d3marcus skrev:mans71 skrev:Jämför med Tesla där ju 3:e partsutvecklare bygger appar vilket borde garantera en framtid. Tänker kanske Polestar likadant - öppet API där vem som helst kan utveckla appar för att styra bilen?
En av Polestars USP:er är ju att de erbjuder tredjepartsappar till skillnad från Tesla. Mycket mer framtidssäkert än att vara inlåst i exempelvis Teslas egna, begränsade Spotifyklient och navigation. Teslas trafikinfo har ju mycket sämre kvalitet än Waze och Google Maps dito.
...fast igen, mitt citat är taget ur sitt sammanhang. Min fråga gäller appar i min telefon som kan styra bilen, inte appar i bilen.
Egentligen är ju det en valid frågeställning för alla uppkopplade bilar, hur länge garanterat tillverkaren att det finns appar till bilen? Att plötsligt inte kunna starta värmen, justera laddstyrka etc när bilen är X antal år borde ju påverka hur man ser på andrahandsvärdet antar jag?