bjornnilsson skrev:Har 2021.36.5 på min MS Performance med FSD och upplever att den ger betydligt mindre regen. Enbart testat på korta sträckor än så länge. Har varit kallt med minusgrader här och rätt hala vägar.
Jag kör alltid med största möjliga regen, även när det är som halast. Har testat med olika nivåer men enbart den högsta regen ger den range jag vill ha, mindre regen gör att jag helt enkelt inte når mina mål utan "onödiga" besök hos SuC. Därav har jag lärt mig köra med största regen även på vintern. Men nu känns det som att bilen börjat frirulla mycket längre än vad den gjort tidigare.
Är det vinterförbättringarna som det annonserats om som kommer in i bilden nu? Det är ju bra för körningen blir mjukare men jag hoppas att detta inte gör att range minskar..
Intressant att max regen behövs för att nå ditt mål. Hur mycket skillnad är det i din resa med max eller liten regen? Jag trodde inte man fick många extra kilometer, speciellt inte på motorväg. Är det mycket kuperat?
Som svar tror jag att det är uppdateringen för Winter Cold weather improvements. Jag har själv haft en tråkig incident i en nerförsbacke som låg i skuggsida med frost, och med farthållaren på så motorbromsade bilen så mycket med regen att alla fyra hjulen släppte från väglaget.
Men det var så klart många delar i detta.
Sommardäck, frost på natten men sol på dagen som tinade upp vägen. kraftigt kuperat med skog som gjorde att solen inte kom åt i nerförsbacken samt max regen.
Solid Svart Model 3 Long Range AWD, EAP, HW2.5, uthämtad 2019-03-09.