Fundering
Kan RWD få 100 pack ?
Har för mig att han i USA som bygde om sin pre ap P85 till P100 fick simulera front motor
Följdfråga kan man även byta bakre motor till P ?
Det vore coolt. Min bil skulle bli en riktig unicorn - P100+ RWD
660 hk kan man få ut, men då får man även byta lite drivaxlar titt som tätt.
Rekommenderad uteffekt är 570 hk.
Finns nog en anledning till att de inte gör några fler P RWD-bilar..
Model S P85+ med AP Model 3 Long Range 2021 med FSD
Model S Standard Range Raven
Om du köper en dator idag så kommer ofta MS Office förinstallerad som trial-licens. Med din argumentation så är det alltså helt ok att hacka serial/aktivering för att programvaran låg förinstallerad?
Nä, MS Office avinstallerar man direkt och ersätter med LibreOffice.
Om du köper en dator idag så kommer ofta MS Office förinstallerad som trial-licens. Med din argumentation så är det alltså helt ok att hacka serial/aktivering för att programvaran låg förinstallerad?
Nä, MS Office avinstallerar man direkt och ersätter med LibreOffice.
Om jag tolkar rätt så är det 85 som gäller för RWD
Jag har en Unicorn P90 sedan i somras helt i Teslas regi.
Så 90 ska gå på rwd
Pre face lift ?
Det borde väl funka med alla batterier med rätt spänning åtminstone för
det spelar ingen roll för motorn och invertern vilket batteri som ligger bakom,
så i princip ska det funka även med 100-batteri
Om jag tolkar rätt så är det 85 som gäller för RWD
Jag har en Unicorn P90 sedan i somras helt i Teslas regi.
Så 90 ska gå på rwd
Pre face lift ?
Det borde väl funka med alla batterier med rätt spänning åtminstone för
det spelar ingen roll för motorn och invertern vilket batteri som ligger bakom,
så i princip ska det funka även med 100-batteri
Jag tror att det har att göra med att 100 batt fanns aldrig till rwd och bilen känner inte igen en config som inte fanns
Som nämnt tidigare så har hackaren i USA varit tvungen att simulera motor fram för att få till en P100
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Om jag tolkar rätt så är det 85 som gäller för RWD
Jag har en Unicorn P90 sedan i somras helt i Teslas regi.
Så 90 ska gå på rwd
Pre face lift ?
Det borde väl funka med alla batterier med rätt spänning åtminstone för
det spelar ingen roll för motorn och invertern vilket batteri som ligger bakom,
så i princip ska det funka även med 100-batteri
Jag tror att det har att göra med att 100 batt fanns aldrig till rwd och bilen känner inte igen en config som inte fanns
Som nämnt tidigare så har hackaren i USA varit tvungen att simulera motor fram för att få till en P100
Om jag tolkar rätt så är det 85 som gäller för RWD
Jag har en Unicorn P90 sedan i somras helt i Teslas regi.
Så 90 ska gå på rwd
Pre face lift ?
Det borde väl funka med alla batterier med rätt spänning åtminstone för
det spelar ingen roll för motorn och invertern vilket batteri som ligger bakom,
så i princip ska det funka även med 100-batteri
Jag tror att det har att göra med att 100 batt fanns aldrig till rwd och bilen känner inte igen en config som inte fanns
Som nämnt tidigare så har hackaren i USA varit tvungen att simulera motor fram för att få till en P100
Han som kom med batteriet åkte med en s85 -13. Inget speciellt som behöves göras.
Däremot om man har en bakhjulsdriven och vill lura till sig mer effekt krävs en del modifikation.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Jag har en Unicorn P90 sedan i somras helt i Teslas regi.
Så 90 ska gå på rwd
Pre face lift ?
Det borde väl funka med alla batterier med rätt spänning åtminstone för
det spelar ingen roll för motorn och invertern vilket batteri som ligger bakom,
så i princip ska det funka även med 100-batteri
Jag tror att det har att göra med att 100 batt fanns aldrig till rwd och bilen känner inte igen en config som inte fanns
Som nämnt tidigare så har hackaren i USA varit tvungen att simulera motor fram för att få till en P100
Han som kom med batteriet åkte med en s85 -13. Inget speciellt som behöves göras.
Däremot om man har en bakhjulsdriven och vill lura till sig mer effekt krävs en del modifikation.
Så du menar att jag kan uppa till 100 utan några problem om jag inte vill uppa prestanda
Eller den kanske går lite upp av sig själv i och med spänning ?
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Det borde väl funka med alla batterier med rätt spänning åtminstone för
det spelar ingen roll för motorn och invertern vilket batteri som ligger bakom,
så i princip ska det funka även med 100-batteri
Jag tror att det har att göra med att 100 batt fanns aldrig till rwd och bilen känner inte igen en config som inte fanns
Som nämnt tidigare så har hackaren i USA varit tvungen att simulera motor fram för att få till en P100
Han som kom med batteriet åkte med en s85 -13. Inget speciellt som behöves göras.
Däremot om man har en bakhjulsdriven och vill lura till sig mer effekt krävs en del modifikation.
Så du menar att jag kan uppa till 100 utan några problem om jag inte vill uppa prestanda
Eller den kanske går lite upp av sig själv i och med spänning ?
Ja och du får lite bättre krut per automatik IOM 100 batteriet
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Han som kom med batteriet åkte med en s85 -13. Inget speciellt som behöves göras.
Däremot om man har en bakhjulsdriven och vill lura till sig mer effekt krävs en del modifikation.
Så, han kom hem till dig och ni bytte batteri med varandra? Fick du pant på ditt 85-batteri? Förstår att du skall summera senare, detta är på tok för bra för att vänta på!
Han som kom med batteriet åkte med en s85 -13. Inget speciellt som behöves göras.
Däremot om man har en bakhjulsdriven och vill lura till sig mer effekt krävs en del modifikation.
Så, han kom hem till dig och ni bytte batteri med varandra? Fick du pant på ditt 85-batteri? Förstår att du skall summera senare, detta är på tok för bra för att vänta på!
Han tar ditt batteri i inbyte.
Edit:
Ja, vi bytte batteri.
Visst är det!
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Priset för bytta från 90D till 100D Model X (ca 195.000 + moms ) är det bytta priset om dom tar 90 batteriet i inbytta ?
Model S 85D AP 1 April 15 - Januari 17 (115.000 km)
Model X 90D AP 2 - FSD - Januari 17 - December 2020 (155.000 km)
Model 3 LR (2021) December 2020 -
Model Y PLR beställd