Servicehelvetet
Moderator: Redaktion
Kategoriregler
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
- pawweshark
- Teslaägare
- Inlägg: 154
- Blev medlem: 30 sep 2020 21:53
Re: Servicehelvetet
Servicehelvetet fortsätter, fattar inte att auktoriserad Tesla Body Shop kan ta så lång tid på sig att åtgärda bilen
Tesla Model Y LR 2022
Re: Servicehelvetet
Tänkte balansera inläggen lite med erfarenhet från Tesla Norrköping igår.
Vid laddning i Ödeshög skulle jag fylla spolarvätska, men fick inte upp huven.
Den öppnade sig lite men var fortfarande låst.
Eftersom jag kört i alla slags väder det senaste dygnet från regn till snö och minusgrader gissade jag att något frusit fast.
Tog sikte på Norrköping och ringde under tiden det telefonnummer som finns i bilen.
Efter lite väntetid svarade en person som var mycket hjälpsam.
Vi gjorde några reset och konstaterade att det inte fungerade.
Får då förslag att åka till SC Norrköping och att hon skulle meddela dem att jag anländer.
Väl hos SC tog de in bilen omgående och fixade problemet som mycket riktigt var ett fastfruset lås.
Toppade upp lite laddning i Norrköping eftersom jag hade 10% beräknat vid ankomst Tyresö och jag inte är lika modig som TeslaBjörn ännu
När jag skulle fylla spolarvätska upptäckte jag att det redan gjorts på SC
Bra jobbat!!
Vid laddning i Ödeshög skulle jag fylla spolarvätska, men fick inte upp huven.
Den öppnade sig lite men var fortfarande låst.
Eftersom jag kört i alla slags väder det senaste dygnet från regn till snö och minusgrader gissade jag att något frusit fast.
Tog sikte på Norrköping och ringde under tiden det telefonnummer som finns i bilen.
Efter lite väntetid svarade en person som var mycket hjälpsam.
Vi gjorde några reset och konstaterade att det inte fungerade.
Får då förslag att åka till SC Norrköping och att hon skulle meddela dem att jag anländer.
Väl hos SC tog de in bilen omgående och fixade problemet som mycket riktigt var ett fastfruset lås.
Toppade upp lite laddning i Norrköping eftersom jag hade 10% beräknat vid ankomst Tyresö och jag inte är lika modig som TeslaBjörn ännu

När jag skulle fylla spolarvätska upptäckte jag att det redan gjorts på SC
Bra jobbat!!
Audi Q8 e-tron 55 -24
Re: Servicehelvetet
Beklagar! Jag hade min inne ungefär lika länge precis efter att jag fick bilen och det var inte kul. Vad är det för reservdel vi pratar om här?pawweshark skrev:Servicehelvetet fortsätter, fattar inte att auktoriserad Tesla Body Shop kan ta så lång tid på sig att åtgärda bilen
Re: Servicehelvetet
Ja det är verkligen den andra änden av det hela. Lyxigt att kunna åka till verkstaden och dom hjälper till med ett fruset lås! Är väl normalt upp till ägaren att lösa, behövs väl knappast några specialverktyg, specialkunskap osv. Eller är det bara jag som är för mycket åt "kan-själv-hållet". Bortskämd blev du.JoeMad skrev:Tänkte balansera inläggen lite med erfarenhet från Tesla Norrköping igår.
Vid laddning i Ödeshög skulle jag fylla spolarvätska, men fick inte upp huven.
Den öppnade sig lite men var fortfarande låst.
Eftersom jag kört i alla slags väder det senaste dygnet från regn till snö och minusgrader gissade jag att något frusit fast.
Tog sikte på Norrköping och ringde under tiden det telefonnummer som finns i bilen.
Efter lite väntetid svarade en person som var mycket hjälpsam.
Vi gjorde några reset och konstaterade att det inte fungerade.
Får då förslag att åka till SC Norrköping och att hon skulle meddela dem att jag anländer.
Väl hos SC tog de in bilen omgående och fixade problemet som mycket riktigt var ett fastfruset lås.
