Japp, jag har hört samma sak.Magnus71 skrev:Extra kul är det eftersom drivlinan till I-Pace utvecklades i Trollhättan av gamla Saab-ingenjörer.

Moderator: Redaktion
Japp, jag har hört samma sak.Magnus71 skrev:Extra kul är det eftersom drivlinan till I-Pace utvecklades i Trollhättan av gamla Saab-ingenjörer.
Geni87, har du avbokat Polestar 2?Geni87 skrev:Japp, jag har hört samma sak.Magnus71 skrev:Extra kul är det eftersom drivlinan till I-Pace utvecklades i Trollhättan av gamla Saab-ingenjörer.Elmotorn och transmissionen om jag inte minns fel.
Yep, tyvärr. Hade hoppats på att få förlänga nuvarande leasingavtal som går ut i höst/vinter tills PS2:an anländer men det gick inte för sig så nu får jag tänka om. Får se vad jag hittar på istället...Zalman3 skrev:Geni87, har du avbokat Polestar 2?Geni87 skrev:Japp, jag har hört samma sak.Magnus71 skrev:Extra kul är det eftersom drivlinan till I-Pace utvecklades i Trollhättan av gamla Saab-ingenjörer.Elmotorn och transmissionen om jag inte minns fel.
HelectriC skrev:Nej, verkar ha nåt med topplocket eller tändstiften att göra, huven är öppen!
Oj då, bara 1309 sålda i USA jan-jun. Inte mycket jämfört med lilla Sveriges 125 st under samma period, eller varför inte Norges 2128 stLegato skrev:Det verkar gå dåligt med USA-försäljningen trots generösa rabatter:
https://insideevs.com/news/362859/jagua ... inventory/
Japp.taliz skrev:De som vill ha något annat än Tesla väljer nog étron numera.
Det är verkligen synd om dig Bosse!Legato skrev:Japp.taliz skrev:De som vill ha något annat än Tesla väljer nog étron numera.
Jag står fast vid att det kan bli riktigt dåligt andrahandsvärde på i-pace om några år. Tycker dock det är en snygg och trevlig bil, så med ett lågt pris skulle den vara intressant som andrabil för mig. "Synd" bara att Model 3 är så fantastisk
Mmmm tufft livWalker skrev:Det är verkligen synd om dig Bosse!Legato skrev:Japp.taliz skrev:De som vill ha något annat än Tesla väljer nog étron numera.
Jag står fast vid att det kan bli riktigt dåligt andrahandsvärde på i-pace om några år. Tycker dock det är en snygg och trevlig bil, så med ett lågt pris skulle den vara intressant som andrabil för mig. "Synd" bara att Model 3 är så fantastisk![]()
Det är synd om mig med som har 3’an som enda bil.![]()
![]()
Legato skrev:Enligt Tesla Daily så kan Teslaägare nu köpa en I-Pace för $35.800 i USA efter rabatter och bidrag! Det är alltså billigare än den billigaste Model 3-versionen!
$58300 (inventory cars) - $$5000 ("dealer discount") - $3000 ("Tesla Conquest") - $7000 ("allowance credit") - $7500 (federal tax credit) = $35.800
Jag tycker det känns som Jaguar kör på med sin strategi att överproducera bilar även för i-Pace. Det känns mer och mer troligt att den kommer följa övriga Jaguar-bilars trend med riktigt uselt andrahandsvärde.
Tycker fortfarande det är en fin bil på många sätt. Får vi ett riktigt prisras i Sverige också så kan det mycket väl bli en framtida andrabil för oss.
Wilson skrev:Oj då, bara 1309 sålda i USA jan-jun. Inte mycket jämfört med lilla Sveriges 125 st under samma period, eller varför inte Norges 2128 stLegato skrev:Det verkar gå dåligt med USA-försäljningen trots generösa rabatter:
https://insideevs.com/news/362859/jagua ... inventory/
Det optimala vore en uppdaterad SPL med 3-interiörVerdi skrev:Legato skrev:Enligt Tesla Daily så kan Teslaägare nu köpa en I-Pace för $35.800 i USA efter rabatter och bidrag! Det är alltså billigare än den billigaste Model 3-versionen!
$58300 (inventory cars) - $$5000 ("dealer discount") - $3000 ("Tesla Conquest") - $7000 ("allowance credit") - $7500 (federal tax credit) = $35.800
Jag tycker det känns som Jaguar kör på med sin strategi att överproducera bilar även för i-Pace. Det känns mer och mer troligt att den kommer följa övriga Jaguar-bilars trend med riktigt uselt andrahandsvärde.
Tycker fortfarande det är en fin bil på många sätt. Får vi ett riktigt prisras i Sverige också så kan det mycket väl bli en framtida andrabil för oss.
Vilken blir då förstabil? Model 3?
Då borde det inte säljas någon Porsche i USA, för det namnet kan dom iaf inte uttalaJeppe_E skrev:Wilson skrev:Oj då, bara 1309 sålda i USA jan-jun. Inte mycket jämfört med lilla Sveriges 125 st under samma period, eller varför inte Norges 2128 stLegato skrev:Det verkar gå dåligt med USA-försäljningen trots generösa rabatter:
https://insideevs.com/news/362859/jagua ... inventory/
USA är inte ett Jaguar-land, de kan ju inte ens uttala märket korrekt
Kan det vara laddinfrastrukturen som spökar ? Det är åtminstone det för mig, hade inte köpt en i-Pace även om den var billigare än 3:an.Legato skrev:Enligt Tesla Daily så kan Teslaägare nu köpa en I-Pace för $35.800 i USA efter rabatter och bidrag! Det är alltså billigare än den billigaste Model 3-versionen!
$58300 (inventory cars) - $$5000 ("dealer discount") - $3000 ("Tesla Conquest") - $7000 ("allowance credit") - $7500 (federal tax credit) = $35.800
Jag tycker det känns som Jaguar kör på med sin strategi att överproducera bilar även för i-Pace. Det känns mer och mer troligt att den kommer följa övriga Jaguar-bilars trend med riktigt uselt andrahandsvärde.
Tycker fortfarande det är en fin bil på många sätt. Får vi ett riktigt prisras i Sverige också så kan det mycket väl bli en framtida andrabil för oss.
Säkert en faktor iaf. Skulle aldrig köpa den som förstabil, mycket av just den anledningen. Som andrabil (som i praktiken bara laddas hemma) skulle den dock funka fint (åtminstone ur det hänseendet).Laban skrev:Kan det vara laddinfrastrukturen som spökar ? Det är åtminstone det för mig, hade inte köpt en i-Pace även om den var billigare än 3:an.Legato skrev:Enligt Tesla Daily så kan Teslaägare nu köpa en I-Pace för $35.800 i USA efter rabatter och bidrag! Det är alltså billigare än den billigaste Model 3-versionen!
$58300 (inventory cars) - $$5000 ("dealer discount") - $3000 ("Tesla Conquest") - $7000 ("allowance credit") - $7500 (federal tax credit) = $35.800
Jag tycker det känns som Jaguar kör på med sin strategi att överproducera bilar även för i-Pace. Det känns mer och mer troligt att den kommer följa övriga Jaguar-bilars trend med riktigt uselt andrahandsvärde.
Tycker fortfarande det är en fin bil på många sätt. Får vi ett riktigt prisras i Sverige också så kan det mycket väl bli en framtida andrabil för oss.
Hade Jaguar fixat några små detaljer så hade jag definitivt kunnat tänka mig att köpa en igen. Snabbare och mer stabil snabbladdning (känns inte helt 2020 med maxfart på 100kW som ofta inte blir mer än 70-80, det är för dåligt). Om även infotainmentsystemet får ett uppryck, så känns bilen betydligt med attraktiv i mina ögon. Den var ju riktigt trevlig att köra och kändes ombonad och trevlig inuti.Bjelke skrev:Det var länge sedan det skrevs något här om Jaguaren, har vi ingen här
på forumet som äger en och som kan berätta lite om hur den funkar osv?
Det har ju varit en vinter nu tex
HelectriC hade förvisso en men det var ingen långvarig kärlek precis...
Du kan ju skaffa en själv... Priserna når snart ner i källaren.Bjelke skrev:Det var länge sedan det skrevs något här om Jaguaren, har vi ingen här
på forumet som äger en och som kan berätta lite om hur den funkar osv?
Det har ju varit en vinter nu tex
HelectriC hade förvisso en men det var ingen långvarig kärlek precis...
Jo förvisso men den saknar fortfarande 3fas-laddninglator skrev:Du kan ju skaffa en själv... Priserna når snart ner i källaren.Bjelke skrev:Det var länge sedan det skrevs något här om Jaguaren, har vi ingen här
på forumet som äger en och som kan berätta lite om hur den funkar osv?
Det har ju varit en vinter nu tex
HelectriC hade förvisso en men det var ingen långvarig kärlek precis...