Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Servicehelvetet

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Servicehelvetet

Inläggav Teslaägare point1 » 28 jan 2020 10:32

Efter att ha tagit leverans av en ny Model 3 i december så upptäckte jag vissa fel, t.ex. att det inte går att starta värmen från appen (tydligen någon sensor och cooling fan module som är paj), rätt irriterande när man måste slita upp dörrarna för att de frusit fast med fönstret mot listen hela tiden. Bokade in en service för att fixa det, ungefär 1 månad och en veckas väntetid, helt sjukt lång väntetid men ok jag sväljer väl det. Dagen innan service får jag SMS om att de inte har lånebilar (lämpligt nog skickas SMS:et ut 16:30 så jag hinner inte ringa dom) och att jag får boka om service i appen om jag vill ha lånebil. Nästa lediga tid är i mars. Åker till servicecentret efter jobbet för att se om någon är där som man kan prata med. Får tag på någon som säger att de ska ringa upp dagen efter. Dagen efter så får jag nytt sms där jag blivit ombokad till 11 Mars. Inget samtal eller något, 15 minuters telefonkö, ne vi har inte fått in delarna till din bil (trots att de gjort fördiagnostik och skickat ut servicekvitto på vad som är beställt). Men vi återkommer när jag kollat med lagret. Fortfarande inget återkoppling. Totalt hopplöst att de aldrig kan kommunicera. Att behöva 3 månader för att få något så enkelt fixat är oacceptabelt. Visst jag kan slita i dörrarna så listerna pajar, men om något ännu allvarligare händer, ska man då behöva vänta 3 månader?

Med min gamla Tesla var servicen rätt kass, men inte i närheten av så här dålig.
Användarvisningsbild
point1
Teslaägare
 
Inlägg: 746
Blev medlem: 17 sep 2014 19:00
Referralkod: richard1080

Re: Servicehelvetet

Inläggav Teslaägare ovelundkvist » 28 jan 2020 12:08

Kan bara hålla med!

Har haft två Model S tidigare som har haft en hel del serviceärenden, men med min nuvarande Model 3 är hanteringen av serviceärenden en katastrof.

Har väntat på byte av glastak (trasigt vid leverans) i snart ett år. Har varit inbokad två gånger och haft bilen inne en gång utan de bytte taket, bokat in ny service i februari (”Långt fram, men vi ordnar en ny tid tidigare åt dig efter julhelgen!”), och idag kom info om att jag måste boka om tiden ännu en gång för att de inte har reservdelarna hemma...
Användarvisningsbild
ovelundkvist
Teslaägare
 
Inlägg: 1489
Blev medlem: 21 feb 2015 06:31
Ort: Skogalund, Nacka
Referralkod: ove2252

Re: Servicehelvetet

Inläggav Teslaägare cosmos » 28 jan 2020 14:12

Det är precis detta som gör att min nuvarande Tesla blir min första och sista. Det är obegripligt att man har dragit ner servicen på den nivå man är på nu. Att jag klarat mig hyggligt ännu gör mig inte blind inför nästa bilbyte. Upptäckte i helgen att min vänstra strålkastare behöver bytas då halva ledslingan blivit gul, så nu ska jag in i serviceträsket också :lol:
Audi e-tron 55 navarrablå advance 21 tum
Användarvisningsbild
cosmos
Teslaägare
 
Inlägg: 138
Blev medlem: 17 nov 2018 16:54
Ort: Åsa
Referralkod: Jonas11676

Servicehelvetet

Inläggav Teslaägare taliz » 28 jan 2020 14:51

cosmos skrev:Det är precis detta som gör att min nuvarande Tesla blir min första och sista. Det är obegripligt att man har dragit ner servicen på den nivå man är på nu. Att jag klarat mig hyggligt ännu gör mig inte blind inför nästa bilbyte. Upptäckte i helgen att min vänstra strålkastare behöver bytas då halva ledslingan blivit gul, så nu ska jag in i serviceträsket också :lol:


Vissa verkar vara självplågare. Trots att servicen är "ett helvete" enligt vissa, så ger man sig ändå i kast med det gång på gång för struntsaker?
Känns inte så logiskt.
Om det nu verkligen var så fruktansvärt så borde man väl vilja undvika det till varje pris?
Om nu en ledslinga "blivit gul", varför överhuvudtaget boka tid för det? Bilen går väl utmärkt att köra ändå?
Om du sen ska byta bil ändå så fixa det precis innan bytet, eller innan garantin går ut istället?

Just det här att många envisas med att kräva åtgärd av struntsak efter struntsak är ju en stor anledning till att det blir överbelastat.
Det betyder dock inte att det är bra eller acceptabelt, bara logiskt.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
 
Inlägg: 7357
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04
Referralkod: martin51282

Re: Servicehelvetet

Inläggav Teslaägare Delta » 28 jan 2020 14:55

taliz skrev:
cosmos skrev:Det är precis detta som gör att min nuvarande Tesla blir min första och sista. Det är obegripligt att man har dragit ner servicen på den nivå man är på nu. Att jag klarat mig hyggligt ännu gör mig inte blind inför nästa bilbyte. Upptäckte i helgen att min vänstra strålkastare behöver bytas då halva ledslingan blivit gul, så nu ska jag in i serviceträsket också :lol:


Vissa verkar vara självplågare. Trots att servicen är "ett helvete" enligt vissa, så ger man sig ändå i kast med det gång på gång för struntsaker?
Känns inte så logiskt.
Om det nu verkligen var så fruktansvärt så borde man väl vilja undvika det till varje pris?
Om nu en ledslinga "blivit gul", varför överhuvudtaget boka tid för det? Bilen går väl utmärkt att köra ändå?
Om du sen ska byta bil ändå så fixa det precis innan bytet, eller innan garantin går ut istället?


+1
Användarvisningsbild
Delta
Teslaägare
 
Inlägg: 719
Blev medlem: 06 mar 2014 07:44
Ort: Laholm

Re: Servicehelvetet

Inläggav Teslaägare OfarligTesla » 28 jan 2020 15:01

Klart Tesla inte är intresserad av att laga de trasiga bilar de sålt, det kostar ju pengar...
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
 
Inlägg: 2740
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Servicehelvetet

Inläggav Teslaägare Credde » 28 jan 2020 15:13

taliz skrev:
cosmos skrev:Det är precis detta som gör att min nuvarande Tesla blir min första och sista. Det är obegripligt att man har dragit ner servicen på den nivå man är på nu. Att jag klarat mig hyggligt ännu gör mig inte blind inför nästa bilbyte. Upptäckte i helgen att min vänstra strålkastare behöver bytas då halva ledslingan blivit gul, så nu ska jag in i serviceträsket också :lol:


Vissa verkar vara självplågare. Trots att servicen är "ett helvete" enligt vissa, så ger man sig ändå i kast med det gång på gång för struntsaker?
Känns inte så logiskt.
Om det nu verkligen var så fruktansvärt så borde man väl vilja undvika det till varje pris?
Om nu en ledslinga "blivit gul", varför överhuvudtaget boka tid för det? Bilen går väl utmärkt att köra ändå?
Om du sen ska byta bil ändå så fixa det precis innan bytet, eller innan garantin går ut istället?

Just det här att många envisas med att kräva åtgärd av struntsak efter struntsak är ju en stor anledning till att det blir överbelastat.
Det betyder dock inte att det är bra eller acceptabelt, bara logiskt.


Har väl nåt att göra att man måste reklamera garanti fel inom skälig tid.
2016 Model S P90D Ludicrous
Användarvisningsbild
Credde
Teslaägare
 
Inlägg: 522
Blev medlem: 05 aug 2019 08:00
Ort: Bjärred

Re: Servicehelvetet

Inläggav Verdi » 28 jan 2020 15:20

taliz skrev:
cosmos skrev:Det är precis detta som gör att min nuvarande Tesla blir min första och sista. Det är obegripligt att man har dragit ner servicen på den nivå man är på nu. Att jag klarat mig hyggligt ännu gör mig inte blind inför nästa bilbyte. Upptäckte i helgen att min vänstra strålkastare behöver bytas då halva ledslingan blivit gul, så nu ska jag in i serviceträsket också :lol:


Vissa verkar vara självplågare. Trots att servicen är "ett helvete" enligt vissa, så ger man sig ändå i kast med det gång på gång för struntsaker?
Känns inte så logiskt.
Om det nu verkligen var så fruktansvärt så borde man väl vilja undvika det till varje pris?
Om nu en ledslinga "blivit gul", varför överhuvudtaget boka tid för det? Bilen går väl utmärkt att köra ändå?
Om du sen ska byta bil ändå så fixa det precis innan bytet, eller innan garantin går ut istället?

