Oj, fixat det nu12man skrev:Diess skriver "oder" = eller och inte und = och, stor skillnad


Moderator: Redaktion
Oj, fixat det nu12man skrev:Diess skriver "oder" = eller och inte und = och, stor skillnad
Du hade rättZalman3 skrev:Aktien stängde ca 24 dollar upp.
Jag lovar att den kommer röra på sig efter rapporten!
Kanske tur att riktningen inte angavs...Tellus skrev:Du hade rättZalman3 skrev:Aktien stängde ca 24 dollar upp.
Jag lovar att den kommer röra på sig efter rapporten!
Är det någon som verkligen tror att Tyska staten skulle tillåta att VW gick i putten? Delstaten Niedersachsen har t.ex. 20% av rösträtterna i bolaget...Fredrik j skrev:VW är starka. Hade tesla överlevt en skandal av dieselgates magnitud? Det spekulerades att det var dödsstöten och inte ens begagnade bilar skulle gå att sälja. /...
Var helt övertygad om att aktien skulle röra på dig rejält...upp eller ner.Svenssons skrev:Kanske tur att riktningen inte angavs...Tellus skrev:Du hade rättZalman3 skrev:Aktien stängde ca 24 dollar upp.
Jag lovar att den kommer röra på sig efter rapporten!
Precis vad jag säger. VW är ett starkt och stabilt företag med en gigantisk och lojal kundbas. Blir bilarna tillräckligt lika dagens VW så känns det som klart. Även Volvo står ju betydligt stabilare nu än med Ford.SwedishAdvocate skrev:Off Topic:Är det någon som verkligen tror att Tyska staten skulle tillåta att VW gick i putten? Delstaten Niedersachsen har t.ex. 20% av rösträtterna i bolaget...Fredrik j skrev:VW är starka. Hade tesla överlevt en skandal av dieselgates magnitud? Det spekulerades att det var dödsstöten och inte ens begagnade bilar skulle gå att sälja. /...
När Ford sålde Volvo Cars (och den Kinesiska militärdiktaturen (!) stod för ~90% av köpesumman), och när GM sålde Saab, så gick Tyska staten in och garanterade Opels överlevnad. Franska staten garanterade vidare den franska bilindustrins överlevnad. Och den amerikanska staten köpte upp GM(!)...
Edit:
Källor ang. Volvo:
https://www.svd.se/i-industriklenodens-innersta-maktrum
https://www.svd.se/halva-geelys-vinst-k ... ran-bidrag
Lojalitet är inte mycket värt. Vi konsumenter är oerhört ombytliga när det kommer en ny bättre typ av produkt.Fredrik j skrev:Precis vad jag säger. VW är ett starkt och stabilt företag med en gigantisk och lojal kundbas. Blir bilarna tillräckligt lika dagens VW så känns det som klart. Även Volvo står ju betydligt stabilare nu än med Ford.
Klart pengarna kommer från kinesiska staten. Var skulle dom annars komma ifrån?
1. Tycker det verkar finnas en hel del som tror att pengarna kom från "det privata företaget" Geely...Fredrik j skrev:Precis vad jag säger. VW är ett starkt och stabilt företag med [2] en gigantisk och lojal kundbas. Blir bilarna tillräckligt lika dagens VW så känns det som klart. Även Volvo står ju betydligt stabilare nu än med Ford.SwedishAdvocate skrev:Off Topic:Är det någon som verkligen tror att Tyska staten skulle tillåta att VW gick i putten? Delstaten Niedersachsen har t.ex. 20% av rösträtterna i bolaget...Fredrik j skrev:VW är starka. Hade tesla överlevt en skandal av dieselgates magnitud? Det spekulerades att det var dödsstöten och inte ens begagnade bilar skulle gå att sälja. /...
När Ford sålde Volvo Cars (och den Kinesiska militärdiktaturen (!) stod för ~90% av köpesumman), och när GM sålde Saab, så gick Tyska staten in och garanterade Opels överlevnad. Franska staten garanterade vidare den franska bilindustrins överlevnad. Och den amerikanska staten köpte upp GM(!)...
Edit:
Källor ang. Volvo:
https://www.svd.se/i-industriklenodens-innersta-maktrum
https://www.svd.se/halva-geelys-vinst-k ... ran-bidrag
Klart pengarna kommer från kinesiska staten. [1] Var skulle dom annars komma ifrån?
1. Det finns väl inga helt privata verksamheter i kina?SwedishAdvocate skrev:Off Topic:1. Tycker det verkar finnas en hel del som tror att pengarna kom från "det privata företaget" Geely...Fredrik j skrev:Precis vad jag säger. VW är ett starkt och stabilt företag med [2] en gigantisk och lojal kundbas. Blir bilarna tillräckligt lika dagens VW så känns det som klart. Även Volvo står ju betydligt stabilare nu än med Ford.SwedishAdvocate skrev:Off Topic:Är det någon som verkligen tror att Tyska staten skulle tillåta att VW gick i putten? Delstaten Niedersachsen har t.ex. 20% av rösträtterna i bolaget...Fredrik j skrev:VW är starka. Hade tesla överlevt en skandal av dieselgates magnitud? Det spekulerades att det var dödsstöten och inte ens begagnade bilar skulle gå att sälja. /...
När Ford sålde Volvo Cars (och den Kinesiska militärdiktaturen (!) stod för ~90% av köpesumman), och när GM sålde Saab, så gick Tyska staten in och garanterade Opels överlevnad. Franska staten garanterade vidare den franska bilindustrins överlevnad. Och den amerikanska staten köpte upp GM(!)...
