Senaste version 2024.14
Moderator: Redaktion
Re: Senaste version 2021.36
Tror att torkarna på model 3 har fått sig en uppdatering i .36, har fungerat väldigt bra. Har inte kört något i mörker än. Men dagtid har de fungerat precis som jag vill. Ett enkelsvep när det stänker upp lite upp rutan t.ex och den får inte panik när man tar bilen när man parkerat och bilen har fått en våt ruta. Utan sveper sakta en eller två gånger.
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
- Tellus
- Teslaägare
- Inlägg: 3633
- Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
- Ort: Nerike
- Referralkod: ts.la/magnus93984
Re: Senaste version 2021.36
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Re: Senaste version 2021.36
Enormt spännande uppdatering, och speciellt att kunna se kamerafilmer remote!Tellus skrev:
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Senaste version 2021.36
Vet ej. Så här ser den ut på min iOS-telefon iaf. Rätt smidig widget numera.SALVETA skrev:Hoppas widget inte bara gäller ajFån...Tellus skrev:
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
- Johlei
- Teslaägare
- Inlägg: 313
- Blev medlem: 21 jun 2019 10:06
- Ort: Huddinge
- Referralkod: ts.la/john713130
Re: Senaste version 2021.36
Varje gång jag startar appen väcks bilen vilket leder till att batteriet laddar ur. Hur blir det med widgeten? Håller den bilen vaken? Eller väcker den bilen varje gång widgeten visas? Det senare skulle vara katastrof med tanke på hur ofta telefonen åker fram.martinot skrev:Vet ej. Så här ser den ut på min iOS-telefon iaf. Rätt smidig widget numera.SALVETA skrev:Hoppas widget inte bara gäller ajFån...Tellus skrev:
Tesla Model Y AWD Long Range 2023
Tesla Model 3 AWD Long Range 2019
Tesla Model 3 AWD Long Range 2019
Re: Senaste version 2021.36
Nej, som jag kan se väcks den bara när man startar appen.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Senaste version 2021.36
martinot skrev:
Vet ej. Så här ser den ut på min iOS-telefon iaf. Rätt smidig widget numera.
På min iPhone ser det ut så som i denna tweeten: https://t.co/0GCoJNPFlT
NVM, min telefon hade tydligen inte den senaste Tesla appen. Har lite strul med att telefonen inte uppdaterar appar...
Senast redigerad av lukasf, redigerad totalt 1 gånger.
M3 LR AWD 2020
- Frippanecci
- Teslaägare
- Inlägg: 481
- Blev medlem: 01 sep 2019 22:57
- Referralkod: ts.la/http://---">http://---
Re: Senaste version 2021.36
Du behöver uppdatera appen i telefonen.lukasf skrev:Hmm, varför har inte jag kontrollerna som du har? Vilken version i bilen har du?martinot skrev:
Vet ej. Så här ser den ut på min iOS-telefon iaf. Rätt smidig widget numera.
På min iPhone ser det ut så som i denna tweeten: https://t.co/0GCoJNPFlT
Porsche Panamera Turbo
Porsche Cayenne S
Dodge Ram
MS 85 - såld
MX 90D - såld
MS 100D - såld
M3 Performance - såld
MX P90DL - såld
MX LR - såld
M3 Performance - såld
MX 75D - såld
MX Performance (Raven) - såld
Beställda:
CyberTruck
Porsche Cayenne S
Dodge Ram
MS 85 - såld
MX 90D - såld
MS 100D - såld
M3 Performance - såld
MX P90DL - såld
MX LR - såld
M3 Performance - såld
MX 75D - såld
MX Performance (Raven) - såld
Beställda:
CyberTruck
Re: Senaste version 2021.36
Laddar ner 2020.48.37.8 till MS nu.
Författare och bloggare. Model S 2023
Re: Senaste version 2021.36
Har haft ett litet knepigt problem några dagar. Appen plingar till 21.45 och säger att önskad kupétemperatur är uppnådd. Och mycket riktigt så har bilen värmt sig utan att jag bett om det…
Idag uppdaterar jag appen i min ajFån och ser då att man numera kan ställa in förvärmning och kupétemperatur. På något slags default stod allts min PÅ med tiden 21.45
Mysteriet löst.