Just det här att många envisas med att kräva åtgärd av struntsak efter struntsak är ju en stor anledning till att det blir överbelastat.
Det betyder dock inte att det är bra eller acceptabelt, bara logiskt.


Min bil kostade 1,2 miljoner som ny. För de pengarna accepterar jag inte gula ledslingor eller knarr från inredningen. Därför jag jag bokat tid hos SC för att åtgärda detta. Frågor på det?

Kan inte Tesla ge service på samma nivå som prislappen så är det deras problem, inte mitt. Varför ska de räkna med min lojalitet? Jag är bilköpare, inte sektmedlem.

Tyvärr verkar det dock vara omöjligt att köpa elbil av annat märke än Tesla och behålla frihetskänslan (hello Ionity...) så just nu känns det lite hopplöst.
Verdi
 

Re: Servicehelvetet

Inläggav Teslaägare OfarligTesla » 28 jan 2020 15:42

Verdi skrev:Kan inte Tesla ge service på samma nivå som prislappen så är det deras problem, inte mitt. Varför ska de räkna med min lojalitet? Jag är bilköpare, inte sektmedlem.

Tyvärr verkar det dock vara omöjligt att köpa elbil av annat märke än Tesla och behålla frihetskänslan (hello Ionity...) så just nu känns det lite hopplöst.


Håller med, hoppas min 3a kommer vara felfri så länge jag har den så jag slipper ha med service att göra, men förväntar mig att saker kommer gå fel så man får ha med helvetet att göra igen. Hade nog köpt en Polestar om jag hade kunnat testa en med frun men hon vill inte vänta tills i sommar på en bil vi bara kanske vill ha. Får helt enkelt bita i det sura äpplet och köra Tesla ett tag till och hoppas på det bästa, har sagt att hon får sköta alla serviceärenden denna gången så hon kanske kastar in handduken rätt snabbt :p.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
 
Inlägg: 2740
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Servicehelvetet

Inläggav Teslaägare thnis » 28 jan 2020 15:44

Verdi skrev:
taliz skrev:
cosmos skrev:Det är precis detta som gör att min nuvarande Tesla blir min första och sista. Det är obegripligt att man har dragit ner servicen på den nivå man är på nu. Att jag klarat mig hyggligt ännu gör mig inte blind inför nästa bilbyte. Upptäckte i helgen att min vänstra strålkastare behöver bytas då halva ledslingan blivit gul, så nu ska jag in i serviceträsket också :lol:


Vissa verkar vara självplågare. Trots att servicen är "ett helvete" enligt vissa, så ger man sig ändå i kast med det gång på gång för struntsaker?
Känns inte så logiskt.
Om det nu verkligen var så fruktansvärt så borde man väl vilja undvika det till varje pris?
Om nu en ledslinga "blivit gul", varför överhuvudtaget boka tid för det? Bilen går väl utmärkt att köra ändå?
Om du sen ska byta bil ändå så fixa det precis innan bytet, eller innan garantin går ut istället?

Just det här att många envisas med att kräva åtgärd av struntsak efter struntsak är ju en stor anledning till att det blir överbelastat.
Det betyder dock inte att det är bra eller acceptabelt, bara logiskt.


Min bil kostade 1,2 miljoner som ny. För de pengarna accepterar jag inte gula ledslingor eller knarr från inredningen. Därför jag jag bokat tid hos SC för att åtgärda detta. Frågor på det?

Kan inte Tesla ge service på samma nivå som prislappen så är det deras problem, inte mitt. Varför ska de räkna med min lojalitet? Jag är bilköpare, inte sektmedlem.

Tyvärr verkar det dock vara omöjligt att köpa elbil av annat märke än Tesla och behålla frihetskänslan (hello Ionity...) så just nu känns det lite hopplöst.

Håller med till 100 procent. Nu kostade ju våran Tesla "bara" 0,9 miljoner i runda slängar :) Dyraste bil vi någonsin har haft. Vi kommer nog aldrig skaffa en ny Tesla så länge de inte har löst problemen kring service.
Model S 75 2017
VW e-Golf 2018
Väntar på VW I.D3 45 kWh
Användarvisningsbild
thnis
Teslaägare
 
Inlägg: 272
Blev medlem: 22 maj 2017 15:12
Ort: Stockholm
Referralkod: thomas3553

Nästa

Återgå till Företaget Tesla

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster

Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.