Dålig service/upplevelse?

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

km98
Inlägg: 6
Blev medlem: 10 maj 2020 14:36

Dålig service/upplevelse?

Inlägg av km98 »

Hej alla Teslaägare, jag har varit sugen väldigt länge på en Model 3 och för ungefär en månad sedan bestämde jag mig för en lagerbil på leasing.

Nu tänkte jag kolla med er, är det så här som är den normala servicenivån hos Tesla eller är det bara jag som haft otur?

Ville självklart provköra en model 3 innan jag la själva beställningen och sagt & gjort så gjorde jag detta på Mall of Scandinavia. Blev erbjuden hemlån pga Corona så fick låna bilen några timmar ensam. När det var dags för provkörningen så blir jag mött av en riktigt smutsig Model 3, den är alltså inte bara smutsig utan full med lera över hela bilen. Som att någon har kört med den off-road. Dessutom säger då Tesla-säljaren "Ehhmm, personen som kört den innan dig har kraschat med den, men vi kollar på skadorna innan du åker". Lite småskador här och där. Inte direkt vad jag trodde skulle vara en häftig upplevelse att köra en Tesla första gången. Killen visade andra Model 3 dom hade som var deras men dessa fick man inte köra. Leriga kraschade bilen var den som jag skulle få köra. När det väl var dags att köra upptäckte jag ännu fler fel på bilen, passagerardörren stängdes inte ordentligt, spakarna till sätena hade gått av och kvar var bara små "piggar" osv osv. Men jag ville ju bara testa bilen vilket jag fick gjort. Älskade själva körningen så blev till att beställa.

Det har nu tagit ca en månad sedan jag la beställningen och inte en ända gång har jag fått ett mail eller besked om vad som händer i ärendet. Jag har själv fått leta upp mejladresser och telefonnummer, ringa och tjata dagligen. Till slut får jag kontakt med någon i Holland som lovar mig att snart är det min tur, snart får jag ett mejl, snart hör någon av sig. Tystnaden kvarstår. Tjatar igen via mail, nu får jag besked om att det finns en tid för mig bokad och att jag snart kommer få ett mejl med mer info. Då frågar jag, vad finns det för tidsperspektiv på detta mail så jag vet. Får då ett drygt svar tillbaks att jag får ett dagen därpå senast. 3 dagar senare, tystnaden kvartstår.

Nu får jag ett mejl från butiken jag provkörde bilen med en parkeringsavi som påvisar att vid det tillfället jag hade bilen så har jag tydligen parkerat den på andra sidan Stockholm innan jag ens kvitterade ut bilen i Solna. Dessutom står ett annat regnummer i avin än bilen jag fick köra och minns detta då jag tog en bild på bilen jag fick köra, där syns reg.numret. Påpekar detta och då får jag svaret att "det är vad min chef säger". Vad i..... Då påpekar jag dessa konstiga bemötanden och att jag får en känsla av att de inte vill ha mig som kund, får då svaret att det är Corona och att det är mycket oklarheter osv, väldigt mycket skylla ifrån sig. Fortfarande ingen ursäkt eller ens ett ord om parkeringsavin jag fick skickad till mig från dom. Frågar då vad jag ska göra med denna och att jag ber om att få prata med en chef. Tystnaden är tillbaks igen.

Är det bara jag som haft otur eller är detta det normala hos Tesla?
Senast redigerad av km98, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
NEO
Teslaägare
Inlägg: 2793
Blev medlem: 24 okt 2017 20:17
Ort: Mälardalen
Referralkod: ts.la/alfredo77771

Re: Dålig service/upplevelse?

Inlägg av NEO »

Välkommen till Teslavärlden, världens bästa bil med världens sämsta servicemarknad och säljteam.

Har köpt Teslor för 3.5miljoner 2019-2020 och blir behandlad som skit, de varken håller avtal eller sköter kundkontakten på ett smidigt sätt. Det kommer straffa sig i längden för organisationen.
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Dålig service/upplevelse?

Inlägg av lator »

km98 skrev:
Vad i..... Då påpekar jag dessa konstiga bemötanden och att jag får en känsla av att de inte vill ha mig som kund, får då svaret att det är Corona.
Ja visst är det skönt att kunna skylla på Corona... :roll:

Seriöst, Teslas kundrelationer kan vara allt från underbara till vedervärdiga... Du verkar tydligen ha hamnat i den senare kategorin, tyvärr. :(
Hoppas att det snart ordnar sig, annars skulle jag kontakta någon i en chefsposition trots att det sas vara "chefen" som sagt till om parkeringen...
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5482
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Dålig service/upplevelse?

Inlägg av OfarligTesla »

Låter som Tesla ja, vänta bara till leveransdagen kommer och det visar sig att varenda sak de lovade skulle vara fixat inte är det.
km98
Inlägg: 6
Blev medlem: 10 maj 2020 14:36

Re: Dålig service/upplevelse?

Inlägg av km98 »

lator skrev:
km98 skrev:
Vad i..... Då påpekar jag dessa konstiga bemötanden och att jag får en känsla av att de inte vill ha mig som kund, får då svaret att det är Corona.
Ja visst är det skönt att kunna skylla på Corona... :roll:

Seriöst, Teslas kundrelationer kan vara allt från underbara till vedervärdiga... Du verkar tydligen ha hamnat i den senare kategorin, tyvärr. :(
Hoppas att det snart ordnar sig, annars skulle jag kontakta någon i en chefsposition trots att det sas vara "chefen" som sagt till om parkeringen...
Vet du eller någon annan vart man kan vända sig för att få tag i en "chef" eller högre uppsatt som lyssnar på en kund? Eller ett namn på en person som tar sitt jobb på allvar? :D
OfarligTesla skrev:
Låter som Tesla ja, vänta bara till leveransdagen kommer och det visar sig att varenda sak de lovade skulle vara fixat inte är det.
Är det så illa?
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4886
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Dålig service/upplevelse?

Inlägg av chaffis75 »

Jag har ju själv inte en aning om detta är normalt men däremot har jag hört lite för många historier som inte varit så trevliga.
Jag vågar inte chansa så för min del blir de ingen tesla den närmsta tiden. Tesla är garanterat en fantastisk bil men jag litar inte på tesla och att jag får den service jag förväntar mig.. Men jag är kanske bara feg..
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Användarvisningsbild
NEO
Teslaägare
Inlägg: 2793
Blev medlem: 24 okt 2017 20:17
Ort: Mälardalen
Referralkod: ts.la/alfredo77771

Re: Dålig service/upplevelse?

Inlägg av NEO »

Teslas: ”Vi återkommer inom kort” får mig att känna mig såhär:
ABACE5CF-0946-4409-89B7-E333B806BAFB.jpeg
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Dålig service/upplevelse?

Inlägg av lator »

km98 skrev:

Vet du eller någon annan vart man kan vända sig för att få tag i en "chef" eller högre uppsatt som lyssnar på en kund? Eller ett namn på en person som tar sitt jobb på allvar? :D
Tyvärr så har jag ingen sparad bra e-postadress men vet att det har förekommit i vissa trådar om just detta ämne. Prova att söka...
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
NEO
Teslaägare
Inlägg: 2793
Blev medlem: 24 okt 2017 20:17
Ort: Mälardalen
Referralkod: ts.la/alfredo77771

Re: Dålig service/upplevelse?

Inlägg av NEO »

km98 skrev:

Vet du eller någon annan vart man kan vända sig för att få tag i en "chef" eller högre uppsatt som lyssnar på en kund? Eller ett namn på en person som tar sitt jobb på allvar? :D
PMar dig mail till chefen på MOS, kan dock inte lova dig att han tar sitt jobb på allvar tyvärr.
km98
Inlägg: 6
Blev medlem: 10 maj 2020 14:36

Re: Dålig service/upplevelse?

Inlägg av km98 »

NEO skrev:
km98 skrev:

Vet du eller någon annan vart man kan vända sig för att få tag i en "chef" eller högre uppsatt som lyssnar på en kund? Eller ett namn på en person som tar sitt jobb på allvar? :D
PMar dig mail till chefen på MOS, kan dock inte lova dig att han tar sitt jobb på allvar tyvärr.
Tack NEO, trist att det ens ska behöva gå så pass långt! :x
Användarvisningsbild
Curik
Teslaägare
Inlägg: 1121
Blev medlem: 26 feb 2020 13:42
Ort: Norrköping

Re: Dålig service/upplevelse?

