-version endast för betatestare.Kulingen skrev:En udda siffra efter årtalet och inte en Tesla 3, vad har hänt?
MYP -22
MS 75D -17 (såld -22)
MS 75D -17 (såld -22)
Re: Senaste version 2018.7
Fick 2018.6 igår, men vad hjälper det när de smarta funktionerna ligger i 2018.7?e5m1r skrev:Du är inte ensamHelectriC skrev:Det är ju fasen att jag inte får någon 2018.x-uppdatering. Kör fortfarande runt med 2017.50 nu hade det varit riktigt skönt med alla nya funktioner för kallt klimat.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Senaste version 2018.7
Vilka smarta funktioner ligger i betan 2018.7?HelectriC skrev:Fick 2018.6 igår, men vad hjälper det när de smarta funktionerna ligger i 2018.7?e5m1r skrev:Du är inte ensamHelectriC skrev:Det är ju fasen att jag inte får någon 2018.x-uppdatering. Kör fortfarande runt med 2017.50 nu hade det varit riktigt skönt med alla nya funktioner för kallt klimat.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Re: Senaste version 2018.7
Misstänker att du glömt uppdatera appen till telefonen?HelectriC skrev:Fick 2018.6 igår, men vad hjälper det när de smarta funktionerna ligger i 2018.7?e5m1r skrev:Du är inte ensamHelectriC skrev:Det är ju fasen att jag inte får någon 2018.x-uppdatering. Kör fortfarande runt med 2017.50 nu hade det varit riktigt skönt med alla nya funktioner för kallt klimat.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
- Gustafsson
- Teslaägare
- Inlägg: 5517
- Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
- Ort: Linköping
Re: Senaste version 2018.7
Fick min 18.6 för ett par dagar sedan, väldigt nice att bakrutedefrostern nu går igång vid förvärmning via appen. OTA kan inte nog hyllas !
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Re: Senaste version 2018.6.1
Den mittre symbolen är sätesvärme, men det går inte att styra den på/av och heller inte läge 1-3. Eller är det någon som vet hur det går till?mgorgis skrev:Jag hade inte defroster symbolen tidigare men nu har jag det med 2018.6.1
Vad är det för skillnad på de två olika symbolerna? och vad är det för skillnad mellan defrosting och heating (förvärmning)? precis när jag skrev den här meningen så övergick "defrosting" till "heating" och det är fortfarande minus grader inne i bilen.
Model S LR 2023, tidigare Model 3 Performance 2022, M3 2021, S90D 2019, 2016
Re: Senaste version 2018.6.1
Hmm....tråkigt att man måste antingen ha allt eller inget! för mig duger kupévärmenRennwagen skrev:Den mittre symbolen är sätesvärme, men det går inte att styra den på/av och heller inte läge 1-3. Eller är det någon som vet hur det går till?mgorgis skrev:Jag hade inte defroster symbolen tidigare men nu har jag det med 2018.6.1
Vad är det för skillnad på de två olika symbolerna? och vad är det för skillnad mellan defrosting och heating (förvärmning)? precis när jag skrev den här meningen så övergick "defrosting" till "heating" och det är fortfarande minus grader inne i bilen.
Re: Senaste version 2018.7
Lämnade bilen med rattvärmen på igår. Efter att ha kört förvärmning i em timme kändes det som ratten skulle smälta... kanske inte helt genomtänkt funktion?
Re: Senaste version 2018.7
Nej, appen är uppdaterad, men jag får inte upp stolsvärme och ratt. Bara mittensymbolen (de tre vågorna). Det är väl batteriet?Legato skrev:Misstänker att du glömt uppdatera appen till telefonen?HelectriC skrev:Fick 2018.6 igår, men vad hjälper det när de smarta funktionerna ligger i 2018.7?e5m1r skrev:Du är inte ensamHelectriC skrev:Det är ju fasen att jag inte får någon 2018.x-uppdatering. Kör fortfarande runt med 2017.50 nu hade det varit riktigt skönt med alla nya funktioner för kallt klimat.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Senaste version 2018.7
De tre vågorna är symbolen för stolsvärmen.HelectriC skrev:Nej, appen är uppdaterad, men jag får inte upp stolsvärme och ratt. Bara mittensymbolen (de tre vågorna). Det är väl batteriet?Legato skrev:Misstänker att du glömt uppdatera appen till telefonen?HelectriC skrev:Fick 2018.6 igår, men vad hjälper det när de smarta funktionerna ligger i 2018.7?e5m1r skrev:Du är inte ensamHelectriC skrev:Det är ju fasen att jag inte får någon 2018.x-uppdatering. Kör fortfarande runt med 2017.50 nu hade det varit riktigt skönt med alla nya funktioner för kallt klimat.
Re: Senaste version 2018.7
De tre symbolerna är, från vänster: defrost/"rutblås", sätesvärme och batterivärmare.HelectriC skrev:Nej, appen är uppdaterad, men jag får inte upp stolsvärme och ratt. Bara mittensymbolen (de tre vågorna). Det är väl batteriet?Legato skrev:Misstänker att du glömt uppdatera appen till telefonen?HelectriC skrev:Fick 2018.6 igår, men vad hjälper det när de smarta funktionerna ligger i 2018.7?e5m1r skrev:Du är inte ensamHelectriC skrev:Det är ju fasen att jag inte får någon 2018.x-uppdatering. Kör fortfarande runt med 2017.50 nu hade det varit riktigt skönt med alla nya funktioner för kallt klimat.
Men det verkar som om sätesvärme slås på automatiskt bara om den varit på sist man använde bilen samt att det är tillräckligt kallt. För mig går det inte att styra och jag har uppdaterat appen.
Model S LR 2023, tidigare Model 3 Performance 2022, M3 2021, S90D 2019, 2016
Re: Senaste version 2018.7
Så blir det inte för mig, känns som rattvärmen minskar efter ett tag. Jag har alltid rattvärmen på och har förvämt bilen i mer än en timme. Det kan även vara så att vi upplever värmen olika.bullen skrev:Lämnade bilen med rattvärmen på igår. Efter att ha kört förvärmning i em timme kändes det som ratten skulle smälta... kanske inte helt genomtänkt funktion?
Model S 90D -17
- TeslaTissel
- Teslaägare
- Inlägg: 2550
- Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
- Ort: Mälardalen Västerås etc
- Kontakt:
Re: Senaste version 2018.7
Är osäker om det här hamnar i rätt tråd men.....
Tesla’s new ‘light-years ahead’ navigation and maps engine is ‘almost done’, says Elon Musk
https://electrek.co/2018/03/04/tesla-ne ... elon-musk/
Tesla’s new ‘light-years ahead’ navigation and maps engine is ‘almost done’, says Elon Musk
https://electrek.co/2018/03/04/tesla-ne ... elon-musk/