Toppade upp lite laddning i Norrköping eftersom jag hade 10% beräknat vid ankomst Tyresö och jag inte är lika modig som TeslaBjörn ännu![]()
När jag skulle fylla spolarvätska upptäckte jag att det redan gjorts på SC
Bra jobbat!!

/Gör-det-självare
Ioniq 5 FE AWD
Re: Servicehelvetet
I måndags fick jag trevligt besök av mobile service för att fixa CCS-laddningen som slutat fungera på min S oktober 19. Felet hade inte gått att spåra i loggarna och det gick inte att diagnosticera på plats. Genast iväg till service Aminogatan där jag fick lånebil. Idag en trevlig röst i telefon - bilen är klar. Det var någon liten dator som bytts. Allt på garantin. Bra upplevelse och det känns skönt för jag passerar Sveg eller Kristinehamn på väg norrut.
Re: Servicehelvetet
MrRun skrev:Ja det är verkligen den andra änden av det hela. Lyxigt att kunna åka till verkstaden och dom hjälper till med ett fruset lås! Är väl normalt upp till ägaren att lösa, behövs väl knappast några specialverktyg, specialkunskap osv. Eller är det bara jag som är för mycket åt "kan-själv-hållet". Bortskämd blev du.JoeMad skrev:Tänkte balansera inläggen lite med erfarenhet från Tesla Norrköping igår.
Vid laddning i Ödeshög skulle jag fylla spolarvätska, men fick inte upp huven.
Den öppnade sig lite men var fortfarande låst.
Eftersom jag kört i alla slags väder det senaste dygnet från regn till snö och minusgrader gissade jag att något frusit fast.
Tog sikte på Norrköping och ringde under tiden det telefonnummer som finns i bilen.
Efter lite väntetid svarade en person som var mycket hjälpsam.
Vi gjorde några reset och konstaterade att det inte fungerade.
Får då förslag att åka till SC Norrköping och att hon skulle meddela dem att jag anländer.
Väl hos SC tog de in bilen omgående och fixade problemet som mycket riktigt var ett fastfruset lås.
Toppade upp lite laddning i Norrköping eftersom jag hade 10% beräknat vid ankomst Tyresö och jag inte är lika modig som TeslaBjörn ännu![]()
När jag skulle fylla spolarvätska upptäckte jag att det redan gjorts på SC
Bra jobbat!!![]()
/Gör-det-självare
Nja, det blev lite akut när man var på resa och måste fylla spolarvätska.
Det hade inte gått att köra vidare på grund av salt och slask på vägarna om jag inte fått hjälp.
Enligt Sc behövde bilen lyftas upp, skyddsplåtar monteras av och med specialverktyg komma åt underifrån.
Det tog en timme för dem att öppna låset och montera tillbaka allt.
Självklart hade det löst sig med några timmar i ett varmgarage, men hade tyvärr inget med mig på resan

Är glad att jag inte försökte mig på något själv. Då hade jag nog fortfarande stått kvar i Ödeshög.
//Gör-det-helst-inte-självare

Audi Q8 e-tron 55 -24
- Monark1954
- Teslaägare
- Inlägg: 1015
- Blev medlem: 25 mar 2016 10:02
- Ort: Umeå
Re: Servicehelvetet
Har varit nöjd med Tesla service men nu rinner det över.
4 veckors väntan på ledig tid i Stockholm med okörbar bil.
Måste även invänta samtransport från Umeå då bilen är okörbar.
Varför öppnar inte Umeå även om det vore med reducerad personalstyrka.
Har nu 3 bilar som skall åka 130 mil vardera för att få service då inget verkar vara möjligt med mobilservice vintertid. Varav en har garantismåsaker med släten och dörrar.
4 veckors väntan på ledig tid i Stockholm med okörbar bil.
Måste även invänta samtransport från Umeå då bilen är okörbar.
Varför öppnar inte Umeå även om det vore med reducerad personalstyrka.
Har nu 3 bilar som skall åka 130 mil vardera för att få service då inget verkar vara möjligt med mobilservice vintertid. Varav en har garantismåsaker med släten och dörrar.