Inlägg av Curik »

Det är såklart väldigt olika, men givetvis får man mest höra om dom negativa upplevelserna. :(

Att Tesla är lite dåliga på att kommunicera statusen på beställningar kan väl inte komma som någon överraskning för någon som har läst på lite innan.
km98
Inlägg: 6
Blev medlem: 10 maj 2020 14:36

Re: Dålig service/upplevelse?

Inlägg av km98 »

Curik skrev:
Det är såklart väldigt olika, men givetvis får man mest höra om dom negativa upplevelserna. :(

Att Tesla är lite dåliga på att kommunicera statusen på beställningar kan väl inte komma som någon överraskning för någon som har läst på lite innan.
Nja, jag har läst här en del ett tag nu och ser nästan bara positiva upplevelser. Därför jag blev så förvånad och skrev ett inlägg för att se om jag fått någon otur eller om det är det normala. Verkar ändå som att det är väldigt blandat och nu har jag snarare bilden av att Tesla svänger väldigt mycket och svårt att få klarhet i en del ärenden.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9342
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Dålig service/upplevelse?

Inlägg av bylund »

Framförallt om något går fel verkar Tesla vara en rätt besvärlig organisation att ha att göra med. Ingen man kan få tag på har mandat att göra något, det är alltid någon högre upp som inte kan få kontakt med som måste ta beslut som inte ingår i standardproceduren. När allt går som det ska är det bra, och bilarna är fantastiska!
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5482
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Dålig service/upplevelse?

Inlägg av OfarligTesla »

km98 skrev:
Är det så illa?
Haft lite olika saker som de sagt skulle vara på plats innan jag kom dit men inte varit det. Nu senast var det bland annat sommardäck som låg i bilen istället för hos däckhotell (satte ner foten så de fick lösa det) samt att de skruva fast stänkskydden (och slängt bort plastpluppen som skall sitta i hålen) även fast 3 olika personer (2 från delivery) lovat att de inte skulle göra det. Båda sakerna behövde man pusha för att de skulle lösa men det sistnämnda ryckte de bara på axlarna åt och sa att det är väl bra med stänkskydd...
Användarvisningsbild
thebishop
Teslaägare
Inlägg: 1374
Blev medlem: 12 feb 2015 16:47
Ort: Lidingö

Re: Dålig service/upplevelse?

Inlägg av thebishop »

Det är tyvärr så att alla köpare av Model 3 har fått organisationen att implodera - det fungerar verkligen inte som det brukade göra - har gått från 5* till 2* just nu känns det som - såpass att jag valde att inte uppgradera min P85D enligt plan och avbeställde den Model 3 vi planerade att ha som andrabil.

Bilarna är fantastiska, men om service inte fungerar så är det en total showstopper - det är en hygienfaktor av högsta rang.

Jag vill gärna köpa fler av deras riktigt trevliga bilar, förhoppningsvis kan det bli en till S och en Y när de väl rullar ut, men då måste de fixa service först igen - annars blir det inget. Och med fixa, menar jag inte att komma tillbaka till den fantastiska servicen som vi tidigare S-ägare hade - för den kommer vi aldrig se igen tror jag, men att komma upp på en 3*+ nivå åtminstone - dvs inte mer än ett par veckor väntan på att boka tider, rimlig tillgång på reservdelar så att bilen faktiskt fixas på rimlig tid, samt allra helst fungerande service med lånebilar (ta betalt av de som är utanför garantin om det behövs, men LÖS UPPGIFTEN så att folk kan köra vidare utan att behöva ta en taxi till närmaste hyrbilsfirma (som ligger i en Volvobutik!!!) - det är inte ok).

Så med andra ord, din erfarenhet speglar Tesla i dessa dagar tyvärr enligt min erfarenhet.
Model S P90DL+ (2015)
Model 3 LR (2021)
BMW iX xDrive50 (2024)
Användarvisningsbild
Curik
Teslaägare
Inlägg: 1121
Blev medlem: 26 feb 2020 13:42
Ort: Norrköping

Re: Dålig service/upplevelse?

