Monark1954 skrev:Monark1954 skrev:EWT skrev:Hittar ingenting ang ny laddport blir det CCS eller får vi behålla den gamla typ 2? Där var väl inte plats för CCS på gamla stället , någon som vet ?
Vore orimligt
om inte flaskhalsen CCS adapter ersätts med CCS.
Hoppas på bekräftelse från Tesla så vi vet och inte hoppas.
Läser man under Laddning står det att alla nya Teslor kommer ha 250 kW max laddeffekt.
Men i specen under X och S finns brasklappen "USA specifikationer och modell visas"
Någon hittat någon mer hint än en rimlighetsbedömning?
Går ju alltid hoppa av en bokning men råkar man sälja nuvarande bil innan det mot förmodan blir känt att adapter kvarstår i höst för CCS snabbladdning då blir det lite struligt.
Jag skulle bli mycket förvånad
om det inte satt en CCS-port på uppdaterade S/X. Givet hur Tesla har gjort historiskt borde det bli så och att lansera flaggskeppet utan möjlighet att kunna utnyttja v3-laddares fulla potential låter helt orimligt.
De där dolda koderna som dök upp med Dragkrok på model S och vanlig ratt är ytterligare tecken på att Tesla inte berättat allt än.
Tycker dessutom det är dags att Tesla byter ut baklamporna på Model S och hoppas det blir i samband med att man bygger
om bakljuset för CCS-port. De där punkt-led som finns nu ser bara gammalt ut och varför skulle detta hänga kvar när både X och 3/Y har nyare LED-teknik?
Gissar även att framlamporna får helt ny teknik med projektorlins. Ytterligare en grej som man kört helt under radarn på Model 3 i Europa och även här vore det konstigt
om inte storebror Model S följer i samma spår.