Tesla modell X Plaid 2023 röd Multi Coat. Den heter OBELIX. Stark med röda flätor.
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro
- mikebike
- Teslaägare
- Inlägg: 9358
- Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
- Ort: Solna
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Servicehelvetet
De senaste veckorna har jag inte haft någon park assist. SC kom fram till att det är fel på ett styrdon, som måste beställas hem.
I morse lämnade jag bilen i Bredden och cyklade till jobbet (23 km). Vid 15.30 hade jag fortfarande inte hört något, så jag messade dem. "Vi håller på för fullt med bilen, men den blir inte klar idag."
Det var bara att cykla hem.
Hur lång tid tar det att byta ett styrdon?
Detta fuckar verkligen upp min morgondag. Klockan 18 skall jag vara i Rosersberg. Bredden ligger halvvägs till Rosersberg, men jag skall ha med tung utrustning vilket innebär att jag alltså måste cykla till Bredden, åka tillbaks hem i rusningen, byta om och lasta bilen, för att sedan åka norrut igen, i köerna. Helst skall jag äta också...
När jag höll på med att laga mat nu ikväll kom ett erbjudande om lånebil, men det kändes inte frestande att sätta sig på cykeln igen efter maten. Hade jag fått detta erbjudande när jag fortfarande var kvar på jobbet hade det varit en annan sak.....
I morse lämnade jag bilen i Bredden och cyklade till jobbet (23 km). Vid 15.30 hade jag fortfarande inte hört något, så jag messade dem. "Vi håller på för fullt med bilen, men den blir inte klar idag."
Det var bara att cykla hem.
Hur lång tid tar det att byta ett styrdon?
Detta fuckar verkligen upp min morgondag. Klockan 18 skall jag vara i Rosersberg. Bredden ligger halvvägs till Rosersberg, men jag skall ha med tung utrustning vilket innebär att jag alltså måste cykla till Bredden, åka tillbaks hem i rusningen, byta om och lasta bilen, för att sedan åka norrut igen, i köerna. Helst skall jag äta också...
När jag höll på med att laga mat nu ikväll kom ett erbjudande om lånebil, men det kändes inte frestande att sätta sig på cykeln igen efter maten. Hade jag fått detta erbjudande när jag fortfarande var kvar på jobbet hade det varit en annan sak.....
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Re: Servicehelvetet
Just nu verkar det vara högtryck i teslas verkstäder. Mobilservice i vårt område är t.ex. otillgänglig för han får hjälpa till på ett SC. Knepigt att det grupperar ihop sig. Eller så vill alla fixa bilen före semestern.
Model Y LR.
Model S70D
Re: Servicehelvetet
Ja igår hade de öppet till 22.00.
Nu tänkte jag hålla mig därifrån i flera år. Får se hur det går med det.
Nu tänkte jag hålla mig därifrån i flera år. Får se hur det går med det.

- mikebike
- Teslaägare
- Inlägg: 9358
- Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
- Ort: Solna
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Servicehelvetet
Uppdatering 11.30mikebike skrev:De senaste veckorna har jag inte haft någon park assist. SC kom fram till att det är fel på ett styrdon, som måste beställas hem.
I morse lämnade jag bilen i Bredden och cyklade till jobbet (23 km). Vid 15.30 hade jag fortfarande inte hört något, så jag messade dem. "Vi håller på för fullt med bilen, men den blir inte klar idag."
Det var bara att cykla hem.
Hur lång tid tar det att byta ett styrdon?
Detta fuckar verkligen upp min morgondag. Klockan 18 skall jag vara i Rosersberg. Bredden ligger halvvägs till Rosersberg, men jag skall ha med tung utrustning vilket innebär att jag alltså måste cykla till Bredden, åka tillbaks hem i rusningen, byta om och lasta bilen, för att sedan åka norrut igen, i köerna. Helst skall jag äta också...
När jag höll på med att laga mat nu ikväll kom ett erbjudande om lånebil, men det kändes inte frestande att sätta sig på cykeln igen efter maten. Hade jag fått detta erbjudande när jag fortfarande var kvar på jobbet hade det varit en annan sak.....
