Trafikverkets presschef: Elbilister behöver reservdunk!
Moderator: Redaktion
Re: Trafikverkets presschef: Elbilister behöver reservdunk!
Okunskap som vanligt....
Ju högre upp på maktstegen man kommer desto mer bortkopplad från verkligheten verkar folk bli.
Några exempel på mobil DC-laddning.
Eller så bogserar man bilen och låter regenereringen ladda upp bilen.
Kanske inte bästa lösningen på vintern dock.
Ju högre upp på maktstegen man kommer desto mer bortkopplad från verkligheten verkar folk bli.
Några exempel på mobil DC-laddning.
Eller så bogserar man bilen och låter regenereringen ladda upp bilen.
Kanske inte bästa lösningen på vintern dock.
Re: Trafikverkets presschef: Elbilister behöver reservdunk!
Fast apropå okunskap, det kan vara bra att nämna att gör man som i videon du postade och något går sönder så kommer man inte kunna få det som ett garantiärende.[JM] skrev:Okunskap som vanligt....
Eller så bogserar man bilen och låter regenereringen ladda upp bilen.
Kanske inte bästa lösningen på vintern dock.
Bättre att göra rätt istället.
https://www.tesla.com/ownersmanual/mode ... 5038D.html
Re: Trafikverkets presschef: Elbilister behöver reservdunk!
Att göra rätt är naturligtvis alltid det bästa alternativet.Curik skrev:Fast apropå okunskap, det kan vara bra att nämna att gör man som i videon du postade och något går sönder så kommer man inte kunna få det som ett garantiärende.[JM] skrev:Okunskap som vanligt....
Eller så bogserar man bilen och låter regenereringen ladda upp bilen.
Kanske inte bästa lösningen på vintern dock.
Bättre att göra rätt istället.
https://www.tesla.com/ownersmanual/mode ... 5038D.html
Re: Trafikverkets presschef: Elbilister behöver reservdunk!
Vafalls!
Önskade att man kunde reagera just med ett utropstecken när SVTs och andra nyhetsredaktioner trampar i klaveret och gör en upprörd.
Tyvärr börjar man bli så pass luttrad av att det numera är mer regel än undantag med bristande saklighet i nyhetsrapporteringen.
Detta gäller inte minst i frågor om klimat, energi och politik. Frågor som tas ur sitt ofta komplexa sammanhang och snuttifieras och på så sätt bidrar till att
inslagen vinklas till någons förmån. Detta leder till att merparten av de som konsumerar nyheter via rubriksättningar utan helhetssyn invaggas i
förenklade och ofta felaktiga slutsatser. Utifrån personliga preferenser drar sedan bristande saklighet och vinklade inslag vidare till opinionsbildare i sociala medier, som får allt för många att svälja soppan utan vidare kritisk granskning.
Ett av de främsta exemplen på konsekvenser av skev nyhetsrapportering är förmodligen stormningen av Capitolium den 6 januari 2021.
Det ger oss också en sammansättning av politiker i Riksdagen som för att kunna återväljas till nästa mandatperiod faller in i körsången med lättköpta argument långt ifrån välgrundad sakpolitik. Därav min åsikt, vi får de politiker vi förtjänar. Varför? Jo, det är jobbigt och ansvarsfullt att tänka fritt.
Hur var det nu med sakligheten?
https://www.google.com/search?q=krav+p% ... nt=gws-wiz
Önskade att man kunde reagera just med ett utropstecken när SVTs och andra nyhetsredaktioner trampar i klaveret och gör en upprörd.
Tyvärr börjar man bli så pass luttrad av att det numera är mer regel än undantag med bristande saklighet i nyhetsrapporteringen.
Detta gäller inte minst i frågor om klimat, energi och politik. Frågor som tas ur sitt ofta komplexa sammanhang och snuttifieras och på så sätt bidrar till att
inslagen vinklas till någons förmån. Detta leder till att merparten av de som konsumerar nyheter via rubriksättningar utan helhetssyn invaggas i
förenklade och ofta felaktiga slutsatser. Utifrån personliga preferenser drar sedan bristande saklighet och vinklade inslag vidare till opinionsbildare i sociala medier, som får allt för många att svälja soppan utan vidare kritisk granskning.
Ett av de främsta exemplen på konsekvenser av skev nyhetsrapportering är förmodligen stormningen av Capitolium den 6 januari 2021.
Det ger oss också en sammansättning av politiker i Riksdagen som för att kunna återväljas till nästa mandatperiod faller in i körsången med lättköpta argument långt ifrån välgrundad sakpolitik. Därav min åsikt, vi får de politiker vi förtjänar. Varför? Jo, det är jobbigt och ansvarsfullt att tänka fritt.
Hur var det nu med sakligheten?
https://www.google.com/search?q=krav+p% ... nt=gws-wiz
Modell 3 LR med dragkrok.
Beställd 2020 03 05.
Levererad 2020 03 23
Äntligen fossilfri.
Beställd 2020 03 05.
Levererad 2020 03 23
Äntligen fossilfri.
Re: Trafikverkets presschef: Elbilister behöver reservdunk!
En utmärkt och mycket välbehövlig artikel i detta informationskaos! Tack Tibor!TiborBlomhall skrev:
Jo, detta är ju det mest märkliga i historien hur informationen mellan två olika organisationer (Trafikverket vs Räddningstjänsten) kan skilja sig så totalt. Man kan ha förståelse för att trafikledare och andra längre ner i organisationen brister i sin kommunikation till media, av en eller annan orsak. Men en högt uppsatt chef, med extern information och kommunikation som just sitt primära och officiella ansvar, tycker man borde ha engagerat sig lite mer att kontrollera fakta innan hen uttalar sig externt för media.TiborBlomhall skrev:Att en trafikledare inte är mediatränad är väl en sak. Men att Trafikverkets presstalesman inte är det är mycket värre. Han borde först ha kollat upp internt om det som påstås ha hänt verkligen hade hänt och sedan mött pressen med ett tydligt budskap. Istället för att spekulera i TV.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Trafikverkets presschef: Elbilister behöver reservdunk!
Hans uttalande om reservdunk tycker jag visar att han antingen har en agenda mot elbilar eller totalt saknar kunskap om dem. Oavsett vilket bör han antingen skolas om eller bytas ut. I normala fall byts han ut men det finns säkert ett gäng personer här som kan lära honom hur det fungerar.martinot skrev:Men en högt uppsatt chef, med extern information och kommunikation som just sitt primära och officiella ansvar, tycker man borde ha engagerat sig lite mer att kontrollera fakta innan hen uttalar sig externt för media.
Re: Trafikverkets presschef: Elbilister behöver reservdunk!
Som vanligt ser journalister en poäng i att provocera. Ur provokation födds debatt och sen får man något att skriva om. Elbilsentusiaster är en tacksam grupp att provocera. Det kommer mera tror jag.
Re: Trafikverkets presschef: Elbilister behöver reservdunk!
Tvärt om. Jag tror vi är en alldeles för liten nischad grupp för att vara generellt intressanta. Du överdriver vår betydelse.Fredrik j skrev:Som vanligt ser journalister en poäng i att provocera. Ur provokation födds debatt och sen får man något att skriva om. Elbilsentusiaster är en tacksam grupp att provocera. Det kommer mera tror jag.
De vill rikta sig mot den stora massan av befolkningen, och de är alla dagens fossilbilister som inte kan så mycket om elbilar. Det är där det finns enormt många fler elbilsskeptiker än oss elbilslägare, men även mest vanliga nyfikna "Svenssons". Dvs. de som kanske inte i sig har någon åsikt åt något håll, men är nyfikna på att läsa om nya saker som de inte känner till (det som är självklart för oss är ofta helt okänt och nytt för de flesta). Detta för att helt enkelt optimera för så många click-throughs som det går. Det är enkel matte.
Det är troligen ingen agenda alls hos journalisterna, utan bara en kall optimering för att få fram så mycket klick och lästa nyheter som möjligt. Det är så man mäter nyheter idag, och avgör om de är bra eller inte.
Även om jag tror att du har totalt helt fel i din målgruppsanalys, så tror jag däremot att du har helt rätt i att det garanterat kommer mera.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
-
- elbilist
- Inlägg: 638
- Blev medlem: 24 sep 2019 12:16
Re: Trafikverkets presschef: Elbilister behöver reservdunk!