Idag uppdaterar jag appen i min ajFån och ser då att man numera kan ställa in förvärmning och kupétemperatur. På något slags default stod allts min PÅ med tiden 21.45
Mysteriet löst.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
- Tellus
- Teslaägare
- Inlägg: 3633
- Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
- Ort: Nerike
- Referralkod: ts.la/magnus93984
Re: Senaste version 2021.36
Fått 2021.36.5.1 nu till vår sr+ utan fsd
Första gången den får uppdatering före vår performance fsd som har 2021.36
Första gången den får uppdatering före vår performance fsd som har 2021.36
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
- Elmil
- Teslaägare
- Inlägg: 571
- Blev medlem: 02 jan 2017 19:18
- Ort: Smedjebacken
- Referralkod: ts.la/mats11813
Re: Senaste version 2021.36
Ser ut som att 2021.36.5.2 går till FSD.Tellus skrev:Fått 2021.36.5.1 nu till vår sr+ utan fsd
Första gången den får uppdatering före vår performance fsd som har 2021.36
Model 3 LR 2019
14.9 kWp solceller
14.9 kWp solceller
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19599
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Senaste version 2021.36
Fick samma till vår S75D nyss och den har inte heller fsd… och även här så har minTellus skrev:Fått 2021.36.5.1 nu till vår sr+ utan fsd
Första gången den får uppdatering före vår performance fsd som har 2021.36
andra med fsd inte fått den versionen.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Senaste version 2021.36
Jag laddade ner 2021.36.5.1 till min X LR med FSD i förrgår.
MX LR (Raven) 2019
- bjornnilsson
- Teslaägare
- Inlägg: 1152
- Blev medlem: 13 sep 2019 19:05
- Ort: Örnsköldsvik
- Referralkod: ts.la/bjrn91016
Re: Senaste version 2021.36
Har 2021.36.5 på min MS Performance med FSD och upplever att den ger betydligt mindre regen. Enbart testat på korta sträckor än så länge. Har varit kallt med minusgrader här och rätt hala vägar.
Jag kör alltid med största möjliga regen, även när det är som halast. Har testat med olika nivåer men enbart den högsta regen ger den range jag vill ha, mindre regen gör att jag helt enkelt inte når mina mål utan "onödiga" besök hos SuC. Därav har jag lärt mig köra med största regen även på vintern. Men nu känns det som att bilen börjat frirulla mycket längre än vad den gjort tidigare.
Är det vinterförbättringarna som det annonserats om som kommer in i bilden nu? Det är ju bra för körningen blir mjukare men jag hoppas att detta inte gör att range minskar..
Jag kör alltid med största möjliga regen, även när det är som halast. Har testat med olika nivåer men enbart den högsta regen ger den range jag vill ha, mindre regen gör att jag helt enkelt inte når mina mål utan "onödiga" besök hos SuC. Därav har jag lärt mig köra med största regen även på vintern. Men nu känns det som att bilen börjat frirulla mycket längre än vad den gjort tidigare.
Är det vinterförbättringarna som det annonserats om som kommer in i bilden nu? Det är ju bra för körningen blir mjukare men jag hoppas att detta inte gör att range minskar..
MS Plaid HW4 2023, svart, svarta säten, FSD
MS Performance HW3 2021
MS90D HW1 2016
MS90D HW1 2016
Re: Senaste version 2021.36
Intressant att max regen behövs för att nå ditt mål. Hur mycket skillnad är det i din resa med max eller liten regen? Jag trodde inte man fick många extra kilometer, speciellt inte på motorväg. Är det mycket kuperat?bjornnilsson skrev:Har 2021.36.5 på min MS Performance med FSD och upplever att den ger betydligt mindre regen. Enbart testat på korta sträckor än så länge. Har varit kallt med minusgrader här och rätt hala vägar.
Jag kör alltid med största möjliga regen, även när det är som halast. Har testat med olika nivåer men enbart den högsta regen ger den range jag vill ha, mindre regen gör att jag helt enkelt inte når mina mål utan "onödiga" besök hos SuC. Därav har jag lärt mig köra med största regen även på vintern. Men nu känns det som att bilen börjat frirulla mycket längre än vad den gjort tidigare.
Är det vinterförbättringarna som det annonserats om som kommer in i bilden nu? Det är ju bra för körningen blir mjukare men jag hoppas att detta inte gör att range minskar..
