Desperat haussande är det du som alltid sköter. Du vill ju fortfarande bli av med din S.NEO skrev: ↑30 dec 2022 16:38Han försöker desperat haussa sin nyinköpta bil och tror byggkvalitet samt värdeminskning är såååå dramatiskt och extreeemt mycket bättre. Den börjar nog snart knaka, FW dörrarna skava och drivaxlarna vibrera sönder ska du sespacecoin skrev: ↑30 dec 2022 16:27Nyfiken på hur du tänker när du säger att X LR 2023 "dramatiskt mycket bättre" än X LR 2020 räknat i bil/krona?
Snabb-laddningshastighet är definitivt ett lyft. Eventuellt något tystare? Lite bättre infotainment och ventilerade säten. Bygg-kvaliteten verkar ju vara liknande med knakande delar. Prislappen är ju även den dramatiskt mycket högre, 200k-300k + mer kostar den väl?
Min kostade knappt 840kSEK plus moms I baspris, nu kostar den troligen runt 1150kSEK plus moms.
Jag tror andrahandsvärdena är pressade av konjunkturen mer än något annat.Vem som helst som hänger på TWC kan se att kvaliteten fortfarande är riktigt riktigt dålig.
En sak som aldrig blivit bättre är bilar byggda i Fremont. Punkt.
Det är en facelift ingen ny bil, fjädringen är densamma, batteristorleken är densamma. Karossen är densamma. Bagageutrymmet i S är mindre än tidigare och plaid drar mer än raven.
Ja den går snabbare, laddar snabbare och har en uppdaterad inredning med halv ratt utan växelspak och blinkersspak. Ventilerade säten finns också på raven.
Spricka på grund av förvärmning i appen?
Min Plaid är däremot inte till salu. Jag var inte alls säker om jag skulle behålla den, men nu finns ingen tvekan. Magisk bil!



