MikeeSouth skrev:Mjo, tack. Jag har sett bilderna men jag antar att vi åtminstone kommer få nackstöd som man kan sätta dit när det inte är en barnstol som är på sista raden.
Jag är ute efter en 7-sitsig Tesla så en Y är intressant men jag skulle behöva mer specifika mått för tredje raden och lastutrymmet för att veta om det är praktiskt möjligt att få in en bakåtvänd barnstol på sista raden och ändå få plats med en större barnvagn i bagaget. Antar att det kommer bli tight i en Y och att jag istället bör välja en X. Jag ska alltså ha in tre barnstolar (två bakåtvända), en vanlig/stor barnvagn och en del packning för att klara familjens behov.
Menade att det inte går idag men eftersom valet finns så kan det mycket väl ha gått vid något tillfälle.
Om du kollar på kommentarerna på Tibors artikel så finns tydliga bilder som visar något som ser väldigt mycket ut som infällda nackstöd på sätena.
Jag har en Model X och kan säga att det är mycket svårt att få in en bakåtvänd barnstol på tredje raden om än kanske inte omöjligt. Framåtvänd stol är inga problem. Är ganska säker på att det kommer vara omöjligt att få in på en Model Y då jag inte tror att den kommer att ha större utrymme än en Model X. Några ISO-fästen finns inte heller på Model X för den tredje raden.
Edit: Bild från klipp: