Två minuter skillnad på 163 mil

Moderator: Redaktion
Kian hängde med till Söderhamn, där började problemen.Jerker skrev:Och SuC är helt avgörande i norra delen av landet. De andra laddarna är antingen för långsamma eller har för dålig driftsäkerhet.
TACK!!TiborBlomhall skrev:Generalbogge är i mål!!!
20 timmar 33 minuter
Nytt rekord!!!
Grattis!
Ska verkligen bli intressant att se hur det går på nedvägen!iAkita skrev:Grattis till nytt rekord! Jag laddar nu för sista gången, och till min glädje med hög effekt för att vara e-Niro. Tack Luleå Energi! Det har varit mycket strul med laddningen för mig sen Tönnebro, det mesta självförvållat. Har nog förlorat bortåt en timme totalt, men nu vet jag iallafall var laddarna finns på tillbakavägen!
Har också tänkt på det. Men vem vill lägga så mycket pengar på att testa det?Anderzzon skrev:Det vore kul om någon av treorna laddade på Ionity på nervägen för att se om det blir någon skillnad. Tycker att man borde kunna kapa någon halvtimme på det eventuellt.
Bra jobbat! Ska bli intressant att se resan tillbaka!Generalbogge skrev:Ettan och tvåan framför gula skyltarna på torget. De tog några insekter på vägen.
Hans sluttid blev 21 timmar 28 minuterJerker skrev:Shven framme!
Sommarhalvåret tror jag är bäst. Vi hade väldigt fördelaktigt väder runt 25 på dagen i lördags, inte mycket vind och inget regn. Otroligt skönt att köra när det är ljust så länge. Veckan innan midsommar, är kanske perfekt. Inte så många semesterfirare då ännu. Vill man passera Stockholm, så är det väl bäst på natten. Där var rätt mycket trafik, men det flöt på väldigt snabbt, när jag passerade runt 19-20 tiden. Ut ur Ystad var det rätt mycket trafik för att vara där. Nu hade vi inte mycket trafik ifrån Uppsala och uppåt. Det är mycket 2-1 vägar här uppe, så på dagen kan det säkert sega ner trafiken. Annars var det rätt lugnt tycker jag. Jag och framförallt Shven fastnade i en trafikolycka. För mig någon minut, medans de nog förlorade 20 minuter.reven skrev:Grattis alla deltagare!
Hur var trafiken vägen upp?
Nånting säger mig att om man verkligen vill sätta rekord kanske man ska välja en tisdag på våren eller hösten, iom semestertrafik på sommaren. Samt att försöka ta norra delen av Sverige på dagen och södra på natten.
OK, det betyder att jag kan kapa en del på den tid jag har uppgivit för att få en rättvis jämförelse.TiborBlomhall skrev:Det finns inga snabbladdare i Haparanda så de tiderna kan inte räknas in. Det är två deltävlingar: Ystad-Haparanda och Haparanda-Ystad. Vad man gör mellan de två deltävlingarna är upp till var och en.
Ser jag fram emotJerker skrev:Om jag plockar bort nattladdningen i Töre så blir min totaltid ToR 43:20, vilket ger en snittid på 21:40 på vardera sträckan. Inte så illa pinkat av en trähäst (dvs. M3 SR+)! Jag skulle tro att jag skulle kunna putsa den tiden lite om jag gjorde om det med de erfarenheter jag har nu.