Jag messade och frågade varför det tar så lång tid:
"Hej Mikael, vi har haft problem att få ordningp å modulen till Parkeringssensorerna, vi hoppas på att bilen blir klar under eftermiddagen Mvh Andreas Tesla"
Den har alltså varit inne sedan igår morse för byte av ett styrdon.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Re: Servicehelvetet
Ja och innan blev jag erbjuden en tid på en lördag. Så fullt upp alltså.MWall skrev:Ja igår hade de öppet till 22.00.
Nu tänkte jag hålla mig därifrån i flera år. Får se hur det går med det.
Kanske finns behov av fler SC?
Model Y LR.
Model S70D
Re: Servicehelvetet
frippe skrev:Ja och innan blev jag erbjuden en tid på en lördag. Så fullt upp alltså.MWall skrev:Ja igår hade de öppet till 22.00.
Nu tänkte jag hålla mig därifrån i flera år. Får se hur det går med det.
Kanske finns behov av fler SC?
Ja det är klart som f-n. Särskilt om Tesla tänker växa och sälja ännu fler bilar. Och ju äldre bilarna blir desto mer kärlek kommer de behöva.
Jag skulle vilja se verkstäder i typ alla medelstora städer. Örebro, Västerås, Karlstad, Gävle, Sundsvall, Uppsala, Jönköping, Luleå, Kalmar, Kristianstad, Helsingborg, Borås, Falun, Östersund, Växjö, Karlskrona, Eskilstuna... Men det verkar inte direkt vara aktuellt.

Re: Servicehelvetet
Ännu bättre om vanliga verkstäder kunde (få möjlighet att) lära sig reparera Teslor dessutom.
Ioniq 5 FE AWD
Re: Servicehelvetet
Finns väl egentligen inga problem för vilken verkstad som helst att börja fixa problem och lära sig? I första hand så kommer ju bilar som garantin har gått ut på och det blir ju allt fler bilar där. Är det inom garantin och en garantiåtgärd så är det väl Tesla Service Center som gäller men annars finns inget hinder för andra verkstäder mer än viljan.MrRun skrev:Ännu bättre om vanliga verkstäder kunde (få möjlighet att) lära sig reparera Teslor dessutom.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Re: Servicehelvetet
Är det så? Har Tesla nu gett access till programvaran i bilarna så att en independent-verkstad kan byta säg ett dörrlås till en annan version, eller ett batteri, eller motor, osv? Det är ju i så fall strålande nyheter!Svenssons skrev:Finns väl egentligen inga problem för vilken verkstad som helst att börja fixa problem och lära sig? I första hand så kommer ju bilar som garantin har gått ut på och det blir ju allt fler bilar där. Är det inom garantin och en garantiåtgärd så är det väl Tesla Service Center som gäller men annars finns inget hinder för andra verkstäder mer än viljan.MrRun skrev:Ännu bättre om vanliga verkstäder kunde (få möjlighet att) lära sig reparera Teslor dessutom.
Model S P85DL+
Range Rover SDV8 Autobiography - offline, o-smart, mekanisk, skönt
Range Rover SDV8 Autobiography - offline, o-smart, mekanisk, skönt
- mikebike
- Teslaägare
- Inlägg: 9358
- Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
- Ort: Solna
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Servicehelvetet
Nu har jag hämtat bilen, de har åtminstone fixat det ena felet: parkeringsassistansen. Hur kan det ta två dagar att byta ett styrdon?
Jag missade en skyttetävling p.g.a. av detta...
Som tröst fick jag en påse Ahlgrens bilar!
Det gick inte att använda farthållare eftersom kamerorna måste kalibreras först.
Dessutom hade bilen glömt stolinställningen?
Dock var jag nöjd med cyklingen från jobbet till SC. KTH - Bredden, 23 km med 29,1 i snitt. Av en nyss covidsjuk sextioåring, med ryggsäck, på en gravelbike med stänkskärmar.

Jag missade en skyttetävling p.g.a. av detta...

Som tröst fick jag en påse Ahlgrens bilar!
Det gick inte att använda farthållare eftersom kamerorna måste kalibreras först.
Dessutom hade bilen glömt stolinställningen?
Dock var jag nöjd med cyklingen från jobbet till SC. KTH - Bredden, 23 km med 29,1 i snitt. Av en nyss covidsjuk sextioåring, med ryggsäck, på en gravelbike med stänkskärmar.

Senast redigerad av mikebike, redigerad totalt 1 gånger.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Re: Servicehelvetet
Det finns mängder med saker som inte kräver tillgång till mjukvaran i bilarna för att fixa. Se bara på byte av minneskrets till MCU1 som ett exempel eller allt mekaniskt. Verkstäder ska väl börja någonstans om de vill serva Teslor.mans71 skrev:Är det så? Har Tesla nu gett access till programvaran i bilarna så att en independent-verkstad kan byta säg ett dörrlås till en annan version, eller ett batteri, eller motor, osv? Det är ju i så fall strålande nyheter!Svenssons skrev:Finns väl egentligen inga problem för vilken verkstad som helst att börja fixa problem och lära sig? I första hand så kommer ju bilar som garantin har gått ut på och det blir ju allt fler bilar där. Är det inom garantin och en garantiåtgärd så är det väl Tesla Service Center som gäller men annars finns inget hinder för andra verkstäder mer än viljan.MrRun skrev:Ännu bättre om vanliga verkstäder kunde (få möjlighet att) lära sig reparera Teslor dessutom.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Re: Servicehelvetet
Rätt trött på service nu. Hade tid 10:00 för utbyte av front som var skadad vid leverans och en lucka till mittkonsollen som ej fungerade. Servicemottagare sade vid förra besöket att det kommer gå fort, enkelt att byta front. Ingen lånebil då det skulle ta under 4h. Har hängt i Mölndal sedan 09:40 och börjar tröttna på omgivningarna. Bilen togs in efter elva och klockan är nu snart 14:30, bilen är inte klar.
Dessutom ville de att jag skulle stå för mittkonsollen, men fick kostnaden struken på arbetsordern till sist.
Dessutom ville de att jag skulle stå för mittkonsollen, men fick kostnaden struken på arbetsordern till sist.
Elbilist sedan 2014
Re: Servicehelvetet
Klintan skrev:Rätt trött på service nu. Hade tid 10:00 för utbyte av front som var skadad vid leverans och en lucka till mittkonsollen som ej fungerade. Servicemottagare sade vid förra besöket att det kommer gå fort, enkelt att byta front. Ingen lånebil då det skulle ta under 4h. Har hängt i Mölndal sedan 09:40 och börjar tröttna på omgivningarna. Bilen togs in efter elva och klockan är nu snart 14:30, bilen är inte klar.
Dessutom ville de att jag skulle stå för mittkonsollen, men fick kostnaden struken på arbetsordern till sist.
Haha. Av den anledningen försöker jag ALLTID försäkra mig om en lånebil. Vill inte bli väntande sådär. Har hört ännu värre historier när någon efter 4 timmar gått och frågat hur det går med bilen och så har det visat sig att de inte ens har börjat med den.
Nej, Tesla måste bygga fler SC och jobba lite på kommunikationen.
Re: Servicehelvetet
De har ju blivit så snåla på lånebilar nuförtiden. Var ju en slags kompensation för omaket att ta sig till service. Kunna använda tiden för besöket. Har inget att uträtta i Mölndal och att sitta inne i loungen lockar inte i dessa tider.
Elbilist sedan 2014
Re: Servicehelvetet
Klintan skrev:De har ju blivit så snåla på lånebilar nuförtiden. Var ju en slags kompensation för omaket att ta sig till service. Kunna använda tiden för besöket. Har inget att uträtta i Mölndal och att sitta inne i loungen lockar inte i dessa tider.
Det gäller att hitta saker de ska titta på så att det beräknas till mer än 4 timmar. Visserligen är t ex en hjulinställning inte gratis men om det betyder att man får en lånebil så kanske man ska passa på? Eller så kanske man har nåt obskyrt missljud nånstans som de ska undersöka? Kanske en gul rand på nån av skärmarna? Så gjorde iaf jag (de hittade och åtgärdade faktiskt allt också.) Sen bokade jag så tidigt som möjligt på morgonen för att ytterligare öka chansen för att få lånebil. Var i Bredden 07:15 förra fredagen t ex.

- ChristerSjo
- Teslaägare
- Inlägg: 1582
- Blev medlem: 31 jul 2018 15:13
- Ort: Södermanland
Re: Servicehelvetet
För att fullt ut servar/reparera el-bilar måste verkstaden ha någon typ av certifikat/utbildning det är väl där inte orken alltid finns så länge de har att göra med fossilbilar. Byta däck kan vilken verkstad som helst göra dock.Svenssons skrev:Finns väl egentligen inga problem för vilken verkstad som helst att börja fixa problem och lära sig? I första hand så kommer ju bilar som garantin har gått ut på och det blir ju allt fler bilar där. Är det inom garantin och en garantiåtgärd så är det väl Tesla Service Center som gäller men annars finns inget hinder för andra verkstäder mer än viljan.MrRun skrev:Ännu bättre om vanliga verkstäder kunde (få möjlighet att) lära sig reparera Teslor dessutom.
M3 LR Drag 2019 Såld
M3 LR Drag 2023 feb
Zoe 2019 41 kWh
21 kWp solceller.
5 st vakuum solfångare 500L Ack.
Mitsubishi (13 A x 3) Luft-Vatten
Pelletskamin på 5kW. Effektivitet >93%.
Vedinsats 6-8 kW Effektivitete <75%
M3 LR Drag 2023 feb
Zoe 2019 41 kWh
21 kWp solceller.
5 st vakuum solfångare 500L Ack.
Mitsubishi (13 A x 3) Luft-Vatten
Pelletskamin på 5kW. Effektivitet >93%.
Vedinsats 6-8 kW Effektivitete <75%
- Trevlig
- Teslaägare
- Inlägg: 852
- Blev medlem: 23 feb 2021 12:13
- Referralkod: ts.la/kristoffer78135
Re: Servicehelvetet
Min bil skulle vara klar igår. Ringde idag och blev lovad att dom skulle ringa.
Tror ni dom ringde?
Har en m3 LR 2021 blå 450 mil med drag till salu. 0,25% ränta 7år.
Edit tillägg model S som jag fick låna vibrerar, låg bromsvätska,pyspunka på ett däck, dåliga torkade, luktar illa, super smutsig.
Tror ni dom ringde?
Har en m3 LR 2021 blå 450 mil med drag till salu. 0,25% ränta 7år.
Edit tillägg model S som jag fick låna vibrerar, låg bromsvätska,pyspunka på ett däck, dåliga torkade, luktar illa, super smutsig.
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, Renault Zoe 52kwh Edition One
Solceller: 12,1kwh. Pixii Home 20Kw/20Kwh
Sålda: Opel Corsa E 2021, MG ZS EV 2021, Tesla M3 LR 2021
Solceller: 12,1kwh. Pixii Home 20Kw/20Kwh
Sålda: Opel Corsa E 2021, MG ZS EV 2021, Tesla M3 LR 2021
- mikebike
- Teslaägare
- Inlägg: 9358
- Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
- Ort: Solna
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Servicehelvetet
Jag bokade min service, d.v.s. byte av laddport och lucka, till på tisdag 29/6 eftersom jag fick besked om att detta inte gick att lösa med mobil service.
Igår kom jag på att jag ville att de skulle titta på dörrhandtagen också, så jag la till det i appen. Då ändrades datumet till 1/7 och det blev en mobil service av det hela!?
Jag har bett om en bekräftelse på att de verkligen kommer hem till mig på torsdag, trots att det tidigare inte var möjligt. Inget svar.
Igår kom jag på att jag ville att de skulle titta på dörrhandtagen också, så jag la till det i appen. Då ändrades datumet till 1/7 och det blev en mobil service av det hela!?
Jag har bett om en bekräftelse på att de verkligen kommer hem till mig på torsdag, trots att det tidigare inte var möjligt. Inget svar.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.