Inlägg av Curik »

km98 skrev:
Curik skrev:
Det är såklart väldigt olika, men givetvis får man mest höra om dom negativa upplevelserna. :(

Att Tesla är lite dåliga på att kommunicera statusen på beställningar kan väl inte komma som någon överraskning för någon som har läst på lite innan.
Nja, jag har läst här en del ett tag nu och ser nästan bara positiva upplevelser. Därför jag blev så förvånad och skrev ett inlägg för att se om jag fått någon otur eller om det är det normala. Verkar ändå som att det är väldigt blandat och nu har jag snarare bilden av att Tesla svänger väldigt mycket och svårt att få klarhet i en del ärenden.
Fast har man bara sett positiva upplevelser så har man ju inte sökt ordentligt, sorry. Jag hann läsa igenom ett antal av dessa innan jag beställde min bil:
Servicehelvetet
Väntrum Model 3
Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?
Leveranstid MS,MX,M3
Inbokad leverans utan kontakt?
Hur får man kontakt med Servicecenter???

Bonus:
Teslaägarna är nöjda med bilen men inte med servicen

Det betyder inte att det är okej, men jag tycker att man är skyldig sig själv att göra sin research innan om man ska lägga ut såpass mycket pengar på en bil tillverkad av ett ungt företag. Ett företag som därtill levererat ett stort antal bilar under kort tid utan att skala upp antalet servicecenter i samma omfattning.
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4886
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Dålig service/upplevelse?

Inlägg av chaffis75 »

Låter väldigt illa detta. Men de är ju inte så förvånande, tänk inna modell 3, då var de 3 SC på ett ganska begränsat antal bilar. Idag har de sålts väldigt många fler bilar och om jag inte är helt fel på de så finns de 4 SC.

Vore intressant att se skillnaden i antal sålda bilar vs SC mot antal sålda Volvo vs Volvo verkstäder...

Kanske de begränsade antalet sc är anledningen att att Tesla gör bra vinst, hoppas de inte blir ett bakslag för jag hoppas verkligen att tesla lyckas även om jag inte själv är redo att köpa en.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
km98
Inlägg: 6
Blev medlem: 10 maj 2020 14:36

Re: Dålig service/upplevelse?

Inlägg av km98 »

chaffis75 skrev:
Låter väldigt illa detta. Men de är ju inte så förvånande, tänk inna modell 3, då var de 3 SC på ett ganska begränsat antal bilar. Idag har de sålts väldigt många fler bilar och om jag inte är helt fel på de så finns de 4 SC.

Vore intressant att se skillnaden i antal sålda bilar vs SC mot antal sålda Volvo vs Volvo verkstäder...

Kanske de begränsade antalet sc är anledningen att att Tesla gör bra vinst, hoppas de inte blir ett bakslag för jag hoppas verkligen att tesla lyckas även om jag inte själv är redo att köpa en.
Det går väl för bra, citat Elon Musk på Twitter :lol:
km98
Inlägg: 6
Blev medlem: 10 maj 2020 14:36

Re: Dålig service/upplevelse?

Inlägg av km98 »

Curik skrev:
km98 skrev:
Curik skrev:
Det är såklart väldigt olika, men givetvis får man mest höra om dom negativa upplevelserna. :(

Att Tesla är lite dåliga på att kommunicera statusen på beställningar kan väl inte komma som någon överraskning för någon som har läst på lite innan.
Nja, jag har läst här en del ett tag nu och ser nästan bara positiva upplevelser. Därför jag blev så förvånad och skrev ett inlägg för att se om jag fått någon otur eller om det är det normala. Verkar ändå som att det är väldigt blandat och nu har jag snarare bilden av att Tesla svänger väldigt mycket och svårt att få klarhet i en del ärenden.
Fast har man bara sett positiva upplevelser så har man ju inte sökt ordentligt, sorry. Jag hann läsa igenom ett antal av dessa innan jag beställde min bil:
Servicehelvetet
Väntrum Model 3
Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?
Leveranstid MS,MX,M3
Inbokad leverans utan kontakt?
Hur får man kontakt med Servicecenter???