Edit:
Källor ang. Volvo:
https://www.svd.se/i-industriklenodens-innersta-maktrum
https://www.svd.se/halva-geelys-vinst-k ... ran-bidrag
Klart pengarna kommer från kinesiska staten. [1] Var skulle dom annars komma ifrån?
2. Jag har hittills haft 2 bilar. Båda Metangasdrivna VW. Det kommer jag skita fullständigt i när det blir dags att byta min nuvarende Golf Kombi...
Farsan var 70+ när Tesla lanserade M3 i Sverige. Han hade kört VW (Passat) sedan början av 80-talet (och även hans två sista var metansgasdrivna). Det betydde inte mycket när han fick möjlighet att byta till en eldriven Tesla...
Brorsan har också en gasdriven Passat. Det betyder noll och inget för honom med när det blir dags att byta ut den...
Har du kikat i den här tråden?Zalman3 skrev:Aktien upp 122 dollar idag.
Har nån någon förklaring?
Ja, den gick ner 200 förra veckan.Zalman3 skrev:Aktien upp 122 dollar idag.
Har nån någon förklaring?
https://electrek.co/2020/07/27/tesla-bu ... -official/
The electric car batteries that Tesla wants to produce in Grünheide are said to outshine all previous car batteries. There is a “completely new technology” behind the power storage, said Minister of Economics Jörg Steinbach (SPD) on Monday antenna Brandenburg. The new batteries are smaller and, thanks to their higher energy density, allow for greater range, the minister said. Tesla plans to provide details of its battery in the US at the end of September.”
https://www.tesmanian.com/blogs/tesmani ... o-b-from-bOn July 28th, 2020, Standard & Poor's upgrades Tesla's rating to B+ from B- reflects the California EV maker has strong business conditions and improved indicators. S&P thinks Tesla's competitive position continues to strengthen with improved cost absorption on larger volumes, also with higher operational efficiency, process automation.
Nej du har nog rätt. Lojalitet är tydligen inte mycket värt, för de tyskar som nu köper de första ID.3 har aldrig ägt en VW tidigare. Stackars andra märkenJordad skrev:Lojalitet är inte mycket värt. Vi konsumenter är oerhört ombytliga när det kommer en ny bättre typ av produkt.Fredrik j skrev:Precis vad jag säger. VW är ett starkt och stabilt företag med en gigantisk och lojal kundbas. Blir bilarna tillräckligt lika dagens VW så känns det som klart. Även Volvo står ju betydligt stabilare nu än med Ford.
Klart pengarna kommer från kinesiska staten. Var skulle dom annars komma ifrån?
Förhoppningsvis kommer VW klara av att ställa om men de planer man har offentliggjort hittils är alldeles för begränsade. Det finns en stor risk att de kan stå med produktionskapacitet för 8-9 miljoner bilar med förbränningsmotor samtidigt som efterfrågan för sådana bilar försvinner. Tyska staten kan säkert rädda delar av VW men stora delar av företaget kan gå under inom bara några år. Det finns en anledning till att Diess hela tiden varnar för det.
Att de som lagt för beställning inte haft en VW innan betyder inte att de haft något annat märke. Vi får se hur demografin ser ut när bilen verkligen säljs.Anonymous FTW skrev:
Nej du har nog rätt. Lojalitet är tydligen inte mycket värt, för de tyskar som nu köper de första ID.3 har aldrig ägt en VW tidigare. Stackars andra märken
https://electrek.co/2020/07/27/first-ge ... vw-owners/
Ja ID3 kommer VW sälja bra. Hoppas bara de kan leverera. Tesla tillverkade 145k första året och 300k andra året med M3. Kan VW nå hälften av det så hade det varit mycket imponerande för en traditionell biltillverkare.Anonymous FTW skrev:Nej du har nog rätt. Lojalitet är tydligen inte mycket värt, för de tyskar som nu köper de första ID.3 har aldrig ägt en VW tidigare. Stackars andra märken
https://electrek.co/2020/07/27/first-ge ... vw-owners/
Inte så bra gissat. De som har förbeställt ID.3 har redan en bil i hushållet, så ja de har haft bil sedan tidigare dock inte någon VW.Svenssons skrev:Att de som lagt för beställning inte haft en VW innan betyder inte att de haft något annat märke. Vi får se hur demografin ser ut när bilen verkligen säljs.Anonymous FTW skrev:
Nej du har nog rätt. Lojalitet är tydligen inte mycket värt, för de tyskar som nu köper de första ID.3 har aldrig ägt en VW tidigare. Stackars andra märken
https://electrek.co/2020/07/27/first-ge ... vw-owners/
Att hushållet hade haft en bil tidigare betyder inte att den som förbeställt en ID3 hade en bil innan.Anonymous FTW skrev:Inte så bra gissat. De som har förbeställt ID.3 har redan en bil i hushållet, så ja de har haft bil sedan tidigare dock inte någon VW.Svenssons skrev:Att de som lagt för beställning inte haft en VW innan betyder inte att de haft något annat märke. Vi får se hur demografin ser ut när bilen verkligen säljs.Anonymous FTW skrev:
Nej du har nog rätt. Lojalitet är tydligen inte mycket värt, för de tyskar som nu köper de första ID.3 har aldrig ägt en VW tidigare. Stackars andra märken
https://electrek.co/2020/07/27/first-ge ... vw-owners/
https://www.privataaffarer.se/indexforv ... -i-sp-500/Med dagens aktieprisbild för Tesla samt de i S&P 500 ingående aktierna kommer indexfonder (inklusive index-ETF:er) behöva sälja andra aktier till ett värde av mellan 35 och 40 miljarder dollar för att möjliggöra inköpen av Tesla till portföljerna, enligt Vanguards förvaltningschef Gerry O’Reilly.