Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Seg baklucka

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Seg baklucka

Inläggav Torsten Musk » 25 nov 2021 15:34

Mitt första inlägg och jag är antagligen åtta på bollen men min baklucka går inte riktigt hela vägen upp utan man måste trycka till med handkraft sista biten.
Är det något man kan smörja upp själv eller ska man boka service?

Bilen är en Model 3 Performance 2021.
Tesla Model 3 Performance - 2021
Torsten Musk

Re: Seg baklucka

Inläggav Teslaägare Coolio » 25 nov 2021 16:01

Är den inte ställbar? Det borde gå att nollställa hur mkt lucka ska öppnas (se andra trådar om detta). I annat fall gör en felanmälan i appen.
Model 3 LR vit
Beställd Cybertruck tri
Användarvisningsbild
Coolio
Teslaägare

Referralkod: tomas68743

Inläggav Torsten Musk » 25 nov 2021 16:21

Coolio skrev:Är den inte ställbar? Det borde gå att nollställa hur mkt lucka ska öppnas (se andra trådar om detta). I annat fall gör en felanmälan i appen.

Inte en susning men då googlar jag lite och ser om jag hittar svaret. Tack! :)

EDIT: Hittade det här och ska testa!

"To set the desired height, first open the hatch then manually raise or lower the hatch to the height you'd like it to open to at this location. You can then press and hold the hatch button on the trunk until you hear a chime. The car will now remember the desired height and always open to that position at your location."
Tesla Model 3 Performance - 2021
Torsten Musk

Inläggav Teslaägare Fluffy » 25 nov 2021 17:47

Torsten Musk skrev:
Coolio skrev:Är den inte ställbar? Det borde gå att nollställa hur mkt lucka ska öppnas (se andra trådar om detta). I annat fall gör en felanmälan i appen.

"To set the desired height, first open the hatch then manually raise or lower the hatch to the height you'd like it to open to at this location. You can then press and hold the hatch button on the trunk until you hear a chime. The car will now remember the desired height and always open to that position at your location."

Det är så de flesta/alla elluckor fungerar
Användarvisningsbild
Fluffy
Teslaägare

Referralkod: jan50293

Inläggav bearBrum » 25 nov 2021 18:34

Min baklucka kämpade lite med att öppna och gav ibland upp, men då i knappt öppet läge. Mobile service bytte motorn (och sa att det var ett ganska vanligt problem). LR -21.
bearBrum

Inläggav Teslaägare FinaFisken » 25 nov 2021 18:47

Jag har samma problem fast för en -19 utan motor. Tror ni Tesla byter en trött gasfjäder på garanti?
Användarvisningsbild
FinaFisken
Teslaägare

Inläggav Elbaz » 25 nov 2021 19:15

bearBrum skrev:Min baklucka kämpade lite med att öppna och gav ibland upp, men då i knappt öppet läge. Mobile service bytte motorn (och sa att det var ett ganska vanligt problem). LR -21.

Gick det på garantin? Betalar man något för mobile service? Har nämligen exakt samma fenomen som du beskriver med en M3P -21 nu.
Elbaz

Inläggav Olten » 26 nov 2021 07:40

Torsten Musk skrev:

Varför inte läsa i instruktionsboken ? ;)
Olten

Inläggav Teslaägare kenjon » 26 nov 2021 09:31

Elbaz skrev:
bearBrum skrev:Min baklucka kämpade lite med att öppna och gav ibland upp, men då i knappt öppet läge. Mobile service bytte motorn (och sa att det var ett ganska vanligt problem). LR -21.

Gick det på garantin? Betalar man något för mobile service? Har nämligen exakt samma fenomen som du beskriver med en M3P -21 nu.

Är det en 21 så går det på garantin.
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå
Bokat Cybertruck
Användarvisningsbild
kenjon
Teslaägare

Referralkod: kent76750

Inläggav Teslaägare Tellus » 26 nov 2021 09:52

kenjon skrev:
Elbaz skrev:

Är det en 21 så går det på garantin.

Årsmodell på model 3 spelar ingen roll, alla har garanti kvar, dvs 4 år.
Model 3 P+ 2019-02
Model 3 SR+ 2019-08
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare

Referralkod: magnus93984

Nästa

Återgå till Model 3