Bonus:
Teslaägarna är nöjda med bilen men inte med servicen

Det betyder inte att det är okej, men jag tycker att man är skyldig sig själv att göra sin research innan om man ska lägga ut såpass mycket pengar på en bil tillverkad av ett ungt företag. Ett företag som därtill levererat ett stort antal bilar under kort tid utan att skala upp antalet servicecenter i samma omfattning.
Du har rätt. Man blir ju väldigt lätt lockad av hur fint paketerat allt kring Tesla är men svårt att veta hur det egentligen är förrän man läser forum som just detta. Tycker bara det är trist att man som ny kund redan innan man har bilen, blir dåligt behandlad. Det skadar ju bara företaget och ryktet. Jag har flera vänner som också är sugna på Tesla men vill överväga efter jag har fått min. Visst får dom säkert sin sale ändå men det är så onödigt när företag gör så här. Känns inte som att det är så mycket struktur i företaget men precis som du säger är det ett ungt företag som växer stort och snabbt.
Användarvisningsbild
metchristian
Teslaägare
Inlägg: 872
Blev medlem: 07 nov 2019 22:37
Ort: Örbyhus

Re: Dålig service/upplevelse?

Inlägg av metchristian »

Jag fick jätte bra bemötande när jag beställde min bil och bra service vid uthämtning.
Användarvisningsbild
Curik
Teslaägare
Inlägg: 1121
Blev medlem: 26 feb 2020 13:42
Ort: Norrköping

Re: Dålig service/upplevelse?

Inlägg av Curik »

km98 skrev:
Curik skrev:
km98 skrev:
Du har rätt. Man blir ju väldigt lätt lockad av hur fint paketerat allt kring Tesla är men svårt att veta hur det egentligen är förrän man läser forum som just detta. Tycker bara det är trist att man som ny kund redan innan man har bilen, blir dåligt behandlad. Det skadar ju bara företaget och ryktet. Jag har flera vänner som också är sugna på Tesla men vill överväga efter jag har fått min. Visst får dom säkert sin sale ändå men det är så onödigt när företag gör så här. Känns inte som att det är så mycket struktur i företaget men precis som du säger är det ett ungt företag som växer stort och snabbt.
Visst blir man lockad. Jag tror en del av problemet är allt surr om Tesla i media och bland vänner/kollegor. Då ställs det nog högre förväntningar, som jag inte tror Tesla kan leva upp till just nu.

Sunt av dina vänner tycker jag, med tanke på den rådande världsekonomin. Sen tror jag inte du kommer ångra ditt köp heller. Jag har redan (fick bilen i Mars) varit tvungen att åka in på service en gång (vindrutetorkare), och nya grejer har dykt upp som måste åtgärdas (fönstren). Inte kul.
Jag bor 20 mil bort, fick tid om 30 dagar men när jag ringde in och förklarade att felet påverkade trafiksäkerheten så fick jag tid dagen efter istället.

Som sagt, inte kul. Och hela upplevelsen från sälj till service är rätt osmooth. Efter provkörningen fick jag ett nummer till en säljare som varken svarade på mail eller telefon. Inte hörde man något förrens precis mot slutet av beställningen heller. Men gud vad kul bilen är att köra. Ångrar det inte en sekund.
mastodontfilmsmats
Inlägg: 231
Blev medlem: 07 feb 2020 13:00

Re: Dålig service/upplevelse?

Inlägg av mastodontfilmsmats »

Hur ser det ut för er som bor i norr; kommer det ut någon ranger och fixar fel, eller är det att bila/bärga till el Stockholmo som gäller? (kostar ju lite indirekt @lediga dagar)

Eller är bilarna i norr felfria? :?:
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19569
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Dålig service/upplevelse?

Inlägg av Bjelke »

mastodontfilmsmats skrev:
Hur ser det ut för er som bor i norr; kommer det ut någon ranger och fixar fel, eller är det att bila/bärga till el Stockholmo som gäller? (kostar ju lite indirekt @lediga dagar)