Kan någon enkelt förklara för mig varför man inte ska bogsera en elbil. Varför är det värre att rulla med hjälp av en bil en utför en backe?Curik skrev:Fast apropå okunskap, det kan vara bra att nämna att gör man som i videon du postade och något går sönder så kommer man inte kunna få det som ett garantiärende.[JM] skrev:Okunskap som vanligt....
Eller så bogserar man bilen och låter regenereringen ladda upp bilen.
Kanske inte bästa lösningen på vintern dock.
Bättre att göra rätt istället.
https://www.tesla.com/ownersmanual/mode ... 5038D.html
Man får väll inte slut på 12voltsbatteriet när man får batteritorsk. Så då funkar väll alla system så den kan regenerera. Antar att jag tänker fel någonstans.
Skulle ju vara så mycket enklare att ringa en polare för assistans istället. Och så skulle det vara skönt att testa vilka marginaler man har när man kör till tomt.
Re: Trafikverkets presschef: Elbilister behöver reservdunk!
Jag tror du har fel där. Det finns en grupp högljudda elbilsmotståndare och en grupp högljudda elbilsentusiaster. Den stora majoriteten vet att deras nästa bil blir en elbil. Vi vet bara inte vilken och när.martinot skrev:Tvärt om. Jag tror vi är en alldeles för liten nischad grupp för att vara generellt intressanta. Du överdriver vår betydelse.Fredrik j skrev:Som vanligt ser journalister en poäng i att provocera. Ur provokation födds debatt och sen får man något att skriva om. Elbilsentusiaster är en tacksam grupp att provocera. Det kommer mera tror jag.
De vill rikta sig mot den stora massan av befolkningen, och de är alla dagens fossilbilister som inte kan så mycket om elbilar. Det är där det finns enormt många fler elbilsskeptiker än oss elbilslägare, men även mest vanliga nyfikna "Svenssons". Dvs. de som kanske inte i sig har någon åsikt åt något håll, men är nyfikna på att läsa om nya saker som de inte känner till (det som är självklart för oss är ofta helt okänt och nytt för de flesta). Detta för att helt enkelt optimera för så många click-throughs som det går. Det är enkel matte.
Det är troligen ingen agenda alls hos journalisterna, utan bara en kall optimering för att få fram så mycket klick och lästa nyheter som möjligt. Det är så man mäter nyheter idag, och avgör om de är bra eller inte.
Även om jag tror att du har totalt helt fel i din målgruppsanalys, så tror jag däremot att du har helt rätt i att det garanterat kommer mera.
Vill du påstå att det som journalist inte lönar sig att provocera elbilsentusiaster om man kan? Det blir ju ett jävla liv.
-
- Inlägg: 5473
- Blev medlem: 10 sep 2018 01:56
Re: Trafikverkets presschef: Elbilister behöver reservdunk!
I just det här fallet som ju avser SR/SVT så tror jag att okunskap är en rätt tungt vägande faktor. Finns det en agenda så lutar jag mot att det i så fall är den agendan som vill minimera allt bilägande – dvs. även elbilsägandet.martinot skrev:.../ De vill rikta sig mot den stora massan av befolkningen, och de är alla dagens fossilbilister som inte kan så mycket om elbilar. Det är där det finns enormt många fler elbilsskeptiker än oss elbilslägare, men även mest vanliga nyfikna "Svenssons". Dvs. de som kanske inte i sig har någon åsikt åt något håll, men är nyfikna på att läsa om nya saker som de inte känner till (det som är självklart för oss är ofta helt okänt och nytt för de flesta). Detta för att helt enkelt optimera för så många click-throughs som det går. Det är enkel matte.
Det är troligen ingen agenda alls hos journalisterna, utan bara en kall optimering för att få fram så mycket klick och lästa nyheter som möjligt. Det är så man mäter nyheter idag, och avgör om de är bra eller inte. /...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Re: Trafikverkets presschef: Elbilister behöver reservdunk!
Jag kan inte se att det är någon större skillnad mellan att rulla ner för en backe och att bli bogserad. Bilen ska så klart vara igång och ligga i Drive. Om man är försiktig med hur man fäster tampen såklart.Robertrimmevik skrev:Kan någon enkelt förklara för mig varför man inte ska bogsera en elbil. Varför är det värre att rulla med hjälp av en bil en utför en backe?
Man får väll inte slut på 12voltsbatteriet när man får batteritorsk. Så då funkar väll alla system så den kan regenerera. Antar att jag tänker fel någonstans.
Skulle ju vara så mycket enklare att ringa en polare för assistans istället. Och så skulle det vara skönt att testa vilka marginaler man har när man kör till tomt.
-
- elbilist
- Inlägg: 638
- Blev medlem: 24 sep 2019 12:16
Re: Trafikverkets presschef: Elbilister behöver reservdunk!
Varför skulle i så fall inte garantin gälla?LarsL skrev:Jag kan inte se att det är någon större skillnad mellan att rulla ner för en backe och att bli bogserad. Bilen ska så klart vara igång och ligga i Drive. Om man är försiktig med hur man fäster tampen såklart.Robertrimmevik skrev:Kan någon enkelt förklara för mig varför man inte ska bogsera en elbil. Varför är det värre att rulla med hjälp av en bil en utför en backe?
Man får väll inte slut på 12voltsbatteriet när man får batteritorsk. Så då funkar väll alla system så den kan regenerera. Antar att jag tänker fel någonstans.
Skulle ju vara så mycket enklare att ringa en polare för assistans istället. Och så skulle det vara skönt att testa vilka marginaler man har när man kör till tomt.
Jag tror jag startar en egen tråd kring detta.
Re: Trafikverkets presschef: Elbilister behöver reservdunk!
Livet är ju här på TCS. Vad tjänar media och SVT på det?Fredrik j skrev:Jag tror du har fel där. Det finns en grupp högljudda elbilsmotståndare och en grupp högljudda elbilsentusiaster. Den stora majoriteten vet att deras nästa bil blir en elbil. Vi vet bara inte vilken och när.martinot skrev:Tvärt om. Jag tror vi är en alldeles för liten nischad grupp för att vara generellt intressanta. Du överdriver vår betydelse.Fredrik j skrev:Som vanligt ser journalister en poäng i att provocera. Ur provokation födds debatt och sen får man något att skriva om. Elbilsentusiaster är en tacksam grupp att provocera. Det kommer mera tror jag.
De vill rikta sig mot den stora massan av befolkningen, och de är alla dagens fossilbilister som inte kan så mycket om elbilar. Det är där det finns enormt många fler elbilsskeptiker än oss elbilslägare, men även mest vanliga nyfikna "Svenssons". Dvs. de som kanske inte i sig har någon åsikt åt något håll, men är nyfikna på att läsa om nya saker som de inte känner till (det som är självklart för oss är ofta helt okänt och nytt för de flesta). Detta för att helt enkelt optimera för så många click-throughs som det går. Det är enkel matte.
Det är troligen ingen agenda alls hos journalisterna, utan bara en kall optimering för att få fram så mycket klick och lästa nyheter som möjligt. Det är så man mäter nyheter idag, och avgör om de är bra eller inte.
Även om jag tror att du har totalt helt fel i din målgruppsanalys, så tror jag däremot att du har helt rätt i att det garanterat kommer mera.
Vill du påstå att det som journalist inte lönar sig att provocera elbilsentusiaster om man kan? Det blir ju ett jävla liv.
Du överskattar antalet elbilsentusiaster grovt.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Trafikverkets presschef: Elbilister behöver reservdunk!
Dom hörs ju över sitt relativa antal.martinot skrev:Livet är ju här på TCS. Vad tjänar media och SVT på det?Fredrik j skrev:Jag tror du har fel där. Det finns en grupp högljudda elbilsmotståndare och en grupp högljudda elbilsentusiaster. Den stora majoriteten vet att deras nästa bil blir en elbil. Vi vet bara inte vilken och när.martinot skrev:Tvärt om. Jag tror vi är en alldeles för liten nischad grupp för att vara generellt intressanta. Du överdriver vår betydelse.Fredrik j skrev:Som vanligt ser journalister en poäng i att provocera. Ur provokation födds debatt och sen får man något att skriva om. Elbilsentusiaster är en tacksam grupp att provocera. Det kommer mera tror jag.
De vill rikta sig mot den stora massan av befolkningen, och de är alla dagens fossilbilister som inte kan så mycket om elbilar. Det är där det finns enormt många fler elbilsskeptiker än oss elbilslägare, men även mest vanliga nyfikna "Svenssons". Dvs. de som kanske inte i sig har någon åsikt åt något håll, men är nyfikna på att läsa om nya saker som de inte känner till (det som är självklart för oss är ofta helt okänt och nytt för de flesta). Detta för att helt enkelt optimera för så många click-throughs som det går. Det är enkel matte.
Det är troligen ingen agenda alls hos journalisterna, utan bara en kall optimering för att få fram så mycket klick och lästa nyheter som möjligt. Det är så man mäter nyheter idag, och avgör om de är bra eller inte.
Även om jag tror att du har totalt helt fel i din målgruppsanalys, så tror jag däremot att du har helt rätt i att det garanterat kommer mera.
Vill du påstå att det som journalist inte lönar sig att provocera elbilsentusiaster om man kan? Det blir ju ett jävla liv.
Du överskattar antalet elbilsentusiaster grovt.
Man har ju i praktiken överklagat en artikel.
Tror generellt det blir lite liv i fikarummen när elbilister blir provocerade.
Re: Trafikverkets presschef: Elbilister behöver reservdunk!
Vanliga svensson läser knappast på en Tesla-klubbs nyhetssidor (även om det kanske hade varit trevligt).Fredrik j skrev:Dom hörs ju över sitt relativa antal.martinot skrev:Livet är ju här på TCS. Vad tjänar media och SVT på det?Fredrik j skrev:Jag tror du har fel där. Det finns en grupp högljudda elbilsmotståndare och en grupp högljudda elbilsentusiaster. Den stora majoriteten vet att deras nästa bil blir en elbil. Vi vet bara inte vilken och när.martinot skrev:Tvärt om. Jag tror vi är en alldeles för liten nischad grupp för att vara generellt intressanta. Du överdriver vår betydelse.Fredrik j skrev:Som vanligt ser journalister en poäng i att provocera. Ur provokation födds debatt och sen får man något att skriva om. Elbilsentusiaster är en tacksam grupp att provocera. Det kommer mera tror jag.
De vill rikta sig mot den stora massan av befolkningen, och de är alla dagens fossilbilister som inte kan så mycket om elbilar. Det är där det finns enormt många fler elbilsskeptiker än oss elbilslägare, men även mest vanliga nyfikna "Svenssons". Dvs. de som kanske inte i sig har någon åsikt åt något håll, men är nyfikna på att läsa om nya saker som de inte känner till (det som är självklart för oss är ofta helt okänt och nytt för de flesta). Detta för att helt enkelt optimera för så många click-throughs som det går. Det är enkel matte.
Det är troligen ingen agenda alls hos journalisterna, utan bara en kall optimering för att få fram så mycket klick och lästa nyheter som möjligt. Det är så man mäter nyheter idag, och avgör om de är bra eller inte.
Även om jag tror att du har totalt helt fel i din målgruppsanalys, så tror jag däremot att du har helt rätt i att det garanterat kommer mera.
Vill du påstå att det som journalist inte lönar sig att provocera elbilsentusiaster om man kan? Det blir ju ett jävla liv.
Du överskattar antalet elbilsentusiaster grovt.
Man har ju i praktiken överklagat en artikel.
Tror generellt det blir lite liv i fikarummen när elbilister blir provocerade.
Däremot är det massor som läser på svt.se och sr.se.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Trafikverkets presschef: Elbilister behöver reservdunk!
Det finns väl vid varje tidpunkt minst en elbilsentusiast i varje fikarum på varje arbetsplats?
Re: Trafikverkets presschef: Elbilister behöver reservdunk!
Vanliga svensson läser knappast på en Tesla-klubbs nyhetssidor (även om det kanske hade varit trevligt).
Däremot är det massor som läser på svt.se och sr.se.[/quote]
Vi som hänger här då, ska vi se oss som ovanliga eller särskilda, eller bara sorgsna själar utan liv.
Däremot är det massor som läser på svt.se och sr.se.[/quote]
Vi som hänger här då, ska vi se oss som ovanliga eller särskilda, eller bara sorgsna själar utan liv.
27,8 kWp solceller
Re: Trafikverkets presschef: Elbilister behöver reservdunk!
Menar inget negativt om det. Du behöver inte känna dig misslyckad eller underlägsen som människa.Dafro skrev:
Vi som hänger här då, ska vi se oss som ovanliga eller särskilda, eller bara sorgsna själar utan liv.
Tvärt om. Jag hänger själv här. Tycker det enbart är fint med nischade entusiastsidor och forum som detta!
Vad jag menar att trafikvolymen till svt.se är inte i närheten av trafikvolymen hit. Troligen är den en eller två tiopotenser större hos SVT, eller ännu mer.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Trafikverkets presschef: Elbilister behöver reservdunk!
Jag tillhör den ironiska generationen, trivs också här.martinot skrev:Menar inget negativt om det. Du behöver inte känna dig misslyckad eller underlägsen som människa.Dafro skrev:
Vi som hänger här då, ska vi se oss som ovanliga eller särskilda, eller bara sorgsna själar utan liv.
Tvärt om. Jag hänger själv här. Tycker det enbart är fint med nischade entusiastsidor och forum som detta!
Vad jag menar att trafikvolymen till svt.se är inte i närheten av trafikvolymen hit. Troligen är den en eller två tiopotenser större hos SVT, eller ännu mer.
Senast redigerad av Dafro, redigerad totalt 1 gånger.
27,8 kWp solceller
Re: Trafikverkets presschef: Elbilister behöver reservdunk!
Hint; Hade ju själv en viss sarkasm i svaret (om det inte var uppenbart).Dafro skrev:Jag tillhör den ironiska generation, trivs också här.martinot skrev:Menar inget negativt om det. Du behöver inte känna dig misslyckad eller underlägsen som människa.Dafro skrev:
Vi som hänger här då, ska vi se oss som ovanliga eller särskilda, eller bara sorgsna själar utan liv.
Tvärt om. Jag hänger själv här. Tycker det enbart är fint med nischade entusiastsidor och forum som detta!
Vad jag menar att trafikvolymen till svt.se är inte i närheten av trafikvolymen hit. Troligen är den en eller två tiopotenser större hos SVT, eller ännu mer.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
- fth
- Teslaägare
- Inlägg: 7088
- Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Re: Trafikverkets presschef: Elbilister behöver reservdunk!
Även DN dras med i den här trenden av bristande faktagranskning och clickbait, en i övrigt ganska balanserad artikel inleds med följande dravel:
För detta finns det väl inga belägg öht? Inte ens för den enda elbilen som faktiskt övergavs på E6 vet vi väl om batteriet verkligen tog slut, eller om passagerarna helt enkelt bara tröttnade på att sitta fast i kö och tog sig därifrån på annat sätt?
https://etidning.dn.se/shared/article/s ... r/yXWQjOeR
/fth
Flera elbilar blev stående utefter vägarna i snöovädret i södra Sverige i veckan sedan batterierna tagit slut.
För detta finns det väl inga belägg öht? Inte ens för den enda elbilen som faktiskt övergavs på E6 vet vi väl om batteriet verkligen tog slut, eller om passagerarna helt enkelt bara tröttnade på att sitta fast i kö och tog sig därifrån på annat sätt?
https://etidning.dn.se/shared/article/s ... r/yXWQjOeR
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Re: Trafikverkets presschef: Elbilister behöver reservdunk!
Verkar vara en TT notis rakt av, utan vidare tankeverksamhet
ms 76132 "Eleamore"
- fth
- Teslaägare
- Inlägg: 7088
- Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Re: Trafikverkets presschef: Elbilister behöver reservdunk!
Jo, så är det förstås, kravet på faktagranskning kvarstår väl dock trots att man inte skrivit artikeln?12man skrev:Verkar vara en TT notis rakt av, utan vidare tankeverksamhet
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
- mikebike
- Teslaägare
- Inlägg: 7585
- Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
- Ort: Solna
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Trafikverkets presschef: Elbilister behöver reservdunk!
Förstör inte en bra story med fakta.fth skrev:Jo, så är det förstås, kravet på faktagranskning kvarstår väl dock trots att man inte skrivit artikeln?12man skrev:Verkar vara en TT notis rakt av, utan vidare tankeverksamhet
/fth
Gammal journalistisk regel.....
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.