av Teslaägare Leo » 26 jan 2021 20:36
Frippe: Får fundera på en Starmankostym tills dess! Tror också att långsiktigt finns en ganska stor potential till en hyfsad värdeökning på Roadsters. Särskilt om Elon/Tesla får för sig att plocka ner den till jorden igen när den är hyfsat närma framöver t ex 2047. På vissa auktioner i USA har priserna börjat gå upp rejält (Se annan tråd). Så kan man bara hålla liv i den nog länge så kanske den hakar på Teslaaktien i utveckling. Nä, men man kan hoppas att den kanske följer en indexfond i alla fall (+5-7%/år)
Skojade med Pantbanken och frågade om de tog väl hand om bilen under förvaring och att den var försäkrad mot skador osv? O JA! Då sa jag att då kunde ju jag låna 10000kr och ha den där som vinterförvaring i så fall och lösa ut den till våren

(Man kunde ju låna liiiite pengar så blev det inte så stor månadskostnad)
Gustafsson: Toppen att det löste sig så billigt och smidigt! För mig slutade det med ett PEM-byte hos Tesla på min i sommras. Skulle skjutsa dottern till avslutningsbalen och möttes av div felmeddelanden när vi kom ut i garaget. Tog hela sommaren innan det var löst och ingen kul räkning. Fick tillbaka bilen ett par dagar innan inspelningen av TV-inslaget i september. Men nu är det en tekniker i Segeltorp som fått lite extra Roadsterutbildning i alla fall.
Jens: Nice colour! It even matches the leaves on the ground

Roadster-10 2.0 Signature Edt, gått 1245mil
VW ID.3 1:st, 58kWh, 800mil
Tidigare Kia e-Niro-19, 3700mil
Tidigare, X100D-17, 1500mil
Tidigare, P85-14, 3000mil
Tidigare, 4st e-Golf, tot 8700mil
Tidigare, e-up, 2000mil