Eller är bilarna i norr felfria? :?:
Kan inte säga att det har varit så jäkla kul alla gånger, och aldrig sett skymten av någon ranger här även
om dom pratat om det ett antal gånger...
Jag har förlorat tvåsiffrigt antal dagar på ärenden i Väsby, och många av dom har varit på grund
av deras egen inkompetens (fått åka flera gånger för samma fel osv).
Och jag bor ”bara” 26 mil därifrån.
Sedan ett par år har jag (för min egen hälsas skull mest) sänkt min ambition och accepterar lite fel på bilen
och åker bara ner när det passar oss typ. Jag har tex haft gula randen-felet på ena bilen sedan förra våren, den
var vi dock ner med i höstas för att fixa just detta samt byta båda lyktor i fram pgav att dioderna hade slocknat,
men gula randen gjorde dom inget åt då (och inte så att dom sa något innan heller så att vi tex hade kunnat
vänta lite med lyktorna för få båda felen åtgärdade vid samma tillfälle liksom)...
Och så här håller det på... typ...
tror ni att dom hört av sig om dom har möjlighet att fixa gula randen? Nix.
(Verktyget var tydligen trasigt i höstas)
Jag har även problemet med gula randen på nyaste bilen, köpt för ett år sedan snart, vilket jag anmälde i augusti
men det har dom också ”glömt” ...
Men jag gnäller inte lika mycket här längre för det är liksom inte riktigt min stil, det känns fel på något sätt...
(Ni som hängt här länge minns säkert min och Matis frustration för några år sedan :lol: )
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Dålig service/upplevelse?

Inlägg av mati »

Bjelke skrev:
(Ni som hängt här länge minns säkert min och Matis frustration för några år sedan :lol: )
Man kan väl säga att vi båda har gett upp. Du har slutat tjata och helt enkelt lärt dig leva med serviceeländet och jag har övergett drömmen om en Tesla och bytt till ett märke där jag kan svänga förbi över lunchen och få problemet fixat bums (förhoppningsvis), istället för att planera in en semesterdag eller två eller tre...
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
mastodontfilmsmats
Inlägg: 231
Blev medlem: 07 feb 2020 13:00

Re: Dålig service/upplevelse?

Inlägg av mastodontfilmsmats »

Bjelke skrev:
mastodontfilmsmats skrev:
Hur ser det ut för er som bor i norr; kommer det ut någon ranger och fixar fel, eller är det att bila/bärga till el Stockholmo som gäller? (kostar ju lite indirekt @lediga dagar)

Eller är bilarna i norr felfria? :?:
Kan inte säga att det har varit så jäkla kul alla gånger, och aldrig sett skymten av någon ranger här även
om dom pratat om det ett antal gånger...
Jag har förlorat tvåsiffrigt antal dagar på ärenden i Väsby, och många av dom har varit på grund
av deras egen inkompetens (fått åka flera gånger för samma fel osv).
Och jag bor ”bara” 26 mil därifrån.
Sedan ett par år har jag (för min egen hälsas skull mest) sänkt min ambition och accepterar lite fel på bilen
och åker bara ner när det passar oss typ. Jag har tex haft gula randen-felet på ena bilen sedan förra våren, den
var vi dock ner med i höstas för att fixa just detta samt byta båda lyktor i fram pgav att dioderna hade slocknat,
men gula randen gjorde dom inget åt då (och inte så att dom sa något innan heller så att vi tex hade kunnat
vänta lite med lyktorna för få båda felen åtgärdade vid samma tillfälle liksom)...
Och så här håller det på... typ...
tror ni att dom hört av sig om dom har möjlighet att fixa gula randen? Nix.
(Verktyget var tydligen trasigt i höstas)
Jag har även problemet med gula randen på nyaste bilen, köpt för ett år sedan snart, vilket jag anmälde i augusti
men det har dom också ”glömt” ...
Men jag gnäller inte lika mycket här längre för det är liksom inte riktigt min stil, det känns fel på något sätt...
(Ni som hängt här länge minns säkert min och Matis frustration för några år sedan :lol: )
Låter ju halvtröttsamt, minst sagt.
Jag har 40 mil till Söderhamn, så får du en hum, det blir kanske samma sak i antal lediga dagar i vilket fall (en natt/morgon dit, en dag hem om inte bilen går fixa direkt?).
För mig som icke-övertidsarbetande industriarbetare är lediga dagar ganska hard to come by också; jag har 25 lediga dagar per år, punkt... och dessa spenderas helst inte på resande fot "i onödan".
Meanwhile har Ford, Hyundai, Kia, Renault, Nissan mfl verkstäder i stan... Nu lät det som att det var på G ett servicecenter i Umeå också, men, det känns lite som en ID3: kommer inom kort..
Skriv svar