Kanon! Synd bara att stormarknaden (Willys är det väl) ligger i andra änden av handelsområdet; jag lär främst komma att använda SC'n när jag ska handla när jag är i sommarstugan i den framtid när min Model 3 levererats. Men en promenad på 200 meter ska man väl klara
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
Kanon! Synd bara att stormarknaden (Willys är det väl) ligger i andra änden av handelsområdet; jag lär främst komma att använda SC'n när jag ska handla när jag är i sommarstugan i den framtid när min Model 3 levererats. Men en promenad på 200 meter ska man väl klara
Du kliver av vid Willys och sedan sköter bilen resten (har jag hört)
Länge trodde vi att den laddaren skulle hamna i Nordmaling, typ, enligt Tesla Motors karta:
Nu blir det 26 mil mellan Superchargern i Sundsvall och Umeå - i längsta laget. Och bara 14 mil till Skellefteå.
Skulle den ha hamnat i Nordmaling, enligt kartan skulle det ha blivit 21 och 18 mil istället. Lite mer balanserat mittemellan Sundsvall och Skellefteå.
Teslor med mindre batterier kommer behöva ladda till 100% på vintern i Sundsvall ("Sveriges tråkigaste Supercharger") innan de kommer våga åka mot Umeå.
Nu blir det 26 mil mellan Superchargern i Sundsvall och Umeå - i längsta laget. Och bara 14 mil till Skellefteå.
Skulle den ha hamnat i Nordmaling, enligt kartan skulle det ha blivit 21 och 18 mil istället. Lite mer balanserat mittemellan Sundsvall och Skellefteå.
Teslor med mindre batterier kommer behöva ladda till 100% på vintern i Sundsvall ("Sveriges tråkigaste Supercharger") innan de kommer våga åka mot Umeå.
Eller också planerar man redan för att bygga laddare även i Härnösand och/eller Örnsköldsvik när marknaden växer om ett par år.
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
Nu blir det 26 mil mellan Superchargern i Sundsvall och Umeå - i längsta laget. Och bara 14 mil till Skellefteå.
Skulle den ha hamnat i Nordmaling, enligt kartan skulle det ha blivit 21 och 18 mil istället. Lite mer balanserat mittemellan Sundsvall och Skellefteå.
Teslor med mindre batterier kommer behöva ladda till 100% på vintern i Sundsvall ("Sveriges tråkigaste Supercharger") innan de kommer våga åka mot Umeå.
Man ska inte heller glömma att Umeå är "Norrlands Huvudstad" (Sundsvall har slutat försöka konkurrera om den titeln numera...) och den enda kommunen åtminstone i norra Norrland med tillväxt och (förmodligen) en ganska stor lokal marknad för Tesla. Därför är det inte så förvånande att man väljer att lägga en SuC där, även om den inte är optimalt placerad för de som reser längs Norrlandskusten. Det är alltså även i anslutning till nyligen öppnade Ikea med vidhängande Avion Shopping (seriöst, vem i h-e är det som hittar på namn på köpcentra?!) som kommer att dra folk från ett stort kringliggande område (vi snackar en radie på minst 15-20 mil) och då blir det ännu mer logiskt att visa upp sig med en SuC.
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
Härnösand vore magiskt bra för mig eftersom vi har stuga där med begränsad laddmöjlighet.
Det får nog sägas vara lite väl när Sundsvall för att det ska hända något där de närmaste åren. Övik får nog sägas är en troligare kandidat, men jag tror nog att man anser sig ha täckt in Norrlandkusten när även Skellefteå och någon till mellan Luleå och Haparanda är byggd förutom den i Umeå. Gissningsvis vid Töre. Det finns mycket att göra i södra och östra Europa också.
Har för mig att Örnsköldsvik var ganska "bestämt" enligt någon tråd här på forumet? Är väl lite onödigt långt mellan Sundsvall-Umeå, framförallt med senaste satsningen på 60-modellerna.
Tidigare pratades om Nordmaling mellan Umeå-Ö-vik men det verkar ha strukits.
Renault R5 beställd, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Har för mig att Örnsköldsvik var ganska "bestämt" enligt någon tråd här på forumet? Är väl lite onödigt långt mellan Sundsvall-Umeå, framförallt med senaste satsningen på 60-modellerna.
Tidigare pratades om Nordmaling mellan Umeå-Ö-vik men det verkar ha strukits.
Har idag fått information om att man kommer att bygga en SC vid Max restaurangen vid södra infarten till Umeå dessutom kommer det att byggas en i Örnsköldsvik vid samma tidpunkt
Åtminstone Umeå verkar ju stämma.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
OM jag sutte i deras stol med begränsad tillgång på laddare och kort om tid, tja då skulle jag smacka upp nästa laddare i Luleå. 60 modellen får problem, javisst, men för flertalet kan man hävda täckning hela vägen till haparanda. nästa bygge borde vara gällivare. Vist blir det ett gränsfall, men det går helt plötsligt att ta sig norge luleå då...
Tesla kanske skulle fokusera på att få klart de SuC de har påbörjat innan de startar upp en massa andra projekt...
Bara några dagar kvar av augusti nu och Tindered verkar fortfarande inte vara annat än en tillplattad grushög med ett par wallchargers
Faceliftad 75D, Titanium, grå klädsel med svart tak, allt lullull utom ljud. Dock många kablar och adaptrar. M3 LR AWD, Midnight Silver, AP3/FSD, dragkrok.
MY LR, Pearl White
Vad jag förstår, är problemet i Tindered inte något Tesla kan påverka. Andra spelare måste komma överens och då kan det vara bra att fixa andra platser. Annars är Tindered den jag själv mest saknar just nu. Kan bli annat om äldste sonen börjar plugga i Luleå.
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
När jag beställde i våras var ett av mina villkor just att Tindered skulle vara klar innan sommaren, vilket Tesla (muntligen) lovade. Misstaget var väl att jag då inte riktigt visste om att Tesla-tid är något helt annat än den gängse uppfattningen, och glömde att be dem specificera vilket år de menade...
Ja, det är inte helt och fullt Teslas fel att Tindered inte är färdig än men jag är ganska säker på att de kan påverka och trycka på de andra parterna ännu mer!
Faceliftad 75D, Titanium, grå klädsel med svart tak, allt lullull utom ljud. Dock många kablar och adaptrar. M3 LR AWD, Midnight Silver, AP3/FSD, dragkrok.
MY LR, Pearl White
Ja! Jag är också beroende av att Tindered kommer upp snart. Bor i Sthlm med landstället på norra Öland.
Wall chargers bättre än ingenting men det är inte så mycket kräm i dessa. 11kW som ger 50km/h. Är man bortskämd med SuC så är man..
Efter som Tindered drar ut så på tiden så tycker man ju att Tesla borde komme med en riktig förklarin på vad det är som tar sådan tid. Speciellt om det nu inte är de själva som tjurhåller på't. Det ligger i allas intresse att det inte blir en massa spekulationer.
Vad jag förstår, är problemet i Tindered inte något Tesla kan påverka. Andra spelare måste komma överens och då kan det vara bra att fixa andra platser. Annars är Tindered den jag själv mest saknar just nu. Kan bli annat om äldste sonen börjar plugga i Luleå.
Min grabb pluggar i Karlskrona så när vi skjutsade ner honom i helgen (och samtidigt hälsade på Mikael Blomqvist, vilket var riktigt kul förresten) så hade jag gärna åkt
över Sthlm och därmed även Tindered men det fick bli Arboga-Ödeshög vilket inte var så dumt det heller
Efter som Tindered drar ut så på tiden så tycker man ju att Tesla borde komme med en riktig förklarin på vad det är som tar sådan tid. Speciellt om det nu inte är de själva som tjurhåller på't. Det ligger i allas intresse att det inte blir en massa spekulationer.
Kabeldragningen dit ska vara problemet. EON eller vem det nu var som .. inte gjorde rätt.
Efter som Tindered drar ut så på tiden så tycker man ju att Tesla borde komme med en riktig förklarin på vad det är som tar sådan tid. Speciellt om det nu inte är de själva som tjurhåller på't. Det ligger i allas intresse att det inte blir en massa spekulationer.
Kabeldragningen dit ska vara problemet. EON eller vem det nu var som .. inte gjorde rätt.
Då tycker jag EON ska göra om - och göra rätt!!!
Typ NU!
Faceliftad 75D, Titanium, grå klädsel med svart tak, allt lullull utom ljud. Dock många kablar och adaptrar. M3 LR AWD, Midnight Silver, AP3/FSD, dragkrok.
MY LR, Pearl White
Efter som Tindered drar ut så på tiden så tycker man ju att Tesla borde komme med en riktig förklarin på vad det är som tar sådan tid. Speciellt om det nu inte är de själva som tjurhåller på't. Det ligger i allas intresse att det inte blir en massa spekulationer.
Kabeldragningen dit ska vara problemet. EON eller vem det nu var som .. inte gjorde rätt.
Då tycker jag EON ska göra om - och göra rätt!!! :twisted:
Typ NU!
elnätsbolag är ett av de sista monopolen, så de skiter i vad andra tycker, eller varför inte face(book)bomba dom
Att Tesla inte går ut och pekar finger kan ju vara lite taktiskt... Dumt att börja smutskasta dom aktörer man är beroende av även om förseningarna är deras fel.
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Vi vet ju faktiskt heller inte om det varit Tesla som varit sena eller otydliga vid beställning av matning till laddstationerna.
Jag tycker de gjort det bästa möjliga av situationen med destinationsladdarna, oavsett varför nu situationen uppstått.
Man måste inte smutskasta bara för att man sakligt förklarar förhållandet.
Så sant... Men alla har en viss förmåga att bli så kränkta nu av så lite så dom kanske är försiktiga p.g.a det.. Jag håller dock med om att man såklart helst ser att folk blir informerade i så stor utsträckning som möjligt.
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR