Tittade också igenom detta och hittade inget som såg ut att kunna vara detta.EnTraktor skrev:Rätt mig gärna om jag har fel, men det verkar inte vara med på nästa möte för byggnadsnämnden den 24 aug, så i så fall blir det 21 sep.sondell skrev:Umeå på gång. Ärendet är under handläggning där berörda sakägare ges möjlighet att yttra sig. Ansökan är stämplad av kommunen redan 1 juli. Så räknar med det snart är klart.
http://tesla.sondell.biz/?p=2747
http://www.umea.se/umeakommun/kommunoch ... 24520.html
http://www.umea.se/download/18.20690b65 ... PuL%29.pdf
SuperChargers i Sverige 2015-2016
Moderator: Redaktion
Re: SuperChargers i Sverige 2015-2016
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Hoppas de får en gräddfil då...
Ska vara fastigheten Marknadsplatsen 5:1. Diarienummer BN-2016/01673.
Skicka in frågan om när till de politiker som ni tror kan vilja dra i frågan och som sitter i Umeå byggnämnd.
De kanske kan snabba på ärendet. Oftast är dock tjänstemännen problemet.
De kanske kan snabba på ärendet. Oftast är dock tjänstemännen problemet.
Svart X90D, bokat en M3.
Är det vid nya Max vid Ikea söder om stan som tidigare nämnts som trolig plats?sondell skrev:Hoppas de får en gräddfil då...
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
Japp. Här alltsåStefL skrev:Är det vid nya Max vid Ikea söder om stan som tidigare nämnts som trolig plats?sondell skrev:Hoppas de får en gräddfil då...
https://www.max.se/sv/Hitta-Max/Restaur ... oderslatt/
Bygglovet är sökt på samma address som den som star där iaf.
Kanon! Synd bara att stormarknaden (Willys är det väl) ligger i andra änden av handelsområdet; jag lär främst komma att använda SC'n när jag ska handla när jag är i sommarstugan i den framtid när min Model 3 levererats. Men en promenad på 200 meter ska man väl klarasondell skrev:Japp. Här alltsåStefL skrev:Är det vid nya Max vid Ikea söder om stan som tidigare nämnts som trolig plats?sondell skrev:Hoppas de får en gräddfil då...

Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Du kliver av vid Willys och sedan sköter bilen restenStefL skrev:Kanon! Synd bara att stormarknaden (Willys är det väl) ligger i andra änden av handelsområdet; jag lär främst komma att använda SC'n när jag ska handla när jag är i sommarstugan i den framtid när min Model 3 levererats. Men en promenad på 200 meter ska man väl klarasondell skrev:Japp. Här alltsåStefL skrev:Är det vid nya Max vid Ikea söder om stan som tidigare nämnts som trolig plats?sondell skrev:Hoppas de får en gräddfil då...

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Tidigare protokoll har tagit upp ärenden som inte varit med på föredragningslistan, så det kan ju ha beslutats igår i alla fall.sondell skrev:Hoppas de får en gräddfil då...
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Intressant!sondell skrev:Japp. Här alltsåStefL skrev:Är det vid nya Max vid Ikea söder om stan som tidigare nämnts som trolig plats?sondell skrev:Hoppas de får en gräddfil då...
Länge trodde vi att den laddaren skulle hamna i Nordmaling, typ, enligt Tesla Motors karta:

Nu blir det 26 mil mellan Superchargern i Sundsvall och Umeå - i längsta laget. Och bara 14 mil till Skellefteå.
Skulle den ha hamnat i Nordmaling, enligt kartan skulle det ha blivit 21 och 18 mil istället. Lite mer balanserat mittemellan Sundsvall och Skellefteå.
Teslor med mindre batterier kommer behöva ladda till 100% på vintern i Sundsvall ("Sveriges tråkigaste Supercharger") innan de kommer våga åka mot Umeå.
Eller också planerar man redan för att bygga laddare även i Härnösand och/eller Örnsköldsvik när marknaden växer om ett par år.TiborBlomhall skrev:Nu blir det 26 mil mellan Superchargern i Sundsvall och Umeå - i längsta laget. Och bara 14 mil till Skellefteå.
Skulle den ha hamnat i Nordmaling, enligt kartan skulle det ha blivit 21 och 18 mil istället. Lite mer balanserat mittemellan Sundsvall och Skellefteå.
Teslor med mindre batterier kommer behöva ladda till 100% på vintern i Sundsvall ("Sveriges tråkigaste Supercharger") innan de kommer våga åka mot Umeå.
- jonasl
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Härnösand vore magiskt bra för mig eftersom vi har stuga där med begränsad laddmöjlighet.
Model Y LR AWD 2022
Man ska inte heller glömma att Umeå är "Norrlands Huvudstad" (Sundsvall har slutat försöka konkurrera om den titeln numera...) och den enda kommunen åtminstone i norra Norrland med tillväxt och (förmodligen) en ganska stor lokal marknad för Tesla. Därför är det inte så förvånande att man väljer att lägga en SuC där, även om den inte är optimalt placerad för de som reser längs Norrlandskusten. Det är alltså även i anslutning till nyligen öppnade Ikea med vidhängande Avion Shopping (seriöst, vem i h-e är det som hittar på namn på köpcentra?!) som kommer att dra folk från ett stort kringliggande område (vi snackar en radie på minst 15-20 mil) och då blir det ännu mer logiskt att visa upp sig med en SuC.TiborBlomhall skrev:Nu blir det 26 mil mellan Superchargern i Sundsvall och Umeå - i längsta laget. Och bara 14 mil till Skellefteå.
Det får nog sägas vara lite väl när Sundsvall för att det ska hända något där de närmaste åren. Övik får nog sägas är en troligare kandidat, men jag tror nog att man anser sig ha täckt in Norrlandkusten när även Skellefteå och någon till mellan Luleå och Haparanda är byggd förutom den i Umeå. Gissningsvis vid Töre. Det finns mycket att göra i södra och östra Europa också.jonasl skrev:Härnösand vore magiskt bra för mig eftersom vi har stuga där med begränsad laddmöjlighet.
Umeå är uppe på http://supercharge.info/ nu för övrigt.
Har för mig att Örnsköldsvik var ganska "bestämt" enligt någon tråd här på forumet? Är väl lite onödigt långt mellan Sundsvall-Umeå, framförallt med senaste satsningen på 60-modellerna.
Tidigare pratades om Nordmaling mellan Umeå-Ö-vik men det verkar ha strukits.
Renault R5 beställd, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Enligt denna tråd rentav.Leo skrev:Har för mig att Örnsköldsvik var ganska "bestämt" enligt någon tråd här på forumet? Är väl lite onödigt långt mellan Sundsvall-Umeå, framförallt med senaste satsningen på 60-modellerna.
Åtminstone Umeå verkar ju stämma.Mikael Karlberg skrev:Har idag fått information om att man kommer att bygga en SC vid Max restaurangen vid södra infarten till Umeå dessutom kommer det att byggas en i Örnsköldsvik vid samma tidpunkt
OM jag sutte i deras stol med begränsad tillgång på laddare och kort om tid, tja då skulle jag smacka upp nästa laddare i Luleå. 60 modellen får problem, javisst, men för flertalet kan man hävda täckning hela vägen till haparanda. nästa bygge borde vara gällivare. Vist blir det ett gränsfall, men det går helt plötsligt att ta sig norge luleå då...
26mil bör man väl klara... Om man på 60-modellen sänker hastigheten lite klarar den väl det? Kanske svårt på vintern?
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Tesla kanske skulle fokusera på att få klart de SuC de har påbörjat innan de startar upp en massa andra projekt...
Bara några dagar kvar av augusti nu och Tindered verkar fortfarande inte vara annat än en tillplattad grushög med ett par wallchargers
Bara några dagar kvar av augusti nu och Tindered verkar fortfarande inte vara annat än en tillplattad grushög med ett par wallchargers

MY LR, Pearl White
Vad jag förstår, är problemet i Tindered inte något Tesla kan påverka. Andra spelare måste komma överens och då kan det vara bra att fixa andra platser. Annars är Tindered den jag själv mest saknar just nu. Kan bli annat om äldste sonen börjar plugga i Luleå.
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
När jag beställde i våras var ett av mina villkor just att Tindered skulle vara klar innan sommaren, vilket Tesla (muntligen) lovade. Misstaget var väl att jag då inte riktigt visste om att Tesla-tid är något helt annat än den gängse uppfattningen, och glömde att be dem specificera vilket år de menade...
Ja, det är inte helt och fullt Teslas fel att Tindered inte är färdig än men jag är ganska säker på att de kan påverka och trycka på de andra parterna ännu mer!

Ja, det är inte helt och fullt Teslas fel att Tindered inte är färdig än men jag är ganska säker på att de kan påverka och trycka på de andra parterna ännu mer!
MY LR, Pearl White
Ja! Jag är också beroende av att Tindered kommer upp snart. Bor i Sthlm med landstället på norra Öland.
Wall chargers bättre än ingenting men det är inte så mycket kräm i dessa. 11kW som ger 50km/h. Är man bortskämd med SuC så är man..
Wall chargers bättre än ingenting men det är inte så mycket kräm i dessa. 11kW som ger 50km/h. Är man bortskämd med SuC så är man..
ElectricRide på Instagram | Tesla Model S och Renault Zoe | The Supercharger Grand Challenge på 34,5h https://www.instagram.com/electricride/
- gellerstam
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/magnus28392
Efter som Tindered drar ut så på tiden så tycker man ju att Tesla borde komme med en riktig förklarin på vad det är som tar sådan tid. Speciellt om det nu inte är de själva som tjurhåller på't. Det ligger i allas intresse att det inte blir en massa spekulationer.
Tesla Model Y
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Min grabb pluggar i Karlskrona så när vi skjutsade ner honom i helgen (och samtidigt hälsade på Mikael Blomqvist, vilket var riktigt kul förresten) så hade jag gärna åktBod skrev:Vad jag förstår, är problemet i Tindered inte något Tesla kan påverka. Andra spelare måste komma överens och då kan det vara bra att fixa andra platser. Annars är Tindered den jag själv mest saknar just nu. Kan bli annat om äldste sonen börjar plugga i Luleå.
över Sthlm och därmed även Tindered men det fick bli Arboga-Ödeshög vilket inte var så dumt det heller

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Kabeldragningen dit ska vara problemet. EON eller vem det nu var som .. inte gjorde rätt.gellerstam skrev:Efter som Tindered drar ut så på tiden så tycker man ju att Tesla borde komme med en riktig förklarin på vad det är som tar sådan tid. Speciellt om det nu inte är de själva som tjurhåller på't. Det ligger i allas intresse att det inte blir en massa spekulationer.
- 2020 VW ID3 Pro Life, 2019 Ioniq Electric, 2018 S75D Pano, svart metallic, 2017 S75(60) Pano, vinterpaket, silver, 2015 S85D Pano, titanium.
Då tycker jag EON ska göra om - och göra rätt!!!MSO skrev:Kabeldragningen dit ska vara problemet. EON eller vem det nu var som .. inte gjorde rätt.gellerstam skrev:Efter som Tindered drar ut så på tiden så tycker man ju att Tesla borde komme med en riktig förklarin på vad det är som tar sådan tid. Speciellt om det nu inte är de själva som tjurhåller på't. Det ligger i allas intresse att det inte blir en massa spekulationer.

Typ NU!
MY LR, Pearl White