Som svar tror jag att det är uppdateringen för Winter Cold weather improvements. Jag har själv haft en tråkig incident i en nerförsbacke som låg i skuggsida med frost, och med farthållaren på så motorbromsade bilen så mycket med regen att alla fyra hjulen släppte från väglaget.
Men det var så klart många delar i detta.
Sommardäck, frost på natten men sol på dagen som tinade upp vägen. kraftigt kuperat med skog som gjorde att solen inte kom åt i nerförsbacken samt max regen.
Solid Svart Model 3 Long Range AWD, EAP, HW2.5, uthämtad 2019-03-09.
- bjornnilsson
- Teslaägare
- Inlägg: 1152
- Blev medlem: 13 sep 2019 19:05
- Ort: Örnsköldsvik
- Referralkod: ts.la/bjrn91016
Re: Senaste version 2021.36
Ja, man kan (kunde?) råka ut för en hel del med max regen när temperaturen faller. Har också varit med om svettiga sekundrar då bilen glider iväg som en hockeypuck utan kontakt med vägen. Denna vinter blir det dubbfritt fram till ca nyår och därefter dubb när den mest ihållande ishalkan kommer här i norr. Tre uppsättningar däck är vad jag tror att jag behöver..
Men till saken:
Sträckan jag pendlat (+5000 mil under ett års tid) är Stockholm (norra delen) till Örnsköldsvik vilket blir strax under 50 mil enkel resa. Numera är jag mer bofast häruppe men jag kör fortfarande sträckan någon gång i månaden och det funkar med enbart ett laddstopp i Hudiksvall vintertid med max regen. Ställer jag om till mindre regen så behöver jag stanna minst ett laddstopp till, i alla fall när det börjar dra sig mot vinter. Nu har jag en ny Model S årsmodell -21 men när jag testade ställa ner regen på gammelteslan (MS90D) vid extra halt väglag så drog kartan i bilen slutsatsen att jag inte skulle komma fram alls vid ett av de stopp som då krävdes (körde några mil och uträkningen sjönk som en sten med varje kilometer). Ställde om till max regen och kom fram.. men det var på håret. Har inte testat hur det förhåller sig på sträckan på sommaren.
Men till saken:
Sträckan jag pendlat (+5000 mil under ett års tid) är Stockholm (norra delen) till Örnsköldsvik vilket blir strax under 50 mil enkel resa. Numera är jag mer bofast häruppe men jag kör fortfarande sträckan någon gång i månaden och det funkar med enbart ett laddstopp i Hudiksvall vintertid med max regen. Ställer jag om till mindre regen så behöver jag stanna minst ett laddstopp till, i alla fall när det börjar dra sig mot vinter. Nu har jag en ny Model S årsmodell -21 men när jag testade ställa ner regen på gammelteslan (MS90D) vid extra halt väglag så drog kartan i bilen slutsatsen att jag inte skulle komma fram alls vid ett av de stopp som då krävdes (körde några mil och uträkningen sjönk som en sten med varje kilometer). Ställde om till max regen och kom fram.. men det var på håret. Har inte testat hur det förhåller sig på sträckan på sommaren.
MS Plaid HW4 2023, svart, svarta säten, FSD
MS Performance HW3 2021
MS90D HW1 2016
MS90D HW1 2016
Re: Senaste version 2021.36
Fundering kring regen low vs high.
Det borde väl inte påverka räckvidden så länge man inte rör bromsen oftare på low än high. Är det halt kör jag lugnare och således bromsar jag inte med färdbromsen särkilt ofta även om jag kör på low regen. Även regen blir ju en förlust, dock mindre än att använda färdbromsen. Att köra lugnt och göra så lite bromsning inklusive regen som möjligt borde vara bäst.
Det borde väl inte påverka räckvidden så länge man inte rör bromsen oftare på low än high. Är det halt kör jag lugnare och således bromsar jag inte med färdbromsen särkilt ofta även om jag kör på low regen. Även regen blir ju en förlust, dock mindre än att använda färdbromsen. Att köra lugnt och göra så lite bromsning inklusive regen som möjligt borde vara bäst.
TM3 LR AWD 19” Black, modellår 2019
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19599
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Senaste version 2021.36
Vid normal körning så tjänar på low regen kontra high egentligen, men jag har aldrig kikat
på navigatorn hur den hanterar detta (det borde väl inte bli någon skillnad där eller?)…
Däremot borde man tjäna på att ha två laddstopp på den sträckan istället för ett ”rejält”…?
på navigatorn hur den hanterar detta (det borde väl inte bli någon skillnad där eller?)…
Däremot borde man tjäna på att ha två laddstopp på den sträckan istället för ett ”rejält”…?
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- Tellus
- Teslaägare
- Inlägg: 3633
- Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
- Ort: Nerike
- Referralkod: ts.la/magnus93984
Re: Senaste version 2021.36
Yes! Low regen är bäst ut energieffetivitets synpunkt, så länge bromsen ej används. Neutral är dock bäst.Elix747 skrev:Fundering kring regen low vs high.
Det borde väl inte påverka räckvidden så länge man inte rör bromsen oftare på low än high. Är det halt kör jag lugnare och således bromsar jag inte med färdbromsen särkilt ofta även om jag kör på low regen. Även regen blir ju en förlust, dock mindre än att använda färdbromsen. Att köra lugnt och göra så lite bromsning inklusive regen som möjligt borde vara bäst.
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
- bjornnilsson
- Teslaägare
- Inlägg: 1152
- Blev medlem: 13 sep 2019 19:05
- Ort: Örnsköldsvik
- Referralkod: ts.la/bjrn91016
Re: Senaste version 2021.36
Inte bromsar jag då mycket, knappt alls. Det är dock en del stigning/utför på sträckan, kanske det kan påverka? Jag är helt säker på att jag får bättre range med högsta regen, testat i två bilar. Det är precis så stor skillnad som jag beskrev ovan.Tellus skrev:Yes! Low regen är bäst ut energieffetivitets synpunkt, så länge bromsen ej används. Neutral är dock bäst.Elix747 skrev:Fundering kring regen low vs high.
Det borde väl inte påverka räckvidden så länge man inte rör bromsen oftare på low än high. Är det halt kör jag lugnare och således bromsar jag inte med färdbromsen särkilt ofta även om jag kör på low regen. Även regen blir ju en förlust, dock mindre än att använda färdbromsen. Att köra lugnt och göra så lite bromsning inklusive regen som möjligt borde vara bäst.
MS Plaid HW4 2023, svart, svarta säten, FSD
MS Performance HW3 2021
MS90D HW1 2016
MS90D HW1 2016
- bjornnilsson
- Teslaägare
- Inlägg: 1152
- Blev medlem: 13 sep 2019 19:05
- Ort: Örnsköldsvik
- Referralkod: ts.la/bjrn91016
Re: Senaste version 2021.36
Förvärmde bilen i morse ordentligt och vipps så var min regen åter! Jag funderade om det kunde vara så att den bara var kall (gällande avsaknad av regen) men inte känt en sådan stor skillnad tidigare.
Hur som helst, för att återgå till tråden - 2021.36.5.5 installerad precis och imorgon blir det till att åka söderöver en sväng. Blir spännande att se vad intrycken är nu!
Hur som helst, för att återgå till tråden - 2021.36.5.5 installerad precis och imorgon blir det till att åka söderöver en sväng. Blir spännande att se vad intrycken är nu!
MS Plaid HW4 2023, svart, svarta säten, FSD
MS Performance HW3 2021
MS90D HW1 2016
MS90D HW1 2016
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19599
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Senaste version 2021.36
Ja kallt batteri ger mindre regen och det börjar vid ganska hög temperatur faktiskt, över nollgradigt iaf…bjornnilsson skrev:Förvärmde bilen i morse ordentligt och vipps så var min regen åter! Jag funderade om det kunde vara så att den bara var kall (gällande avsaknad av regen) men inte känt en sådan stor skillnad tidigare.
Hur som helst, för att återgå till tråden - 2021.36.5.5 installerad precis och imorgon blir det till att åka söderöver en sväng. Blir spännande att se vad intrycken är nu!
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Senaste version 2021.36
Någon fler än jag som upplever att kartorna tar evigheter att ladda när man flyttar runt efter senaste?
Har MCU2
Har MCU2
Stolt ägare till Electra, en Röd Tesla Model S 100D - 201711 med lite kul utrustning.